Skoda Fabia - zla reakcia motora , zhasínanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37 Zdieľať na Facebook
Skoda Fabia - zla reakcia motora , zhasínanie
Zdravím Vás páni!
Jedná sa o HTP/40kW. Jedná sa o pretvávajúce veci. Motor má nabehané cca 151 000km ale už nejakú dobu má zlé reakcie na plyn a občas pri stlačenej spojke aj zhasne motor ale to ozaj len občas.
Diagnostika udávala: Príliš bohatú zmes 1.valec, relé pal.čerp.-skrat na kostru.No po vymazaní sa závada dlhšie neprejavovala...
Na stk mi neskôr povedali že mám zlé čidlo nasavaného vzduchu. Neskoršia diagnostika to neukázala tak sa nemenilo.
(zapalovacia cievka to asi nebude lebo na 2.valci sa menila a viem ako skáče motor ked je zlá)
Bude to predsa ten snímač nasávaného vzduchu? Dakujem za pomoc.
Jedná sa o HTP/40kW. Jedná sa o pretvávajúce veci. Motor má nabehané cca 151 000km ale už nejakú dobu má zlé reakcie na plyn a občas pri stlačenej spojke aj zhasne motor ale to ozaj len občas.
Diagnostika udávala: Príliš bohatú zmes 1.valec, relé pal.čerp.-skrat na kostru.No po vymazaní sa závada dlhšie neprejavovala...
Na stk mi neskôr povedali že mám zlé čidlo nasavaného vzduchu. Neskoršia diagnostika to neukázala tak sa nemenilo.
(zapalovacia cievka to asi nebude lebo na 2.valci sa menila a viem ako skáče motor ked je zlá)
Bude to predsa ten snímač nasávaného vzduchu? Dakujem za pomoc.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V meraných hodnotách treba pozrieť tlak kým motor nie je štartnutý.Tlak sa bude rovnať atmosferickému tlaku okolia.Na volnobehu sa vytvorí podtlak a bude sa pohybovať kdesi okolo 350mBar
Ak to takto dopadne je čidlo z veľkou pravdepodobnosťou správne./plne by to potvrdil len oscilo napichnuté na signálovú cestu a dala by sa odkontrolovať celá práca čidla
Čo doporučem urobiť,je odpojiť na chvílu bateriu,vymazať pamäť (aj keď je prázdna) a urobiť základné nastavenie klapky
Ak to takto dopadne je čidlo z veľkou pravdepodobnosťou správne./plne by to potvrdil len oscilo napichnuté na signálovú cestu a dala by sa odkontrolovať celá práca čidla
Čo doporučem urobiť,je odpojiť na chvílu bateriu,vymazať pamäť (aj keď je prázdna) a urobiť základné nastavenie klapky
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
Ešte by som doplnil že pred zakladnym nastavenim by bolo dobre vyčistiť klapku.
Ked HTP piše zavadu tlak nasavaneho vzduchu tak vačšinou to sposobuje prisavanie falošheho vzduchu. Ak ide o AWY tak tam často sa predere plastova trupka a gumove sojky od regulatora kartrovych plynov po lkapku. U BMD gumove spoje.
To rele čerpadla často sposobuje dorobeny alarm či tajny vypinač ak toto tam nie je tak su poškodene už kontakty toho relatka.
Ked HTP piše zavadu tlak nasavaneho vzduchu tak vačšinou to sposobuje prisavanie falošheho vzduchu. Ak ide o AWY tak tam často sa predere plastova trupka a gumove sojky od regulatora kartrovych plynov po lkapku. U BMD gumove spoje.
To rele čerpadla často sposobuje dorobeny alarm či tajny vypinač ak toto tam nie je tak su poškodene už kontakty toho relatka.
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37 Zdieľať na Facebook
Tak! Srandu okolo škrtiacej klapky mám dúfam za sebou. Tiež som si pomyslel že by ju trebalo prečistit tak som to dnes urobil poriadne a potom prišli základné nastavenia. Mám pocit ako keby šiel motor kludnejšie. No vag udáva chybu- príliš bohatá zmes 1.valec...
Jasné tá plastová trubka sa už začala aj mne drať ale všimol som si to. Poriešil som to ale ešte pozriem tie gumuné či sú ok. A to relé- bude kvoli tajnému vypínaču.
Jasné tá plastová trubka sa už začala aj mne drať ale všimol som si to. Poriešil som to ale ešte pozriem tie gumuné či sú ok. A to relé- bude kvoli tajnému vypínaču.
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37 Zdieľať na Facebook
Pokračujem! gumene hadičky sú ok. + nové sviečky. To šklbanie až skapínanie už pomenej ale nie je to odstránené.
Už aj zapalovacie cievky som si označil a zamenil či sa chyba neukáže ale RJ stále píše o bohatej zmesi na 1.valci.
Po dlhšom čase som skontroloval olej. po výmene bola hladina-ryska po 3/4.
Teraz má olej 10tisíc km a na ryske je len po 1/4. Takto mi olej ešte nežral - môže tam byť súvis?
Už aj zapalovacie cievky som si označil a zamenil či sa chyba neukáže ale RJ stále píše o bohatej zmesi na 1.valci.
Po dlhšom čase som skontroloval olej. po výmene bola hladina-ryska po 3/4.
Teraz má olej 10tisíc km a na ryske je len po 1/4. Takto mi olej ešte nežral - môže tam byť súvis?
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tá hláška ... RJ stále píše o bohatej zmesi na 1.valci. ..bude ako už písal tempo 10 v skutočnosti 1 rada valcov. RJ nevie určiť jednotlivý valec na bohatú zmes a vyznačiť ho.
Tlak paliva áno,ale asi bude kratšia cesta vo výmene palivového filtra.Ak ma pamäť neklame (opravte ak to neplatí) tak je tam filter integrovaný z regulátorom tlaku.Len treba pozrieť,je na ňom vyrazený tlak,tak nech sa kúpy na správny
Tlak paliva áno,ale asi bude kratšia cesta vo výmene palivového filtra.Ak ma pamäť neklame (opravte ak to neplatí) tak je tam filter integrovaný z regulátorom tlaku.Len treba pozrieť,je na ňom vyrazený tlak,tak nech sa kúpy na správny
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 28.06.2017 16:26 Zdieľať na Facebook
fabia
Zdravim, mam fabiu 1.2 htp 47kw a mam ten isty problem. Zhasinanie motora v nepravidelnych intervaloch niekedy po 20km niekedy po 100km. Zacalo to (mozno len nahodou) po tom ako mi odisiel vstrek na 1 valci a dosiel som domov na 2 valcoch 10km rychlostou asi 20km/hod. Zacalo to asi po tyzdni. Hned som vymenil palivovy filter. O dva tyzdne na to odislo cerpadlo ktore som tiez vymenil. Vymenil som aj snimac otacok kluky. Zhasinanie bolo pravidelnejsie aj pri kratkych jazdach na cca 5km vzdialenost mi zhasol motor aj 2 krat. Potom mi mechanik vymenil sviecky a myslel som, ze problem je prec. O 2 tyzdne zase zacal zhasinat ale uz nie tak casto. Potom uz aj vyhodilo chybu na palubnej a po napojeni na pc vypisalo chybu bohate zmesi chyba lambda sondy. Po skontrolovani sondy ukazalo ze je v poriadku. Teraz mi motor zhasina len ked pridavam zhruba rychlost nad 100km/hod. Pokial neprekrocim tak zatial nezhasol (predtym zhasinal aj pri nizsich rychlostiach). Stale zhasne len ked stupnem na plyn a pridavam. Nikdy pocas toho ako udrziavam rychlost. Viete mi nieco poradit? Nie som odbornik. Vdaka
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 39 neregistrovaných