krutiaci moment (rozsah)

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
gusto-o
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 18.01.2014 14:26
Zdieľať na Facebook

krutiaci moment (rozsah)

Príspevok od používateľa gusto-o »

Preco niekde sa udava krutiaci moment pre jedne otacky napr

Kód: Vybrať všetko

200 / 2300
a niekde sa udava pre rozsah otacok

Kód: Vybrať všetko

200 / 1850-4200
Aky je v tom rozdiel ?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lebo taka bola poziadavka a tak je to zrejme aj vyrobene :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Hľadaj v prispevkoch od "mp3turbo"

niekedy pred 3-oma rokmi uvadzal niekde aj VZOREC prepočtu

kW -otačky - krutiaci moment
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to je sice pekne a malo ludi skoro 0 rozumie tej suvislosti, ze to je trojclenka, ale nikto nejazdi na motore :41c2:

kto jazdi na aute, ten tam ma aj prevod, aj rozne velku budu okolo a to vsetko robi zasadny rozdiel...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

spat k povodnej otazke.
Treba si to predstavit na grafe, krutak v zavislosti od otacok. Ked je uvedene, ze maximum krutaku je 200 pri 2300 otackach, tak to znamena, ze krivka bude mat maximum v 2300 otackach a v otackach nizsich ale aj vyssich bude krutak mensi.
Ked je uvedene maximum krutaku 200 v rozsahu 1850 az 4200, tak to znamena, ze krivka bude plochá (rovnobezna s osou otacok) v intervale 1850 az 4200. Znamena to, ze maximalny krutak motor dosahuje v celom danom intervale. V skutocnosti by krivka urcite nebola celkom plocha a bude napr. pri otackach 1850 krutak 198, pri 2500 205, pri 4200 198, cize nejaky tupy vrchol krutaku by tam bol.

Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.
Z pohladu vodica taka plocha krivka znamena, ze ked da plyn na podlahu z prikladu vyssie pri tych otackach 1850, tak ho auto bude tlacit do sedacky takmer rovnakou silou, az do 4200 otacok. Ak na grafe nie je krivka plocha, ale krutak napr. rychlo stupa a potom rychlo pada, tak vodic dostane kratky kopanec, zatlaci ho do sedadla, ale hned bude citit, ze motor straca tah a netlaci do sedacky.

Este by som doplnil, ze krivky pre motor mozu vyzerat dobre a potom to zabije prevodovka so zle naskladanymi stupnami.
Pre zaujimavost si vyguglite grafy pre 1.9 tdi, nejaku krasicku 1.4 atmo, turbo benzin...
Stara honda s vtecom:
modra-vykon, cervena-krutak
Obrázok

1.9 tdi (asi upravene, ale to je jedno, pre ilustraciu priebehu ok)
Obrázok
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

bych k tomu dodal, co sa zase opomina a nevie to skoro nikto :41c2:

vsetky grafy vo vsetkych reklamnych brozurach, kazdeho vyrobcu a popularnych moto casakoch, platia pre PLNE ZATAZENIE, jedine a vylucne !!! pre ciastocne zatazenia su tie grafy odlisne, pre kazde jedno percento zatazenia od 0-100 by sa dal taky graf nakreslit, tato info vlastne ovela viac dolezita a nikto ju nema a zjavne nepotrebuje lol, pricom podla toho v skutocnosti v premavke jazdi :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
gusto-o
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 18.01.2014 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gusto-o »

pidizvi napísal:spat k povodnej otazke.
Treba si to predstavit na grafe, krutak v zavislosti od otacok. Ked je uvedene, ze maximum krutaku je 200 pri 2300 otackach, tak to znamena, ze krivka bude mat maximum v 2300 otackach a v otackach nizsich ale aj vyssich bude krutak mensi.
Ked je uvedene maximum krutaku 200 v rozsahu 1850 az 4200, tak to znamena, ze krivka bude plochá (rovnobezna s osou otacok) v intervale 1850 az 4200. Znamena to, ze maximalny krutak motor dosahuje v celom danom intervale. V skutocnosti by krivka urcite nebola celkom plocha a bude napr. pri otackach 1850 krutak 198, pri 2500 205, pri 4200 198, cize nejaky tupy vrchol krutaku by tam bol.

Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.
Z pohladu vodica taka plocha krivka znamena, ze ked da plyn na podlahu z prikladu vyssie pri tych otackach 1850, tak ho auto bude tlacit do sedacky takmer rovnakou silou, az do 4200 otacok. Ak na grafe nie je krivka plocha, ale krutak napr. rychlo stupa a potom rychlo pada, tak vodic dostane kratky kopanec, zatlaci ho do sedadla, ale hned bude citit, ze motor straca tah a netlaci do sedacky.
.......
thx, dobre vysvetlene
minusik2009
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 06.10.2016 09:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa minusik2009 »

Aj tak neviem presne o čom tu hovoríte :41c2:
gusto-o
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 18.01.2014 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gusto-o »

Musi ist auto na stolicu, ked by som chcel zmeriat krutiak, alebo da sa to aj v nejakych dielenskych podmienkach ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ano, da sa to v dielenskych podmienkach na motorovej brzde :)



>> Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.

ale hoblifuk s vodnym delom a antigravitacnym stitom k tomu.

Ked je krutiaci moment vymyslim si 400Nm v otackach vymyslim si 1900 az 3100 tak je to spravene tymto sposobom takmer vzdy VYHRADNE len preto, aby sa chranila prevodovka lebo proste tolko nevydrzi.

Pardon, semtam v lacnych podvyzivenych autach (Citrojen 1.4hdi) sa to robi preto ze spojka je... lacna. A neschopna, spolu s prevodovkou samozrejme. Ale na 99% je to prevodovka.


Ukazka :

http://www.bmw-post.com/2012/02/24/bmw- ... cal-specs/
740Nm mame vyhradne preto lebo automat proste nevydrzi viac a odstrihne ho

uplne rovnaku krivku ma nejaky trojliter v Citroene ci Jaguare.

Takze preto.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

zaujimave. Len skoda, ze ta krivka je umela a nie z realnej brzdy. Nikdy to nebude taka dokonala rovna ciara.
Skoda, ze tam nedavaju poriadne prevodovky a takto znizuju vykon.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Prosím teba, čo si predstavuješ pod takým slovom že "reálna brzda ?"
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ze auto da kolesa na valce, zaradis nejaku rychlost, das podlahu, valce sa roztocia a pocitac z toho vypluje nejaky graf s vykonom a krutakom :2f93:
sandler
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 12.09.2017 12:40
Bydlisko: Piestany
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sandler »

co to taka sranda stoji? myslim meranie na valcoch?
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: vykopanafosilia a 72 neregistrovaných