Vysoká hodnota Lambda

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marcpol
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 03.08.2011 07:19
Zdieľať na Facebook

Vysoká hodnota Lambda

Príspevok od používateľa marcpol »

Zdravím . Nedávno som navštívil STK a EK s takým výsledkom , že cez EK som neprešiel kvôli vysokej hodnote lamda , ktorá má byť v rozmedzí 0,98 - 1,02 pričom som mal nejakých 1,15. Vraj to znamená priveľa vzduchu do sacieho potrubia čo by mohlo byť prasknutým sacím potrubím , tesnením pod neho , alebo niečim iným povedal ten technik na STK. Išiel som teda do jednej opravovne v Prešove , ktorá má vo svojom názve slovo Profi a tam mi už pri preberaní auta do opravy napísal majiteľ tej opravovne do kolónky závada- lamdda sonda a neskôr mi aj zatelefonoval , že je to lambda sonda a že ak ju chcem vymeniť, tak , že jej cena je 130 eur plus práca. Nejako sa mi to nezdalo , lebo všetky iné hodnoty na EK ako napr CO , CO2 , obsah HC boli v norme a tak som s výmenou lambda sondy nesúhlasil a šiel som s autom k inému opravárovi . Ten mi povedal , že tú vysokú hodnotu lambda spôsobuje tretí válec na ktorom namerali znížené tlaky asi na 8 atmosfér , pričom ostatné mali 12, 12, a 12,8 a že je nutný výbrus ventilov na 3. válci a potom to bude OK. Lamda sondu a katalizátor sú vraj v poriadku. Chcem sa spýtať ako to vlastne je a kto z nich dvoch má pravdu .
Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vychádzajme z toho,že malá kompresia 3 valca je reálna.Pokojne môžme vychádzať z predpokladu (99,9%) že sa jedná o netesnosť výfukového ventilu.Z dôvodu tej netesnosti sa už pri kompresii istá časť nasatej čerstvej zmesi kyslíka a paliva dostane do výfuku a ovplyvňuje zloženie plynov ktoré lambda vyhodnocuje.Väčší objem kyslíka vo výfukových plynov vyhodnotí lambda ako chudobnú zmes.Pokiaľ dotyčný mechanik sledoval prácu sondy a aj tomu rozumie tak vie,že sonda sa zopár trikmi dá "rozhýbať" tj chvílkovo sa jej zmení zloženie zmesi a ona sa pekne rozbehne.Logicky sú to chvilkové stavy ale na overenie živá/mŕtva to stačí.Že odmeral kompresiu je už rutina šikovného mechanika.obstrekne si sanie a prípoje sprejom a ak motor zrýchli chod tak nasáva falošný vzduch.Ak nie je zmena,nasleduje test kompresie
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Jedno české príslovie hovorí Bez měření není vědení... takže pravdu má ten kto niečo zmeral a z toho potom určil možnú vadu. Ktorý z nich to bol už asi sám vieš...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jednu vec za svet nepochopím,pozrieť prácu lambdy je otázka cca 15 sekúnd.Toľko trvá kým sa napichne signálová žila lambdy a nabehne ten vreckový osciloskop a môžeš pozerať
Obrázok
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Keby bola kompresia zla,tak v to m valci nie je spravne spalovanie,co sa odszrkadluje v emisnych hodnotach,a nie len na hodnote lambdy,ale aj na hc,co.Ked ostatne hodnoty su v poriadku,dokonca su hodnoty blizsie spodnej hranice normy,a lambda je vysoka,tak najvatsou pravdepodobnostou je vyfukovy system nie je v poriadku.Mozes vylucit ostatne chyby,ked vopchas vyfuk pri merani EK.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lacko máš pravdu,ale človek už číta tieto veci a prežehnáva sa a len krúti hlavou a môže iba hádať kto práve tresol väčšiu hovadinu.Proste všade niečo škrípe,či už berieš vyjadrenie jedno druhé alebo tretie.Takže je v hre ešte aj zkomolená interpretácia toho,čo zaznelo na STK či u mechanika.Ani ten rozsah nie je správny pretože je 0,97-1,03 takže ani boh nevie čo je správne podané
marcpol
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 03.08.2011 07:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marcpol »

Chcem sa spýtať v súvislosti s tou vysokou hodnotou lambda či je normálne aby ak uzavriem prívod vzduchu do škrtiacej klapky rukou išiel motor , aj keď v nižších obrátkach ďalej . podľa mňa to znamená , že niekde saje falošný vzduch
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Minimálne z toho je podozrenie že áno.Sú dve možnosti ako to odhaliť ,jedna sa robí pomocou smoke generátora,to ti musí urobiť dielňa to doma nik nemá,alebo sám pri max opatrnosti sa dá krátkymi nástrekmi spreju na štart (alebo čistič brzd) na miesta kde sú spoje,príruby a pod.Ak sa tam prisaje zo spreju,zvýši otáčky.Kedže ide o prudko horlavé veci,tak max opatrnosť a v blízkosti velký hasičák.A tretí - rozobrať,čo nie je záruka ničoho pri deformáciách prírub
marcpol
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 03.08.2011 07:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marcpol »

