Zivotnost hlinikovych dielov vystavenych pocasiu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
Zivotnost hlinikovych dielov vystavenych pocasiu
Ahojte, zaujimalo by ma aku mate skusenost so zivotnostou hlinikovych dielov, napr chladic vody/klimy/vzduchu, ktory je dost namahany aj tepelne, aj vplyvom pocasia.
Mam clio rs rv.2001, odisiel mi chladic klimy, v servise vymenili, len aj chladic vody je taky ze nevyzera 2x stastne a ocko kde as ma prichytit chladic klimy je dost zvetrane ak ma rozumiete (hlinik).
Auto je seria, chcem ho dochovat co nadlhsie cize by ma zaujimalo ci existuje nejaka doba, kedy je rozmumne vymenit vsetkych chladice (a ine veci z hlinika...uchytenie vyfuku napr vzaadu) perventivne, hoci este nie je problem.
dakujem
Mam clio rs rv.2001, odisiel mi chladic klimy, v servise vymenili, len aj chladic vody je taky ze nevyzera 2x stastne a ocko kde as ma prichytit chladic klimy je dost zvetrane ak ma rozumiete (hlinik).
Auto je seria, chcem ho dochovat co nadlhsie cize by ma zaujimalo ci existuje nejaka doba, kedy je rozmumne vymenit vsetkych chladice (a ine veci z hlinika...uchytenie vyfuku napr vzaadu) perventivne, hoci este nie je problem.
dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sú na to prípravky ktoré chránia pred zvetrávaním hliníka ktoré sa naprášia a chránia dokonca aj proti kyseline na niekoľko rokov.Ak nie si zďaleka dones,nastriekam ti to,držím to neustále v malej striekacej pištole pretože denne s tým niečo ošetrím.Zbytočne by sme sa bavili čo to je,je to tu nedostupné,výrobok je z USA
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Budem úprimný tak ma prekvapil ten Tvoj záujem,natoľko je neobvyklé aby sa niekto vôbec zamýšlal nad tým,že ešte dopíšem nejaký postreh z dielenskej praxi.
Nezáujem ľudí ale hlavne mechanikov nad čímsi premýšlať vedie k obrovským škodám.Hliník totiž pri korózii zapuchne a napr skrutku ktorá je v hliníkovom telese chytí takou silou že často pomôže iba karbo a zničenie a náhrada celého dielu.Ale poučenie z toho žiadne nevyplynie,pretože to opravia,a znova dajú dokopy tak isto,zrejme aby sa to stalo znovu.Je pospočítatelné koľko vecí sa takto zbytočne odpíše,veci nejde demontovať len pre lajdáctvo.Veci ak sa ošetria sa dajú demontovať ľahko a rýchlo aj po dlhých rokoch.Dnes je aj to príčina prečo sa dielňe vyhýbajú starším motorizáciám,to trápenie z demontážami je ťažko zohľadňovať v cene opravy,a pritom čas dramaticky predlžujú práve tieto zanedbania.Ale celkove je ten nezáujem katastrofálny.Ak už aj skrutka bez urvania vylezie von,on ju tam narve znova,žiadny závitník,žiadne závitové očko,trocha oleja a "musí to ísť"
Je dosť časté že hlavný silenblok motora u grupy má niektorú skrutku do přs strhaný závit.Aj tak to nik neopraví,na oko pritiahne,udržať to musia dva,tretí nalepí silikonom aby to nekričalo že nedrží.
Nezáujem ľudí ale hlavne mechanikov nad čímsi premýšlať vedie k obrovským škodám.Hliník totiž pri korózii zapuchne a napr skrutku ktorá je v hliníkovom telese chytí takou silou že často pomôže iba karbo a zničenie a náhrada celého dielu.Ale poučenie z toho žiadne nevyplynie,pretože to opravia,a znova dajú dokopy tak isto,zrejme aby sa to stalo znovu.Je pospočítatelné koľko vecí sa takto zbytočne odpíše,veci nejde demontovať len pre lajdáctvo.Veci ak sa ošetria sa dajú demontovať ľahko a rýchlo aj po dlhých rokoch.Dnes je aj to príčina prečo sa dielňe vyhýbajú starším motorizáciám,to trápenie z demontážami je ťažko zohľadňovať v cene opravy,a pritom čas dramaticky predlžujú práve tieto zanedbania.Ale celkove je ten nezáujem katastrofálny.Ak už aj skrutka bez urvania vylezie von,on ju tam narve znova,žiadny závitník,žiadne závitové očko,trocha oleja a "musí to ísť"
Je dosť časté že hlavný silenblok motora u grupy má niektorú skrutku do přs strhaný závit.Aj tak to nik neopraví,na oko pritiahne,udržať to musia dva,tretí nalepí silikonom aby to nekričalo že nedrží.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 31.08.2017 12:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 234
- Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
- Bydlisko: KE - okolie Zdieľať na Facebook
@mhlavaty...ďakujem za ponuku som od Košíc, ale keď pôjdem okolo tak sa možem ozvať. Budem len rád.
Zaujímam sa o to jednoducho preto lebo by som bol rád keby to auto vydržalo čo najviac. Kilometrov ledva pribúda. Také auta už nebudú. Nie je všetko o vykone.
@darlin768..nepoznáš ma, nemáš ani predstavu koľko peňazí som dal už do údržby a prevencie toho Clia (nestažujem sa), čo je pre väčšinu iba bežné clio. Nepíšem tu často z určitých dôvodov...povedzme že niektoré veci sa mi zle čítajú.
Zaujímam sa o to jednoducho preto lebo by som bol rád keby to auto vydržalo čo najviac. Kilometrov ledva pribúda. Také auta už nebudú. Nie je všetko o vykone.
@darlin768..nepoznáš ma, nemáš ani predstavu koľko peňazí som dal už do údržby a prevencie toho Clia (nestažujem sa), čo je pre väčšinu iba bežné clio. Nepíšem tu často z určitých dôvodov...povedzme že niektoré veci sa mi zle čítajú.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celkom to chápem.Dnes sa už dosť často stretám s tým,že ľudia po cca 8-10 a viac rokoch zistujú aké dobré auto vlastne majú,že vlastne zaň nemajú náhradu.Technicky a uživatelsky fajn,len tá neštastná hrdza sa fatálne zanedbala.Teda vlastne - neurobila sa ochrana a teraz je neskoro.Čosi sa zachrániť vždy dá,ale tá ozajstná rakovina ide ozaj iba operačne a to zas nemá kto robiť.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
ja na take veci uzivam toto http://www.oleje-aditiva.cz/liqui-moly- ... tor-300-ml skus vsetko pod kapotou bude ako nove.striekas to na vsetko kabelaz chladic motor preovdovku plasty no predtym si to musis cele vsetko vycistit.doteraz som poriadny cistit nenasiel u nas.no pamatam pred 2 rokmi som bol so superbom na vymenu oleja pri 60000km v autorizaku vo svicarsku koli zaruke.dal som len olej menit zvysok aj tak na zaruku nevplyva.cize material + robota a + to cistenie motora 285chf.25 chf bola cena za cistenie motora.zo zaujimavosti som otvoril kapotu a sanka dole.vsetko bolo pod kapotou ciste ako keby sa to prave kupilo z autosalonu.aj fabra hlinika prevodovky bola ako nova.co to maju za cistic som dodnes este nezistil. no na ten chladic skus ten lak.motor si cistim cisticom brzd no priebezne stale pri vymene oleja necakam kym sa cely zatrepe od spiny potom treba tych cisticov brzd min 6 kusov.no farbu hlinik nema taku ako s tym zahadnym co dali svicari pri vymene oleja.na vsetko je nejaky vyrobok ktory vie zakonzernvovat auto a ak clovek.je to len o peniazoch.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ani nie tak o peniazoch ako o informáciách,ani tie super výrobky totiž cenou dych nevyrazia.Problém je o tých veciach vedieť a poznať spôsob práce s nimi.Pretože hliník je beťár,dá sa unikátne vyčistiť,ale...nesmie sa natiahnuť aplikačný čas lebo chytí tmavý zakalený odtieň.Ak sa človek konečne k niektorým veciam dopracuje,najprv to na x veciach do šrotu odskúša kým to prvý raz použije naostro.Návody k dobrým veciam nie sú už dnes zadarmo.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
no tak cistenie motora za trebars 25 euro navysse pri prehliadke neda na slovensku nikto.no 90 percent ludi neda.ja pred kazdou zimou kupujem od den braven ochranu dutin jeden spray 5 euro.taky hned mazlavy vosk.treba mi ich 10 a pocas zimy tiez par kusov padne tak 5000km a treba to dostriekavat.skusal som aj americky vyrobok fluid film neni to az take ako den braven no verim ze su aj ine vyrobky co vydrzia.ten fluid film staci pozriet videa na you tube ako s tym striekaju svoje suv po jazde v blate.umyju to a frkaju to na litre cez vsetko komplet podlaha aj chromove narazniky https://www.youtube.com/watch?v=ICPiDOyA4T4
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 315
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22 Zdieľať na Facebook
korozia hlinika je zradnejsia ako korozia plechu, ked clovek zbada malu koroziu hlinika tak je vacsinou uz zle nedobre, lebo hlinik koroduje z vnutra a potom clovek ked chce nieco osetrit a obrusit naruseny povrch tak sa diel doslova rozpadne na prach.
Da sa na to pouzit pripravok na baze kyseliny chromatovej, ktory zmeni vrchnu strkturu hlinikovych zliatin a riadenou oxidaciou povrch ochrani. Da sa na ten hlinik pouzit Iridite, Alcrom, Alodine ... a ine samozrejme.
Da sa na to pouzit pripravok na baze kyseliny chromatovej, ktory zmeni vrchnu strkturu hlinikovych zliatin a riadenou oxidaciou povrch ochrani. Da sa na ten hlinik pouzit Iridite, Alcrom, Alodine ... a ine samozrejme.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ono je to tak že veci takéhoto charakteru sa robia keď je už problém na svete.V čom je problém som už písal,dielne neurobia ani krôčik navyše aby niečo ošetrili pre budúcnosť.A to sa zase odvíja že behajú hore dole po servisoch,nemajú jeden stály,ktorý k tomu pristupuje tak že to vlastne všetko robí pre seba a raz sa to tam nájde.
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
kliatba hlinika a jeho zliatin je narusenie povrchovej prvotnej oxidacie este od vyroby alebo od anodizacie, eloxovania. po poruseni tej vrstvy to uz ide dolu vodou ak sa vcas neopravi. soli vlhkost popripade dalsi uslachtilejsi kov ,staci aj ocel, v kontakte a uz to ide...hlinik stale taha za kratsi koniec.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 59 neregistrovaných