Škoda Octavia II 1.9, 77 kW, BXE - olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- ako castrol je len jeden?herin napísal:Neviem prečo tu podakotrí máte výhrady voči Castrolu.
Ja ho mám v aute od novoty a iná tam ani nebol..
aurát predvčerom auto dosiahlo 300 000 km..a teda 10 tu výmenu oleja kedže sa mení po 30 000 km..
auto za tých 30 000 km nezožerie ani kvapku oleja..
dpfko funguje na 1000%..výfuk je čistý že sa z neho kludne najem..
čiže asi to ten castrol až taký šmejd nebude...
mám 2,0 tdi 16v CBAB...
- ako vsetci maju auto ako ty a jazdia ako ty?
- ako ze dosiahlo 300 000 ma aku vypovednu hodnotu?
Castrolu vytykaju ze Niektore rady olejov su predrazene nato ze je to len Obchodna znacka ktoru zajtra moze kupit napr. JRD z HornejDolnej....
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Bežný uživatel nevidi rozdiel v značkách olejov rovnakej viskozity. V rodine sme prešli od dieslov na benzináky a od Castrolu na SHELL. Lejeme ho do 2.8 V6 30v, V6 350 CGI a dvoch 1.6i od Volkswagen Group. Zaujimavosťou pre mna bolo že v mercedese davali ako 6-ročný servis v cene vozidla do 350 CGI SHELL.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
V podstate je 6 druhov olejov :
začnem od najmenej kvalitného :
15 W-40 10 W-40 specifikacia API SJ -API SL určené pre jednoduché benzinové a AJ naftové motory
do tohto segmentu spadá Š-Felicia ale aj P-405, či iné komorkove diesle
potom je tu špecifikacia 5W-40 API SM alebo ACEA A3/B4 pre turbo-dieselové motory a aj benzinové motory
norma VW 505.00, 505.01
ďalej je tu olej 5W-30 špecifikacie ACEA A3/B4-C3 podĺa rozlíšenia API SN špičkový olej pre vysokonamáhané TDi motory predovšetkým pre motory s filtrom DPF-FAP normy VW 504.00 a 507.00
potom su tu tzv.ľahkobežné oleje špecifikacie ACEA A5/B5
viskozitnej triedy 0W-XX určene prioritne pre štart/stop system
potom su tu oleje určene pre viac-valcove VW TDi motory
podľa normy ACEA A1/B5 norma VW 506.00 , 506.01
6-valcove a 10-valcove TDi motory
dalej oleje LL intervalu pre turbo-benzinové motory zo systemom štart-stop
so zníženou HTHS-viskozitou VW norma 503.00 , 503.01
A to by bol výčet požiadavok na qualitu oleja v motoroch kompletný.
začnem od najmenej kvalitného :
15 W-40 10 W-40 specifikacia API SJ -API SL určené pre jednoduché benzinové a AJ naftové motory
do tohto segmentu spadá Š-Felicia ale aj P-405, či iné komorkove diesle
potom je tu špecifikacia 5W-40 API SM alebo ACEA A3/B4 pre turbo-dieselové motory a aj benzinové motory
norma VW 505.00, 505.01
ďalej je tu olej 5W-30 špecifikacie ACEA A3/B4-C3 podĺa rozlíšenia API SN špičkový olej pre vysokonamáhané TDi motory predovšetkým pre motory s filtrom DPF-FAP normy VW 504.00 a 507.00
potom su tu tzv.ľahkobežné oleje špecifikacie ACEA A5/B5
viskozitnej triedy 0W-XX určene prioritne pre štart/stop system
potom su tu oleje určene pre viac-valcove VW TDi motory
podľa normy ACEA A1/B5 norma VW 506.00 , 506.01
6-valcove a 10-valcove TDi motory
dalej oleje LL intervalu pre turbo-benzinové motory zo systemom štart-stop
so zníženou HTHS-viskozitou VW norma 503.00 , 503.01
A to by bol výčet požiadavok na qualitu oleja v motoroch kompletný.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 26.01.2016 12:24 Zdieľať na Facebook
Ahoj laco1871,
ak som to správne pochopil tak si išiel od najhoršie po najlepší. Preto som si vydedukoval že:
ak som to správne pochopil tak si išiel od najhoršie po najlepší. Preto som si vydedukoval že:
je horší ako:potom je tu špecifikacia 5W-40 API SM alebo ACEA A3/B4 pre turbo-dieselové motory a aj benzinové motory
norma VW 505.00, 505.01
Teda sedliacky povedané: Daj si do svojej Octavie 5W-30 LL???ďalej je tu olej 5W-30 špecifikacie ACEA A3/B4-C3 podĺa rozlíšenia API SN špičkový olej pre vysokonamáhané TDi motory predovšetkým pre motory s filtrom DPF-FAP normy VW 504.00 a 507.00
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Dominik,
asi som sa zle vyjadril,že od najmenej kvalitneho, mal )som napísať .
...začnem od nejmenej aditivovaného oleja...
Nemal som v umysle robiť nejaký rebriček kvality olejov,
aj ked tu ma napadá myšlienka aký olej je použitý vo vysokonamáhaných motoroch napriklad PORSCHE 911 alebo Ferrari,
alebo tiež v dieselovom špeciali pre preteky 24 hodin Le Mans
take porovnanie by nam dalo nejaký obraz o kvalite použitého oleja v týchto špecialnych prípadoch.
asi som sa zle vyjadril,že od najmenej kvalitneho, mal )som napísať .
...začnem od nejmenej aditivovaného oleja...
Nemal som v umysle robiť nejaký rebriček kvality olejov,
aj ked tu ma napadá myšlienka aký olej je použitý vo vysokonamáhaných motoroch napriklad PORSCHE 911 alebo Ferrari,
alebo tiež v dieselovom špeciali pre preteky 24 hodin Le Mans
take porovnanie by nam dalo nejaký obraz o kvalite použitého oleja v týchto špecialnych prípadoch.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 09.05.2009 10:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08 Zdieľať na Facebook
Neviem na čo je dobre osieranie Castrolu , nech si leje kto chce čo chce do motora. Pre mudrcov -castrol patrí pod BP, čo neni žiadna garážovanie firma-stačí si to pozrieť , aj na obale to je,a nie tu trieskať sprostosti. Ja som osobne na Castrole Edge nabehal súkromne a vo firme bolo cca 100 aut, veľmi veľa km, a nič sa nikdy nestalo-50501 aj 50700. Ak som od Castrolu teraz súkromne aj firemne odišiel , tak len kvôli ich cenovej politike-je o dosť drahší ako ostatní.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných