Audi A6 2.0 tdi - pribúda olej a dymí na bielo

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

extrem23
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19.06.2007 18:08
Zdieľať na Facebook

Audi A6 2.0 tdi - pribúda olej a dymí na bielo

Príspevok od používateľa extrem23 »

Ahojte. Mám problém. Vlastním AUDI A6 2.0TDI 170PS rok 2010. Pribúda mi olej. Na 100% mi tam lezie nafta. Auto ked ide na volnobeh a potom sa rozbieham dymí mi na bielo. Ale len sem tam. Skutočná spotreba auta je skoro o 1,5l vyššia než ukazuje PC. Najhoršie je že som už menil trysky pred 70tis km. Auto ma 235tis km. NAFTU KUPUJEM LEN NA SLOVNAFTE. DAKUJEM
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

BENZIN kupujen len na Tesco pumpe!
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Tiež tankujem len na Slovnaftke benzin castejsie ako diesloví nadšenci ale mám čistú hlavu a neriešim takéto problémy. ..radšej naliat do auta 10L benzínu na 100 km ako riešiť spotrebu na dieslaku plus bonus veci: vstreky,čerpadlo,turbo,dpf atd.. AVDI náskok Vďaka technike. . :zga27:
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Ale ste mu vy dvaja poradili. Niekedy je mlčať zlato. Chalan prišiel po radu a vy mu odpovedáte, ako mu odpovedáte. Tiež nemám rád motory z traktora pod kapotou auta, ale keď mu len nakladáte, tak sa mu ten problém sám nevyrieši, ani nepomôže zistiť príčinu...

@extrem23
Aké trasy robíš s tvojim autom? Prevažujú krátke trasy po meste?
Aké máš tam teraz vstreky? Nové, či repas?
Vstreky menili kvôli čomu? Kto ich menil?
Skús sa viacej rozpísať. Tvoj popis je veľmi stručný...
P.s.: biely dym z výfuku môže pochádzať od vody, alebo z nezhoretého paliva.
V nádržke chladiacej kvapaliny nie je emulzia?
Na diagnostike si už bol?
pedro25
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro25 »

Nechaj auto na voľnobehu a odkrúť viečko nalievania oleja. Polož ho na otvor odkrútené a sleduj či nebude nadskakovať. Ak nie tak si zožen dakoho kto bude trošku pridávať a sleduj či z otvoru nepôjde dym alebo prehnané rázy vzduchu. Ak áno, tak motor to má zasebou.

Ak nie, pokračoval by som testom na spaliny v chladiacom okruhu a vyliatím oleja s kontrolou, či v ňom nieje voda.

Zlatá VW kvalita... vynikajúce motory.. nie
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Diagnostika, diagnostika a este raz diagnostika!!! Riesit problem sa zacina az vtedy, ked viem kde ten problem je!!! Podotykam viem a nie domnievam sa alebo niekto sa domnieva!!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Plný súhlas,ale ten test najskôr dobre nedopadne,víčko bude poskakovať totiž aj u bezvadného motora z dôvodu pulzov,čo inak byť nemôže.Logicky ak otvorí víčko a odtiaľ vyrazí stĺpec dymu aj z patričným tlakom by platilo čo píšeš že motor je po smrti.Skúsený to vie,neskúseného to môže úplne pomýliť kedže mieru nepozná.Čo sa ošialiť nedá je meranie na tlak v klukovej skrini viď video z merania
https://youtu.be/iVUL9-5AgXk
prístroj /podtlak/tlak/ má presnosť 1 mBar
Ak popis sedí,by pribúdanie oleja malo byť dôsledkom regenerácií FAP filtra.Býva to sprievodný jav vtedy ak sa RJ pokúša regenerovať ale niečo úspešnému priebehu stojí v ceste.Ale zmienka o rozsvietenej kontrolke nie je,takže čosi nesedí
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

pedro25 napísal:Nechaj

Zlatá VW kvalita... vynikajúce motory.. nie
Píše ten čo vie všetko o tých motoroch najmä z literatúry a diskusií ( ato eš od tunajších "odborníkov") a má Citroen :) :) :) 1,6 HDI . Ešte ti prezradím, že pribúdanie nafty resp. degradovanie oleja naftou, je taká špecialita japoncov najmä u Mazdy, ale vyskytuje sa to napr. aj na Volvách atď... a ono to v podstate robí každý diesel degraduje olej naftou viac či menej. 2,0TDI CR od VW nie je vôbec zlý motor (mal som ich a mám v autách) a vzhľadom na množstvo aké ich tu jazdí a nájazd + nikoľkonásobná úprava stavu km počas životnosti, je to pomerne OK. Pričom pribúdanie oleja pri akomkoľvek nájazde pri týchto motoroch je zriedkavé, na rozdiel od napr. japonských. Francúzske auto som zatiaľ používal len striedmo, keďže ako firmené ľahli popolom tak rýchlo, že sme už zabudli že sme ich mali..Bola to zlá skúsenosť, tak ako aj so značkou KIA...., tanto typ masochizmu, dobrodružstva, nevkusu a brutálnej nekvality ma neoslovil takže k tomu sa vyjadrovať ani nebudem.. :) :) :)
Probúdanie oleja môžu u kolegu vyššie spôsobovať aj časté pokusy o regeneráciu DPF.
pedro25
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro25 »

sherdog
asi si ma s niekym mýliš.. všimol som si že je na tomto fóre ešte nejaký iný pedro (čistá náhoda)
Nemám citroen a už vôbec nie 1.6 hdi. ;) a ak ťa to zaujíma, preferujem talianske autá
možno to preháňam no s vw mám zlú skúsenosť ako osobne, tak od znamych- čo sa motorov týka.

