Honda Legend 2002 + LPG - divne chovanie na benzin

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

vexator
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.11.2016 21:23
Zdieľať na Facebook

Honda Legend 2002 + LPG - divne chovanie na benzin

Príspevok od používateľa vexator »

Zdravim vas,
rad by som vam opisal moj problem a mozno by niekto vedel akym smerom sa uberat, aby bol problem vyrieseny.

Takze, ako je uz spomenute, jedna sa o Hondu Legend 2002 s domontovanym LPG zn. STAG.
Na LPG jazdi viac-menej ok, aj ked hned po prepnuti na LPG (motor sa zohrieva) po tuknuti na plyn. pedal niekedy otacky trosku klesnu a az nasledne sa zvysia (ako keby ho pridusilo najprv) a akceleracia byva niekedy taka trhana, nie plynula. A v porovnani s benzinom je auto lenivsie pri akceleracii. No kazdopadne pri jazde na LPG auto nehlasi ziadne chyby, asi bude potrebne doladenie LPG systemu.

Problem sa vsak tyka benzinu. Prvykrat som problem spozoroval, ked som isiel na benzin (dovtedy vsetko ok) a zrazu prestalo auto reagovat na plyn. pedal, otacky lietali, tak som zastavil, a po chvili sa na volnobeh unormanilo. Neskor nastal este rovnaky scenar, ale s tym, ze auto skapalo. Vtedy, ked auto nereagovalo na plyn. pedal, kontrolka motora blikala, potom ostala svietit.
Na rychlo som teda vymenil palivovy filter (to mi napadlo ako prve, a nevedel som kedy bol naposledy meneny, takze myslim, ze to neuskodilo), samozrejme to v nom nebolo.
Zaobstaral som si teda diagnostiku, aby som zistil pricinu check enginu. Vypisala chyby: P0401- insufficient EGR flow a obidva knock senzory KO. Vymenili sa teda obidva senzory, rozmontovalo, vycistilo a pretesnilo sa sanie + skrtiaca klapka, vycistila sa trubka spajajuca EGR a sanie. Ta trubka a vchod do sania, kde je trubka prisrobovana boli dost upchate, ostala volna len mala dierka v porovnani s tou, ked sa dane veci vycistili. + sa pretesnili este veka ventilov.
Este spomeniem, ze aj s takymto zanesenym sanim jazdilo auto na LPG ok, len na benzin malo horespomenute problemy.
Po zoskladani veci naspat chyby v diagnostike zmizli.

A teraz konecne k tomu problemu. :4090:
Ospravedlnujem sa, ze sa tak rozpisujem, no snazim sa to co najviac popisat, aby bola pricina problemu mozno co najviac jasna pre niekoho.

Pred rozoberanim som z auta vypustil este chladiacu kvap. Po zoskladani sa naliala cista voda a zacalo sa na volnobehu odvzdusnovat (cista voda kvoli tomu, aby neunikala zbytocne chladiaca, ak by sa nasla niekde netesnost). Auto bezalo na benzin, LPG som vypol. Asi po cca 10 minutach auto len zdochlo. Ked som znova nastartoval, tak asi dvakrat po nastartovani hned zhaslo. Ked som pridal plyn, tak otacky sli hned smerom dolu, nie hore. Po dalsom nastartovani si zrazu aj na benzine auto drzalo volnobeh a odvzdusnilo sa.
Na druhy den sa vypustila cista voda a naliala sa nemrznuca. Po nastartovani znova asi po 10 minutach na benzin na volnobehu auto zhaslo. Potom sa ho na niekolky pokus podarilo nastartovat a odvzdusnenie prebehlo potom uz na LPG, tam neboli ziadne problemy so zhasinanim.
Potom, ked som prisiel z jazdy, zaparkoval a prepol na benzin, auto zacalo hned dusit, az zhaslo. Niekedy ale normalne drzalo volnobeh, siel som sa teda previezt, a vsetko bolo ok. Ci uz na volnobehu, vo vyssich otackach, ako keby nebol ziadny problem. Ked som na benzin prepol za jazdy, a vtedy ho zacalo prave dusit, zacala blikat kontrolka motora. Hned som prepol naspat na LPG a auto udrzalo otacky, mohol som pokracovat v jazde (kontrolka motora prestala blikat, ostala zhasnuta). Pripojil som diag, vypisalo sporadicku chybu P1399- misfire in any cylinder.

Prvy mi napadol senzor teploty chlad. kvapaliny, aj ked rucicka na budikoch ukazuje ok. Motor bol zohriaty, zmeral sa odpor senzoru, nasledne sa senzor schladil sprejom, ukazal iny odpor- reagoval. Nevylucujem vsak, ze niekedy moze fungovat, niekedy nie, ale zda sa mi to nepravdepodobne.
Dalej mi bolo odporucene dotankovat novy benzin (ten, co tam bol, mohol mat tak mesiac a pol, nezdalo sa mi to nejak moc, ale za skusku nic nedam). Dotankovalo sa, vybehol som na dialnicu, prepol na benzin, prebehol auto po dialnici, a zrazu vsetko v poriadku. Na dialnici bolo zive, akcelerovalo, ani raz ho nepridusilo. Ked som zisiel z dialnice, stale vsetko v poriadku, islo bez problemov aj na nizsich rychlostiach (nizsich otackach), aj volnobeh bol ok.
Odvtedy som na LPG nejazdil, jazdil som len na benzin, a stale bolo vsetko ok. Aj ked bol motor studeny, aj ked sa zohrieval, aj ked bol zohriaty. V otackach v pohode, volnobeh v pohode, plynula akceleracia, auto sviznejsie ako na LPG.
Myslel som si, ze problem pominul, ze to bolo len palivom, ale kdeze.
Dnes idem na benzine, motor zohriaty, a zrazu spravilo to iste, co aj predtym. Padanie otacok, blikala kontrolka motora (misfire). Prepol som na LPG a pokracoval som.
Zaujimave, ze problem zacal, ked bola uroven benzinu cca rovnaka ako po zoskladani pri odvzdnusnovani (cca 1/4 nadrze). Motor vychladol, vecer som nastartoval, motor sa zohrial, prepol na LPG. Ked som zaparkoval, skusil som prepnut na benzin a znova vsetko ok, ako keby sa nic nedialo. (medzitym som nedotankovaval).

Myslite, ze by mohlo mat mnozstvo benzinu v nadrzi na toto vplyv? Ze by to mohlo byt napr. cerpadlo alebo tlak paliva?

Este spomeniem, ze ked je motor studeny, tak na benzin ide vzdy bez problemu (ide asi na sytic), az pokym sa prepne na LPG.
Ked je motor zohriaty, ma na volnobehu vyssie otacky (v manuali sa pise 650 +-50 rpm, motor bezi na cca 800, niekedy trochu menej). Na LPG si nie som 100% isty, ale zda sa mi, ze su tiez vyssie.
Posledna vec, na emisnej mi zistili vysoke mnozstvo emisii (je len mala dierka vo vyfuku, takze nemyslim, ze by to az tak skreslovalo, ale mozne to je), takze ze by to bolo nieco s bohatostou zmesi?

Dufam, ze sa to aspon niekto odvazil precitat az do konca a bude mi vediet poradit ktorym smerom sa uberat pri zistovani chyby.
:3906:
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

niekedy sa stane, že odhnije časť trubky, cez ktorú auto z nádrže saje benzín - dlho som nemal v ruke legenda, niekedy je to napríklad plastová trubka, ktorá jednoducho praskne.

kontroloval by som teda stav čerpadla a trubky (hadičky) v nádrži - vieš to vylúčiť aj tak, že tankneš plnú nádrž a odsleduješ, či auto sa chová ináč pri plnej nádrži, tri štvrte nádrže, pol nádrže, štvrť nádrže a skoro prázdnej nádrže.

ďalší problém - prienik LPG do sacieho potrubia v čase, keď tam nemá čo hladať. Toto vieš zase jednoducho vylúčiť - vyjazdi kompletne všetok plyn a sleduj, či sa niečo deje. Môže byť vadný napríklad elektromagnetický ventil - vie sa prejaviť práve tak, ako to opisuješ.

ak toto bude O.K., zmerať tlak palivového čerpadla. bolo by dobré zistiť, či regulátor tlaku paliva je funkčný - dá sa napichnúť na rampu? potom zmerať tlak za regulátorom. Niektoré autá majú regulátor ovládaný aj podtlakom - skontrolovať podtlakové hadičky.
linuser
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.11.2016 14:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa linuser »

Takisto to moze byt aj nejaky snimac. Diera vo vyfuku nesmie byt pred lambda sondou- ani mala. Inac meria nepresne a na zaklade toho RJ motora davkuje palivo (vznik toho misfire). Dvovod preco to robi iba na benzin je ten, ze pre LPG pohon je na medzi lmbdou a RJ emulator, ktory upravuje hodnoty pre RJ. Takze to funguje trochu inac. Stretol som sa s problemom aj snimaca teploty motora ktory namiesto toho, aby drzal hodnotu stale skakal +- 20 stupnov okolo skutocnej teploty (vyditelne len osciloskopom), robil to aj novy neoriginalny z krabice. Pomohol az original. Takisto tie snimace klepania s tym nieco mozu mat spolocne. Ale len preto, ze tam mas chybovy kod pre tie snimace, to neznamena, ze je chyba v nich. Ten misfire (vynechanie zapalnenia zmesy) tam mohol byt aj kvoli tomu, ze tie snimace podavaju RJ nespravne hodnoty- aj ked boli vymenene- chyba moze byt napr aj v kabelazi- oxidacia konektorov, atd.- Ked poslu signal, ze motor klepe (dochadza k detonacnemu spalovaniu) RJ zmeni predstih na co najvacsi, aby tomu zamedzila. Ked ustane problem potom sa ho postupne snazi zmensovat. Niekedy Chybovy kod v pamati RJ ukazuje len na dosledok a nie na pricinu problemu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zaujal ma ten emulator...na keru mariju to tam je ??? koho chcu s tym oblbovat ? :41c2:

Podla mna to tam nema co robit a plyn musi chodit poriadne aj benzin aj lpg bez toho, inac treba zmenit plynoservis a trvat na vyladeni auta...

Tu mas inak uzivatela stagba, zda sa ze vie o com hovori a zjavne stag je jeho parketa...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Je to tak, že nie KAŽDÝ systém LPG sa hodí do KAŽDÉHO auta

Vzhľadom na stupeň vyvoja systemov LPG nie každá RJ plynu, dokáže plne spolupracovať s ECU motora a pritom autonomne a nezavisle riadiť pracu vstrekovania LPG do motora

je to téma na 2 roky vysokej školy :300f:

skratka v jednom aute bude ten istý system LPG pracovať výborne , kým v inom aute to bude stale haprovať.
vexator
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.11.2016 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vexator »

Dakujem zatial za odpovede, zajtra, resp. cez vikend zacnem tym cerpadlom v akom je stave.

To LPG mi momentalne az tak neprekaza, ked viac-menej funguje. A LPG nema vplyv na benzin, ked je LPG system vypnuty pri chode na benzin, ci sa mylim? Ak teda vylucime zle fungujuci elmag. ventil, a teda vyskyt LPG v sani v case, ked tam nema co robit.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mylis sa, LPG MA zasadny vplyv na benzin !!! totiz benzinova jednotka sa adaptuje...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
linuser
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.11.2016 14:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa linuser »

Ja som chcel povedat, ze chyba moze byt aj v nejakom inom snimaci a na LPG sa to neprejavuje, bud preto, ze sa na LPG pouziva iny snimac alebo je tam pri prepnuti na LPG medzi snimacom a RJ motora nejaky emulator- pri niektorych lambda sondach na LPG hlasi bohatu zmes aj ked v skutocnosti nie je bohata, preto sa takto RJ motora "oblbuje".
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

sonda hlasi na co je urcena, cize kyslik pred katom :41c2:
len takto vie pracovat katalyzator

posielat falosny signal motorovej jednotke nemoze prospiet nicomu inemu, ako plynarovi, aby sa mu nevracal zakaznik s neustale rozladenym systemom :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
linuser
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.11.2016 14:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa linuser »

Trochu tu miesas dve veci. Stechiometricky pomer pri LPG je 15,8:1 a nie 14,7 ako pri benzine. Preto je na LPG aj vyssia spotreba a aj obsah kysliku vo vyfukovych plynoch je iny. Lambda co je v aute je robena len na benzin. A takisto aj software v RJ. Preto RJ motora nevie ako spravne interpretovat tie hodnoty pri LPG a preto ich treba upravovat.
Pri LPG nemusi fungovat az tak velmi katalyzator ako pri benzine. Emisie na LPG su podstatne nizsie ako na benzin. Pocul som aj o ludoch, ktori maju na benzinovych autach vybraty katalyzator a prechadzaju na emisnej bez znamosti. Sice s odretymi usami, ale prejdu. Mal som auto s polskym LPG a to malo vsade spusty krabiciek v motorovom priestore, ktore vseliako klamali RJ motora, aby to fungovalo. Teraz mam auto s drahsim LPG (holandskym) a nemam tam ziadne dalsie krabicky. Mam separatnu RJ na LPG. Povazujem to za podstatne lepsie riesenie.
vexator
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.11.2016 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vexator »

Tak na cerpadle som nevidel ziadne poskodenia, nadrz z vnutra cista. Budem postupovat podla dalsich rad, ked bude najblizsie cas.
vexator
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.11.2016 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vexator »

Zdravim vas,

musim zaklopat, vyzera, ze problem sa vyriesil.
Poslednych cca 1000km som jazdil len na benzin. Vcera som mal stvrt nadrze, teda mnozstvo, pri ktorom zacinali problemy. Povedal som si, ze vyskusam jazdit na benzin dalej, ci uz sa to nahodou neumudrilo.
No a nastal zazrak, ziadna kontrolka check engine, ziadne trhanie alebo skapanie motora. Nadrz som vyjazdil az po rezervu bez problemov. :)
Takze tipujem to na RJ, resp. jej adaptaciu.
vexator
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.11.2016 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vexator »

Tak problem sa zacina znova objavovat vo zvysenej miere. Vtedy zacal blikat check pri jazde na benzin, len ked bola cca 1/4 nadrze.

Posledne 3-4 mesiace jazdim len na benzin, lpg nezapinam. Auto skapina aj na dialnici (vyssie rpm) - nereaguje na plyn, kolisu otacky az zhasne. Vtedy stihne blikat aj check. Ale aj v meste (nizsie rpm) - tiez prestane reagovat na plyn, check nezablika a zhasne.
Ked check zablika, tak sa ulozi sporadicka chyba - misfire in any cylinder.

Toto sa deje nepravidelne, je jedno ake otacky. Ked znova nastartujem, niekedy hned zhasne, niekedy ide. Ak zapnem lpg, tak po starte nezhasne, po chvilke, ked prepnem znova na benzin, ide normalne.

Auto nestraca vykon, starty su bez problemov.

Zeby sa zacalo porucat cerpadlo v nadrzi? Na lpg bolo jazdene 60 000km.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 18 neregistrovaných