Citroen AX furio 1.4 - strieľanie do výfuku a sania
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
Citroen AX furio 1.4 - strieľanie do výfuku a sania
Zdravím dostalo sa mi do rúk celkom živé autíčko, ax 98 1.4 (jednobodový karburátor) ale mám snim problém po cca mesiaci mi začalo strieľať do sania a aj do výfuku + autom trha.. vymenené sviečky svieckove káble aj rozvody (správne nastavené) kde začať hľadať chybu ?
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Staci len trocha namahat mozgove zavity a predstavit si, ako je mozne, ze zmes obohatena benzinom sa dostane do sacieho potrubia.
Kde hladat chybu? Netreba.
Treba najst dobry servis.
Preco?
Lebo strasne malo informacii. Ani len snaha pozriet tie sviecky a opisat ich ako vyzaraju neni, pritom to bol snad vzdy zaklad pri probleme s benzinovym motorom, preto odporucam najst dobry servis.
Mimochodom, tych veci, co to mozu sposobovat je mnoho, popisovat ich a kontrolovat, merat atd cez forum je dost hlupe, neprakticke, na dlho… Este hlupejsie je menit diely naslepo.
Alebo, ak vies zmerat predstih, skontrolovat nastavenie rozvodov, zmerat lambdu atd, tak potom je to o inom, no myslim, ze pri takych moznostiach by nebola otazka ohladom strielania tu na fore…
Mozno, keby si tu vymenu sviecok zveril servisu, tak by ta upozornili, ze problem su neni sviecky, ba ani kable…
Ale lepsie je sa bezhlavo vrhnut do opravy…
Lenze doba sa zmenila. To uz neni ako pred 20timi rokmi, ked zrucnejsi uz od mlada vyrastali v sprtani sa v mopedoch, motorkach, neskor v autach. Tam sa nazbierali aspon nejake znalosti a teda opravit jednoduchu techniku z tej doby nebolo nic vynimocne, lenze doba pokrocila a dnes sa vsetko opravuje skrz internet a kabel. Aspon taka je asi idea… Zial, nespravna. Treba znalosti a vybavenie, ktore musi byt podstatne sirsie, nez sada povinnej vybavy zo zigulika, ktorym sa dala urobit GO.
Kde hladat chybu? Netreba.
Treba najst dobry servis.
Preco?
Lebo strasne malo informacii. Ani len snaha pozriet tie sviecky a opisat ich ako vyzaraju neni, pritom to bol snad vzdy zaklad pri probleme s benzinovym motorom, preto odporucam najst dobry servis.
Mimochodom, tych veci, co to mozu sposobovat je mnoho, popisovat ich a kontrolovat, merat atd cez forum je dost hlupe, neprakticke, na dlho… Este hlupejsie je menit diely naslepo.
Alebo, ak vies zmerat predstih, skontrolovat nastavenie rozvodov, zmerat lambdu atd, tak potom je to o inom, no myslim, ze pri takych moznostiach by nebola otazka ohladom strielania tu na fore…
Mozno, keby si tu vymenu sviecok zveril servisu, tak by ta upozornili, ze problem su neni sviecky, ba ani kable…
Ale lepsie je sa bezhlavo vrhnut do opravy…
Lenze doba sa zmenila. To uz neni ako pred 20timi rokmi, ked zrucnejsi uz od mlada vyrastali v sprtani sa v mopedoch, motorkach, neskor v autach. Tam sa nazbierali aspon nejake znalosti a teda opravit jednoduchu techniku z tej doby nebolo nic vynimocne, lenze doba pokrocila a dnes sa vsetko opravuje skrz internet a kabel. Aspon taka je asi idea… Zial, nespravna. Treba znalosti a vybavenie, ktore musi byt podstatne sirsie, nez sada povinnej vybavy zo zigulika, ktorym sa dala urobit GO.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
Nebudem tu spochybňovať tvoje teórie o tom ako si sa mladý vŕtal v nejakých Simpsonovi a neskôr si prešiel na stovecky, prišiel som si sem po radu lebo ako ty píšeš lepší servis tu bohužiaľ nemám a tie čo mám tak to nechcú zobrat.. naschvál som napísal kde hľadať chybu lebo mi je jasné že to môže byť veľa veci. Ale jasné to vieš zrejme aj ty zo svojho simpsona, pre tvoju informáciu predstav si sviečky som pozeral a prekvapivo sa zanesu veľmi rýchlo hmm čím to asi môže byť žeby velkou dávkou paliva ?..čo sa týka výmenu sviečok a káblov ..je to zakladny servis pri kúpe auta ale to by si mohol vediet
Miesto tejto tvojej vyliatej duše čo si tu predstavil si mi mohol poradiť kde začať hľadať chybu ✌ ale dik za prednášku
Miesto tejto tvojej vyliatej duše čo si tu predstavil si mi mohol poradiť kde začať hľadať chybu ✌ ale dik za prednášku
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
Pokiaľ by to bolo len do výfuku by som to neriešil :D káble na zapaľovanie mám nové , nič sa neumivalo , ale díki za radylubos zimovcak napísal:čo by dalo poniektorí, len aby im to strieľalo z výfuku !!:)
nemal so už benzín dlhé roky, ale čo si pamätám, také niečo mi robilo vynechávajúce zapaľovanie, tuším som mal vtedy problém v kábloch, ale toto našiel mechanik, samozrejme, až na konci..., ked sa pospomínali všetci svätí. a ešte tam niečo bolo, ale už neviem...(
ale ked sa tak snažím spomenúť, neumýval si motor ??
či sa Ti náhodou nedostala vlhkosť, pomôže vyfúkať prestor pod sviečkou kompresorom a nechať vyschnúť.
/ skús ss m.hlavatému, alebo avelmakovi, cvirovi, tí sú servisáci./
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
Ano je to máš jednobodový vstrek na štýl karbesu , veď to je ten problém že málokto to vie a sám sa do tohto nevyznám ale tak s tým nebolo nič robené a ženy sa sám rozladil sa mi nechce verithjundai napísal:ja som teda nie mechanik ale vidím "jednobodový karburátor" - to je niečo také? Ak je tam karburátor tak ho asi treba nastaviť čo asi dnes hocikto nevie....
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Lamentovat to ano. Nad druhym nosom ohrnat to tiez.
Tie rozvody su uz skontrolovane?
Asi ano, ked sa veskera pozornost zameriava iba na davku paliva.
Ale kedze to striela aj do sania, aj do vyfuku, tak by som najskor hladal problem s casovanim ventilov. Obzvlast, ked bola spominana vymena rozvodov.
Ale nie, treba laborovat nad vsetkym ostatnym, len nie aby to bolo tym, co bolo spomenute…
Ze neni servis pre to auto?
Rozvody si menil sam? Na fixu?
Tak mi to pride…
Aspon o tych svieckach si mohol sa zmienit ako vyzerali, farbu, ci boli zakarbonovane, mokre. Nie, len si skritizoval.
Places, ze chces poradit, no ty sam to sabotujes.
Ale mozes hladat, cokolvek, akukolvek netesnost v sani, ci vyfuku, cokolvek, co snima teplotu motora, kabelaz atd.
Ma to katalizator, alebo snad malo, neriadeny, vsak? Vyfuk je priechodzi?
Tu to budes pitvat mesiace a nevyriesis nic, lebo nemas s cim porovnavat, cim merat, skontrolovat spravne hodnoty. Zbytocne… A o servise nechces pocut…
Kritikou ma setrit nemusis, mne je to sumafuk, ale je mi k smiechu, ake temy tu podaktori zalozia.
Pred nejakou dobou tu bol daky Rastik, ten tiez svoj Opel opravoval, ze mu slabo kuril, tak nalial 4l vody do prazdnej hadice v motororovom priestore. Ano, do sania to nalial a startoval…
Tie rozvody su uz skontrolovane?
Asi ano, ked sa veskera pozornost zameriava iba na davku paliva.
Ale kedze to striela aj do sania, aj do vyfuku, tak by som najskor hladal problem s casovanim ventilov. Obzvlast, ked bola spominana vymena rozvodov.
Ale nie, treba laborovat nad vsetkym ostatnym, len nie aby to bolo tym, co bolo spomenute…
Ze neni servis pre to auto?
Rozvody si menil sam? Na fixu?
Tak mi to pride…
Aspon o tych svieckach si mohol sa zmienit ako vyzerali, farbu, ci boli zakarbonovane, mokre. Nie, len si skritizoval.
Places, ze chces poradit, no ty sam to sabotujes.
Ale mozes hladat, cokolvek, akukolvek netesnost v sani, ci vyfuku, cokolvek, co snima teplotu motora, kabelaz atd.
Ma to katalizator, alebo snad malo, neriadeny, vsak? Vyfuk je priechodzi?
Tu to budes pitvat mesiace a nevyriesis nic, lebo nemas s cim porovnavat, cim merat, skontrolovat spravne hodnoty. Zbytocne… A o servise nechces pocut…
Kritikou ma setrit nemusis, mne je to sumafuk, ale je mi k smiechu, ake temy tu podaktori zalozia.
Pred nejakou dobou tu bol daky Rastik, ten tiez svoj Opel opravoval, ze mu slabo kuril, tak nalial 4l vody do prazdnej hadice v motororovom priestore. Ano, do sania to nalial a startoval…
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vela slov,ale stále mi nie sú jasné základné veci.Nepostrehol som či po rozvodoch bolo všetko úplne ok,alebo je problém načasovaný práve sem.Ak auto po rozvodoch bolo čo hodinu úplne v poriadku,tak rozvody problémové nebudú,tam stav dobré/zlé nehrozí.
Stav strielania aj sanie aj výfuk znamená že sa úplne menia podmienky,napr...občasné vynechanie zápalu spôsobí u jednobodu že sa zmes pre všetky valce ochudobní a je príčinou že strelí do sania.Protitlak vyhodí von zo sania všetko ale zároveň ovplyvní reguláciu tlaku paliva ktorá je z tlakom paliva spriahnutá a na ňom závislá.Môže dôjsť k chvilkovému prehlteniu.Potiaľ to je ale čistá teória.Takýto monotronik systém je závislý napr na tej membránke ktorá v jednobode býva v hrdle pod deklíkom ako pol krabičky zápaliek.Na jednobodoch býva klapka spojená zároveň na konci osky z meraním kde sú potenciometrické dráhy.Problém z dráhou alebo hrabličkami čo snímajú polohu je možné dočasne napravit kvapkou Diavy na nábytok.Len pozor na farebné zapečatenie polohy,treba dať na pôvodné otlačky.Tieto systémy ako má tento alebo Clio,prvý megan 1,4 a pod sú systémy s kombinovaným menežmentom,tj všetko čo na motore je,sa týka aj zapalovania aj tvorby zmesy,preto treba tak o celom aj premýšlať,všetko súvisý a ovplyvňuje sa vzájomne.
kľúč k problému je zrejme v bode,keď nastal prvý problém.Väčšina problémov domácich opráv je v maličkostiach a v systéme,robí sa veľa výmen naraz.Ak nastane problém,začnú nesystémové ďalšie zmetky a potom už ani pánboh nevie čo a ako
platí jedna dobrá zásada,ak niečo nepoznáme,nerobíme viac zmien naraz.
Stav strielania aj sanie aj výfuk znamená že sa úplne menia podmienky,napr...občasné vynechanie zápalu spôsobí u jednobodu že sa zmes pre všetky valce ochudobní a je príčinou že strelí do sania.Protitlak vyhodí von zo sania všetko ale zároveň ovplyvní reguláciu tlaku paliva ktorá je z tlakom paliva spriahnutá a na ňom závislá.Môže dôjsť k chvilkovému prehlteniu.Potiaľ to je ale čistá teória.Takýto monotronik systém je závislý napr na tej membránke ktorá v jednobode býva v hrdle pod deklíkom ako pol krabičky zápaliek.Na jednobodoch býva klapka spojená zároveň na konci osky z meraním kde sú potenciometrické dráhy.Problém z dráhou alebo hrabličkami čo snímajú polohu je možné dočasne napravit kvapkou Diavy na nábytok.Len pozor na farebné zapečatenie polohy,treba dať na pôvodné otlačky.Tieto systémy ako má tento alebo Clio,prvý megan 1,4 a pod sú systémy s kombinovaným menežmentom,tj všetko čo na motore je,sa týka aj zapalovania aj tvorby zmesy,preto treba tak o celom aj premýšlať,všetko súvisý a ovplyvňuje sa vzájomne.
kľúč k problému je zrejme v bode,keď nastal prvý problém.Väčšina problémov domácich opráv je v maličkostiach a v systéme,robí sa veľa výmen naraz.Ak nastane problém,začnú nesystémové ďalšie zmetky a potom už ani pánboh nevie čo a ako
platí jedna dobrá zásada,ak niečo nepoznáme,nerobíme viac zmien naraz.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51 Zdieľať na Facebook
@mhlavaty po výmene rozvodov sa nič nezmenilo , myslel som že to budú rozvody l no po zhodení remena boli asi dva tri zuby také že už nedržali ten svoj tvar proste neboli pevne tak som to celé vymenil aj s vodnou pumpou.. začiatok problému možno registrujem v nestabilných otáčkach a miernom "poprdkavani" do výfuku.. ďakujem za rady pozriem sa na to
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných