Smutná správa pre hydrocitroenistov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

1tomas1
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 11.06.2007 20:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 1tomas1 »

niekde som cital, ze psa chce rozdelit vyrobu peugeotu a citroenu tak, ze peugeot bude luxusna znacka a citroen ta nizsia. cele som to nepchopil, ale vidim, ze sa toho drzia.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Vznik novej znacky DS je asi dokazom toho, ze Citroen ozaj caka lowcost profil na trhu v ramci PSA koncernu. Ved uvidime.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
kuras
Alfík
Príspevky: 1997
Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuras »

konkretne to povedali tak, ze Peugeot ma konkurovat napr VW, Kia. Citroen ma ist na Skodu, Hyundai atd. DS sa snazi o premiu... ako citroenak mi to je trosku luto, ale da sa prezit :)
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

Citroen rozdelili na Citroen s radou C ktora bude robit malé a lacné shity a novu značku DS.. ako prémiový citroen.. v duchu citroenu..
Odteraz to bude Peugeot, Citroen, DS = PSA

Podvozky napriek svojej makkosti boli podla mna vždy skvelé na rýchlu jazdu..len človek to musí poznať. Potom cíti že ten podvozok žerie zákruty..kolesá sú vytláčané oproti vozovke, takže odskakovanie v zákrute nehrozí.

Hydrauliku sa musí človek naučiť jazdiť.. ona má medze vyššie ako klasicky podvozok.. horšie ich cítiť. Ked sa vsak clovek nauci citit aj menšie náklony..tak to auto zákruty doslova žerie.

Rekord v stabilite (v losom teste) drží Citroen Xantia activa s 85km/h !! Toto nezvláda ani porsche 911, ferrari atd..

Starý citroen CX, XM zvládal losí test v 70km/h
C5 tourer (rozumej kombík ) zvláda rovnako losí test v 71km/h .
AutoSpecial.top
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

To netusim..ja som skor testoval rýchlosť este na BXe D Tam kde iné fára končili..BX este o 5-10km/h isiel DD
AutoSpecial.top
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Tycoonx píše: Podvozky napriek svojej makkosti boli podla mna vždy skvelé na rýchlu jazdu..len človek to musí poznať. Potom cíti že ten podvozok žerie zákruty..kolesá sú vytláčané oproti vozovke, takže odskakovanie v zákrute nehrozí.

Hydrauliku sa musí človek naučiť jazdiť.. ona má medze vyššie ako klasicky podvozok.. horšie ich cítiť. Ked sa vsak clovek nauci citit aj menšie náklony..tak to auto zákruty doslova žerie.



Presne tak. Ked som začal jazdit s hydraulikou, tak som premýšľal že prečo je prejazd zákrutami iný ako na pružiňákoch. No rozdiel je v tom,že človek s pružinami už je zvyknutý na náklon v zákrute a automaticky s ním ráta, samozrejme podľa typu voza, kdežto hydraulika zataženú stranu ihned dotláča bez ohľadu zataženia auta a tým pádom dochádza k náklonu len o slačenie pneumatiky kolesa na zataženej strane. To sa dá minimalizovat nižším profilom pneu, mne v servise núkali v akcii 19" za cenu 18" , no ostal som pri 17" , pretože nepotrebujem vediet o jamách, výtlkoch a chrastách na ceste a uprednostnil som komfort. No a samozrejme aj cena, nižší profil, vyššia cena.

To že v zákrutách má podvozok rezervy je tiež pravda, aj ked nie som dáky rezač ostrých zákrut, ale všimol som si, že na tiahlych širokých rýchlych zákrutách voz na pružinách (značky nekonkretizujem, ale podobné kategorie) skôr strácal stabilitu zadnej časti, no s hydrou som mal rezervu, dokonca by sa dalo aj zrýchlit, ale na to to auto nie je určené ani kupované a vyzerá to skôr komicky ak by sa s ním stvárali takéto kúsky. Teda pohodová jazda s pohodovou muzikou a stovky kilometrov ubúdajú, tým však nemám na mysli pomalé lemrošenie a brzdenie premávky.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Takže potvrdené, s hydropneumatickým podvozkom je skutočne amen

http://auto.idnes.cz/posledni-vyrobeny- ... _testy_fdv
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Ano, ale PSA uz ma zan nahradu, ktoru zacne coskoro seriovo montovat do svojich novych aut.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Mám obavy, že tá náhrada bude len taká náplasť, pretože to má byť pasívny systém, kým pôvodný pôsobil aktívne t.j. V zákrutách podopieral vozidlo, pri zaťažení udržiaval konštantnú výšku, podľa rýchlosti zase menil automaticky svetlú výšku voza. No a čo je najhlavnejšie, plavne vyžehlil nerovnosti. No a tá pamäťová pena v sedačkách to určite nezachráni. Dajme sa prekvapiť.

https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/4 ... -pruzenie/
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných