krutiaci moment (rozsah)
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 18.01.2014 14:26 Zdieľať na Facebook
krutiaci moment (rozsah)
Preco niekde sa udava krutiaci moment pre jedne otacky napr
a niekde sa udava pre rozsah otacok Aky je v tom rozdiel ?
Kód: Vybrať všetko
200 / 2300
Kód: Vybrať všetko
200 / 1850-4200
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
spat k povodnej otazke.
Treba si to predstavit na grafe, krutak v zavislosti od otacok. Ked je uvedene, ze maximum krutaku je 200 pri 2300 otackach, tak to znamena, ze krivka bude mat maximum v 2300 otackach a v otackach nizsich ale aj vyssich bude krutak mensi.
Ked je uvedene maximum krutaku 200 v rozsahu 1850 az 4200, tak to znamena, ze krivka bude plochá (rovnobezna s osou otacok) v intervale 1850 az 4200. Znamena to, ze maximalny krutak motor dosahuje v celom danom intervale. V skutocnosti by krivka urcite nebola celkom plocha a bude napr. pri otackach 1850 krutak 198, pri 2500 205, pri 4200 198, cize nejaky tupy vrchol krutaku by tam bol.
Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.
Z pohladu vodica taka plocha krivka znamena, ze ked da plyn na podlahu z prikladu vyssie pri tych otackach 1850, tak ho auto bude tlacit do sedacky takmer rovnakou silou, az do 4200 otacok. Ak na grafe nie je krivka plocha, ale krutak napr. rychlo stupa a potom rychlo pada, tak vodic dostane kratky kopanec, zatlaci ho do sedadla, ale hned bude citit, ze motor straca tah a netlaci do sedacky.
Este by som doplnil, ze krivky pre motor mozu vyzerat dobre a potom to zabije prevodovka so zle naskladanymi stupnami.
Pre zaujimavost si vyguglite grafy pre 1.9 tdi, nejaku krasicku 1.4 atmo, turbo benzin...
Stara honda s vtecom:
modra-vykon, cervena-krutak
1.9 tdi (asi upravene, ale to je jedno, pre ilustraciu priebehu ok)
Treba si to predstavit na grafe, krutak v zavislosti od otacok. Ked je uvedene, ze maximum krutaku je 200 pri 2300 otackach, tak to znamena, ze krivka bude mat maximum v 2300 otackach a v otackach nizsich ale aj vyssich bude krutak mensi.
Ked je uvedene maximum krutaku 200 v rozsahu 1850 az 4200, tak to znamena, ze krivka bude plochá (rovnobezna s osou otacok) v intervale 1850 az 4200. Znamena to, ze maximalny krutak motor dosahuje v celom danom intervale. V skutocnosti by krivka urcite nebola celkom plocha a bude napr. pri otackach 1850 krutak 198, pri 2500 205, pri 4200 198, cize nejaky tupy vrchol krutaku by tam bol.
Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.
Z pohladu vodica taka plocha krivka znamena, ze ked da plyn na podlahu z prikladu vyssie pri tych otackach 1850, tak ho auto bude tlacit do sedacky takmer rovnakou silou, az do 4200 otacok. Ak na grafe nie je krivka plocha, ale krutak napr. rychlo stupa a potom rychlo pada, tak vodic dostane kratky kopanec, zatlaci ho do sedadla, ale hned bude citit, ze motor straca tah a netlaci do sedacky.
Este by som doplnil, ze krivky pre motor mozu vyzerat dobre a potom to zabije prevodovka so zle naskladanymi stupnami.
Pre zaujimavost si vyguglite grafy pre 1.9 tdi, nejaku krasicku 1.4 atmo, turbo benzin...
Stara honda s vtecom:
modra-vykon, cervena-krutak
1.9 tdi (asi upravene, ale to je jedno, pre ilustraciu priebehu ok)
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
bych k tomu dodal, co sa zase opomina a nevie to skoro nikto
vsetky grafy vo vsetkych reklamnych brozurach, kazdeho vyrobcu a popularnych moto casakoch, platia pre PLNE ZATAZENIE, jedine a vylucne !!! pre ciastocne zatazenia su tie grafy odlisne, pre kazde jedno percento zatazenia od 0-100 by sa dal taky graf nakreslit, tato info vlastne ovela viac dolezita a nikto ju nema a zjavne nepotrebuje , pricom podla toho v skutocnosti v premavke jazdi
vsetky grafy vo vsetkych reklamnych brozurach, kazdeho vyrobcu a popularnych moto casakoch, platia pre PLNE ZATAZENIE, jedine a vylucne !!! pre ciastocne zatazenia su tie grafy odlisne, pre kazde jedno percento zatazenia od 0-100 by sa dal taky graf nakreslit, tato info vlastne ovela viac dolezita a nikto ju nema a zjavne nepotrebuje , pricom podla toho v skutocnosti v premavke jazdi
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 18.01.2014 14:26 Zdieľať na Facebook
thx, dobre vysvetlenepidizvi napísal:spat k povodnej otazke.
Treba si to predstavit na grafe, krutak v zavislosti od otacok. Ked je uvedene, ze maximum krutaku je 200 pri 2300 otackach, tak to znamena, ze krivka bude mat maximum v 2300 otackach a v otackach nizsich ale aj vyssich bude krutak mensi.
Ked je uvedene maximum krutaku 200 v rozsahu 1850 az 4200, tak to znamena, ze krivka bude plochá (rovnobezna s osou otacok) v intervale 1850 az 4200. Znamena to, ze maximalny krutak motor dosahuje v celom danom intervale. V skutocnosti by krivka urcite nebola celkom plocha a bude napr. pri otackach 1850 krutak 198, pri 2500 205, pri 4200 198, cize nejaky tupy vrchol krutaku by tam bol.
Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.
Z pohladu vodica taka plocha krivka znamena, ze ked da plyn na podlahu z prikladu vyssie pri tych otackach 1850, tak ho auto bude tlacit do sedacky takmer rovnakou silou, az do 4200 otacok. Ak na grafe nie je krivka plocha, ale krutak napr. rychlo stupa a potom rychlo pada, tak vodic dostane kratky kopanec, zatlaci ho do sedadla, ale hned bude citit, ze motor straca tah a netlaci do sedacky.
.......
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 06.10.2016 09:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 18.01.2014 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ano, da sa to v dielenskych podmienkach na motorovej brzde
>> Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.
ale hoblifuk s vodnym delom a antigravitacnym stitom k tomu.
Ked je krutiaci moment vymyslim si 400Nm v otackach vymyslim si 1900 az 3100 tak je to spravene tymto sposobom takmer vzdy VYHRADNE len preto, aby sa chranila prevodovka lebo proste tolko nevydrzi.
Pardon, semtam v lacnych podvyzivenych autach (Citrojen 1.4hdi) sa to robi preto ze spojka je... lacna. A neschopna, spolu s prevodovkou samozrejme. Ale na 99% je to prevodovka.
Ukazka :
http://www.bmw-post.com/2012/02/24/bmw- ... cal-specs/
740Nm mame vyhradne preto lebo automat proste nevydrzi viac a odstrihne ho
uplne rovnaku krivku ma nejaky trojliter v Citroene ci Jaguare.
Takze preto.
>> Preco sa to niekde uvadza takto v rozsahu? Pretoze to pre dany motor vychadza dobre a vyrobca/predajca/majitel sa tym chce pochvalit.
ale hoblifuk s vodnym delom a antigravitacnym stitom k tomu.
Ked je krutiaci moment vymyslim si 400Nm v otackach vymyslim si 1900 az 3100 tak je to spravene tymto sposobom takmer vzdy VYHRADNE len preto, aby sa chranila prevodovka lebo proste tolko nevydrzi.
Pardon, semtam v lacnych podvyzivenych autach (Citrojen 1.4hdi) sa to robi preto ze spojka je... lacna. A neschopna, spolu s prevodovkou samozrejme. Ale na 99% je to prevodovka.
Ukazka :
http://www.bmw-post.com/2012/02/24/bmw- ... cal-specs/
740Nm mame vyhradne preto lebo automat proste nevydrzi viac a odstrihne ho
uplne rovnaku krivku ma nejaky trojliter v Citroene ci Jaguare.
Takze preto.
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 12.09.2017 12:40
- Bydlisko: Piestany Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: vykopanafosilia a 72 neregistrovaných