Opel Meriva 1.6 16v , 74kw - zabeh motora po g.o.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Výbrus? alebo nové vložky a piesty??81bino napísal:Ano tak to bolo.boli vymenene piestne kruzky ojnice a ojnicne loziska,loziska v klukovke a hlava bola zrepasovana.a davali nejake hrubsie tesnenie pod hlavu.asi skor somna...
Za mňa by sa samotné krúžky ani nemali predávať , vždy meniť aj piest a vložku valca ak to konštrukcia dovoluje.
Inak všetky tieto diskusie mi len potvrdzujú moju zlú skúsenosť s Oplom a tým jeho miesto na čiernej listine (sorry Milanko)
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
som jeden krat v zivote absolvoval generalku motora, bol z 80tych rokov
- hlavu dotahovat po zabehu, nic take z logiky veci sa nerobi uz od tej doby !!!
- k oleju neni co dodat, tam treba vymenit a hotovo, to je jasna vec, s filtrom, lebo aj taky spekulanti mozu byt
- jazdil som s tym uplne normalne, cize ziadne nakladacky, ziadne podtacanie ! ideal nejazdit ustalenou rychlostou, jednych otackach... ak umozni premavka, ale zase sustredit sa skor okolo co sa deje pozerat !!! a ne ze sposobim garambol kvoli "zabehu", sak sa spamatajte trocha ludia , je to len obycajny stroj, neni to zlato, ani drahe kamene, ani umelecke dielo, tak ho treba pouzivat a ked je to vrak dat do srotu...
- az je pravda ze si dal spravit vymenu kruzkov a lozisk, tak si to robil zbytocne
- som pouzil povodne piesty, nove kruzky, ale !!!! isli tam nalisovat suche vlozky, cize valce sa robili na original rozmer jak z fabriky, spodok motora sa nechytal, bol dobry, hlava dostala ventile tusim 4 nove, ostatne sa pouzili a bol to OHC s podlozkama, takze sa kupili kolko bolo treba akych, co sa dalo sa pouzilo povodne
auto islo jak vino, rozhodne motor tam bol najlepsia vec pri predaji , z dnesneho pohladu uplna sprostost, mal som sa toho zbavit vcas, alebo kupit druhy agregat, alebo aj dva, stale by to vyslo lepsie, financna katastrofa da sa povedat, pre obycajne auto je to nerentabilne, ale tak po technickej stranke veci realne a funkcne, skoro do stavu noveho dostat...
- hlavu dotahovat po zabehu, nic take z logiky veci sa nerobi uz od tej doby !!!
- k oleju neni co dodat, tam treba vymenit a hotovo, to je jasna vec, s filtrom, lebo aj taky spekulanti mozu byt
- jazdil som s tym uplne normalne, cize ziadne nakladacky, ziadne podtacanie ! ideal nejazdit ustalenou rychlostou, jednych otackach... ak umozni premavka, ale zase sustredit sa skor okolo co sa deje pozerat !!! a ne ze sposobim garambol kvoli "zabehu", sak sa spamatajte trocha ludia , je to len obycajny stroj, neni to zlato, ani drahe kamene, ani umelecke dielo, tak ho treba pouzivat a ked je to vrak dat do srotu...
- az je pravda ze si dal spravit vymenu kruzkov a lozisk, tak si to robil zbytocne
- som pouzil povodne piesty, nove kruzky, ale !!!! isli tam nalisovat suche vlozky, cize valce sa robili na original rozmer jak z fabriky, spodok motora sa nechytal, bol dobry, hlava dostala ventile tusim 4 nove, ostatne sa pouzili a bol to OHC s podlozkama, takze sa kupili kolko bolo treba akych, co sa dalo sa pouzilo povodne
auto islo jak vino, rozhodne motor tam bol najlepsia vec pri predaji , z dnesneho pohladu uplna sprostost, mal som sa toho zbavit vcas, alebo kupit druhy agregat, alebo aj dva, stale by to vyslo lepsie, financna katastrofa da sa povedat, pre obycajne auto je to nerentabilne, ale tak po technickej stranke veci realne a funkcne, skoro do stavu noveho dostat...
Naposledy upravil/-a bajo777 v 03.09.2017 12:12, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ložiská ojnice sa neprehrejú nikdy v živote,iba ak ostanú bez tlaku oleja.Oni sa môžu pomaly porúčať na onen svet aj pre obrovský počet km,ale dôvod je že kĺzna kompozícia je iba naparená vrstvička,a ak začnú prvé nedostatky z mazaním tak idú do kytičiek.Kompozícia zmizne,vôla sa nepomerne zväčší,a piest v hornej úvrati zabúcha do hlavy alebo ventilu kedže vyletí vyžšie než smie
Krúžky sa musia vyrábať,ale pri opravách je nutné všetko merať na tisícinky mm,potom nie je problém.Kde sa niečo už nesmie,tak sa proste nesmie,ale je to o tom že to viem posúdiť kde je hranica "môže"
Prestať predávať knihy lebo ľudia už nevedia čítať ?
Krúžky sa musia vyrábať,ale pri opravách je nutné všetko merať na tisícinky mm,potom nie je problém.Kde sa niečo už nesmie,tak sa proste nesmie,ale je to o tom že to viem posúdiť kde je hranica "môže"
Prestať predávať knihy lebo ľudia už nevedia čítať ?
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
GO motora nemoze byt ani len nahodou za 800€.Nebolo spomenute ani vymane hlavnych lozisk na kluke,vybrus valcov atd.Ked je vo valci velka ryha,tak ako spominal mhlavaty,moze prist ku zlomeni novych kruzkov.Toto sa musi odstranit!!!Samozrejme len do urcitych rozmerov,potom sa robi vybrus.Ryha sa odstranuje s honovanim,pritom sa stena valca aj zdrsni,co je velmi dobre pre nove kruzky.Skusim sem dat obrazok pred a po honovani.Bola spomenuta vymena ojnic.ked je ojnica vymenena z dovodu pretocenia lozisk,skontroluje sa kluka a vymeni sa lozisko.To este beriem.Ale ak sa dotkolpiest s hlavou/ako bolo spomenute/,tak sa musi skontrolocvat aj kluka ci nie je ohnuta,prasknuta,atd.Ano,deju sa tu cudne veci,lebo na zacitku si pisal s velkym elanom a spokojnostou ze mas robene UPLNE kompletnu go motora,a teraz sam vidis ze nebola vykonana ani polovica ukonov.
https://s26.postimg.org/49wz0a4pl/Obr_zok_902.jpg
https://s26.postimg.org/7usuji995/Obr_zok_444.jpg
https://s26.postimg.org/49wz0a4pl/Obr_zok_902.jpg
https://s26.postimg.org/7usuji995/Obr_zok_444.jpg
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Honda to pri priemyselných motoroch definovala jasne - "Pri súčasných cenách nových motorov a cenách v opravárenskom sektore sa nepočíta s generálnymi opravami našich motorov."
Na inom fore sa totiž rozpútala búrlivá diskusia ohladom GO a toto bola oficialna odpoveď zastúpenia Hondy .
Na inom fore sa totiž rozpútala búrlivá diskusia ohladom GO a toto bola oficialna odpoveď zastúpenia Hondy .
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja doplním avelmaka len pre ucelenie obrazu.Asi množstvo ľudí namietne že ak to teda z nejakých 800 nevychádza,tak je robenie Go hlúposť.Rozhodne nie je,výsledkom Go je motor v stave nového agregátu ktorý má všetky parametre nového.Aj dnes existuje,ale je to to vyhradené ľudom pre ktorých abeceda nemá jedno dve písmená.
Nie je motor ako motor,sú motory ktoré vedia doslova šokovať aj starého kozáka.Meral som naposledy Tdi (bola tu téma na turbínu 800 tis km) motor rozmery valcov,opotrebenie hore pri dobehu piestného krúžka stred a spodok a ovalita v každej úrovni.Indikátor meria na 0,001mm a výsledok bol...1 tisícina ovality,a zhruba dve tisícinky na úrovni dobehu krúžka.
Pohlad do valca ako tie fotky od avelmaka,proste pekné honovanie
Jedno štastie že majiteľa nikdy nenapadlo prejsť na "hustejší" olej alebo podobná blbosť.Zablikala kontrolka oleja,ukázalo sa že pomali začínajú problémy na panvičkách hlavných ložísk,motor nezaklepal vôbec.Vymenené a beží ďalej,pri tempe majiteľa 10 tis km za tri mesiace to doklepeme do miliona zanedlho.
Nie je motor ako motor,sú motory ktoré vedia doslova šokovať aj starého kozáka.Meral som naposledy Tdi (bola tu téma na turbínu 800 tis km) motor rozmery valcov,opotrebenie hore pri dobehu piestného krúžka stred a spodok a ovalita v každej úrovni.Indikátor meria na 0,001mm a výsledok bol...1 tisícina ovality,a zhruba dve tisícinky na úrovni dobehu krúžka.
Pohlad do valca ako tie fotky od avelmaka,proste pekné honovanie
Jedno štastie že majiteľa nikdy nenapadlo prejsť na "hustejší" olej alebo podobná blbosť.Zablikala kontrolka oleja,ukázalo sa že pomali začínajú problémy na panvičkách hlavných ložísk,motor nezaklepal vôbec.Vymenené a beží ďalej,pri tempe majiteľa 10 tis km za tri mesiace to doklepeme do miliona zanedlho.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Opel Meriva 1.6 16v , 74kw - zabeh motora po g.o.
cena za go dost mala {ja som to robil pred 2 rokmi a teraz ma to caka zase na svojom 25 rocnom aute.hlava valcov dole praskla medzi ventilmi teraz druhy valec tesnenia,sroby hlavy,nova retaz,napinak,plastove podlozky vstrekovacov len kus stoji 6 euro.500 euro len tak a robim si to sam} ale zrejme sa menili len veci ktore suviseli s tou spotrebou oleja zvysok sli povodne diely spat.zabehuj to normalne nenakladaj auto plnou posadkou a netlac pedal na podlahu.otacky mozes kludne aj na 4000 pri rozbiehani ak je to potrebne.jazdi normalne na spotrebu.po 1000km tomu mozes zacat davat.dotiahnutie hlavy po 500km sa nerobi to bolo len u skodoviek kde hlava a motor boli liatina.u favorita sa to zu nerobilo.ako to bude dotahovat zasa dole rozvody vacky lebo v niektorych motoroch pokial nedas dole vacky,na sroby ani nevidis.a davat dole vackovy hriadel znamena aj rozvod dole.81bino napísal:Zadravim Vas chel by som radu ako spravne zabenut moju Merivu.Vcera som si bol ju vyzdvihnut v servise po totalnej generalke motora.vyslo ma to na 830 €.( mala najazdene orig.165tis km a zrala 2L oleja na 1000km) po 500km mam prist na vymenu oleja a dotiahnutie hlavy.vopred dakujem za rady
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných