Auto s odolným podvozkom / lacnou údržbou a 4x4
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07.07.2016 11:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 201
- Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02 Zdieľať na Facebook
Pani dakujem za odpovede. Skusim strucne upresnit, kym je tema este ziva.
1/ rozpocet - dva protiklady: starsie idealne okolo 3-4 alebo nove/zanovne potom zas okolo 10-12 s odpoctom DPH
2/ priorita je investovat existencii auta malo casu - tzn. ziadne endemity (ojedinele zijuce zivocichy). Cize servisne vzate - auto musi byt natolko robustne, ze raz rocne mu vacsi servis staci popri vymene kvapalin. Par rokov som mal subaru outback ako druhe auto. A nech mi nikto nehovori, ze diely su v pohode,lebo proste uz tu podla mna nie su. Treba cakat tyzden-dva v autorizaku, telefonovat, zistovat na dopasovanie v neautorizaku...ale vzdy sa sice dalo... ale je tu ale... A to je este relativne bezne auto so servisnym zazemim(oficialnym).
3/ naklady na prevadzku - najlepsie bezne pneu, bezne rozmery, ziadne offroady. Staci vediet, ktory osobak (SUV) je blbuvzdorne odolny a zdrzi to v pohode a za rozumny peniaz sa da raz rocne na nom pomenit vsetko co povolilo.
4/ najazd radovo par tisic km rocne, tretie auto v rodine...vyuzivane pripadne erarne aj pribuzenstvom... vzdialenost, ktoru by pravidelne absolvovalo je cca 20km z toho 12km krasna cesta a zvysok viac alebo menej deravy asfalt
5/ velkost primerana na vikend s faktom, ze domov a do obchodu nie je daleko - tzn. vzadu 2 detske sedacky + v kufri cca 350-500L
+ ak mozem poprosit predovsetkym mechanikov, aky maju nazor. Napr. ak subaru, tak ktore z akeho roka a s akou vybavou/motorizaciou. (outback a forester 1999-2004 maju samonivelaky+uz na gumene manzety a tycky a pod. sa dost caka) Nazor napr. - daka starsia oktavka 2.0 benzin 4x4? Z novsich napr. ten duster ? ze ako sa javi pri vyuzivani na zlych cestach a po par rokoch? atd.
DAKUJEM este raz za cas vsetkym, co by radi dali tip a pohlad na vec.
1/ rozpocet - dva protiklady: starsie idealne okolo 3-4 alebo nove/zanovne potom zas okolo 10-12 s odpoctom DPH
2/ priorita je investovat existencii auta malo casu - tzn. ziadne endemity (ojedinele zijuce zivocichy). Cize servisne vzate - auto musi byt natolko robustne, ze raz rocne mu vacsi servis staci popri vymene kvapalin. Par rokov som mal subaru outback ako druhe auto. A nech mi nikto nehovori, ze diely su v pohode,lebo proste uz tu podla mna nie su. Treba cakat tyzden-dva v autorizaku, telefonovat, zistovat na dopasovanie v neautorizaku...ale vzdy sa sice dalo... ale je tu ale... A to je este relativne bezne auto so servisnym zazemim(oficialnym).
3/ naklady na prevadzku - najlepsie bezne pneu, bezne rozmery, ziadne offroady. Staci vediet, ktory osobak (SUV) je blbuvzdorne odolny a zdrzi to v pohode a za rozumny peniaz sa da raz rocne na nom pomenit vsetko co povolilo.
4/ najazd radovo par tisic km rocne, tretie auto v rodine...vyuzivane pripadne erarne aj pribuzenstvom... vzdialenost, ktoru by pravidelne absolvovalo je cca 20km z toho 12km krasna cesta a zvysok viac alebo menej deravy asfalt
5/ velkost primerana na vikend s faktom, ze domov a do obchodu nie je daleko - tzn. vzadu 2 detske sedacky + v kufri cca 350-500L
+ ak mozem poprosit predovsetkym mechanikov, aky maju nazor. Napr. ak subaru, tak ktore z akeho roka a s akou vybavou/motorizaciou. (outback a forester 1999-2004 maju samonivelaky+uz na gumene manzety a tycky a pod. sa dost caka) Nazor napr. - daka starsia oktavka 2.0 benzin 4x4? Z novsich napr. ten duster ? ze ako sa javi pri vyuzivani na zlych cestach a po par rokoch? atd.
DAKUJEM este raz za cas vsetkym, co by radi dali tip a pohlad na vec.
BMW 218d Grantourer
Opel Corsa 1.4 Easytronic
Opel Corsa 1.4 Easytronic
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Ideálne toto ...http://www.trucks.nl/cz/used-mercedes-b ... 3450532-vd
Sám nevieš, že čo chceš. Podľa mňa je SUV a 4x4 zbytočné na 8km rozbitej asfaltky. Obyčajný kombík + pneumatiky s vyšším profilovým číslom.
Sám nevieš, že čo chceš. Podľa mňa je SUV a 4x4 zbytočné na 8km rozbitej asfaltky. Obyčajný kombík + pneumatiky s vyšším profilovým číslom.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Ja mám Subaru už viac ako 6 rokov ako hlavné auto. Na začiatku to s dielmi nebola sláva, ale dnes už nevidím nejaký velký problém.ldcentrumlh napísal:Pani dakujem za odpovede. Skusim strucne upresnit, kym je tema este ziva.
1/ rozpocet - dva protiklady: starsie idealne okolo 3-4 alebo nove/zanovne potom zas okolo 10-12 s odpoctom DPH
2/ priorita je investovat existencii auta malo casu - tzn. ziadne endemity (ojedinele zijuce zivocichy). Cize servisne vzate - auto musi byt natolko robustne, ze raz rocne mu vacsi servis staci popri vymene kvapalin. Par rokov som mal subaru outback ako druhe auto. A nech mi nikto nehovori, ze diely su v pohode,lebo proste uz tu podla mna nie su. Treba cakat tyzden-dva v autorizaku, telefonovat, zistovat na dopasovanie v neautorizaku...ale vzdy sa sice dalo... ale je tu ale... A to je este relativne bezne auto so servisnym zazemim(oficialnym).
Predtým ked si pozrel katálogy ND tak také niečo ako tlmiče v ponuke ani neboli a ked boli tak stáli jak na AMG.
Dnes sú to bežné veci, za primerané ceny. Zrovna dnes som menil na svojom zadný náboj. Nový stál cca70€
Nejaké veci si kupujem len tak. Už mi pár tisíc km hučal zadok, ale nebolo to možné identifikovať. Tak som kúpil jedne zadný náboj, ložiská do doferáku a nedávno som objednával origo diely cez jeden eshop - šlo to z DE. Na stránke opposedforces.com máš komplet katalog ND, kde vidíš objednávacie kody a tým padom vieš hned cenu dielu.
Nové origo tesnenie na zadný diferák + nové guferá s poštovným ma stálo spolu 29€. Pravda je že toto sú už menej štandarné veci a dodanie trvalo tri týždne, ked že to šlo z DE, na SK a až potom ku mne.
Ano riešil som aj tesnenia pod hlavami, ale ja si všetko robím sám, sada tesnení ma stála cca 150€. Kúpil som si pastu na ventily a za tri dni som už autom znovu jazdil.
Ja som na tom natočil cca 110tkm
A rovno ti vravím že 2.0i 92kW je menej náchylný na tesnenia pod hlavami ako 2.5i
-
- Príspevky: 201
- Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Outback + Forester má vzadu samonivelačné tlmiče, viem že tam bola cena 650€ kus, ale samonivelačné tlmiče nebudú nikdy lacné, má ich mnoho suv. Preto som to spomenul hneď v prvom príspevku, že si to treba pri kúpe všímať či zadok nesedí.
V oboch prípadoch sa to mení za klasické tlmiče, kde celý ten špás stojí cca 400-450€, teda menej ako jeden samonivelačný tlmič.
Trebárs môžeš natrafiť na kus kde už budú obyčajné tlmiče.
Inak pozeral by som asi len Forester, Outback už je zbytočne dlhá krava
V oboch prípadoch sa to mení za klasické tlmiče, kde celý ten špás stojí cca 400-450€, teda menej ako jeden samonivelačný tlmič.
Trebárs môžeš natrafiť na kus kde už budú obyčajné tlmiče.
Inak pozeral by som asi len Forester, Outback už je zbytočne dlhá krava
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 12.07.2016 21:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných