Reklamacia 2 tyzdnoveho auta
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15.05.2009 10:23 Zdieľať na Facebook
Reklamacia 2 tyzdnoveho auta
Poprosim vas o radu ako dalej postupovat ohladne reklamacie noveho auta.Auto som kupoval 25.08.2017 a dal reklamovat po dvoch tyzdnoch 08.09.2017 s 1200Km stym ,ze na volnobehu pocut drvenie po vypusteni spojky.Prijimaci technik natocil video o danom probleme a ,ze ho posledo BA na posudenie importerovi.Dna 20.9.2017 som auto im tam nechal ,ze musia rozobrat spojku pofotit a poslat to importerovi a uvidi sa co dalej dna 22.09.2017 som auto obdrzal ,ze vraj zotrvacnik bol vymeneny.Auto som prebral a hned v ten den som volal spat ,ze problem stale existuje takze 25.09.2017 zase som isiel do servisu natocit video co sa zase posielalo importerovi.Dna 26.09.2017 auto som odniesol do servisu a stale to tam je len jedna vec mi nesedi, ze prijimaci technik nato nevytvoril novy zakazkovi list ,ale pokracuje v tom povodnom zo dna 08.09.2017 a kedze ja som to reklamoval uz druhy krat to iste tak by sa to malo brat ako druha reklamacia na danu vec ? Je to spravny postup prijimacieho technika ?Jednak ked berem datum od 08.09.2017 tak je nato podla zakona 30dni na vybavenie reklamacie plati to aj v tom pripade ,ze som auto nemal v kuse u nich v servise?Poprosim poradit ako dalej postupovat ?Dakujem
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Paragraf 623, ods. 1, zákona č. 47/1992 Z.z - Občiansky zákonník: "Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať."
Ohľadom lehoty na vybavenie reklamácie ti neporadím. Ale poradím takto :
1) zákazkový list si nechaj vytlačiť na každú reklamáciu zvlášť.
2) každé jedno video o poruche archivuj - ak ho nemáš vyžiadaj
3) archivuj všetko a na všetko žiadaj potvrdenie
Z vlastnej skúsenosti (reklamoval som jazdený motocykel ale nakoniec mi ho vymenili) ti poviem že to je fakt na ťažko. Budú sa vykrúcať ale ak sa závada neodstráni ani po tretí krát (zákon neukladá po koľký krát majú možnosť sa pokúšať to odstrániť) žiadaj nové auto alebo odstúpenie od zmluvy. Nechaj to spísať právnikovi a povedz že to dáš na súd, potom to všetko na nich vybal a snáď sa ľady pohnú. Veľa šťastia.
Ohľadom lehoty na vybavenie reklamácie ti neporadím. Ale poradím takto :
1) zákazkový list si nechaj vytlačiť na každú reklamáciu zvlášť.
2) každé jedno video o poruche archivuj - ak ho nemáš vyžiadaj
3) archivuj všetko a na všetko žiadaj potvrdenie
Z vlastnej skúsenosti (reklamoval som jazdený motocykel ale nakoniec mi ho vymenili) ti poviem že to je fakt na ťažko. Budú sa vykrúcať ale ak sa závada neodstráni ani po tretí krát (zákon neukladá po koľký krát majú možnosť sa pokúšať to odstrániť) žiadaj nové auto alebo odstúpenie od zmluvy. Nechaj to spísať právnikovi a povedz že to dáš na súd, potom to všetko na nich vybal a snáď sa ľady pohnú. Veľa šťastia.
-
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15.05.2009 10:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Čo sa týka lehoty a jej plynutia ti neporadím. Môj názor je taký, že reklamácia sa začína prebratím v servise (vydaný protokol či zákazkový list) a ukončí sa prebratím zo servisu pri ktorom sa tiež zaujme nejaké stanovisko (čo bolo vymenené a kedy auto bolo prebraté zo servisu). Práve preto ti radím nech si na každú reklamáciu pýtaš zvlášť zákazkový list aby to nebrali ako jednu reklamáciu. Každopádne toto je len moja domnienka.
-
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15.05.2009 10:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
A ked sa bude dana vec treti krat reklamovat, na ten samy problem, tak to nebude ziadna porucha ci vada, bude to proste vlastnost ktora nebrani riadnemu uzivaniu.
To uz tu bolo neraz.
Ono, je rozdiel vada a vada. Jedna vada, moze byt napriklad nieco, co sa pokazilo, napr. ze to bol proste vadny kus, suciastka, no vada moze byt kludne taka, ktora nebrani riadnemu uzivaniu, vlastne sa z toho stane vlastnost. Ten zakon je krivy...
Ze pocut dake zvuky po vypusteni spojky? To si myslim, ze nijako nebrani riadnemu uzivaniu, s tym nik na sude neobstoji.
A ze sa v autorizakoch riesia podstatne banalnejsie veci a ku spokojnosti zakaznika?
To je ale uz o image znacky,ako sa zachova, hoc aj koli prkotinam k zakaznikom.
Ale toto uspech na sude a ani inde nebude mat... Ine, kebyze sa zrosype prevodovka, spojka atd.
A o tom ako sa vady stali vlastnostami, tak toho bolo tiez uz dost popisane.
Ano, necita sa to dobre, ale realita je taka.
To s tym novym Golfom???
To uz tu bolo neraz.
