Rodinne auto do 10000 €
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 07.03.2009 18:33 Zdieľať na Facebook
Rodinne auto do 10000 €
takže parametre:
cena do 10000€ poprípade niečo okolo podla okolnosti, km a roku
ročník od 2005
nech to má malú spotrebu a veľa priestoru čiže veľké limuzíny (Volvo S80) poprípade nejaké tie kombi-čka alebo niečo ako Dodávka / minibus (Volkswagen Touran)
preferované značky: Volvo (bespečie) ale nemám problém so žiadnou značkou poradte vy ale nech to ma kvalitu napr. počul som dobre veci o Kia Sportage alebo Nisan Qashqai čo vy na to?
potrebujem to ako viac-učelové auto či už každodenné používanie, behanie po klasických "slovenských" cestách prepravovanie rôzneho materiálu čo sa dá vyriešit aj vlečkou (v takom prípade aj guľu) ale väčšinou len rodinné výletíky sme 4. Ešte sem tam na chatu cez štrkové cesty ale aj na dlhšie cesty dovolenky atd.
cena do 10000€ poprípade niečo okolo podla okolnosti, km a roku
ročník od 2005
nech to má malú spotrebu a veľa priestoru čiže veľké limuzíny (Volvo S80) poprípade nejaké tie kombi-čka alebo niečo ako Dodávka / minibus (Volkswagen Touran)
preferované značky: Volvo (bespečie) ale nemám problém so žiadnou značkou poradte vy ale nech to ma kvalitu napr. počul som dobre veci o Kia Sportage alebo Nisan Qashqai čo vy na to?
potrebujem to ako viac-učelové auto či už každodenné používanie, behanie po klasických "slovenských" cestách prepravovanie rôzneho materiálu čo sa dá vyriešit aj vlečkou (v takom prípade aj guľu) ale väčšinou len rodinné výletíky sme 4. Ešte sem tam na chatu cez štrkové cesty ale aj na dlhšie cesty dovolenky atd.
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
Re: rodinne auto poradte prosím!!!
kaškaj rovno zabudni, do kufra nic nedas.ajkolino napísal:ale väčšinou len rodinné výletíky sme 4. Ešte sem tam na chatu cez štrkové cesty ale aj na dlhšie cesty dovolenky atd.
Sharanoidne auto je pre rodinu a batozinu ako stvorene
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 07.03.2009 18:33 Zdieľať na Facebook
Sharan je sedem miestny a je pravda že keď vyhodím sedačky bude obrovský kufor ale to zasa ja nepotrebujem napr. ja ten kufor budem potrebovať keď budem prenášať nejaké veci a vtedy nepotrebujú ľudia sedieť na zadných sedačkách aspoň do teraz som to tak riešil som z dediny a keď si potrebujem doviesť nejaké náradie alebo čo to len po dedine a myslím si že keď mám 5 miestne auto a dám zadné sedačky dolu tak mám dosť miesta.
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
postrehy:
kvaškvaj? kvalita mozno hej (nooo renoltacke motory, nie zrovna najpodarenejsie na svete, ale tie auta este nemaju tolko nabehane aby ta potrapili takze este chvilu vydrzia), ale priestor urcite nie.
neviem za kolko penazi zozenies ojazdeny kvaskvaj, su to uplne nove auta
sharan za 10000e zozenies s rokom vyroby ako si si stanovil a dokonca aj o dva roky mladsieho
sharan nie je zdaleka obrovsky, to je take mestske prditko pre zenu s dietatom (moja jazdi na GrandVoyageri co je este o 60cm vacsie auto ako sharan). Vies kolko je 60cm? To su styri pipiky ;) beha s tym po Bratislave, po Medenej a na Palackeho do ProLaiky s tym chodi a tak... (ked poznas Blavu)
touran a dodavka? pises ze "niečo ako Dodávka / minibus (Volkswagen Touran)" lenze touran ma s dodavkou alebo minibusom asi tolko spolocne ako ja s papezom
cenovy rozdiel medzi touranom a daleko lepsim sharanom je nulovy, nechapem preco
= ked si z tychto aut vyberas, tak hadam uz vies ktore. Poznam vela ludi ktori sharanoidne auto (alhambra, sharan, galaxy) nikdy nechceli ani pocut nieze vidiet. Kazdy jeden z nich do mojho sadol, kukali kazdy jeden ako puk, potom som mu dal do ruky kluce ze "ides moj" a... po prvom tyzdni ked si kupil svoje vlastne povedal nieco na sposob "naco existuju osobne auta?" pripadne "preco vsetky auta nie su sharany?"
kvaškvaj? kvalita mozno hej (nooo renoltacke motory, nie zrovna najpodarenejsie na svete, ale tie auta este nemaju tolko nabehane aby ta potrapili takze este chvilu vydrzia), ale priestor urcite nie.
neviem za kolko penazi zozenies ojazdeny kvaskvaj, su to uplne nove auta
sharan za 10000e zozenies s rokom vyroby ako si si stanovil a dokonca aj o dva roky mladsieho
sharan nie je zdaleka obrovsky, to je take mestske prditko pre zenu s dietatom (moja jazdi na GrandVoyageri co je este o 60cm vacsie auto ako sharan). Vies kolko je 60cm? To su styri pipiky ;) beha s tym po Bratislave, po Medenej a na Palackeho do ProLaiky s tym chodi a tak... (ked poznas Blavu)
touran a dodavka? pises ze "niečo ako Dodávka / minibus (Volkswagen Touran)" lenze touran ma s dodavkou alebo minibusom asi tolko spolocne ako ja s papezom
cenovy rozdiel medzi touranom a daleko lepsim sharanom je nulovy, nechapem preco
= ked si z tychto aut vyberas, tak hadam uz vies ktore. Poznam vela ludi ktori sharanoidne auto (alhambra, sharan, galaxy) nikdy nechceli ani pocut nieze vidiet. Kazdy jeden z nich do mojho sadol, kukali kazdy jeden ako puk, potom som mu dal do ruky kluce ze "ides moj" a... po prvom tyzdni ked si kupil svoje vlastne povedal nieco na sposob "naco existuju osobne auta?" pripadne "preco vsetky auta nie su sharany?"
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 07.03.2009 18:33 Zdieľať na Facebook
takže jednoznačne sharan?
a teda aký motor sa najviac hodí do tohoto auta aby nebolo problémové a bolo optimálne( váha a sila ) pre zníženie spotreby
a je nejaký ročník ktorý sa nepodaril nejaká séria kde sa kazia často nejaké veci ako elektrika a podobne aby som sa týmto verziám vyhol
oprava tohoto auta predpokladám že nie je veľmi drahá...či?
a teda aký motor sa najviac hodí do tohoto auta aby nebolo problémové a bolo optimálne( váha a sila ) pre zníženie spotreby
a je nejaký ročník ktorý sa nepodaril nejaká séria kde sa kazia často nejaké veci ako elektrika a podobne aby som sa týmto verziám vyhol
oprava tohoto auta predpokladám že nie je veľmi drahá...či?
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
pozri, ziadne BEZNE OSOBNE auto ani vectra combi, ani mondeo combi, ani omega combi ani volvo s80 ti neda tolko priestoru ako Sharanoidne vozitka.
ci ho potrebujes sa musis rozhodnut sam - ziadne take auto si nemal takze nevies o com rozpravam. Zbehni do najblizsieho bazaru, predstieraj ze mas zaujem o auto a povoz sa. Sadni si do toho. Potom si sadni dvakrat do "velkeho" osobneho auta a dvakrat do Sharanu. Rozhodnutie je tak strasne jednoduche...
najvydarenejsi motor : 1.9tdi 110kW, ten ale na Slovensku nezozenies
potom suverenne nasleduje druhy najvydarenejsi 1.9tdi 96kW, tych je strasne vela takze mas z coho vyberat. Jazdi to ako drak, zive je to az hroza - a to mozes mat sest ludi na palube okrem teba.
Alhambra je to iste auto ako Sharan a to je to iste ako Galaxy (okrem prednych blatnikov, svetiel a kapoty, to si ford robil svoje). Na tuto temu som tu na fore uz vypisoval sialene vela, takze pohladaj. Vsetky suciastky pasuju. Motor, prevodovka, klima, riadiaca elektronika komplet, sedadla, proste uplne vsetko. Az na par drobnosti (volant ma ford vlastny, vyduchy na klimu su tri a nie dve v interieri ale rozmer pasuje, tlacitka na stredovej konzole su vystupene z roviny ale to su fakt pakoviny, nepodstatne blbosti).
A ze preco? Lebo alhambra 2000-2009 a sharan 2000-2009 a galaxy 2000-2006 sa vyrabali v jednom a tom istom zavode AvtoEvropa v Portugalsku, na jednej a tej istej vyrobnej linke takze to proste su uplne rovnake auta.
na co dat pozor : tiez tu uz bolo pisane, strucne zoznam poruch:
- nefunkcne bufiky (pred rokom 2005, nemali keramicku sviecku)
- zadrhnute turba (choroba VSETKYCH 1.9tdi aut od VW, aj oktavii, aj golfov, aj superbov, kvoli podtacaniu motora)
- zlomene kable v prechodkach na dvere, hlavne zadnych
- dochrastane dvojhmotove zotrvacniky (zase choroba vsetkych 1.9tdi, ked majitel jazdi na spotrebu a podtaca motor)
- zadrhnute stierace, do toho mechanizmu napada bordel a je to
vsetko jednoducho a lacno odstranitelne. Ziadne [!!!] velke systemove chyby, ziadne praskanie hlav, ziadne odpalene vstrekovace, ziadne zanesene dpf (dieslove filtre) za sialene desattisice korun.
Jednoduche priblble uberspolahlive auto s velmi peknou vybavou. Hltac statisicov kilometrov.
Tourany : to iste akurat maly brasko. Nova riadiaca elektronika, sialene nespolahlive motory 2.0tdi, nemam cas vysvetlovat preco - najdes na tomto fore. Od toho by som dal ruky prec. Male predrazene auto.
ci ho potrebujes sa musis rozhodnut sam - ziadne take auto si nemal takze nevies o com rozpravam. Zbehni do najblizsieho bazaru, predstieraj ze mas zaujem o auto a povoz sa. Sadni si do toho. Potom si sadni dvakrat do "velkeho" osobneho auta a dvakrat do Sharanu. Rozhodnutie je tak strasne jednoduche...
najvydarenejsi motor : 1.9tdi 110kW, ten ale na Slovensku nezozenies
potom suverenne nasleduje druhy najvydarenejsi 1.9tdi 96kW, tych je strasne vela takze mas z coho vyberat. Jazdi to ako drak, zive je to az hroza - a to mozes mat sest ludi na palube okrem teba.
Alhambra je to iste auto ako Sharan a to je to iste ako Galaxy (okrem prednych blatnikov, svetiel a kapoty, to si ford robil svoje). Na tuto temu som tu na fore uz vypisoval sialene vela, takze pohladaj. Vsetky suciastky pasuju. Motor, prevodovka, klima, riadiaca elektronika komplet, sedadla, proste uplne vsetko. Az na par drobnosti (volant ma ford vlastny, vyduchy na klimu su tri a nie dve v interieri ale rozmer pasuje, tlacitka na stredovej konzole su vystupene z roviny ale to su fakt pakoviny, nepodstatne blbosti).
A ze preco? Lebo alhambra 2000-2009 a sharan 2000-2009 a galaxy 2000-2006 sa vyrabali v jednom a tom istom zavode AvtoEvropa v Portugalsku, na jednej a tej istej vyrobnej linke takze to proste su uplne rovnake auta.
na co dat pozor : tiez tu uz bolo pisane, strucne zoznam poruch:
- nefunkcne bufiky (pred rokom 2005, nemali keramicku sviecku)
- zadrhnute turba (choroba VSETKYCH 1.9tdi aut od VW, aj oktavii, aj golfov, aj superbov, kvoli podtacaniu motora)
- zlomene kable v prechodkach na dvere, hlavne zadnych
- dochrastane dvojhmotove zotrvacniky (zase choroba vsetkych 1.9tdi, ked majitel jazdi na spotrebu a podtaca motor)
- zadrhnute stierace, do toho mechanizmu napada bordel a je to
vsetko jednoducho a lacno odstranitelne. Ziadne [!!!] velke systemove chyby, ziadne praskanie hlav, ziadne odpalene vstrekovace, ziadne zanesene dpf (dieslove filtre) za sialene desattisice korun.
Jednoduche priblble uberspolahlive auto s velmi peknou vybavou. Hltac statisicov kilometrov.
Tourany : to iste akurat maly brasko. Nova riadiaca elektronika, sialene nespolahlive motory 2.0tdi, nemam cas vysvetlovat preco - najdes na tomto fore. Od toho by som dal ruky prec. Male predrazene auto.
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 07.03.2009 18:33 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2230
- Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
- Bydlisko: Rovinka/Bratislava Zdieľať na Facebook
no osobne ja by som Sharan ee .. Radsej uz Alhambra ktora je lacnejsia a menej kradnuta.
Druha vec .. Kaskaj je male auto a to aj oproti B tirede medaku. Kufor to ma sice tak velky ako MB ale plytky jak slak a tak objemovo mensi. Byvam na dedine a sme 4 a auto pouzivame na vylety a dovolenku. MB B trieda ma 544l kufor a vzhladom na kocik co vozime to je malo. Cize Alhambra alebo nieco na pdobny styl. Ja som Obzeral Citron C8/P807/Ulysse alebo potom Alhambra/Galaxy. TO su take idealne auta pre 4 clennu rodinu. No a to ze nepotrebujes vzadu sedacky ber tak. Ja som bral na kamosovom aute moju rodinu na vylet spolu s jeho deckami a uz sa nam tych 7 miest zislo. Konkretne sme mali 6 miest zalozenych 2+2+2. No a k TDI ja osobne mam dost odpor ale musim uznat ze v tej kategorii aut je to asi jeden ak nie ten najuspornejsi motor.
FRV je super auto avsak podla mna trosku neprakticke ak chces ist plne obsadeny. Sedel som v nom vpredu 3 dospeli a nechcel by som ist viac ako 10 min. po meste.
Druha vec .. Kaskaj je male auto a to aj oproti B tirede medaku. Kufor to ma sice tak velky ako MB ale plytky jak slak a tak objemovo mensi. Byvam na dedine a sme 4 a auto pouzivame na vylety a dovolenku. MB B trieda ma 544l kufor a vzhladom na kocik co vozime to je malo. Cize Alhambra alebo nieco na pdobny styl. Ja som Obzeral Citron C8/P807/Ulysse alebo potom Alhambra/Galaxy. TO su take idealne auta pre 4 clennu rodinu. No a to ze nepotrebujes vzadu sedacky ber tak. Ja som bral na kamosovom aute moju rodinu na vylet spolu s jeho deckami a uz sa nam tych 7 miest zislo. Konkretne sme mali 6 miest zalozenych 2+2+2. No a k TDI ja osobne mam dost odpor ale musim uznat ze v tej kategorii aut je to asi jeden ak nie ten najuspornejsi motor.
FRV je super auto avsak podla mna trosku neprakticke ak chces ist plne obsadeny. Sedel som v nom vpredu 3 dospeli a nechcel by som ist viac ako 10 min. po meste.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 05.09.2014 14:19 Zdieľať na Facebook
rodinne auto do 10.000
zdravim vas,
nechcel som tu vytvarat novu temu, kedze je tu tato podobna. v podstate rovnaka. akurat si dovolim trocha ju ozivit
zacnem od zaciatku: so zenou riesime auto. mame P307SW 1.6HDi 80kW bez FAP (9HY) facelift - akoze super auto, ale uz ma vela vad, nabehane takmer 400.000km a stav tomu zodpoveda, najma vizualny, to by ale nevadilo - motor a prevodovka OK. predpokladane opravy co som zhruba zratal su min. 1500eur plus dalsich asi 1000eur by sli na opravy vzhladu. to je cca 2500eur.
varianta 1: ponechat si stare
povodne som tie prachy do toho chcel vrazit, kedze nedavno boli menene rozvody a je tam nova spojka a zotrvacnik (menene pred cca 60.000km), kedze v podstate za 2500 eur by sme mali v pohode auto, co by v pohode vydrzalo este 3-4 roky (mam ho uz 8 rokov, kupoval som to ako 4-rocnu dovezenu jazdenku :D). ale iste "tlaky" prevladli ale priznam sa, ze po tych 8 rokoch by sa mi uz aj chcelo mat novsie auto, tak som pristupil ze ho predame (tipujem max 1500eur v sucasnom stave).
varianta 2: funglovka
zena najskor chcela nove, ale nakoniec som ju ukecal, ze ideme do jazdenky. tu som mimochodom zistil, ze je trochu alergicka na slovo "Dacia"
varianta 3: jazdenka
pozdavaju sa nam nasledovne (auticka su zoradene podla nami preferovaneho dizajnu):
1. P5008
2. opel zafira tourer
3. chevy orlando
4. renault (grand) scenic
5. toyota verso
6. C4 (grand) picaso
chceme to viacmenej ako prechodne auto na 4-8 rokov
pouzitie: uplne bezne - do prace, na vylety; mesto 40% dialnice 30% mimo 30%,
najazd: do 15.000km/rok
motor: aspon 80kW, preferujem (atmo) benzin vzhladom k vyssie uvedenemu
rocnik: 2010+ ale radsej novsie
cena: do cca 9000eur. uplny strop cca 10.000 v pripade super stavu, rocnika a km.
najazd jazdenky: hladame tak do cca 100tisic - pri benzine je to myslim realne (hlavne orlanda som nasiel niektore so smiesnym najazdom), 5-6 rocne dizle so 100.000km povazujem za malo pravdepodobne, kedze tie sa zvycajne kupuju na vacsie najazdy...
P5008 / C4gp:
docital som sa ze ked Peugeot/Citroen, tak radsej v nafte. viem, ze tie 1.6HDi su super, kedze aj moje ma taky motor a naozaj ziadny problem, super motor, vykon dostatocny, spotreba tiez prijemna. akurat moj nema FAP od vyroby, novsie maju a mam z toho trochu obavy. celkovo mam pocit ze je dnes pri dieseloch treba byt ovela ostrazitejsi ako pred 8 rokmi ked som kupoval moju 307... a to uz vtedy to bola tazka loteria...
otazocka k P5008 - oplati sa priplatit par tisic za facelift (2013)?
zafira tourer:
ta novsia s bumerangovymi svetlami/hmlovkami. to je uz ale relativne nove auto a za tu cenu ho asi nedostanem.
Orlando:
dizajnovo nam orlando pride take celkom neutralne (doteraz som si ani nevsimol ze take cosi existuje). plusom je 7 miest, ktore sem-tam aj vyuzijeme (ale nieje to podmienka vyberu)
p.s.: laco1871 - vdaka za vsetky tvoje komentare a postrehy, naozaj uzitocne...
renault:
tam tie benziny (1.6) zda sa ze su ok, viacero kolegov ma ten motor. len neviem ci atmosfericka 1.6 bude stacit na grand scenic... pripadne by mozno stacil aj maly scenic, keby do kufra vosiel cely kocik...
toyota:
1.8 atmo by mal byt asi spolahlivy motor... len ten interier... ale lepsie ako C4.
povodne som velmi chcel vacsie SUV (sorento, santafe a pod.) kvoli posedu a pohodliu, kedze mam presne 200cm, aj zena je dost vysoka. lenzie tie su o dost drahsie a zivit take benzinove monstrum asi tiez nieje med lizat.
urcite si chceme vyskusat aspon 3-4 modely z uvedenych v zozname, no rad by som vedel na co si dat pozor pri tom ktorom aute.
mam v podstate 3 otazky:
1. ked kupit jazdenku, tak ktoru z menovanych a preco? pripadne nejaku inu?
2. pre zaujimavost: ktoru variantu riesenia mobility by ste si vybrali vy (1, 2, 3)?
3. je rozumne investovat 2500eur do 12 rocneho auta s nabehanymi takmer 400.000km vzhladom k tomu ze hodnota auta po investicii bude mozno prave tych 2500eur? ale zas kupou novsieho "stratim" este viac...
este financovanie: povodne sme to chceli vyplatit cash, no vsimol som si to financovanie u CCC (teraz podaktorych z vas ai obchadzaju mdloby :P) a zaujala ma skusenost nejedneho diskutera, ze splatenie autouveru na druhy den s minimalnym preplatenim (vdaka nejakej novele zakona o pozickach). verim tomu, ze nie vsetky auta v ccc su zle. uvediem priklad: renault scenic 2012 1.6 16V 38000km (kupovane na SR ako nove => garantovane km); maju za 7500, s financovanim za 6200.
1. benzinova 1.6 s malym nabehom - co uz len tam moze byt zle? pokukam, osaham, vyskusam a rozhodnem sa: beriem/neberiem.
2. ked dam akontaciu par tisic, ostatne na splatky a na druhy den to vyplatim cele, mohol by som to mat za cca 6500 podla skusenosti aj tu diskutujucich. a za 6500 zohnat take auto je nerealne... za taku zlavu tam toho pol dna kludne pobudnem
za vsetky rady a pripomienky dakujem...
nechcel som tu vytvarat novu temu, kedze je tu tato podobna. v podstate rovnaka. akurat si dovolim trocha ju ozivit
zacnem od zaciatku: so zenou riesime auto. mame P307SW 1.6HDi 80kW bez FAP (9HY) facelift - akoze super auto, ale uz ma vela vad, nabehane takmer 400.000km a stav tomu zodpoveda, najma vizualny, to by ale nevadilo - motor a prevodovka OK. predpokladane opravy co som zhruba zratal su min. 1500eur plus dalsich asi 1000eur by sli na opravy vzhladu. to je cca 2500eur.
varianta 1: ponechat si stare
povodne som tie prachy do toho chcel vrazit, kedze nedavno boli menene rozvody a je tam nova spojka a zotrvacnik (menene pred cca 60.000km), kedze v podstate za 2500 eur by sme mali v pohode auto, co by v pohode vydrzalo este 3-4 roky (mam ho uz 8 rokov, kupoval som to ako 4-rocnu dovezenu jazdenku :D). ale iste "tlaky" prevladli ale priznam sa, ze po tych 8 rokoch by sa mi uz aj chcelo mat novsie auto, tak som pristupil ze ho predame (tipujem max 1500eur v sucasnom stave).
varianta 2: funglovka
zena najskor chcela nove, ale nakoniec som ju ukecal, ze ideme do jazdenky. tu som mimochodom zistil, ze je trochu alergicka na slovo "Dacia"
varianta 3: jazdenka
pozdavaju sa nam nasledovne (auticka su zoradene podla nami preferovaneho dizajnu):
1. P5008
2. opel zafira tourer
3. chevy orlando
4. renault (grand) scenic
5. toyota verso
6. C4 (grand) picaso
chceme to viacmenej ako prechodne auto na 4-8 rokov
pouzitie: uplne bezne - do prace, na vylety; mesto 40% dialnice 30% mimo 30%,
najazd: do 15.000km/rok
motor: aspon 80kW, preferujem (atmo) benzin vzhladom k vyssie uvedenemu
rocnik: 2010+ ale radsej novsie
cena: do cca 9000eur. uplny strop cca 10.000 v pripade super stavu, rocnika a km.
najazd jazdenky: hladame tak do cca 100tisic - pri benzine je to myslim realne (hlavne orlanda som nasiel niektore so smiesnym najazdom), 5-6 rocne dizle so 100.000km povazujem za malo pravdepodobne, kedze tie sa zvycajne kupuju na vacsie najazdy...
P5008 / C4gp:
docital som sa ze ked Peugeot/Citroen, tak radsej v nafte. viem, ze tie 1.6HDi su super, kedze aj moje ma taky motor a naozaj ziadny problem, super motor, vykon dostatocny, spotreba tiez prijemna. akurat moj nema FAP od vyroby, novsie maju a mam z toho trochu obavy. celkovo mam pocit ze je dnes pri dieseloch treba byt ovela ostrazitejsi ako pred 8 rokmi ked som kupoval moju 307... a to uz vtedy to bola tazka loteria...
otazocka k P5008 - oplati sa priplatit par tisic za facelift (2013)?
zafira tourer:
ta novsia s bumerangovymi svetlami/hmlovkami. to je uz ale relativne nove auto a za tu cenu ho asi nedostanem.
Orlando:
dizajnovo nam orlando pride take celkom neutralne (doteraz som si ani nevsimol ze take cosi existuje). plusom je 7 miest, ktore sem-tam aj vyuzijeme (ale nieje to podmienka vyberu)
p.s.: laco1871 - vdaka za vsetky tvoje komentare a postrehy, naozaj uzitocne...
renault:
tam tie benziny (1.6) zda sa ze su ok, viacero kolegov ma ten motor. len neviem ci atmosfericka 1.6 bude stacit na grand scenic... pripadne by mozno stacil aj maly scenic, keby do kufra vosiel cely kocik...
toyota:
1.8 atmo by mal byt asi spolahlivy motor... len ten interier... ale lepsie ako C4.
povodne som velmi chcel vacsie SUV (sorento, santafe a pod.) kvoli posedu a pohodliu, kedze mam presne 200cm, aj zena je dost vysoka. lenzie tie su o dost drahsie a zivit take benzinove monstrum asi tiez nieje med lizat.
urcite si chceme vyskusat aspon 3-4 modely z uvedenych v zozname, no rad by som vedel na co si dat pozor pri tom ktorom aute.
mam v podstate 3 otazky:
1. ked kupit jazdenku, tak ktoru z menovanych a preco? pripadne nejaku inu?
2. pre zaujimavost: ktoru variantu riesenia mobility by ste si vybrali vy (1, 2, 3)?
3. je rozumne investovat 2500eur do 12 rocneho auta s nabehanymi takmer 400.000km vzhladom k tomu ze hodnota auta po investicii bude mozno prave tych 2500eur? ale zas kupou novsieho "stratim" este viac...
este financovanie: povodne sme to chceli vyplatit cash, no vsimol som si to financovanie u CCC (teraz podaktorych z vas ai obchadzaju mdloby :P) a zaujala ma skusenost nejedneho diskutera, ze splatenie autouveru na druhy den s minimalnym preplatenim (vdaka nejakej novele zakona o pozickach). verim tomu, ze nie vsetky auta v ccc su zle. uvediem priklad: renault scenic 2012 1.6 16V 38000km (kupovane na SR ako nove => garantovane km); maju za 7500, s financovanim za 6200.
1. benzinova 1.6 s malym nabehom - co uz len tam moze byt zle? pokukam, osaham, vyskusam a rozhodnem sa: beriem/neberiem.
2. ked dam akontaciu par tisic, ostatne na splatky a na druhy den to vyplatim cele, mohol by som to mat za cca 6500 podla skusenosti aj tu diskutujucich. a za 6500 zohnat take auto je nerealne... za taku zlavu tam toho pol dna kludne pobudnem
za vsetky rady a pripomienky dakujem...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kradneš ? Určite nie,za svoje peniaze musíš pracovať.Veľa si toho napísal,ale má to jediný menovateľ,ako zabezpečiť auto na ďalších 4-5 rokov aby to zabezpečilo potreby a finančne rozumne vychádzalo.
Kedže žiadna alternatíva nekonkuruje tomu čo už máš,plus oživenie 2500 e.- tak to je úvaha na báze ponorkovej nemoci z auta.po slovensky,vymýšlaš ako mara bečková.Celý zoznam tak ako si ho napísal nestojí za uvažovanie.Možno ak by bolo číslované odzadu tak ako tak.Skús postaviť otázku inak.Čo bude po tom ako si sa zbavil hrby peňazí čistý benefit.Čo budeš mať také,čo si predtým nemal ? Okrem vyprázdnenej peňaženky.
Kedže žiadna alternatíva nekonkuruje tomu čo už máš,plus oživenie 2500 e.- tak to je úvaha na báze ponorkovej nemoci z auta.po slovensky,vymýšlaš ako mara bečková.Celý zoznam tak ako si ho napísal nestojí za uvažovanie.Možno ak by bolo číslované odzadu tak ako tak.Skús postaviť otázku inak.Čo bude po tom ako si sa zbavil hrby peňazí čistý benefit.Čo budeš mať také,čo si predtým nemal ? Okrem vyprázdnenej peňaženky.
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 05.09.2014 14:19 Zdieľať na Facebook
p. Hlavaty vdaka za odpoved. viacmenej suhlasim, az na tu vec o ponorkovej chorobe. keby to tak bolo, zbavim sa ho po max 4 rokoch. nepopieram ze by som uz prijal aj nieco nove, ale ponorkou by som to urcite nenazval.
suhlasim ale s tym, ze najlacnejsie vyjde ta prva varianta, ale su nejake dalsie dovody preco riesim kupu novsieho auta. asi by nemalo zmysel to tu cele rozpisovat, je to nadlho a uz moj prvy prispevok k tejto teme bol viac ako obsiahly...
zamyslel som sa co ziskam (za cca 5000eur co je pribllizny rozdiel medzi variantou 1 a 3):
- auto s najazdom o 300.000km mensim
suhlasim ale s tym, ze najlacnejsie vyjde ta prva varianta, ale su nejake dalsie dovody preco riesim kupu novsieho auta. asi by nemalo zmysel to tu cele rozpisovat, je to nadlho a uz moj prvy prispevok k tejto teme bol viac ako obsiahly...
zamyslel som sa co ziskam (za cca 5000eur co je pribllizny rozdiel medzi variantou 1 a 3):
- auto s najazdom o 300.000km mensim
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 05.09.2014 14:19 Zdieľať na Facebook
predosly prispevok som omylom odoslal trochu skor...
co teda ziskam? novie auto, menej najazdenych km, trochu modernejsie auto, pohodlnejsie, ...
otazka je ci to za tych cca 5000 eur stoji. niekomu ano, niekomu nie. ja by som povedal, ze som tak na hrane...
chcel som len poradit ktore z tych menovanych aut su menej kazove. moj rebricek je ako som pisal subjektivny, podla mnou a zenou preferovaneho vzhladu... dalsie 2 otazky boli len doplnkove. ale aj tak vdaka...
co teda ziskam? novie auto, menej najazdenych km, trochu modernejsie auto, pohodlnejsie, ...
otazka je ci to za tych cca 5000 eur stoji. niekomu ano, niekomu nie. ja by som povedal, ze som tak na hrane...
chcel som len poradit ktore z tych menovanych aut su menej kazove. moj rebricek je ako som pisal subjektivny, podla mnou a zenou preferovaneho vzhladu... dalsie 2 otazky boli len doplnkove. ale aj tak vdaka...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných