Citroen AX furio 1.4 - strieľanie do výfuku a sania

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Citroen AX furio 1.4 - strieľanie do výfuku a sania

Príspevok od používateľa baky223 »

Zdravím dostalo sa mi do rúk celkom živé autíčko, ax 98 1.4 (jednobodový karburátor) ale mám snim problém po cca mesiaci mi začalo strieľať do sania a aj do výfuku + autom trha.. vymenené sviečky svieckove káble aj rozvody (správne nastavené) kde začať hľadať chybu ?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Staci len trocha namahat mozgove zavity a predstavit si, ako je mozne, ze zmes obohatena benzinom sa dostane do sacieho potrubia.
Kde hladat chybu? Netreba.
Treba najst dobry servis.
Preco?
Lebo strasne malo informacii. Ani len snaha pozriet tie sviecky a opisat ich ako vyzaraju neni, pritom to bol snad vzdy zaklad pri probleme s benzinovym motorom, preto odporucam najst dobry servis.
Mimochodom, tych veci, co to mozu sposobovat je mnoho, popisovat ich a kontrolovat, merat atd cez forum je dost hlupe, neprakticke, na dlho… Este hlupejsie je menit diely naslepo.
Alebo, ak vies zmerat predstih, skontrolovat nastavenie rozvodov, zmerat lambdu atd, tak potom je to o inom, no myslim, ze pri takych moznostiach by nebola otazka ohladom strielania tu na fore…
Mozno, keby si tu vymenu sviecok zveril servisu, tak by ta upozornili, ze problem su neni sviecky, ba ani kable…
Ale lepsie je sa bezhlavo vrhnut do opravy…
Lenze doba sa zmenila. To uz neni ako pred 20timi rokmi, ked zrucnejsi uz od mlada vyrastali v sprtani sa v mopedoch, motorkach, neskor v autach. Tam sa nazbierali aspon nejake znalosti a teda opravit jednoduchu techniku z tej doby nebolo nic vynimocne, lenze doba pokrocila a dnes sa vsetko opravuje skrz internet a kabel. Aspon taka je asi idea… Zial, nespravna. Treba znalosti a vybavenie, ktore musi byt podstatne sirsie, nez sada povinnej vybavy zo zigulika, ktorym sa dala urobit GO.
baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa baky223 »

Nebudem tu spochybňovať tvoje teórie o tom ako si sa mladý vŕtal v nejakých Simpsonovi a neskôr si prešiel na stovecky, prišiel som si sem po radu lebo ako ty píšeš lepší servis tu bohužiaľ nemám a tie čo mám tak to nechcú zobrat.. naschvál som napísal kde hľadať chybu lebo mi je jasné že to môže byť veľa veci. Ale jasné to vieš zrejme aj ty zo svojho simpsona, pre tvoju informáciu predstav si sviečky som pozeral a prekvapivo sa zanesu veľmi rýchlo hmm čím to asi môže byť žeby velkou dávkou paliva ?..čo sa týka výmenu sviečok a káblov ..je to zakladny servis pri kúpe auta ale to by si mohol vediet

Miesto tejto tvojej vyliatej duše čo si tu predstavil si mi mohol poradiť kde začať hľadať chybu ✌ ale dik za prednášku
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kable mas zapojene spravne ? poradie myslim...ake to ma zapalovanie ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ja som teda nie mechanik ale vidím "jednobodový karburátor" - to je niečo také? Ak je tam karburátor tak ho asi treba nastaviť čo asi dnes hocikto nevie....
baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa baky223 »

bajo777 napísal:kable mas zapojene spravne ? poradie myslim...ake to ma zapalovanie ?
áno káble su dobre zapojene
baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa baky223 »

lubos zimovcak napísal:čo by dalo poniektorí, len aby im to strieľalo z výfuku !!:)
nemal so už benzín dlhé roky, ale čo si pamätám, také niečo mi robilo vynechávajúce zapaľovanie, tuším som mal vtedy problém v kábloch, ale toto našiel mechanik, samozrejme, až na konci..., ked sa pospomínali všetci svätí. a ešte tam niečo bolo, ale už neviem...:((

ale ked sa tak snažím spomenúť, neumýval si motor ??
či sa Ti náhodou nedostala vlhkosť, pomôže vyfúkať prestor pod sviečkou kompresorom a nechať vyschnúť.
/ skús ss m.hlavatému, alebo avelmakovi, cvirovi, tí sú servisáci./
Pokiaľ by to bolo len do výfuku by som to neriešil :D káble na zapaľovanie mám nové , nič sa neumivalo , ale díki za rady
baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa baky223 »

hjundai napísal:ja som teda nie mechanik ale vidím "jednobodový karburátor" - to je niečo také? Ak je tam karburátor tak ho asi treba nastaviť čo asi dnes hocikto nevie....
Ano je to máš jednobodový vstrek na štýl karbesu , veď to je ten problém že málokto to vie a sám sa do tohto nevyznám ale tak s tým nebolo nič robené a ženy sa sám rozladil sa mi nechce verit
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Lamentovat to ano. Nad druhym nosom ohrnat to tiez.
Tie rozvody su uz skontrolovane?
Asi ano, ked sa veskera pozornost zameriava iba na davku paliva.
Ale kedze to striela aj do sania, aj do vyfuku, tak by som najskor hladal problem s casovanim ventilov. Obzvlast, ked bola spominana vymena rozvodov.
Ale nie, treba laborovat nad vsetkym ostatnym, len nie aby to bolo tym, co bolo spomenute…
Ze neni servis pre to auto?
Rozvody si menil sam? Na fixu?
Tak mi to pride…
Aspon o tych svieckach si mohol sa zmienit ako vyzerali, farbu, ci boli zakarbonovane, mokre. Nie, len si skritizoval.
Places, ze chces poradit, no ty sam to sabotujes.
Ale mozes hladat, cokolvek, akukolvek netesnost v sani, ci vyfuku, cokolvek, co snima teplotu motora, kabelaz atd.
Ma to katalizator, alebo snad malo, neriadeny, vsak? Vyfuk je priechodzi?
Tu to budes pitvat mesiace a nevyriesis nic, lebo nemas s cim porovnavat, cim merat, skontrolovat spravne hodnoty. Zbytocne… A o servise nechces pocut… :40bd:
Kritikou ma setrit nemusis, mne je to sumafuk, ale je mi k smiechu, ake temy tu podaktori zalozia.
Pred nejakou dobou tu bol daky Rastik, ten tiez svoj Opel opravoval, ze mu slabo kuril, tak nalial 4l vody do prazdnej hadice v motororovom priestore. Ano, do sania to nalial a startoval…
baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa baky223 »

Predstav si že áno menil som ich sám , a pri tomto motore máš aretacne diery, ale to by si mohol vediet.. hej sviečky boli ružové a voňali po dúhe ..prosím ťa viac to tu nekomentuj neplitvaj tvojim drahocennym časom
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

Stiela do sania aj do vyfuku - tie rozvody su zle nastavene....karbos sa sam tak rychlo nerozladi nikdy, ak len don uz niekto neliezol...
baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa baky223 »

Aj ja som si myslel že bude zle časovanie ale sú tam dve aretacne diery to sa nemá ako zle nastaviť veľakrát skontrolovane veľa krát preto ceny motor či to neskáče o zub rozvody sú dobré
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vela slov,ale stále mi nie sú jasné základné veci.Nepostrehol som či po rozvodoch bolo všetko úplne ok,alebo je problém načasovaný práve sem.Ak auto po rozvodoch bolo čo hodinu úplne v poriadku,tak rozvody problémové nebudú,tam stav dobré/zlé nehrozí.
Stav strielania aj sanie aj výfuk znamená že sa úplne menia podmienky,napr...občasné vynechanie zápalu spôsobí u jednobodu že sa zmes pre všetky valce ochudobní a je príčinou že strelí do sania.Protitlak vyhodí von zo sania všetko ale zároveň ovplyvní reguláciu tlaku paliva ktorá je z tlakom paliva spriahnutá a na ňom závislá.Môže dôjsť k chvilkovému prehlteniu.Potiaľ to je ale čistá teória.Takýto monotronik systém je závislý napr na tej membránke ktorá v jednobode býva v hrdle pod deklíkom ako pol krabičky zápaliek.Na jednobodoch býva klapka spojená zároveň na konci osky z meraním kde sú potenciometrické dráhy.Problém z dráhou alebo hrabličkami čo snímajú polohu je možné dočasne napravit kvapkou Diavy na nábytok.Len pozor na farebné zapečatenie polohy,treba dať na pôvodné otlačky.Tieto systémy ako má tento alebo Clio,prvý megan 1,4 a pod sú systémy s kombinovaným menežmentom,tj všetko čo na motore je,sa týka aj zapalovania aj tvorby zmesy,preto treba tak o celom aj premýšlať,všetko súvisý a ovplyvňuje sa vzájomne.
kľúč k problému je zrejme v bode,keď nastal prvý problém.Väčšina problémov domácich opráv je v maličkostiach a v systéme,robí sa veľa výmen naraz.Ak nastane problém,začnú nesystémové ďalšie zmetky a potom už ani pánboh nevie čo a ako
platí jedna dobrá zásada,ak niečo nepoznáme,nerobíme viac zmien naraz.
baky223
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 20.03.2015 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa baky223 »

@mhlavaty po výmene rozvodov sa nič nezmenilo , myslel som že to budú rozvody l no po zhodení remena boli asi dva tri zuby také že už nedržali ten svoj tvar proste neboli pevne tak som to celé vymenil aj s vodnou pumpou.. začiatok problému možno registrujem v nestabilných otáčkach a miernom "poprdkavani" do výfuku.. ďakujem za rady pozriem sa na to :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných