Skoda Octavia 1,2 TSI - chrastenie pri starte

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chrastenie nemá nič z nedostatkom oleja na vačke.To aké chrastenie by nastalo u motora po výmene hydroštelov kde bola vačka von,kde je úplne stečený olej a prvý štart ide iba na tých pár kvapiek oleja ktoré to dostane pri skladaní na panvičky.a ani necekne.
Chrastenie spôsobuje tzv fázový posuv reťaze,kto potrebuje nech si detail zistí.Spôsobí hlavne rozpor v načítaní polohy.Reťaz je dlhá a vedená po kĺzákoch z ktorých časť vedia a časť aj napína reťaz.A kedže konštruktéry sa do minulosti nepozerajú,tak nevedia že už stará R8 (aj R12 Dacia 1300) mala retiazku šponovanú napínákom z geniálne jednoduchou aretáciou.Bolo jedno či tlak oleja bol či nie,aretácia zabezpečila napnutie.Veď sa ani nikdy nič podobné nestalo.Ibaže to bolo jednoduché aj lacné,vypočítané bez počítačov,zato geniálne funkčné
Ten istý motor mal doslova nulovú spotrebu oleja pretože mal olejové krúžky geniálnej konštrukcie ktoré tesnily (stierali) až do úplného zodratia a rozpadnutia.Títo dnešný vedátory na baterky by sa občas do minulosti mohli ísť učiť,lebo už mi to pripomína všeobecnú úroveň rozumu keď je nefunkčný internet,rozumu niet
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Spomínate daciu, tiež ma napadlo na začiatku témy, že mali sme ladu 1200, kúpenú novú v r.1978, rozvod ohc, ale nikdy nebol problém s reťazou. Raz za 100 000km sa došponovala čo znamenalo povoliť skrutku šponováka a otočiť kurbľou asi o otáčku a po 200 000km sa vymenilo vodítko reťaze a šponovací klzák. Prácička ani na hodinku. Reťaz ostala pôvodná naďalej a motor si len šepotal. Neviem či to tak dobre vymysleli rusi alebo taliani (predchodca bol fiat 124, ale neviem či ten nemal ohv) ale každopádne to prežilo auto. A v dnešnej dobe sú schopný domrviť aj takúto vec.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U reťazového motora velmi rozhoduje konštrukčné riešenie.V prípade tohoto konkrétneho je to problém napnutia reťaze v čase po dlhšom odstáti motora.Tlak oleja padne,napínač padá na západku proti spätnému uvolneniu.Reťazové koliesko už ťahá ale reťaz nie je dopnutá pretože ešte chýba tlak oleja.V tomto čase príde k tomu že reťaz na ozubenom koliesku sa snaží zbehnúť zo zubov.To síce nedokáže až tak volná nie je,ale tlačí sa na väčší priemer a tým sa zmení vzájomná pozícia signálov otočenia kluky a vačky.Dôjde k zlému načítaniu z posunom signálov a logicky ECU bude chcieť "urobiť poriadok" a urobí zmenu časovania.dúsledok poznáte.
Prečo to niekomu urobí a iný už tlačí pekné km bez problému ? Pretože málokomu sa chce premýšlať,a ešte menej ľudí je ochotných sa o znalosti deliť.Kto hladá nájde,napr
Obrázok

Ale netrebalo by ani hľadať keby sa chcelo rozmýšľať,pretože napraviť to čo je pomenované nie je problém.
rt1301@azet.sk
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 18.08.2017 09:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rt1301@azet.sk »

Viete co sa stym da teda spravit ? ( rady ako predajto, naco si to kupoval atd si nechajte pre seba, taky odbornik som aj ja, rad vam tak isto poradim, ked budete mat nejaky problem ), Za vsetky odborne informacie budem vdacny.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 9 neregistrovaných