Audi A4 AVANT 2.0 TDI 130kW - porucha klimatizácie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Audi A4 AVANT 2.0 TDI 130kW - porucha klimatizácie

Príspevok od používateľa kajo873 »

Ahojte.
Včerajšia dopravná nehoda na D1 a súčastné vysoké teploty preverila pevné nervy ľudí aj automobily.
Ako som stál v kolóne teplota na prístrojovke ukazovala 36°C. Posúvali sme sa veľmi pomaly väčšinu sa stálo. Klíma fungovala v pohode. Ale po 40 minútach takéhoto státia prestala chladiť. V aute zostalo horúco. Keď sme sa konečne rozbehli že plynule na 1. resp 2. prevodovom stupni pocítil som že znovu chladí. Ale keď sme zostali stáť, znovu prestala chladiť. Až keď sme sa znovu rozbehli a šlo sa plynule, nestálo sa, tak chladila. Teplota motora sa držala na 90° vôbec sa nezvýšila a žiadna kontrolka nesvietila.

Otázka. Je to nejaká porucha? Malý tlak chladiacej zmesi v systéme? Zlý senzor? .....
Alebo to bol len ochranný mechanizmus aby sa neprehrial motor a systém vyhodnotil že treba vypnúť chladenie?
Pýtam sa aby som vedel či to treba riešiť v servise alebo je to normálny jav, pretože inak klíma chladí vynikajúco.

Ďakujem.
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

A nejaké indície, typy že čo to mohlo spôsobiť? Teda okrem tepla.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tomto momente je každá úvaha iba špekulatívna.Klimatizácia u daného auta je nesmierne dobre premyslená a mimo iné má x podmienok pre zastavenie činnosti klímy,tj aj spomínaná ochrana iného komponentu,ako chladenie motora či palubné napätie ale spústa ďalších o ktorých vie málokto a rozhodne tam nie sú iba pre zábavu.Nemusí sa jednať vonkoncom o žiadnu chybu (ale aj môže),môže to byť logické počínanie RJ v danom stave a podmienkach,odpoveď je teraz nemožné dať..Tak isto presiahnutie tlaku v systéme ju odstaví,po schladení už povolí činnosť.Diagnostika toho auta v sekcii klímy je velmi obsiahla a dá hravo odpoveď na podobné otázky,stav ktorý popisuješ nemusí vytvárať chybový zápis,ale v statusoch sa objaví na tisíc percent.Teraz,keď je už "po" by to s trochou štastia išlo dohľadať možno tiež,podmienka je dokonale (doslova) poznať obsah meraných hodnôt.
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

Ďakuj za odpoveď. Viem že sú to len špekulácie.
Len som skúsil či nemá niekto takúto skúsenosť.
Je mi jasné že najlepšie to je dať na diagnostiku do servisu.
Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nikdy sa neriaď tým,čo mal niekto iný,aj keď to vyzerá zdanlivo tak isto,takmer nikdy to nie je to isté.Najhorší spôsob aký existuje sa riadiť tým čo robil na inom aute niekto iný pretože ....Jeden a ten istý zápis chyby = sto možných variácií
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Povedal by som,že na volnobežných otáčkach žiadna klíma
už či manualna , alebo automaticka špičku svojho výkonu nedáva, a ani nemože....
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Ak sa klima vypla z dovodu, ktory je relativne bezny a nepovazuje sa za poruchu, tak a diagnoatike nenajdes chybu. Je vsak pravdepodobnejsie, ze sa vypla z vaznejsieho dovodu, ktory mohla sposobit porucha a potom by si mal najst chybu v pamati RJ klimy. Priklad: netoci sa elektricky ventilator zabezpecujuci ochladzovanie chladica klimy. Chladic klimy sa neochladzuje ani naporo vzduchu, ked sapomaly posuvas v kolone. Toto sposobi zvacsenie tlaku v chlafiacom okruhu a cidlo tlaku namera zvyseny tlak, ktory pre RJ klimy znamena varovny signal, ze tlak chladiva je nebezpecne vysoky a jednoducho klimu odstavi. Osobna skusnost, ktora absolutne nemusi korespondovat s tvojou. Na striedacku sa mi zapinala a vypinala pri jazde v kolone. Elektricky ventilator sa mal spinat na 2 rychlosti. Na druhej sa netocil a preto to viedlo podla mechanizmu vyssie k vypinaniu. Chbu som nasiel v pamati RJ klimatroniku. Test akcnych clenov odhalil chybu elektrickeho motora ventilatora klimy.
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

@tonoaaa toto vyzerá ako možná príčina. Jednoznačne teda na diagnostiku a tam sa uvidí.
Ďakujem za príspevky, dalo ma to do obrazu.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

normalne.nemal si ju nahodou na max vykon to je na minime.kolona horuco zrejme ti ju cidlo teploty odstavilo koli zamrznutiu.ak klima velmi chladi naplno omrznu ti trubky od klimy je na nich lad.mal som uz ten problem.na buduce si nechal odstup od auta pred tebou aspon meter nech z vyfuka nefuka na chladice horuci vzduch.a pouzivaj automatiku.toho roku som to uz raz dosiahol znova na ten stav aj za jazdy {mal som to manualne na minime jazda 780km bez zastavenia teloty pod 35 nesli}stastie ze uz bola cerpacka musel som tankovat a rakusku.za 10 minut bola pod autom mlaka ako z vedra z predneho naraznika a zo spodu auta tiekla este stale voda.ak pouzivam automatiku nikdy sa to nestalo.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Ja som mal obdobný problém ale na TFSi, bolo tiež riadne teplo a cez kopce som to trochu ponaháňal a tiež vypínalo klímu, cítil som že treba znižovať teplotu lebo slabo chladilo. Opakovalo sa to asi podľa záťaže, tak som zastal otvoril kapotu a presne ako píše seven omrznuté trubky tak ju vypínalo, na dialnici už bežala bez problému. Dal som do servisu diag. bez závad, olej s chladivom OK. Potom sa menili rozvody a predok išiel aj s chladičmi dolu a problém bol v zasratom chladiči od mušiek bol celý komplet zanesený, po vyčistení chladičov som už potom nikdy tento problém nemal.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

hmm dobra rada.auto uz prekroci 300000km a na chladice ruka nesahla.celne mam bezne teraz tak zabite od musiek ze spolujazdci sa stazuju ze nevidia a ja to neriesim ved zaprsi a celne sa umyje.ze ma to nenapadlo skor.to by vyriesilo aj problem s vykonom.cim je vonku teplejsie motor rychlo straca dych.intercooler bude zabity :angr: :angr: :suicide: dostava to hned z prvej rady nic ho na mondeach nechrani.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Mne to potom šlapalo, kým som to predal otestoval som to 3x v Chorvátsku a tam som stretol aj kolóny, pomalé posúvačky a teplo bolo naporiadok, klíma bežala. V tejto téme sa ešte riešili omrzliny trubiek klimatizácie omrznuta-zamrznuta-klimatizacia-t52868.html .
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

precital som tu temu drzia sa tam stale vysusaca ventilov a kompresora.ale tak take veci ak sa pokazia tak sa fakt pokazia a klima nejde vobec.ale to neni ono.ten chladic to bude ako si pisal.jednak mi motor straca dych ak drzim pedal na podlahe a je horuco a namrzaju trubky ale az pri 500km trati a viac a klima bezi na minime.taka jazda kosice bratislava vsetko fici nic nenamrzne.ale take taliansko a juh rakuska tam uz su problemy.co mam doma ibizku mestske auto 10 rokov bude mat klima sla bez najmensieho problemu dokoncka pri stati sa vetilator zapina len ak potrebuje ochladit.u mondea to ide nonstop.co som mal bmw tak tam tiez pri stati a vychladeni kabiny vypinalo predny ventilator ak nepotrebovalo chladit.u ibizy a bmw co som mal klima nikdy nebola doplnovana.u mondea s tym chodim ako na prehliadky do zubara pretoze uz raz na to niekto sahal.no zasa u ibizy chladice su ako nove.u mondea dnes som pozeral intercooler a klima chladic hnus.je to fakt zle prechodne na vzduch.menit to nebudem rozoberiem predok a nejak sa to musi precistit poriadne.skusil som vsetky moznosti ale ten chladic nie :angr: a hned som dnes videl aj intercooler.nedavno som to pisal kedy motor strati dych ze je tam nieco zle ze treba dat auto dokopy.autu nic neni len skratka dycha horuci vzduch.
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných