Audi A3 1,6i LPG - studeny start

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bvlado
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 02.03.2010 20:57
Zdieľať na Facebook

Audi A3 1,6i LPG - studeny start

Príspevok od používateľa bvlado »

Zdravím Vás páni,

chcel by som hlavne tých čo sa vyznajú poprosiť o názor. Mám AUDI A3 1,6 + LPG a problém studeného štartu.

Ráno kolíšu otáčky, auto trase, ako keby šlo na tri valce. Bola vyčistená šktiaca klapka, urobené základné nastavenie, vymenené sviečky (NGK) ale problém stále pretrváva. Momentálne som kúpil prísadu do benzínu na vyčistenie trisiek a chcem natankovať 100oktánový benzín a vyjazdiť jednu nádrž.

Mal niekto z vás podobný probém?Kde by mohla byť chyba?Poradte mi prosím

Ďakujem
koldo
expert: PSA
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koldo »

ked auto jazdi na plyne,tak sa zvyknu pridierat vstrekovace. a za studena ti auto startuje na benzin,takze dost pravdepodobne ti zle davkuje benzin,a za to ti to lieta.
na plyne ti to zrejme ide v poriadku.
skus to aditivum a ten benzin, ale musis potom vyjazdit nadrz na benzin.
ak budes nadalej jazdit s plynom,tak ti asi aditivum nepmoze.
bvlado
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 02.03.2010 20:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bvlado »

dakujem za odpoved, bol by v tom cert, keby to bola po vsetkych peripetiach len takato banalita. Skusim tam supnut Shell V power Raing a vyjazdit celu nadrz.

Predsa si len nechavam otvorene aj dalsie dvierka a uvitam dalsie postrehy, skusenosti s takymto problemom.

btw. v servise mi povedali, ze je pravdepobodne vadna klapka alebo EGR ventil. Klapka bola cistena, keby bola vadna, myslim, ze to by to robilo stale.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš poruchu ktorá patrí k tým dobre odhalitelným,lebo má svoj presný priebeh a opakuje sa..Neviem čo sa čistilo na klapke,mňa tieto veci vždy rozosmejú,ale dobre,čistila sa.A v tom servise to bolo o čom...o asi ? Tam už budeš chodiť jedine sa zbavovať prebytočných peňazí.Zájdi za niekým kto aspoň trochu rozumie svojej práci,ideálne niekoho kto Ti pozrie priebehy vstrekov,kroky klapky,a proste všetko čo súvisí. A to myslíš ako srandu že chceš vyjazdiť jednu nádrž aby si sa dosvedel či si mal vstrekovače zalepenené alebo nie ? Škoda paliva.
JohnyBravo01
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 27.08.2008 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JohnyBravo01 »

Mam ten isty problem, resp s tou istou kombinacou 1,6 Mpi 75 kW octavia + LPG, otacky kolisu za studena + pocit jazdy na 3 valce, po zohriati nie je nikdy ziadny problem. Tak isto bola skrtiaca klapka cistena + sviecky su OK. V zavislosti od vonkajsej teploty sa to zhorsuje, teda v lete to bolo OK. Neriesil som to, ale je to dost neprijemne najma prvy kilometer , ked ti auto ide ako VAZ 2101, pri studenom motera a plnom sytici.
koldo
expert: PSA
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koldo »

pane hlavaty...a ty si uz mal taku audi na diagnostike,ked davas take rozumy?
asi nei,ked si myslis,ze sa daju diagnostikou skontrolovat priebehy vstrekov na benzinovom motore.
maximalne tam uvidis dobu vstreku danu riadiacou jednotkou.
asi ani nevies,preco sa cisti skrtiaca klapka...tak ti to vysvetlim.volnobeh daneho motora je ovladany pootvorenim skrtiacej klapky. cize,ak su usadeniny na klapke,je mensi prietok vzduchu do motora,pricom pocitac sa snazi vyrovnat otacky korigovanim klapky.
takze pre to mozu kolisat otacky.
takze,ak nevies nic o danom motore,aspon tu nepis hluposti.
a ked nieco vies,tak to zober do opravy,a mas moznost sa ukazat.
koldo
expert: PSA
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koldo »

naozaj si to myslis,lakino?...ja vag nepouzivam,a hlavne nie kadejake cinske klony,s ktorymi sa tu podaktori odbornici tak radi chvalia.
v prvom rade nebudem kydat na pracu niekoho,koho nepoznam,a neviem ziadne okolnosti riesenia danej zavady.
lebo tu na tomto fore sa to stava celkom pravidlom. ked niekto napise,ze bol na diagnostike,a nieco mu urobili,tak hned su tu reakcie ze je to debil,a v zivote nevidel auto a pod.
a len tak pre zaujimavost...kolko aut si dnes opravil,ked si taky frajer?
ja ti poviem...dnes mam za sebou 2 nepojazdne auta,a jedno,co za studena zle startovalo.
p.s. ja som narazal ne vec,ze ked si je pan hlavaty taky isty svojou odbornostou,nech to teda opravi,a nepise take bludy,ze co vsetko treba sledovat.
ked sa na to tak pozeram,tak pan je asi z lv.a mhlavaty asi z nz.to asi nerobi problem sa stretnut a opravit to....
ci mylim sa?
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

doporučujem autorovi skočiť do Nových Zámkov, pán Hlavatý mu prostredníctvom osciloskopu ukáže možno komédiu, možno horor, ale som si istý, že také niečo v živote nikdy nevidel.
miroslav.janac
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.07.2010 08:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav.janac »

henten napísal:Nie som odbornikom ani sa na neho hrat nebudem, na zaklade vlastnych skusenosti by som to tipol na benzinove cerpadlo. V autach s LPG casto odchadzaju. Skus nabrat benzin aspon do polky nadrze. Ak dojde k pozitivnej zmene nasiel si zdroj starosti.