S tým viečkom je pravda, že sa to dá porovnávať len relatívne, no videl som dymiaci 2.0 tdi so zapečenými krúžkami, ktorý tlakoval blok takým spôsobom, že položené viečko po pridaní plynu doslova odletelo za sprievodu dymu. čiže určitú výpovednú hodnotu to mať určite môže a tiež to môže pomôcť pri vylučovaní môžného problému.
extrem23
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19.06.2007 18:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa extrem23 »

DAKUJEM VAM VSETKYM ZA POSTREHY... A HLAVNE TYM DVOM PANOM CO MI RADILI TANKOVAT NA TESCO PUMPE A DOMA MAJU FIAT PUNTO...
a čo s týka vás čo ste mi šli poradiť.
Tak motor som tam menil po 160tis km. Dôvod bol taký, že mi ustrihlo ventil a spadol do motora. Menil som teda motor... trysky samozrejme cisto nove BOSCH. Tak isto som vymenil TURBO (repas) a dal som nový zotrvačník. BIELY DYM sa mi vyskytuje od výmeny motora. Z vyfuku ide smrad ako ked sa vypaluje filter pevných častí. NAFTA do motora začala pribúdať asi pred 20tis km. Tak, že tak... vrazil som do auta 2500,-€ a zase toto... SOM na NERVY :-(
VODA v chladiacej sustave nechýba a tak isto ani nie je špinavá. Hladiná je rovnaka. Čo sa týka výčka kde sa leje olej tak je to v norme. Nič sa nedeje ked tam nie je a motor beží na voľnobeh.
Naposledy upravil/-a extrem23 v 07.10.2017 20:14, upravené celkom 1 krát.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Laki -aj ty? Ber ohľad na ten oranžový riadok nad Bartom...

@extrem23
Riešil by som ten problém tam, kde ti menili motor. Podľa toho, čo píšeš ten motor nebol nový, ale zniekadiaľ sa "zohnal" a nefunguje tak, ako by mal. Predpokladám, že to nebol autorizák...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro....Samozrejme,spôsobov je viac.Už to čo som dal video odhalí z 1000% istotou že napr jeden jediný krúžok praskol,ani nemusí byť motor zapečený.
Ja to pozriem automaticky pri akejkoľvek práci na motore lebo ak to tlakuje,vyráža olej kadekadial a motor je za chvílu olejnička.Ale už aj samotné korekcie vstrekov dokonale odzrkadlujú problém,takže tých metod čo trvajú cca tri sekundy je dosť.Aj odber prúdu ukáže informatívne na problém.Až keď má motor problém zo štartom sa robí klasické meranie kompresie
Zmerať sa dá všetko,aj myší prd,ibaže akosi sa to nerobí...

Na čo by som sa rozhodne pozrel,kedže motor prešiel takou haváriou,je stav katalyzátora ale aj stav DPF.Motor prišiel iný,problém po starom mohol ostať.Kolaps celkom nevinnej veci vie spôsobiť prasknutie vložky DPF čím začne dielo skazy pretože RJ bude pri každej príležtosti robiť pokus o regeneráciu a to vedie k podobným veciam aké sa tu riešia.Stačí že motor po sebe zanechal niečo,čo sa nepreverilo,len prišiel druhý motor a prebral po starom problém.Niečo podobné som tieto dni riešil,a tiež si to odskákala vložka filtra a rozpukala.Každopádne to potrebuje sa velmi dopodrobna pohrať z diagnostikou a kontrolou tak teplotných snímačov okolo turbíny a DPF tak aj diferenčné čidlo.U toho čo som riešil ja to začalo prepálením hadičky k čidlu diferencie,a tým celé začalo.našťastie až pri 430 tis km takže DPF by už pošlo každú chvílu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ibaže to je na škodu toho čo opravuje,pretože ešte nikto nevymyslel efektívnejšie hladanie závady.Dosť dobre ani nechápem ako sa dá opravovať niečo o čom sa nevie nič.Je už úplne trápne že dielenský ani nevedia že sa niečo dá zistiť meraním úplne jednoducho často halierovými testermi hoci aj doma robenými.Že maličká dielňa nemá tester za 3 tisícky,poviem dobre,ale tie za 10-20 e.- to nechápem.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

extrem23 napísal:DAKUJEM VAM VSETKYM ZA POSTREHY... A HLAVNE TYM DVOM PANOM CO MI RADILI TANKOVAT NA TESCO PUMPE A DOMA MAJU FIAT PUNTO...
- tak ako informácia o nafte zo slovnaftu stojí za hovno tak aj tvoja myšlienka že ti radím tesco pumpu stojí za hovno. Z hlúpostí si vždy urobím srandu. Čo už. A hej. Mám aj Punto a na rozdiel od tvojej dymiacej krabice funguje bezchybne . :40bd:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sranda je ok,iba treba rozlišovať kedy a kam ju strkať,do témy kde niekto rieši problém by nemala patriť.Minimálne preto,že témy ostávajú,nech sa zbytočne nezabijú hlušinou a aj po čase nech sa ich oplatí čítať aby to nebola strata času.Vtedy by to bolo super,keby na nosnú tému otázku bolo pár odpovedí úplne a len k problému.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: speedmann a 15 neregistrovaných