Ono, je rozdiel vada a vada. Jedna vada, moze byt napriklad nieco, co sa pokazilo, napr. ze to bol proste vadny kus, suciastka, no vada moze byt kludne taka, ktora nebrani riadnemu uzivaniu, vlastne sa z toho stane vlastnost. Ten zakon je krivy...
Ze pocut dake zvuky po vypusteni spojky? To si myslim, ze nijako nebrani riadnemu uzivaniu, s tym nik na sude neobstoji.
A ze sa v autorizakoch riesia podstatne banalnejsie veci a ku spokojnosti zakaznika?
To je ale uz o image znacky,ako sa zachova, hoc aj koli prkotinam k zakaznikom.
Ale toto uspech na sude a ani inde nebude mat... Ine, kebyze sa zrosype prevodovka, spojka atd.
A o tom ako sa vady stali vlastnostami, tak toho bolo tiez uz dost popisane.
Ano, necita sa to dobre, ale realita je taka.
To s tym novym Golfom???
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
no asi sa mýliš lebo ak by to bolo "nič" tak s tým aj "nič" robia. Ak uznávajú že tam "pazvuk" je tak uznávajú že tam nemá byť a ide o chybu - ani sv. Peter ešte nevie akú ale za pár tisíc km a pár desiatok iných majiteľov už vedieť budú. Takže reklamovať a reklamovať a odstúpiť od zmluvy.
Kolega mal ako jeden z prvých TSI - a reklamoval poctivo všetky buchoty hrkoty praskoty. Sami mu navrhli odkup. A asi vieš čo sa ukázalo že.... že tieto chyby veruže bránili v dlhodobom užívaní auta.
Kolega mal ako jeden z prvých TSI - a reklamoval poctivo všetky buchoty hrkoty praskoty. Sami mu navrhli odkup. A asi vieš čo sa ukázalo že.... že tieto chyby veruže bránili v dlhodobom užívaní auta.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Pozri, kolko sa zrosypalo motorov 2.2 Skyactiv, aj s malo km a kolki odstupili od zmluvy, kolkim dali dalsie nove auto???
Musi byt fakt zaujimave zistit, ze automobilka poslala do sveta taky nepodarok, o com musela vediet a vie, no zakaznikom bude menit veci len pocas zarucnej doby. Kto si planoval nechat dlhsie to auto, tak ten si musi buchat hlavu o stenu, ze co to kupil a co ho to moze po skonceni zaruky stat...
Ale takych veci je vela a uz neraz sa automobilky postavili chrbtom zakaznikom, ze problem neni, ze je to proste vlastnost.
Musi byt fakt zaujimave zistit, ze automobilka poslala do sveta taky nepodarok, o com musela vediet a vie, no zakaznikom bude menit veci len pocas zarucnej doby. Kto si planoval nechat dlhsie to auto, tak ten si musi buchat hlavu o stenu, ze co to kupil a co ho to moze po skonceni zaruky stat...
Ale takych veci je vela a uz neraz sa automobilky postavili chrbtom zakaznikom, ze problem neni, ze je to proste vlastnost.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 02.06.2011 15:18 Zdieľať na Facebook
O aké auto ide?
Turi83, o akú značku auta ide. Ja rozmýšľam nad kúpou nového auta, prosím Ťa napíš, v servise akej značky sa hrajú na vysunuté pracovisko filmového štúdia Barandov. Ak chce niečo importér (prípadne jeho zamestnanec) vidieť, nech si láskavo zodvihne svoj ctený zadok, príde si vyfotiť, nahrať čo len chce a to iba raz a nech neotravuje majiteľa s nekonečným chodením do servisu. My sme na Slovensku so službami 100 rokov za opicami. Myslím si, že rozumný právnik vec dokáže vybaviť jedným oficiálnym listom. Ak to nepomôže, hádam sa danej veci chytí JOJka, prípadne Markíza.
-
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15.05.2009 10:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 941
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15.05.2009 10:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15.05.2009 10:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Vyrábam diely na autá , ktoré sa ešte nepredávajú. Tisíce dielov na crash testy, rôzne úpravy a "vylepšenia". Teraz odchádza kopa nekvalitných dielov pretože "sa ešte len zabiehame" na vedlajších linkách sa robí Golf už viac rokov seriovka a rovnako odchádza spústa nekvalitných dielov - lebo sú zodrané mašiny. Jednoducho kvalita dielov a tým aj celého výrobku je daná inteligenciou a prístupom operátorov v prvovýrobe. Na západnom slovensku situácia dospela až tak ďaleko že slováci (konečne) odmietajú robiť za žobračenky a tak nastúpili rumuni, bulhari, srbi.
Takže do budúcnosti nečakajte žiadne zlepšenie , bude to len horšie. A netýka sa to Dacií, ale najpremiovejších značiek (ktoré vlastní koncern). Celkom pekne vidím , že ani naozaj bohatí ludia nebudú uchránení problémov s autami ,ako má väčšina národa.
Takže do budúcnosti nečakajte žiadne zlepšenie , bude to len horšie. A netýka sa to Dacií, ale najpremiovejších značiek (ktoré vlastní koncern). Celkom pekne vidím , že ani naozaj bohatí ludia nebudú uchránení problémov s autami ,ako má väčšina národa.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 77 neregistrovaných