Čerpadlo určite nie...skôr čidlo teploty alebo snímač kľukového hriadeľa :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

koldo,to už tak býva,že ak dvaja robia to isté,nie vždy je to to isté.Ja sa z Vag-om bavím stále menej a menej,a stále rýchlejšie som pri koreni veci.Mali by ho zrušiť,zbytočne vykráda ľuďom peňaženky,opravári (prdlajs,sú to výmenkári)vďaka nemu pomaly ale iste osprostievajú.
Nutne musím dopísať aby bolo jasné ako si predstavujem riešenie.Vstreky...Vag ma vôbec nezaujíma lebo,si radšej napichnem štyri vstreky a snímač polohy na osciloskop.Á nehnevaj sa ale nemôžem opravovať všetko poserinkané čo sa tu vyskytne,a nechodím si sem odchytávať prácu a núka sa mi jej akurátne dosť.Mám čo robiť si stihnúť tých svojich,nie ešte si odtialto ťahať ďalšie.Máš riešenie napíš,ja som napísal svoje,ale nebehaj sem vyrývať,píš svoje argumenty,čo tak je,a čo tak nie je.Maj na pamäti že to tu nie je ring,ale fórum na pomoc iným.
hasky28
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 26.05.2013 08:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hasky28 »

Zdravím, vyriešil niekto ten problém so zlým štartovaním? Mám rovnaký problém s hyundai i20, 1.4 CVVT. Za akúkoľvek odpoveď vopred ďakujem.
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuttiii »

s p. Hlavatým totálne súhlasím. Moja skúsenosť so servismi je zlá a to som ich obehal niekoľko. Presne ako napísal p. Hlavatý vedomosti technikov sú vo väčšine prípadov obmedzené na čítanie chybových hlášok z Vag-u, a keď tam nič nezistí ešte si arogantne vypýta peniaze za diagnostiku (čiže v podstate za nič) a auto vráti. A to sa týka i jedného autorizovaného servisu! Vedel by som uviesť viacero konkrétnych prípadov, ale to by bolo na dlhšie. No a k téme, presne tento istý problém riešim aj ja už niekoľko rokov (Fiat Bravo II a LPG). Môj názor je taký že za tú chybu nemôžu žiadne vstrekovače ani čerpadlo ani škrtiaca klapka a ani nič iné spomenuté, ale celý problém je v nastavení LPG a v tom ako si sadli RJ motora a RJ LPG. Ako som spomenul riešim ten problém už roky, vždy idem do LPG servisu, tam to nastavia potom to 2 alebo 3 mesiace štartuje pekne a potom sa to zase rozladí. A tak to je už cca. 4 roky. Všeobecne u mňa v zime nikdy nie je problém so studenými štartami, iba v lete. Doteraz som ten problém natrvalo nedokázal odstrániť, nastavenie RJ LPG pomôže vždy len na chvíľku.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tieto problemy aspon u mna miznu dotankovanim cerstveho paliva a vznikaju stupnutim teplot v kombinacii so statim benzinu v nadrzi :-)

aby som tomu dal ramec, v tychto 33 atd to stihne za 3 tyzdne benzin, ovsem na slnku v stojacom je ani nechcem vediet kolko je stupnov, ked sa k tomu prida u sporaka minimum v nadrzi, pocitam ze tie lahke frakcie vyfucia a je vymalovane, takze ich tam treba zase dodat, pochybujem ze tu bude ina cesta...dalsia vec emisne normy vyssie budu skor nachylne na problem, kedze maju presnejsie davkovanie paliva, stare motory v tomto maju zase raz vyhodu

co ma tak napadlo na skusku oblbnut cidlo teploty, kedze to priamo ovplyvnuje davku u studeneho startu, keby to pomohlo, videl by som cestu v uprave startovacej mapy...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuttiii »

Braňo, s tým benzínom, čo si opísal problému pomôže, ale podľa môjho názoru ho to nikdy celkom nevyrieši. Teda aspoň u mňa, špekulovať s benzínom čerstvý a 100 okt., trošku sa to zlepší, ale aj tak to nie je štart ako má byť. S tým oklamaním čidla teploty som si nie celkom istý, ale za pokus by to stálo. Ja som raz keď zle štartovalo skúsil čidlo teplotné odpojiť úplne, že či nenabehne štart v nejakom základom núdzovom režime pri odpojenom čidle, no nepomohlo to vôbec. Nenastala žiadna zmena. Skúšal som aj reset RJ a to tak, že večer som RJ odpojil od baterky a ráno pred štartom pripojil no ani to nepomohlo. No a čo sa týka úpravy štartovacej mapy, človeka čo by vedel takéto niečo na tomto aute zrealizovať na Slovensku nenájdeš, ak je to vôbec možné spraviť .
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Tomi ja myslim ze najdes - ozajstneho chiptunera, ne kopirovaca, chip na benzin bravo2 sa predava v pohode, riadiacka je volaka co aj v inych autach pouziva - bosch motronic me7.9.10 cf5, to je moja euro 5

Ty mas myslim bosch motronic me7.3h4m - euro 4

este co ma napadlo tak skusit vynuchat data z original benzinovej ecu fabrickeho plynu, ja myslim ze soudruzi z italie to tam volako vyriesili :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných