Fiat 500
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 09.08.2011 16:24 Zdieľať na Facebook
Fiat 500
Nazdar bazaristi . Uvazujem o kupe maleho fiatu 500 ale neviem ci ist do noveho alebo do starsich rocnikov ale viem ze chcem len benzin auto bude behat vacsinou mesto obcas sa moze pritrafit aj dlhsia mozno aj 500-1000 km trasa. Toto auto chcem preto lebo je dizajnovo velmi pekne a ked som si ho obzeral na parkovisku tak sa mi velmi zapacilo a jeto jedno z mala novych auticok ktore niesu dizajnovo "tuctovka". Aky mate nan nazor a skym motorom by ste ho odporucali . Dakujem
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Fiat 500 (r.2015) mám od nova/0km, v top výbave Lounge (aut. klíma, dvojfarebný interiér, panoramatická strecha..).
Je to samozrejme vec subjektívneho názoru, ale ja krajšie retroprdítko nepoznám. Tak, ako dokázali Italovia skĺbiť klasické tvary pôvodného Cinquecenta s modernou koncepciou, je obdivuhodné. Ten tragač je rozkošný z každej svetovej strany. Vždy mi pohladí dušu a vyčarí úsmev na gesichte, keď sa naň pozriem.
Je to autíčko, ktoré sa na rozdiel od tuctových embéčiek a wolcvágenov nie a nie "opozerať". Najbližšie k tomuto retrokonceptu je asi VW new Beatle, avšak tam to podľa mňa s tou modernou už trochu prehnali, predovšetkým v jeho poslednej edícii. Inak, v podobnom duchu sa kedysi o ňom vyjadril aj slávny Walter Rohl.
Toto konkrétne moje vozidlo poháňa úplná klasika z klasík: rokmi osvedčený 1.2L 8V nepriamovstrekový atmosférický benziňák 51kW (69k).
Jednoduchší 4-taktný 4-valec asi v súčasnosti v osobákoch neexistuje - aj to podčiarkuje snahu jeho stvoriteľov (hoci do značnej miery pragmatickú) o maximálnu symbiózu s dedičstvom minulosti. Netreba asi dodávať, že z hľadiska dlhodobých prevádzkových nákladov a údržby patrí k tomu naj. Žiadne priame vstrekovania, turbá, bicyklové rozvodové retiazky či vysokotlakové palivové komponenty tu nehrozia. A kde nič nie je, tam ani smrť neberie...
Prevodovku mám automatickú (robotizovanú), t.j. principiálne je to stále manuál. Akurát netreba neustále mačkať spojku a kmásať "bakuľou" sem a ta.
Takáto kombinácia predstavuje viac ako dostatočný potenciál do mesta a okolia.
Trochu menej je vhodná na diaľnicu. Nie však preto, že by to ten tragač nezvládol.
Ak vodič so spolujazdcom nie sú veľkí ako kone (alebo tučnô ako prasatá), tak sa na tom aute dajú zvládnuť aj dlhšie diaľničné presuny a to paradoxne bez nejakých výrazných obmedzení komfortu. Treba iba neustále myslieť na fakt, že na nej rozhodne nebudete mať nárok dlhodobo okupovať ľavý jazdný pruh. Predbiehanie totiž vyžaduje nielen trochu viac cviku, ale aj predvídavosti či dostatočného rozbehu. Ono tým 69 kobulám totiž pomerne rýchlo dôjde dych. Predovšetkým pri dlhšom diaľničnom stúpaní, resp. pri plnom obsadení treba byť pripravený uhnúť agresívnym a primitívnym audyin-károm do pravého pruhu častejšie, ako je bežné pri moderných výkonných oturbencoch.
Holt, daň za jednoduchý, nenáročný retropohon sa niekde prejaviť musí.
Pre náročnejších jazdcov sú potom k mání výkonnejšie agregáty, ovšem ich údržba a celkové náklady budú perspektívne vyššie.
Je to samozrejme vec subjektívneho názoru, ale ja krajšie retroprdítko nepoznám. Tak, ako dokázali Italovia skĺbiť klasické tvary pôvodného Cinquecenta s modernou koncepciou, je obdivuhodné. Ten tragač je rozkošný z každej svetovej strany. Vždy mi pohladí dušu a vyčarí úsmev na gesichte, keď sa naň pozriem.
Je to autíčko, ktoré sa na rozdiel od tuctových embéčiek a wolcvágenov nie a nie "opozerať". Najbližšie k tomuto retrokonceptu je asi VW new Beatle, avšak tam to podľa mňa s tou modernou už trochu prehnali, predovšetkým v jeho poslednej edícii. Inak, v podobnom duchu sa kedysi o ňom vyjadril aj slávny Walter Rohl.
Toto konkrétne moje vozidlo poháňa úplná klasika z klasík: rokmi osvedčený 1.2L 8V nepriamovstrekový atmosférický benziňák 51kW (69k).
Jednoduchší 4-taktný 4-valec asi v súčasnosti v osobákoch neexistuje - aj to podčiarkuje snahu jeho stvoriteľov (hoci do značnej miery pragmatickú) o maximálnu symbiózu s dedičstvom minulosti. Netreba asi dodávať, že z hľadiska dlhodobých prevádzkových nákladov a údržby patrí k tomu naj. Žiadne priame vstrekovania, turbá, bicyklové rozvodové retiazky či vysokotlakové palivové komponenty tu nehrozia. A kde nič nie je, tam ani smrť neberie...
Prevodovku mám automatickú (robotizovanú), t.j. principiálne je to stále manuál. Akurát netreba neustále mačkať spojku a kmásať "bakuľou" sem a ta.
Takáto kombinácia predstavuje viac ako dostatočný potenciál do mesta a okolia.
Trochu menej je vhodná na diaľnicu. Nie však preto, že by to ten tragač nezvládol.
Ak vodič so spolujazdcom nie sú veľkí ako kone (alebo tučnô ako prasatá), tak sa na tom aute dajú zvládnuť aj dlhšie diaľničné presuny a to paradoxne bez nejakých výrazných obmedzení komfortu. Treba iba neustále myslieť na fakt, že na nej rozhodne nebudete mať nárok dlhodobo okupovať ľavý jazdný pruh. Predbiehanie totiž vyžaduje nielen trochu viac cviku, ale aj predvídavosti či dostatočného rozbehu. Ono tým 69 kobulám totiž pomerne rýchlo dôjde dych. Predovšetkým pri dlhšom diaľničnom stúpaní, resp. pri plnom obsadení treba byť pripravený uhnúť agresívnym a primitívnym audyin-károm do pravého pruhu častejšie, ako je bežné pri moderných výkonných oturbencoch.
Holt, daň za jednoduchý, nenáročný retropohon sa niekde prejaviť musí.
Pre náročnejších jazdcov sú potom k mání výkonnejšie agregáty, ovšem ich údržba a celkové náklady budú perspektívne vyššie.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných