Passat B5.5, 1.8T, žeravé turbo

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte jednu vec je hodné preveriť,tj ventil sekundárneho vzduchu.Ten má za úlohu púšťať kyslík za výfukové ventily čím dochádza k dodatočnému spalovaniu aby sa dosiahol rýchly nábeh práce lambdy.Netesnosť tohoto ventilu by mohlo spôsobiť že sa kyslík dostane do výf.systému aj mimo vyhradeného času keď má byť uzavretý.Vadný ventil by podobnú vec hravo urobil
Z 1,8T motorov jedine AGU ten ventil nemá
V podstate jeho vada ovplyvňuje iba zloženie výfukových plynov a teda musí byť vidieť v práci lambdy.Diagnostika OBD to nemusí kvalifikovať ako chybu ak sa jedná o menežment posledných verzií motorov pracujúci zo širopásmovou sondou ktorá ten rozsah pokryje
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Aj nad tým sme uvažovali. Avšak pumpu sekundárneho vzduchu je počuť za studeného motora je možné rozoznať, keď prestane bežať. A podľa nejakých údajov, čo som našiel ešte pred niekoľkými mesiacmi tá pumpa beží len obmedzený čas po štarte.
Pokiaľ sa však jedná o netesnosť ventilu to sekundárne vedenie ide cez Combi klapku spojenú s niečim ako EGR, celý ten mechanizmus sme mali vybratý a je prečistený, tak tam by nemal byť problém. Zároveň tá lambda sa podľa mňa celkom ustálila, na voľnobeh sa hýbe okolo -4 +4 , niekedy trocha viac, ale je v tej tolerancii, ktorú VAG píše, pri zošlapnutí pedálu na podlahu vyskočí na 2 sekundy nad toleranciu, ale hneď sa ustáli na hodnote v rozmedzí - 10 + 10. Jednu nezrovnalosť, ktorú som si všimol pri porovnaní s Passatom B5 1.8T je v predstihu zapalovania, na B5 bol napr. na voľnobeh ustálený na 12° BTDC a tento údaj sa nepohol, náš Passat má pri každej otáčke motora inú hodnotu a skáče napr. 8°, 12°, 1°, 5°, relatívne náhodne, pri zošliapnutí pedálu má aj cez 30°BTDC, pri decelerácii naopak okolo 3°ATDC.
Keď sme skúšali s tým autom ísť kratšiu trasu a častejšie pozerať priebeh zahrievania, tak to postupuje od turba smerom ku zvodom, nie naopak, ako sme predpokladali.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je veľmi ťažké rozoberať stovky údajov ktoré ten menežment poskytuje.Každý z tých údajov je iba malým kolieskom v obrovskom stroji a nie je doslova možné riešiť čosi samostatne tak že sa súvislosti opomenú.Lietanie predstihu môže mať súvis zo signálom čidiel klepania a teda s korekciami ktoré to vyvoláva.Ale..to je zložitejšie,pretože tam zase zasahujú veci ako teplota a pod.Že je to tiež fenomén obrovského významu je isté,pretože dopady na režim chodu je obrovský.na tieto veci už nestačí kanál po kanáli študovať hodnoty,tu už je nutné poznať menežment.Pre príklad...
Obrázok
Tento motor má tak premakaný menežment že hladanie podobnej veci je ozaj na dlhé hodiny prekutrávania diagnostiky a neustáleho vyhodnocovania kde,čo,ako.
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Určite súhlasím, poriadna diagnostika nie je len o tom preklikať kanály cez VAG. Avšak to by vyžadovalo poznať ako celý ten systém funguje a čo sa navzájom ovplyvňuje a do takej miery sme ten motor neštudovali aj keď by to mohlo priniesť zaujímavé výsledky. Na jednom kanáli diagnostika dokonca píše presnú hodnotu o ktorú senzor klepania upravil predstih. Tieto hodnoty však aj pri skákajúcom predstihu na voľnobehu boli takmer konštantne na 0, akoby senzor nemusel vôbec predstih upravovať. Pri zošliapnutí pedálu na podlahu a prudšej akcelerácii tie senzory upravujú, ale neboli to vysoké hodnoty (presné čídla momentálne neviem).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem ktorá konkrétna hodnota to je,ale je bežné že sa v diagnostike niečo vyhodnotí mylne,proste je to iný údaj než si myslí obsluha.Často je to vypočítaná hodnota a nie reálna.O tom že niekedy sú veci opačne ani nejdem písať,proste väčšie číslo - menšia dávka.napr ak niekto vidí údaj lambdy vysoké číslo 0,8V tak to neznamená bohatú zmes hoci by údaj tomu zodpovedal.Je to chudobná zmes a RJ sa usiluje ju obohatiť.Keby obsluha poznala algoritmy daného menežmentu,tak by bolo všetko inak.Takto často vidí tisíc údajov,ale reálne z nich nevie nič vyvodiť.
Takže nula môže reálne predstavovať kadečo.To už treba detailne poznať ako sa prejavuje signál čidla (a čo s tým urobí RJ) ak je vadný senzor,ak nie je vadný ale nemá predpísané Nm utiahnutia a pod a aj to,aký je vlastne mechanizmus zásahu RJ ak je všetko OK a robí si svoju prácu.Čiže rozpoznať čo je správne,kedy zo signálom začne RJ pracovať,pri akom zaťažení,pri akej teplote,to inak sa nedá vyhodnotiť a môže dôjsť k zbytočnému omylu,pritom je všetko OK.To je ten kumšt,vedieť čo je OK,čiže ako to má byť.Ťažko sa získavajú informácie o práci menežmentu,stojí to veľa námahy a desivo veľa času keď sa nezarobí ani halier a ešte sú výdaje.Práve mi napr prišlo pozvanie na školenie do Brna (FCD) na systémy Fsi.Jeden jedinký deň nasávania cenných informácií ale nestojí vôbec málo,ale inak to nejde.Bez takejto pomoci je to tri razy zložitejšie do niečoho vniknúť.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných