Seat Toledo - zhasne po starte - vyriesene

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Seat Toledo - zhasne po starte - vyriesene

Príspevok od používateľa Factor »

Dobrý deň všetkým. Chcel by som požiadať o pomoc s mojim seatom. Jedná sa o Seat Toledo 1L 1995 1.8 benzín 65kw monovstrek kod motora: RP2
Mám nasledovný problém: auto naštartuje a vzápätí zhasne. Chytí ozaj na prvú/druhú otáčku štartéra no okamžite zhasne. Ak sa pokúsim pomôcť mu plynom, tak otáčky síce vyletia ale do pol sekundy motor zareaguje udusením, ak stále držím plynový pedál alebo spontánne pridávam. Začalo to asi pred rokom no prejavilo sa to asi raz za mesiac. Teraz sa to deje čím ďalej, tým častejšie. Avšak spontánne: raz naštartujem na prvý krát bez problémov, inokedy na tretí krát (štartnem - zhasne atd atd kým sa nepodarí) Deje sa to či je motor teplý alebo studený, no častejšie ak je studený. Počet neúspešných štartov sa zvyšuje rekord je na sedemnásty pokus. Ešte dodatok: keď auto dlhšie stojí (ráno, či po práci) tak po prejdení cca 100 metrov auto trhne (akoby znovu odstavilo palivo - na plynový pedál nereaguje) a po cca sekunde už ide perfektne, hoci aj celý deň.
Už som bol u 3 mechanikov - nikto s tým nevedel pohnúť. Podľa diagnostiky snímač teploty vody ukazuje dobre, lambda pracuje. Viac povedať nevedeli. S posledným z nich som menil krokový motorček škrtiacej klapky starajúci sa o voľnobeh (číslo dielu 0 132 008 600 bosch - používaný no podľa diagnostiky fungoval ako mal) Podľa neho môže byť problém v potenciometri škrtiacej klapky ovládajúceho jej polohu - vydratý bežec (tento systém má ovládanie voľnobehu klapky a snímanie jej polohy zdvojené, každý systém je zvlášť)- no porucha je úvaha. Škrtiaca klapka je inak veľmi čistá- bez karbonu, Jazdím VIF už asi 10 000km. Problém začal už pred jeho používaním.
Predtým sa menili sviečky a filtre.
Za každú radu prípadne pomoc budem veľmi vďačný, už som fakt bezradný.
celerb
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa celerb »

nemôže blbnúť spínacia skrinka?
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Neviem či auto z toho roku malo imobilizér - ak stále zhasne presne rovnako t.j. cca po 1 sekunde a inak štartuje v pohode...tak by to prichádzalo do úvahy, mne to robilo na inom podobnom aute z tých rokov, sem tam nabehlo sem tam nie.... avšak vždy keď už nabehlo tak išlo až do vypnutia ( vadný bol immo krúžok resp. kabeláž ku nemu čo išla do RJ) ale opakujem neviem či v 95 už immo v tom aute bolo... jediný príznak je že v pohode naštartuje a presne v rovnakom intervale zhasne - skúste doplniť info.. ak je ten štart taký že naštartuje a ešte má tendenciu niekoľko sekúnd odpaľovať a dusiť sa tak to ono nebude.... to trhanie môže mať súvis aj nemusí... mohlo by ísť aj o odchádzajúce čerpadlo prípadne napájanie k nemu...
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

V aute imobilizér nieje. Tendenciu ísť ďalej nemá, proste naštartuje a okamžite zhasne.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Preveril by som palivové čerpadlo, tlak na vstrekovači, aj káble k nemu. Niečo možno stratí napájanie . Len zas prečo už nie aj počas jazdy? Alebo že by čerpadlo natlakovalo a po štarte má problém sa znova rozbehnúť a klesne tlak na vstrekovači a zdechne to?
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Tlak na čerpadle dám preveriť, i keď tiež tomu moc neverím lebo za jazdy ide úplne bez problémov. Výkon super, nedusí ho (až na tú sekundu na začiatku po štarte). Proste ide bez náznakov problému, len ten štart...
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Sanie prejdené od airboxu až po klapku - nič nenájdené. Nebolo síce príslušenstvo na uzatvorenie vákua ale pohľadom žiadny problém.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém aký dokáže vyrobiť v podstate jednoduchý atmosferický motor je k neuvereniu.Treba si preto aspoň trochu ujasniť čo možné je a čo nie.Palivo a jeho tlak by vylúčil z titulu ako sa správa.Úplne je možné vylúčiť lambdu,tá v tom momente nezohráva vonkoncom žiadnu rolu,zabudnúť.
Čo ale stojí za preverovanie :
MAF senzor tj či jeho signál dorazí spoľahlivo do RJ
Potenciometer je vždy neistý,nie iba funkčne ale aj pozične.Stačí aby uhol ktorý zosníma zle vyhodnotila RJ.Z tejto pozície RJ vie napr že je v pozícii volnobehu alebo žiastočného zaťaženia a prechádza do iného režimu.
Overiť signál teplotného čidla,alebo ho rovno nahradiť priradením cca 4 kOhm-ového odporu priamo na piny RJ,to je pre ňu studený stroj.
Pri skúšaní zablokovať nepotrebné veci vedúce do sania,napr hadičku k aktívnemu ukliu.Dobre overiť sanie na tesnosť,praskliny hadíc,čokoľvek čo môže zmeniť podtlak.
Celé mi to pripadá že ku kolapsu prichádza v štádiu keď sa nastavujú základné veci chodu,tj hneď po štarte zareaguje RJ na niečo čo musí "napraviť" a to práve je kontraproduktívna snaha ktorá vec úplne zhorní,aj keď snaha RJ je určite iná.
Klúč k týmto poruchám je vždy v rozšifrovaní algoritmu systému,čo je pochopenie správania,a hierarchie zúčastnených vecí.Predpokladám že to je Motronic ale u týchto sa mi zdá že sa dával aj iný systém.To je klúčové,inak je to hmla,vedieš čo je prečo,na čo reaguje,na čo kašle,čo je čomu podriadené alebo nadriadené,čo urobí na výpadok,na skrat,na chybu kostrenia
Tieto systémy každý podceňuje,ale čo dokážu je neuveriteľné.Stáva sa výnimočne,ale ak už,tak je na infarkt.Takáto Motronic-ová potvora je historicky jediný motor ktorý sa podobne správal a neporiešil som na hanbu sveta.Tlakomer na palive,tlakomer na podtlaku,osem kanálov oscila 4 zapalovanie 4x vstrekovače,jeden multimeter,jeden generátor,diagnostika...ani to nepomohlo.Ostalo posledné možné...vada vnútry RJ,neoverilo sa,na to už nebolo síl ani ochoty sa s tým ďalej deň čo deň trápiť
Sú v živote veci ktoré privedú do šialenstva a odhalí ich náhoda.
Práve tento prípad ma doviedol konečne zrealizovať čo som roky odkladal,tzv smoke generátor.Do sania sa vloží miesto filtra pagáč a do neho privedie dym a jemným tlakom tlačí.Ak je dieročka velká pol molekuly,tak ju nájdem,je to ako položená cigareta,nedá sa prehliadnuť.Nepoznám iný ani lepší spôsob zistenia netesnosti vetvených systémov.Ak je niektorý valec hore a otvorené naraz oba ventili,predymí aj celú výfukovú sústavu.Ako sa to robí je na YouTube plno videí,aj ja som to tam zmerčil kedysi tú geniálnosť v primívnosti
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Áno pán Hlavatý, jedná sa o motronic. Volal som mechanikovi, zdelil mi že MAF senzor cez diagnostiku skontrolovať nevie. Má len takú univerzálnu diagnostiku "do ruky"
A že celé diagnostikovanie cez ňu je 50:50 pretože vyhodilo chybové kódy : žiadny signál zo snímača otáčok kluky + imobilizér (pritom imo vôbec moje auto nemá).
Čo sa týka spomenutého teplotného čidla: treba sa naň zamerať aj keď sa od začiatku sledovala teplota v diagnostike a mala reálne údaje ? Teda snímač po celý čas ukazoval teplotu správne (studený motor - teplota okolia, až pokým nezopol ventilátor chladenia - vyše 90 stupňov).
Možno blbá pripomienka ale predsa: keď raz neštartoval, povyťahoval som "štekre" z klapky a naskočil. Otáčky lietali ale naštartoval. Potom som pozapájal všetko naspäť aby som mohol ísť. Otázka: ak sú štekre povyťahované dosádza si riadiaca jednotka orientačné údaje ? (Pretože vtedy auto na plyn reagovalo - síce hocjak ale nedusilo ho)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> vyhodilo chybové kódy : žiadny signál zo snímača otáčok kluky

aka bola reakcia na toto ?




>> + imobilizér (pritom imo vôbec moje auto nemá).

jasneze ma...
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Lakino: bolo to myslené že sa prešlo celé sanie až po tú časť čo sa napája na klapku (neviem ako to nazvať - difúzor??) To sanie moc dlhé nieje.
Turbo: reakcia na chýbajúci signál znela: ak by snímač bol vadný auto by nešlo vôbec, takže ju jednoducho vymazal a povedal že pod tým chybovým kódom si tá univerzálna diagnostika mohla napísať niečo iné.
Moje auto má imo??? To sa mi fakt nezdá. Z čoho usudzuješ že má?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Povyťahovanie štekrov spôsobia dve veci,jednak znemožní riadenie čo v tomto prípade udržalo chod,ale zároveň spôsobí núdzový chod,vtedy RJ nastaví určité pevné hodnoty.Zrejme aj ten stav bol prijatelnejší než ako bolo všetko zapojené.Velmi zradné sú stavy potenciometra keď je to na hrane medzi volnobehom a čiastočným zaťažením,ale tento stav sa spolahlivo zisťuje diagnostikou.Tiež by sa žiadalo urobiť základné nastavenia tak škrtiacej klapky ako aj volnobehu,tam sa potom objaví záverečný verdikt - prebehlo Ok

Ak sa objavuje hláška o senzore kluky to je nutné preveriť.Teraz si nespomínam z čoho sníma u tohoto motora impulzy,ale už sa stalo že sa poškodil zub pri oprave spojky a to vyrábalo neistý signál,niekedy ho načítalo,niekedy nie.Toto ale vidieť presne ide iba oscilom,resp nahodiť aj druhý kanál na snímač vačky a pozrieť ich vzájomné pozície,na to stojí celý chod,inak RJ nevie kde je čo
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Neviem či niekto sleduje ešte túto tému, ale problém sa vyriešil. Bol to imobilizér (ktorý podľa jedného mechanika ani v aute nemám :3c90: ) Prišli sme nato so susedom (tiež mechanik ale má svojej roboty dosť )
Po dlhom hľadaní som objavil používanú klapku (že problém bude v tej pôvodnej) no po nahodení a urobení základného nastavenia motor vykazoval tú samú chybu. Tak som nahodil druhé čidlo teploty vody - ten istý výsledok.
Išli sme teda po chybových kódoch:
1)žiadný signál zo snímaču vačky (takže nie kľuky ako bolo hodnotené pôvodne)
2) imobilizér - blokácia štartu.
Rozobrali sme prístrojovku a hľa v nej imobilizér ! Odpojili 2 konektory čo k nemu vedú a v jednom bol kúsok priesvitnej fólie alebo niečo podobné. Vytiahlo sa to a auto funguje. Cena dielov: nula... Netuším z čoho to bolo ani ako sa to tam dostalo ale bolo to tam.
Ešte k chybovému kódu vačky: tento chybový kód sa objaví zakaždým pri zapnutí zapaľovania, no po naštartovaní sám zmizne. Pri vypnutí motora sa objaví, po úspešnom štarte zmizne. Miatlo nás to lebo sme išli po kabeláži, či nieje predratá ale sused to zhodnotil že to bude možno konštrukčne jeho vlastnosť - motor beží, má signál. Motor nebeží - signál nemá.
Ešte jedna malá poznámka: to trhnutie motorom po 100 metroch jazdy zostalo, čiže to nemalo so závadou nič spoločné (tipujeme lambda sondu no hľadám človeka s testerom a asi nato kašlem a tých 20 eur obetujem a kúpim tester sám. Ak má niekto link na nejaký poprosím si ho :2f93: )
Ďakujem všetkým ktorý mali snahu poradiť, cením si to :-)
makrela
Príspevky: 2956
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

Cení sa ,že si dal konečné riešenie,odo mňa :2f93:
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 6 neregistrovaných