Audi A6 2.7 TDI DPF - pribúdanie oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

audia5
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 02.07.2012 18:41
Zdieľať na Facebook

Audi A6 2.7 TDI DPF - pribúdanie oleja

Príspevok od používateľa audia5 »

Zdravím, mám Audi A6 C6 2.7TDI BPP multitronic DPF a riešim problém s neustálym pribúdaním oleja (nafta). Od kúpy po prejdení cca 5,000km pribudlo asi liter oleja. Vymenili sa trysky a problém pretrvával, takto sa na aute najazdilo cca 40,000km s intervalom výmeny oleja cca 3,000km pokým sa nezanieslo DPF. Vymenil sa za nový no v RJ sa nespravila adaptácia, iba sa vymazali DTC.

Hodnoty po výmene:
[img]https://image.prntscr.com/image/1_2h5Yx ... nBQ8YQ.png[/img]

Po prejdení cca 50km pribudlo asi pol litra oleja.. Znova som vymenil trysky - nové podložky, vyfrézované sedlá, po prejdení 50km znova to isté..

Hodnoty DPF teraz:
[img]https://image.prntscr.com/image/veLP1Lm ... J5llvQ.png[/img]

Mojim hlavným podozrením je neustála regenerácia DPF kvôli tomu, že nebola adaptovaná (kanál 104.1 - oil ash volume 0.55 - pretrvávajúce hodnoty starého zaneseného DPF) no RJ ukazuje poslednú regeneráciu pred 70km? (Tzn. počas jazdy kedy pribudol olej regenerácia ani neprebiehala..) :342a:

Je vôbec možné, že vnikne toľko nafty počas regenerácie? Adaptácia sa budúci týždeň spraví no moc sa mi nezdá, že pribudne také množstvo len kvôli regenerácií.. Počas jazdy auto nedýmí ani nič také..

Kde môže byť problém?

Ďakujem.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

vylietany motor.dpf je filter ktory zachytava sadze.ak zerie olej filter dpf sa zabije hned.zlym spalovanim nafty to trva dlhsie.nepomoze nic ani vymena snimacov tlaku.mas asi tu prvu generaciu aut s dpf piezovstrekovace tie vstrekuju vela nafty pri vypalovani dpf = najhorsia kombinacia.
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

No teraz bude treba vela vela bananov
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

No nepribudal olej, ale do oleja sa bud dostava (najpravdepodobnejsie) nafta, s velkou pravdepodobnostou kvoli zle prebehnutej regeneracii DPF.Mozno DPF bol uz tak zaneseny, ze regeneracie prebiehali velmi casto, ale kludne to moze byt sposobene aj problemom vstrekovacej sustavy.Dalej moze byt problem so zle fungujucim katalizatorom, ktory je hlavnym predpokladom uspesnej regeneracie DPF. Alebo, ale to je malo pravdepodobne sa do oleja dostava chladiaca zmes...to sa da lahko zistit...kazdopadne diagnostika by vedela urcite odhalit problem
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Kolko kilometrov je nakrutenych od vymeny DPF ? Je to len tych par 50km ako pises, alebo sa bavime o inych tisicoch ?

Novy DPF bol skutocne novy uplne uplne novy ? Original napr. z autorizovanej siete alebo nejaky polsky na tri pismenka ktory ma ani nie polovicnu hmotnost originalu a je na to velmi dobry dovod ?

Predpokladam ze vymenu DPF samotneho si nespravil technicky spravne a ani v nejakej autorizovanej / odbornej sieti pretoze systemom "vyrazim povodny stupel, navarim novy" proste vymena DPF nesmie neprebiehat.

Dalej, mas istotu ze uz niekto pred tebou neriesil tieto regeneracie ? Nezistil si nejake zasahy na fyzickej vrstve, napr. stopy po rozrezani povodneho DPF... bol skontrolovany software v riadiacej jednotke CI JE ORIGINAL ? Aby si tam nahodou nemal nejaku sracku s "dpf off" ktora samozrejme nie je ziadna realna off pretoze tych rutin je tam milion, ale je to akurat software ktory nejaky umny feši nasypal bez akejkolvek znalosti co to robi a jedina vec ktoru ten software "nerobi" je indikacia chyb... pretoze uz som videl zopar pripadov kedy dobastleny software ktoremu profesionalna firma samozrejme houno rozumela robil len to ze regeny prebiehali resp. sa snazili prebiehat akurat boli vypnute vsetky alebo niektore chybove hlasenia... [ !!! toto vyzera silno ako tvoj pripad !!!]

Zvlastne mi pride este aj to ze tvoja verzia 15.7 nema popisky v stlpcoch. Mala by ich vediet. Je dost mozne ze v skutocnosti je to nejaka devatstovka akurat s prepisanymi cislami. Nechybaju ti nahodou popisky v inych pripadoch ?
audia5
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 02.07.2012 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa audia5 »

Od výmeny je to asi 200km, áno je to presne ten polsky na tri písmenká.. Mechanicky bol menený klasiky ako celý diel výfuku t.j. 2x 3 šroby s tesnením uprostred..

Históriu auta práve že vôbec nepoznám a tam je ten problém, predošlá DPF tiež moc nevyzerala ako originál (nebol na nej žiadny nápis AUDI alebo také niečo, neviem či originál má nejaký nápis), nebol však zváraný (aspoň to nie je vidno) a vyzeral, že fungoval normálne (regenerácie)..

Mapy taktiež neviem ako zistiť či sú originál no auto na svoj výkon tiež podozrivo dobre ťahá...

Dnes sa spravila adaptácia a nútená regen. + cca 50km a znova pribudlo asi 20dl. oleja..
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Tu je jeden zaujimavy clanok o polskom DPF "na tri pismena"

http://www.auto.cz/velky-test-filtru-pe ... psi-108610
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

krasne nieco..."filter" co nefiltruje, iba ojebuje protitlakom manazment :::, to cele skoro v cene fabrickeho filtra, vo fabrike postavenej za eurofondy ::: napadaju ma vybrane slova na k, p v rozsahu dvoch A4
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Bajo - preboha čo čakáš - už dlhé roky sa falšujú tričká Adidas alebo kabelky ani neviem značku. Tam je zisk pár šupov tak prečo by sa nefalšovali ovela drahšie auto diely. Uvidíš že sa dočkáme ešte ovela masovejšieho rozšírenia týchto podfukov. :40bd: :40bd:
V článku ma zaujalo fotenie sondy vo výfuku a diagnostickej záasuvky - to pôjdu s kamerou po kábloch až k meráku ?? aby bolo jasné že tam nie sú atrapy? Veď už dnes bez kamery sa emisie merajú tak že aj auto čo švindluje má sondu a pustený motor aby si okolo sa motajúci ludia nič nevšimli. A že vrčia v dvoch boxoch dve autá? ved to je v poriadku a že sú rovnakej značky a typu - náhoda.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lindezv
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 25.10.2008 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lindezv »

co ma pribudajúci olej s DPF???? nechapem tomuto... ak sa dostava nafta do oleja tak to je problem a nie DPF..

DPF regeneruje na zaklade zvysenie teploty a to zmena momentu vstreku a mnozstva.. a nie olejom alebo ako to bolo myslene
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Keby iba zaujímavý,je to priamo výstraha a určitý (možný) stupeň poučenia pre tých čo sa poučiť chcú,ktorých je ovšem úplné minimum.Absolutná väčšina chce akurát iba tak jazdiť a to bez ohľadu ako to dosiahne.Všeobecná lahostajnosť napriek žváštom zainteresovaných nemá snahu riešiť nič a to doslova.Pokojne sa prehliada dokonca inzercia na vybúranie filtra,takže ani tajnosti netreba robiť,tu proste netreba mať obavu zo žiadnej všivárne a už vôbec nie nejaké výčitky svedomia ak tá všiváreň je priamo deklarovaná a chránená a vzorove predvádzaná zo samej špičky vedenia štátu.K tomu sa nepodvádzalo,je najprv nutné to čo chýba..vôla

Pribuda olej preto lebo sa v ňom zvyšuje podiel nafty z dostrekov,tj posledného nastreknutia ktoré je časove tak spozdené aby sa jeho energia uvolnila až vo filtry.Dlahotrvajúci prílev takéhoto paliva je to od čoho sa zvyšuje hladina.
Že žabožrúti vec vyriešili elegantnejšie,to týmto namysleným grupáckym hlavám neotvorilo oči a tvrdohlavo trvajú na svojich princípoch...ak už hlúpy,tak aj zásadový !!!
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

lindezv ...taketo nezmysly tu radsej nepis....
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Presne ako mhlavaty pise, zabozruti su v problematiky DPF naozaj na spici, ale zrejme niektori sa boja opicit po nejakom PSA, aby nestratili nieco zo svojho mena, ktore uz aj tak stratili...Kto sa aspon trosinku zaujima o problematiku FAP (DPF) tak musi uznat, ze PSA to ba zvladnute naozaj bravurne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vždy a za všetkým je prakticky tá istá vec,a kupodivu sa o nej toho veľa nepopíše,a v dielňach akoby o tom ani nevedeli.To je to,že sadze musia zhorieť,a to sa udeje iba vtedy,ak sa dosiahne teplota ich horenia. V tomto bode sa vlastne začínajú líšiť jednotlivé systémy,pretože túto podmienku ako sa sadzí zbaviť dosahujú rozdielnymi mechanizmami.
Logicky človek berie do úvahy že sa systém vyvíja,získavajú nové poznatky,technológie umožňujú realizovať nové spôsoby,to všetko je v poriadku.Ale tvrdohlavosť hlavne priznať že iný pokročil ďalej a ešte ostal lacnejší a jednoduchší,to chce viac charakteru a menšie ego.Nemec má pod kapotou väčší poriadok,francúz si hýčka riť,japonec vie jednoducho riešiť detaily čo títo dvaja prekomplikujú ani boh nevie prečo.Chyba je chytlavá je hlúposť,múdrosť sa tak nekotí,a kooperácie typu každý s každým už aj v tomto pomiešajú to,čo roky platilo.Ale vždy je za tým iba záujem o zárobok a kolosálne ignorantsvo a neúcta ku svojej klientele.blaboly z reklamy si môžu strčiť,čo je pre mešuge
lindezv
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 25.10.2008 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lindezv »

Sprtos napísal:lindezv ...taketo nezmysly tu radsej nepis....
co bol z toho nezmysel?

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: speedmann a 12 neregistrovaných