Pán Hlavatý , keď som písal , že po uzavretí sania do škrtiacej klapky sa motor úplne nezastaví , tak som urobil to , že som vytiahol hadicu , ktorá je pred klapkou t.j. priamo zo sania a upchal som ju prstom . V tom prípade zdochol motor úplne. Tá hadica pokračuje k zariadeniu , ktoré je do série so vstupom do sacieho potrubia a je na ňom 5 kolíkový konektor . Predpokladám , že to je váha vzduchu , ktorá by mala regulovať množstvo vzduchu do sacieho potrubia ... Mám pravdu ? Pýtam sa teda , či nemôže byť problém v nej , keď púšťa viac vzduchu , čím robí zmes chudobnejšiu t.j je tam toho vzduchu prebytok . Som len laik , ale po skúsenostiach s dvoma servismi nemám inú možnosť než len týmto spôsobom snažiť sa prísť na poruchu. Za Vaše rady som Vám povďačný .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vzhľadom na päť pinov by to mohla váha vzduchu byť (stále nie je jasné o akom motore je tu vôbec reč)
Ono je to teoretizovanie,pretože každý systém má svoju hierarchiu a tak nie je jasné ako zareaguje na odstavenie váhy.Pri motoroch kde je džungla hadičiek a neprehladné je to celé,je doslova obrovský problém netesnosť objaviť.Preto sa používajú "skratky" a kadejaké finesy ako to okefovať a zistiť netesnosť aj keď je velmi ukrytá
marcpol
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 03.08.2011 07:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marcpol »

Pán Hlavatý , preskúšal som tesnosť spôsobom spreja a zistil som , že sa chod motora nemení v závislosti na ňom. V zúfalstve som šiel na EK do inej stanice STK či náhodou neukáže niečo iné , ale bohužiaľ nie. Ten servisák bol sám prekvapený a konštatoval , že ten výfuk musí byť riadne deravý . Ale výfuk je v pohode lebo ak ho upchám handrou tak ju vyhodí a okrem toho nie je nikde počuť fučať. Poradil mi , aby som vymenil sviečky a ja som zostal ako obarený , keď som ich vytiahol . Všetky boli opálené do špičky , takže som všetky vymenil. Mám silný pocit . že auto múá o dosť kľudnejší chod na voľnobeh a aj za jazdy sa mi zdá byť živšie . Prekvapuje ma, že sviečky nevymenili v servise keď už merali tie tlaky a keď mám pravdu povedať , mal som čo robiť , aby som ich povolil keď som ich vyberal ... Myslíte , že ny to mohlo byť tým ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre benzinový motor je sviečka základ.Iskra síce preskočí aj na kuse drôtu,ale aj tak na jej zladení zo zapalovaním záleží úplne všetko.Aj jej najmenší problém alebo nedokonalosť sa na niečom podpíše,na spotrebe,na emisiách a pri ozaj zlom stave vie spôsobiť až kolaps motora.Väčšinou na nej nevidieť zásadné problémy v čase,keď už má svoju životnú funkciu splnenú a mala by byť menená.Ak je pekná,99= ľudí ju pichne späť a to je základná chyba.Ona ak pracuje ideálne,zarobí na seba,to je dávno overené.
Výfuk...jeho netesnosť vie uniknúť pozornosti a v emisiách hrá tesnosť kľúčovú rolu,pretože prítomnosť kyslíka vo výfukovej sústave je to čo nepotrebujeme,to nie je o diere,je o kyslíku čo sa dostane vďaka pulzom medzi spaliny.každý si myslí že vo výfuku je určitý tlak a teda ide odtiaľ iba čosi von zo spalín,no ibaže tu je tá chyba myslenia.Pulzy majú toho na svedomí viac,málokto premýšla prečo je začadená škrtiaca klapka ak vzduch prúdi dnu a nie von.
Ešte k sviečkam...obrovskú rolu hrajú aj prívody vn napätia na sviečky prípadne tie sosáky na cievkach kde cievka priamo na sviečke.Tam sa ionizuje pomaly povrch a vie vytvoriť paralelné iskrište.Mechanik vymení sviečku druhý raz,a nechápe prečo to nie je ono ani z novou
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Zaujímam sa o pokračovanie...
Pomohla výmena sviečok?
Problém vyriešený?
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných