Auto s odolným podvozkom / lacnou údržbou a 4x4

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

SX4 4x4 1.6 benzin
Duster 4x4 1.6 benzin
simonides
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 07.07.2016 11:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa simonides »

Usporna 4x4 moze byt fakt asi len nieco ako duster alebo sx4. Inak sú to zväčša žrúti. No ja by som vidiel rozdiel aj v tých pohonoch,lebo nie je štvrkolka ako štvorkolka
sarusian
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sarusian »

najlepsie auto do terenu a za co najmenej penazi je "sluzobne" :D
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ale neviem či je Ignis ideálne auto pre rodinu čo si berie vercajch na chatu
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

Pani dakujem za odpovede. Skusim strucne upresnit, kym je tema este ziva.

1/ rozpocet - dva protiklady: starsie idealne okolo 3-4 alebo nove/zanovne potom zas okolo 10-12 s odpoctom DPH

2/ priorita je investovat existencii auta malo casu - tzn. ziadne endemity (ojedinele zijuce zivocichy). Cize servisne vzate - auto musi byt natolko robustne, ze raz rocne mu vacsi servis staci popri vymene kvapalin. Par rokov som mal subaru outback ako druhe auto. A nech mi nikto nehovori, ze diely su v pohode,lebo proste uz tu podla mna nie su. Treba cakat tyzden-dva v autorizaku, telefonovat, zistovat na dopasovanie v neautorizaku...ale vzdy sa sice dalo... ale je tu ale... A to je este relativne bezne auto so servisnym zazemim(oficialnym).

3/ naklady na prevadzku - najlepsie bezne pneu, bezne rozmery, ziadne offroady. Staci vediet, ktory osobak (SUV) je blbuvzdorne odolny a zdrzi to v pohode a za rozumny peniaz sa da raz rocne na nom pomenit vsetko co povolilo.

4/ najazd radovo par tisic km rocne, tretie auto v rodine...vyuzivane pripadne erarne aj pribuzenstvom... vzdialenost, ktoru by pravidelne absolvovalo je cca 20km z toho 12km krasna cesta a zvysok viac alebo menej deravy asfalt

5/ velkost primerana na vikend s faktom, ze domov a do obchodu nie je daleko - tzn. vzadu 2 detske sedacky + v kufri cca 350-500L

+ ak mozem poprosit predovsetkym mechanikov, aky maju nazor. Napr. ak subaru, tak ktore z akeho roka a s akou vybavou/motorizaciou. (outback a forester 1999-2004 maju samonivelaky+uz na gumene manzety a tycky a pod. sa dost caka) Nazor napr. - daka starsia oktavka 2.0 benzin 4x4? Z novsich napr. ten duster ? ze ako sa javi pri vyuzivani na zlych cestach a po par rokoch? atd.

DAKUJEM este raz za cas vsetkym, co by radi dali tip a pohlad na vec.
BMW 218d Grantourer
Opel Corsa 1.4 Easytronic
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Protirecis si v niektorych tvojich poziadavkach. Ale ked za menej penazi tak PajeroIII s 3,2did alebo drahsie toyota landcruiser typu 90 alebo 120 a ak ti to nevyhobuje tak potom pozeraj radsej po osobakoch :d :D
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Ideálne toto ...http://www.trucks.nl/cz/used-mercedes-b ... 3450532-vd

Sám nevieš, že čo chceš. Podľa mňa je SUV a 4x4 zbytočné na 8km rozbitej asfaltky. Obyčajný kombík + pneumatiky s vyšším profilovým číslom.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

ldcentrumlh napísal:Pani dakujem za odpovede. Skusim strucne upresnit, kym je tema este ziva.

1/ rozpocet - dva protiklady: starsie idealne okolo 3-4 alebo nove/zanovne potom zas okolo 10-12 s odpoctom DPH

2/ priorita je investovat existencii auta malo casu - tzn. ziadne endemity (ojedinele zijuce zivocichy). Cize servisne vzate - auto musi byt natolko robustne, ze raz rocne mu vacsi servis staci popri vymene kvapalin. Par rokov som mal subaru outback ako druhe auto. A nech mi nikto nehovori, ze diely su v pohode,lebo proste uz tu podla mna nie su. Treba cakat tyzden-dva v autorizaku, telefonovat, zistovat na dopasovanie v neautorizaku...ale vzdy sa sice dalo... ale je tu ale... A to je este relativne bezne auto so servisnym zazemim(oficialnym).
Ja mám Subaru už viac ako 6 rokov ako hlavné auto. Na začiatku to s dielmi nebola sláva, ale dnes už nevidím nejaký velký problém.
Predtým ked si pozrel katálogy ND tak také niečo ako tlmiče v ponuke ani neboli a ked boli tak stáli jak na AMG.
Dnes sú to bežné veci, za primerané ceny. Zrovna dnes som menil na svojom zadný náboj. Nový stál cca70€

Nejaké veci si kupujem len tak. Už mi pár tisíc km hučal zadok, ale nebolo to možné identifikovať. Tak som kúpil jedne zadný náboj, ložiská do doferáku a nedávno som objednával origo diely cez jeden eshop - šlo to z DE. Na stránke opposedforces.com máš komplet katalog ND, kde vidíš objednávacie kody a tým padom vieš hned cenu dielu.
Nové origo tesnenie na zadný diferák + nové guferá s poštovným ma stálo spolu 29€. Pravda je že toto sú už menej štandarné veci a dodanie trvalo tri týždne, ked že to šlo z DE, na SK a až potom ku mne.

Ano riešil som aj tesnenia pod hlavami, ale ja si všetko robím sám, sada tesnení ma stála cca 150€. Kúpil som si pastu na ventily a za tri dni som už autom znovu jazdil.
Ja som na tom natočil cca 110tkm

A rovno ti vravím že 2.0i 92kW je menej náchylný na tesnenia pod hlavami ako 2.5i
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

Dakujem za radu a info Ivko1. Pravdou je, ze outback siel do sveta uz pred dakym casom a som rad, ak sa veci pohli k lepsiemu.

Zadne tlmice stali 800 za kus.

Ale vozenie, ake poskytuje subaru je jedinecne, dane aj konstrukciou.
BMW 218d Grantourer
Opel Corsa 1.4 Easytronic
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Outback + Forester má vzadu samonivelačné tlmiče, viem že tam bola cena 650€ kus, ale samonivelačné tlmiče nebudú nikdy lacné, má ich mnoho suv. Preto som to spomenul hneď v prvom príspevku, že si to treba pri kúpe všímať či zadok nesedí.
V oboch prípadoch sa to mení za klasické tlmiče, kde celý ten špás stojí cca 400-450€, teda menej ako jeden samonivelačný tlmič.

Trebárs môžeš natrafiť na kus kde už budú obyčajné tlmiče.
Inak pozeral by som asi len Forester, Outback už je zbytočne dlhá krava
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

V pohode si môžeš kúpiť Duster. Má mäkký podvozok, cena N.D. je v pohode. 4x4 je od Nissanu, prvý prevodový stupeň je do terénu, tak nespáliš prevodovku.
hrachom
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 12.07.2016 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hrachom »

tieto lacne mestske crossoverve nie su jednoducho auta do terenu, bud chce clovek kvalitnu stvorkolku alebo len vyssie auto do mesta

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných