Audi Q7 - olej prevodovka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Čuduj sa svete, aj pred 3 rokmi som menil olej v prevodovke s preplachom.
Stále si neodpovedal, ako dostaneš von starý olej z hydromenica tým tvojim spôsobom, vykrútim skrutku, nechám vytiect čo vytečie a nalejem nový. Tak ako dostaneš olej z toho meniča? Možno máš nejaký super spôsob a budeme múdrejší...
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

leon - menis olej v serve?
leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Keď som menil servocerpadlo a riadenie, tak samozrejme že som tam nenalial naspäť starý olej...
A mením pravidelne olej aj v diferenciali, a predstav si, aj v klimakompresore :2f93:

Auto musím a chcem mat v 1000percentnom stave.
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
wilz
Príspevky: 3691
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No nie je to až tak isté, že práve toto pomôže k 100% stavu prevodovky, aj keď pravdepodobne to okrem peňaženky neuškodí ničomu. Ako písal aj lakino, aj ja mám tú skúsenosť, že kedysi sa olej nemenil a nevyzerá že by sa tie prevodovky vtedy kazili viac ako teraz.
Takže myslím, že aj keď samozrejme ostanú nejaké decilitre pôvodného oleja v meniči, ale keďže pôvodnému oleju zase až tak nič moc zle nebolo, takže doliatím väčšiny nového oleja sa jeho celkový stav zlepší.
No zrejme pri preplachu rovnakým olejom by sa zlepšil ešte trocha viac.
Ale konečne kľudne si meň olej ako chceš, tu skôr ide o to, že je debata či je potrebný preplach prevodovky alebo nie a napríklad ja si tiež myslím že nie je to nutné pre zachovanie bezporuchového stavu prevodovky. Ak máš nejako odborne podložený iný názor, sem s ním, určite nebudem jediný kto sa rád poučí. Lebo takto je to len názor proti názoru.
leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Názor proti nazoru? Nový olej zmiešaný so starým, versus nový olej. To snáď musí byt jednoznačne jasné, čo je dobre a čo nie.
To čo ostane v meniči nie je pár deci, keby ti toľko ostalo v motore po vymene, ver, že by si rad nebol...
U vás by som si chlapci kávu asi nedal, lebo podľa tohto ani šálky po káve neumyvate, veď načo, tých pár mililitrov zaliatych čerstvou kávou predsa nemôže uškodiť :4090:
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Wilz, citujem Ti odborný popis kvôli čomu je dôležitý preplach:
"Počas procesu preplachu dochádza k vytlaceniu opotrebovaného oleja z hydromenica a hydrorozvadzaca, v nich sa nachádzajú kanáliky a ventily z ktorých nie je možné olej vypustiť, a z iných častí prevodovky z ktorých olej nedokáže prirodzene vytiect. Preplach sa vykonáva, aby sa zabezpečilo odstránenie všetkých nečistôt. Preplach sa vykonáva olejom, ktorý je určený ako náplň." Atd atd atd... Je to obšírnejšie, napísal som to jednoduchšie, nechce sa mi to rozpisovať, aj podpriemerne inteligentný človek musí pochopiť, že drobne čiastočky a piliny vzniknuté trením nemajú čo hľadať ako v motore, tak dupľom nie v tak citlivej mechanike, akou automatická prevodovka bezpochyby je.
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

leonNL napísal:Keď som menil servocerpadlo a riadenie, tak samozrejme že som tam nenalial naspäť starý olej...
A mením pravidelne olej aj v diferenciali, a predstav si, aj v klimakompresore :2f93:

Auto musím a chcem mat v 1000percentnom stave.
vidis keby si menil olej po 40-60000km v serve cerpadlo by neodislo.zanedbal si to.

ja si to menim ale asi tak ze vytiahnem nadrzku nalejem novy pojazdim ucelovo 50 km a znova az kym cely liter sa neminie.ked som mal bmw olejovy filter bol z hora stale tam ostalo min 0.3dcl stareho oleja natocil som novy a sup novy olej.ak davam do motora stale tu istu znacku oleja norma atd vymena oleja asi taka kym tecie tecie az kvapka zatiahnem srob a ide sa dalej.kaslat nejake zvysky.prehnane servisne ukony k nicomu nevedu.beriem menit oleje aj skor ale ak auto jazdi okruhy alebo nakladacky nemecka dialnica {v tedy aj po 5000km dam novy olej prevodovka aj po 30000km diferak samosvor kto by to rozoberal a lial tam novy olej na lamely}na prdkanie sa 90tkou tam nic netreba prehanat.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

leonNL napísal: nechce sa mi to rozpisovať, aj podpriemerne inteligentný človek musí pochopiť, že drobne čiastočky a piliny vzniknuté trením nemajú čo hľadať ako v motore, tak dupľom nie v tak citlivej mechanike, akou automatická prevodovka bezpochyby je.
ale na to je tam ten filter.motor ma filter na olej aj prevodovka.a aj palivove filtre existuju :4090: u starych aut bol interval 30000km novy olej v automatike a po 60000km olej aj filter.
wilz
Príspevky: 3691
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Leon čo ty vieš akú my tu máme priemernú inteligenciu. Možno ani na tú tvoju podpriemernú nedosahujeme.
Ale zase také kecy z nejakého doporučenia k výmene oleja, ktoré písal niekto kto vymieňa olej, je zbytočné čítať, pretože to je jeho džob, čím viac vymení, tým viac zarobí. Keď bude nevyhnutné, aj lepšie ti napíšem.
A keď už plávajú v oleji drobné čiastočky a piliny, tak už ti výmena oleja ani s tromi preplachmi moc nepomôže.
Čo sa týka zostatku oleja v meniči, samozrejme záleží na veľkosti prevodovky, ale u bežného meniča to je okolo pol litra, aspoň ja som z neho toľko vylial, ak si dobre pamätám, keď som kedysi niečo opravoval na automatických prevodovkách.
No a keď už chceme byť veľmi punklich, tak čo sa stane pri takom preplachu ?
Zmieša sa ten nový preplachový olej so zbytkom toho pôvodného čo zostal v meniči a teda aj keď ten preplachový olej vypustíš, tak zase ostane v meniči zmes toho pôvodného oleja s tým preplachovým. Až keď by si preplachoval znova a znova donekonečna, dostal by si sa na úroveň homeopatika pôvodného oleja, čiže čistý nový olej. Ale jedna preplachová náplň tento akože problém určite celkom nevyrieši.
Ako technikovi mi však celé preplachovanie príde ako nehorázne mrhanie drahým a kvalitným olejom, keď v konečnom dôsledku aj tak nedosiahnem absolútnu výmenu oleja. To sa mi potom zdá omnoho efektívnejšie skrátiť interval výmeny oleja hoci na polovičku, ako vylievať do odpadu čistý drahý kvalitný, takmer nepoužitý (preplachový) olej.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Tie automaty a DSG sú aj tak nevhodné na ťahanie km.mne dáva auto dieselové 70000km ročne to by ma nebavilo ešte k tomu sekať 300euro za olej tesnenia a filter do prevodovky.u manualu to staci raz za najskor 200 000 km 2litre 40 euro.skusal som Hondu Accord 2.4i automat.ked som tomu slahal stále 230 pri teplotách 35 v lete olej sa zahrial zasvietila kontrolka a skončil som.to len taký dovozcovia majú plné reči ak niekto povie že chcem maual že to kde žijete neviete čo to je pohodlie mať automat a to ešte niekto dneska chce?toto sú reči dovozcov.firemne auta leasingy z dovozu nikto ten olej nemeni pretože doživotná náplň.
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Seven v nie vsetkych automatickych prevodovkach je filter-v niektorych je len sitko a + dava sa nove tesnenie na vani a nic viac a Na starsich automatoch ked servisy este nemali na preplach masiny sa vypustil olej z prevodovky a potom sa nahodila vana a dolial sa novy olej a prevodovka sa popreradzovala na vsetkych stupnoch s autom na zdvyhaku alebo sa este islo s autom previezt a az potom sa zase vypustil olej z automatu-bol v podstate stary s novym zmiesany a ked sa vypustil tak sa dolial novy a bolo vybavene-napriklad sa takto robilo na pajere alebo landcruiseri ked som robil. Teraz sa to uz robi masinou s preplachom pri nastartovanom motore a v hydromenici + v trubkach je aj 2litre-naposledy takto meneny v mercedese + doplnany aj podla teploty oleja. A panstvo,ze naco menit ked je este cisty a nie su v nom piliny tak prevodovka v meste,pri castej akceleracii alebo v terene alebo pri tahani tazkeho privesu dostava zabrat a olej sa prehrieva a znehodnocuje a po vychladnuti sa vidi ako cisty ale svoje dobre casy uz moze mat za sebou tak preto sa aj meni :d :D Je pravda,ze napriklad stare automaty-napriklady aisiny v toyotach vydrzia bez vymeny aj 400 000km a automat radi v ,,pohode,, ale po vymene je hned citit rozdiel v hladsom podradovani alebo odradovani-sam som to zazil na jednej starej herke :40bd: . A ze to starsie masiny tak dlho vydrzali bez vymeny tak na novsie by som sa tak nespoliehal a ked menit tak poriadne a nie polovicatu robotu ! Ze zbytocne sa tu natahujete a presviecate ,ze polovicna robota je 100 robota lol :40bd: A seven na tahanie a velky pocet km len automat lebo tam kde automat bude po velkom pocte s tazkym privesom fungovat tak spojka bude uz dva krat menena ale da sa pomoct jej,ze sa preoblozi hrubsim matrosom aby dlhsie vydrzala a takto sa da pomoct aj automatom,ktore sa pri vacsej zatazi lubia tiez prehrievat ,ze sa domontuje pridavny vacsi chladic na olej z automatickej prevodovky a mozes tahat do aleluja :d :D
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Ja som spojku ešte nikdy nemenil.nikdy som este nevydral lamelu.spojka u mňa dožije pol milióna v pohode jazdim 80percent diaľnice a poznam aj hodinove posuvacky v kolonach.menil som to len raz no spojka už nebola z výroby začal šmýkať prítlačny tanier.tak sa tam dal ten čo tam bol z výroby pôvodnu spojku majiteľ odlozil tak som mal šťastie.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných