Kia Sportage - zivotnost turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky KIA

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jura1
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 11.06.2017 18:01
Zdieľať na Facebook

Kia Sportage - zivotnost turba

Príspevok od používateľa jura1 »

Caute. Znamy ma Kiu Sportage 2,0 CRDi, 4x4, automat, r.v. 2012 - kupil ju ako novu. Teraz ma nabehanych okolo 70000 km. Nikdy, opakujem nikdy nedochladzuje turbo. Pride hoci aj z dialnice a pred domom motor okamzite vypne. Olej zasadne meni az po 30000 km, nikdy skor - takze olej bol od vyroby (teda za vyse 5 rokov) vymeneny iba 2-krat. A teraz moja otazka: Ako je mozne, ze to turbo vydrzalo taketo zaobchadzanie? Nikdy mu na aute nic neopravovali, vsetko ma (zatial) v poriadku. Ked tu citam, ze ludia maju problemy s turbami aj skor a pritom sa staraju o ne spravne, ako je mozne, ze niekto, kto za 70000 km ani raz nedochladil turbo, olej menil po 30000 km - a jemu funguje bezproblemovo? Vyzera to, ako keby do Sportage montovali nejake odolnejsie turba. Som zvedavy na vas nazor.
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

pretoze vatsina ludi u nas ma vydojene auta zo zahranicia...my na firme na kazdom aute kde bolo doporucovane menit olej po 30tisic km sa tak aj menil v autorizovanom servise a auto sa kazde predavalo cez vyse 300 tisic kilometrami a s turbami problemy nikdy neboli.Ono tieto novsie auta maju aj dochladzovanie turba s pomocnym cerpadlom na vodu ak sa nemylim....neviem ako KIA ale kompetentny sa budu vediet vyjadrit.
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

ja som tiez nikdy nedochladzoval turbo. Snad na tej dialnici nejde nonstop na maximum a ked z nej zide snad nebyva od nej 500metrov ze by si to turbo nemalo kedy vydychnut. Keby jazdim jak fitipaldy a z ostrej jazdy zastanem tak mozno kusok necham motor poklepat na volnobeh ale inak nie. A co sa tyka toho sportageu tak 70000 nie je takmer ziadny najazd. Ani ta vymena oleja po 30000km mu este nemala kedy ublizit. Ale prehovor mu do duse ze nech ho radsej meni po 15 ze tych 80e navyse ho nezabije
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To dochladzovanie turba je aktuálne hlavne v situácii keď ideš naplno po nemeckej diaľnici, zrazu je odbočka na odpočívadlo a ty si uvedomíš že by si potreboval na WC, tak tam zabočíš a po 100 metroch vypneš motor.
Ale inak je väčšinou pri dojazde dosť času na to, aby sa teploty znížili. Samozrejme obvykle motoru neublížiš, keď po dojazde ho necháš ešte minútu vrčať.
A čo sa týka tej výmeny oleja, tiež som zásadne za max. 15 tis.km interval, ale je fakt že nedávno som mal do činenia so štyrmi firemnými autami, diesle VW a Renault, najazdené 300 až 350 tis km, celú dobu menený olej po 30 tis.km a všetky vrčali ako nové, absolútne žiadne pazvuky, dokonca žiaden z nich nemal vyššiu spotrebu oleja.
xsrvts
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 09.01.2014 22:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xsrvts »

mam sportage 2.0 crdi 2011, od novoty, momentalne najazdene 170t, auto je nachipovane, v zivote som nedochladzoval turbo - nikdy nezastavim po hodinovej jazde 200km/h v momente na nulu a nevypnem motor... taka situacia sa jednoducho nevyskytne - vzdy ma cas sa dochladit pred vypnutim... a olej menim tiez po 30000km/1rok nakolko ten motor ma dvojnasobnu olejovu napln oproti ostatnym podobnym...
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

chlapci, auta od novoty jazdene cca 150-300 km denne s dvomi startami samozrejme vydrzia long life aj 30 tis. bez problemov, ale 99% zakaznikov na Slovensku ma dizel, jazdenku a pod. na tocenie okolo komina s 10 startami denne a najazdom 15 km denne, co je cista kyselina v motore - maju to len a vylucne pre relativne nizku spotrebu a preto sa tie auta tak casto kazia, zanasaju a pod....tu nie sme benelux, nemecko, skandinavia, dansko a pod..., tam pod 10 km do prace nedochadza takmer nikto, tam su ine palky, aj managerske vozidla tam natocia bez problemov rocne 50-60 tis., vymena turba tam nic neznamena....
keyzone
Príspevky: 264
Dátum registrácie: 11.12.2010 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyzone »

Kokos tak toto je téma. Už začínam aj veriť že niektorí admini tu vytvárajú umelé témy, aby sa tu vôbec niečo diskutovalo...
elauato
Príspevky: 254
Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elauato »

k tomu dochladzovaniu len toľko, v jednom aute som mal aj nejaký teplomer na olej a tak som po jazde postál tie dve tri minútky a s teplotou oleja to nespravilo skoro nič, resp. jeden stupeň. Tak teraz neviem, či to má alebo nemá nejaký zmysel.
Inak pri dialničnej rýchlosti mi točí aktuálny motor nejakých 2200 otáčok, to mi nepríde nejaká extra záťaž na motor ani po párhodinovej jazde.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Tam nejse o ochladenie oleja,ale turba,ktore ma vyssiu teplotu ako olej.
Ja to vidim tak,ze vacsina dovezenych aut su stocenky a ludia o tom nevedia a ked sa kilometre nestocia tak sa vymenia zanovne trysky,turbo...za starsie..
duskobenka
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 24.05.2016 09:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa duskobenka »

suhlasim s komentarom nado mnou, 70tis. kilometrov je dost malo na taketo zhodnocovanie a vyhodnocovanie, ale je aj rozdiel v tom, ze z kade auto pochadza a ako je on starane, vacsinou problemy maju jazdene auta, ktore su dovezene zo zahranicia a pri niektorych ani nik nevie, ze jak bolo s nimi zaobchadzane a co su este schopne vydrzat, ale ked si vezmes nove auto tak to je uplne o niecom inom
richie83
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 07.06.2016 15:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa richie83 »

ked je auto kupovane ako nove tak vacsinou tie zaciatky su v pohode ale ked najazdi minimalne trikrat tolko kilometrov tak potom sa mozeme bavit o tychto veciach je toto strasne nizky najazd aby sme sa mohli rozpravat o nejakej zivotnosti turba
Napísať odpoveď

Návrat na "KIA fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní