VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu si ho môžeš pozrieť len tabulka pokračuje celá nevôjde je príliš dlhá kedže vzorkovanie bolo husté
Obrázok


Ale v pôvodnom stave ako mi to pošlú je to neprehladné
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa to vyhodnotiť aj neupravené ale problematicky sa to sleduje.Na posúdenie váhy či turba nie je logovanie nevyhnutné,ale bez logu je problém vidieť priebehy napr správnosť regulácie variabilty aby nedochádzalo k preplneniu (naviac) takému aby hrozilo pádom do núdze.Podla časovania sa kadečo dá vysledovať,dajú sa porovnávať stavy pred a po nejakej zmeneúplne presne.Ale na posúdenie či je váha alebo turbo out stačí pár metrov z diagnostikou na ceste.
kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Nástup výkon v nízkych otáčkach a vybrácie pri 2000 rpm

Príspevok od používateľa kawakx »

Zdravím, prosím o analyzu logu. Ide o Seat Toledo ARL (2003),motor bol rozobraty a celý prečistený (piesty von neboli).Bol komplet pretesneny, vymenene rozvody,nové mysky pre ulozenie vačky, prečistenie a lapovanie ventilov... Upravy: EGR deaktivované a vybrate, decat, nerezový výfuk s prechdným tlmičom 63mm,nové podtlakové hadičky,tepelna podlozka pod sanim,velke IC z S3,vzduchovy filter KN - vložka v origo boxe,všetky bajonety nahradene sponamy, vyčistené turbo,nová banka, no bol pohnutý doraz variability. Problem je s neskorým nástupom výkonu až okolo 2300 rpm a miernymi vybraciami okolo 2000 rpm. Možno to je tym velkym IC ktory tvori turbodiru, alebo je zle nastavena variabilita? Dakujem

https://ulozto.sk/!SWGcXrh8fNnI/log-01- ... l-chip-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ARL je dosť výkonné a je zbytočné robiť okolo toho tie parády,už jemné zdvihnutie hodnôt čiže čistý čip aj to len z citom,zdvihnutie dávky paliva o cca 4 mg čo je nič a tlak na turbíne možno o 0,1 baru
a pozri výsledok
Obrázok
pozri časové značky tu a u teba,a vidíš aj rozdiel tlakov a dávky.

Ale k problému...treba hladať príčinu pre opozdenie nástupu turbíny.Jedna je aj vo velkom IC,ale až toľko to nerobí,velký IC je volovica,má plusy a mínusy a výsledok je viac ako povážlivý čo prevažuje.Nerozumiem ani tepelnej podložke sania,nepoznám to,mám iba predstavu.Ale tiež iba ďalšia kravina,veď nakoniec si porovnaj s tým ARL-kom kde sa z týchto vecí nerobilo nič a ide ako odtrhnuté že sa nenadýchneš kým šlape plyn
kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kawakx »

Viem ze ARL by mlo ist tak ako pises, no mne to ani po chipe tak nejde. Ked som pozeral log nezdal sa maly plniaci tlak vzduchu v nizkych otackach a tiez upadok ku koncu merania. Asi to bude zle nastavenou variabilitou ale chcel som tvoj nazor. Este mam v plane vymenit nastavovacie skrutky trysiek na vahadlach a nastavit trysky- to koli tym vybraciam.Inak ta tepelna podlozka pod sanim mala znizit prechod tepla od hlavy=mensia teplota sania=chladnejsi nasavaný vzduch. ci to funguje nemeral som. Inak N75 je novy. A zabudol som este na aute je jednohmota a HDS lamela.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skontroluj variabilitu pohyb voči podtlaku,ak treba zmeň,počiatok pri 100-120 mBar pri 500 plná výchylka.
Skrutky asi meniť nebude nutné,to skôr tie cuplíky vo strekoch čo sú v O ringových sadách.Uhol by som nemenil,ale kontrola nikdy nie je chyba.Pozri na 023 či sa pohybuješ okolo nuly z elektrickým počiatkom vstreku
kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kawakx »

Ok...skontrolujem, pripadne napisem blizsie info z diagnostiky co sa tyka vstrekovacov.
Variabilitu som nastavoval po tom posunutom doraze cez zakladne nastavenia vo VCDS. 1mm prepetie na tiahle v zahladnej polohe a nastavenie dorazu som robil cez zapnute zakladne nastavenia v meranych hodnotach a nasledne log. Zjavne som to este nenastavil dobre..

Z toho logu co si mi poslal to vyzera ze vstrekovane mnozstvo paliva v mojom pripade je dost male (na to ze je soft upraveny) v pomere k udaju z vahy vzduchu.pride mi to ako by sa to RJ snazila dohanat predlzenim doby vstrekovania ale kedze vsetko ma svoj limit cisla su take ake su. Preto ma napadlo skontrolovat tie vstrekovace.Mozno su zle nastavene stupne a malo otvori vstrekovac?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prestavenie stupňov nezmení situáciu,uhol dorazu iba zagarantuje prácu pumpy,ale nezmení dávku ktorú určí elektronika.Váha tam šlape ,akurát sa nárast prietoku trochu opozďuje kedže ešte nenabehlo naplno turbo.Aby nebola váha limitom,šlo by skušobne ju obabrať prstencom aby dávala väčšie hodnoty skôr.
kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kawakx »

Takze v kanali 23 hodnoty velmy nestabilne ale okolo nuly sa pohybuje iba hodnota v prvom stlpci kanala a sem tam sa objavy aj v tretom.inak hodnoty kolisu asi takto:
1: -3 az +3
2: pohybuje sa okolo -20
3: 0 - 6
4: pohybuje sa okolo 21
- Uhol sinchronizacie vacky a kluky 0 no preblikava na
0,6 az 1,1
- Teplota paliva pocas merania 83,7 a teplota chladenia
93,6 a teplota nasavaneho vzduchu 32,4
- variabilita volna bez znamky nejakeho odporu. Banka
odskusana - po nasati sa tiahlo nevracia cize podtlak
drzi.
Kanal 13:
1: -0.28 , -0.40 , 0.78 , -0.07

Tu sa mi nezda ta tryska na tretom valci. Je to podla diagnostiky v tolerancii ale ak sa to blizi k hodnote 1 ci uz v pluse alebo minuse smrdi to problemom. Tu moze byt pricina nizkej davky paliva alebo sa mylim??? Podla tych korekcii to vyzera ze tri trisky su korigovane na ukor jednej menej vykonnej.
Este skusim to nastavenie tej variability ako si pisal..
kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kawakx »

Tu je video kde vidis live data zo vsetkych potrebnych kanalov je to lepsie vidiet ako citat.

https://uloz.to/!ROXFhGYSkozV/vid-20171009-191957-mp4
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hodnoty na 023 sú dosť závislé od základného nastavenia rozvodov,a tie by som skontroloval,môže to byť v poriadku,ale tiež nemusí.V každom prípade majú silný dopad,a ich zmena o cca 3 jednotky robia velkú zmenu od nízkej spotreby a tupý fádny motor po vyžšia spotreba ale motor živý.V náväznosti sa značne mení aj všetko na 023
Čo tam v poriadku rozhodne nie je,je teplota paliva,a to rozhodne ak ide cez 70 °C tak znižuje výkon,to je nutné prezrieť
Korekcie nad 0,5 už niekedy spôsobujú mykanie v záťaži,záleži na ostatných veciach.Stojí za to,si nalogovať 013 v idiotskom režime,na vysokom rychl stupni plný plyn.Je to brutálne,lebo zrychlovať sa začína na 1000-1100 ot a tlačí sa iba po 1600,znova sa to zpomalí a prudko pridá,korekcie sú iba do 1500 ot,takže v logu zostane vždy posledná hodnota pri 1500 zamrznutá,bude zaujímavé vedieť ako stúpa aspoň po otáčky ktoré vieme odsledovať.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

kawakx napísal:Tu je video kde vidis live data zo vsetkych potrebnych kanalov je to lepsie vidiet ako citat.

https://uloz.to/!ROXFhGYSkozV/vid-20171009-191957-mp4

Toto je lepšie nevidieť,to nemá hlavu pätu,ten človek nevie čo robí
kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kawakx »

video neries...Islo len o to aby si videl vsetky kanaly za behu motora nic viac. Nehladaj v tom videu umysel nieco konkretne diagnostikovat.
kawakx
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 05.10.2009 15:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kawakx »

mhlavaty napísal:Hodnoty na 023 sú dosť závislé od základného nastavenia rozvodov,a tie by som skontroloval,môže to byť v poriadku,ale tiež nemusí.V každom prípade majú silný dopad,a ich zmena o cca 3 jednotky robia velkú zmenu od nízkej spotreby a tupý fádny motor po vyžšia spotreba ale motor živý.V náväznosti sa značne mení aj všetko na 023
Čo tam v poriadku rozhodne nie je,je teplota paliva,a to rozhodne ak ide cez 70 °C tak znižuje výkon,to je nutné prezrieť
Korekcie nad 0,5 už niekedy spôsobujú mykanie v záťaži,záleži na ostatných veciach.Stojí za to,si nalogovať 013 v idiotskom režime,na vysokom rychl stupni plný plyn.Je to brutálne,lebo zrychlovať sa začína na 1000-1100 ot a tlačí sa iba po 1600,znova sa to zpomalí a prudko pridá,korekcie sú iba do 1500 ot,takže v logu zostane vždy posledná hodnota pri 1500 zamrznutá,bude zaujímavé vedieť ako stúpa aspoň po otáčky ktoré vieme odsledovať.
Co moze takto navisit teplotu paliva?
Co sa tyka spotreby palubny mi ukazuje dost vysoku spotrebu (7,5-8) litrov ale ked som si prepocital spotrebu od tankovania po tankovanie vysla mi 5,8l.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Palivo je chladené vo vracačke,preto má aj čidlo teploty,v motore sa silne ohrieva pretože je abnormálne prudko stlačované na kolosálny tlak,a tá teplota je jeden zo vstupných údajov pre výpočet dávky paliva.Mám pocit že ARL má dokonca vlastný výmenník palivo/voda a teda vlastný okruh vo vodnom systéme

V tom videu mám obavu že nie je dobrý atm.tlak (nadmorská výška) nezdá sa mi.Muselo by to byť na horách
...a EGR nie je ok

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných