Skoda Felicia 1.9 D - odstránenie sacích "trumpetiek&qu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

andrejxz
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 04.12.2014 08:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andrejxz »

podla mna to je skoda riesit lebno podla mna nepojde vykon hore isto a o spotrebe by som tiez pochyboval, ze by klesla mozes byt radm, ze to auto este ide
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

takže dneska som demotoval "trumpetky"
cele zausádzané taká mazlavina (nie karbon) po vystupy erg a od nich to bolo ciste
najspinavsie ratam od rozvodov po poradi ... najspinavsi 3 1 2 4

nad 4 je vyustenie prepojenie od krytu hlavy tam kde sa leje olej ...

a teraz asi na čo všetci netrpezlivo čakate :D :D :D
čakal som hlučnejši prejav motoru no nestalo sa dokonca je utlmený ten traktorvý j3bací zvuk
či už pri voľnobehu alebo pri 110km/h

pár fotiek samozrejme očistil som to všetko ..

[img]http://www.imagehosting.cz/images/img201fnf.jpg[/img]

[img]http://www.imagehosting.cz/images/img201ftf.jpg[/img]

[img]http://www.imagehosting.cz/images/img201lkl.jpg[/img]

[img]http://www.imagehosting.cz/images/img201qtq.jpg[/img]
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Ako som ti uz pisal ,ze odstranenim trumpetiek sa strati traktorovy zvuk-teraz to mas odskusane.
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

veru je to tichšie ked mi to aj frajerka povedala :D

teraz znie otázka načo to tam bolo ? a zužovacia rúra v boxe filtra a tam som dal preč ešte jednu záslepku na prívod tepleho vzduchu od motora
seven549 napísal:to auto ma min 16 rokov take zamastenie je nic.spotreba dole nepojde a vykon hore tak isto.za tie roky sa tomu nikto nevenoval {tunning} a je to dobre aspon to mas tak ako to bolo z vyroby.zavri to a neries.
práveže venoval sú aj oturbené felície 1.9D
a pozeral som tento motor ma oznacenie AEF a je este oznacenie AAZ a to je 1.9 TD vyzerá že len je tam pridané turbo, kryt hlavy a napredku ako je čerpadlo či rozdelovanie paliva tak len to je ine ešte pozrem tech dokumentáciu ... a možno cez leto
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

zdravím, vyjazdil som 2 plné a musím zhodnotiť spotrebu
dlhodobo meriam spotrebu mám to v aplikácií fuelio a necelý rok dávam VIF a zväčša naftu na metre v ivanke berú od slovnaftu

pred odstránením tých trumpetiek/parohov a odtránenia z boxu filtra záslepky a zužovacej trubice za filtrom
bola spotreba 5,1-5,4 L/100km
po odstránení hore napísaných je 4,7 L/100km

musím spomenúť že motor je tichší netraktoruje tak ako pred a ide lahšie roztočiť teda do otáčok čieže nepovedal by som že jazdím na volnobeh ;) pred tým ano snažil som sa úsporne ale po 5 som sa nedostal


mám len jednu otázku načo to tam výrobca vw dával ? hlavne tie parohy/trumpetky
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

To že ti klesla spotreba a ožil motor je dané tým že si to vyčistil

Prečo to tam bolo? Nuž my motory nekonštruujeme a bárs sa ludia vyznajú tak nevidia do každého detailu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neoplatí sa chváliť deň pred večerom.Toto je školský príklad ako sa o veciach ktoré vidíme nepremýšla.Lebo ak by sa premýšlalo,prišla by otázka,odkiaľ je v tých trumpetách karbon presiaknutý olejom.
Tie trumpety sú ochrana pred spätným zašlahnutím ktorý spôsobuje prekrytie ventilov.To je čas,kedy sú oba ventily naraz otvorené aby sa dosiahlo žiadané vyprázdnenie ale aj naplnenie valca,v danom čase efektívne dla možností a v celom spektre otáčok,pretože podmienky prúdenia a pulzácia sa otáčkami mení.
Tie zášlehy vynesú mikroskopické čiastky ďaleko proti prúdu vzduchu v saní.Dokonca s týmto prirodzeným efektom a dôsledkom časovania sa stretáva každý benziňák riadený v saní škrtiacou klapkou. To čo sa v okolí štrbinky klapky ukladá je práve zásluha prekrytia ventilov a kmitov stlpca vzduchu v saní.
Ak je motor dnes s lepším prejavom navonok,tak iba preto,že sa odbúrala prekážka v nasávaní,tá tvorila cca 50% prierezu pre nasávanie.S tým sa logicky dramaticky môže zmeniť zvuk sania,či je na prospech či nie,je diskutabilné.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Naco naco naco, na baranu fujaru ! Raz to tam je vymyslene, tak to ma tak ostat !

Sedliackym rozumom sa da pristupovat k zemakom a repe / pochybujem o tom ale nejaky priklad nepoznam / tutoka si 99 sedlakov mysli ze ked da dole vyfuk a sanie tak bude mat formulu, ovsem kto dovidi trocha dalej ako je spicka vlastneho frnaka a ma o tri ludove viac, tak nebude kukat na tieto veci ako na stupel motora ale ako na hudobny nastroj ! Vybalancovany aby zohladnil 1000 poziadaviek rezimov prevadzky zivotnosti kultury spotreby emisii v co najlepsom pomere, o tom ake javy vo vyfuku a sani nastavaju dynamicke javy, co je to stojata vlna, co je skladanie frekvencii ,rezonancie, turbulentne a laminarne prudenie si prosim chodte doplnit vzdelanie inde, pre jozka z garaze plati skusenost ze ANO aj kusom pribastlenej rury spravi krutiaci moment v istom pasme a v uplne inom / mozno aj mimo rozsah motora / nieco zhrosrim ! To jak si to mal nalozene karbonom si spravil vysledok a ne demontazou jak hovori ivko :zga27:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

ivko1 napísal:...
nepýtal som sa prečo mi klesla spotreba a ani prečo to ožilo ;-)
len som chcel vedieť z akého dôvodu to tam dávali keďže zlepšilo to zvuk, ťah, spotrebu asi aj emisie, uvidíme na kontrole
mhlavaty napísal:...
je to spôsobené ERG hned pri tom su vyvody a prepojením "odsávaním" z veka krytu hlavy kde je to samá olejová mlhovina a teda sa to vyzrážalo na a za trumpekami
a povedal by som že nemáš pravdu ani s tým "zošlahnutím pri oboch ventiloch otvorených" zjednodušene nakoľko ked ide piest hore (štvrtý takt) tak je otvorený výfukový ventil a po dosiahnutí hornej úvrate a následnom smere dole sa otvorí nasávací ventil teda (prvý takt)
a k tomu zvuku myslím že mi dajú všetci starší za pravdu že aj za nova ten mal zvuk ako traktor

bajo777 napísal:...
raz je to vymyslené .. nepočul si o brúsené leštení kanálikov a zmene časovania atd ..
ale k veci , vieš robiť sa múdry a pritom tu riešime len prívod vzduchu mi príde celkom komické už poukazovanie na nejaké 3 ludové o tebe dosť vypovedá dúfam že aspoň vieš čo je to ten krútiaci moment
tie trumpetky samé o sebe zužujú nasávacie otvory a hento bola najviac zanesená nie všetky také boli
a ešte k emisiám to ťa už napadnúť ale fakt mohlo .. ak privedieš viac vzduchu a menej paliva tak emisie budú nižšie ...
tak Vás MR. chcem poprosiť ak nemáte čo k teme tak sa nevyjadrujte :)
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

mindfreak: S tými ventilmi si trošku mimo, to prekrytie spôsobuje že sa časť spalín naozaj dostane do sania a následne zasa nasáva spolu s čerstvou zmesou

Tie ventili sa prekrývajú, tam nie je že po dosiahnutí hornej úvrate sa výfukový presne zatvorí a sací sa následne otvára.
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

ale tak zase nejadná sa tu o dvojtakt a akou zmasou ? cez ventily ide len vzduch do valca
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musíš sa veľa ale preveľa učiť a dovtedy sa radšej pýtaj.Zober si časový diagram a pozri ako to funguje.
Štvrtý takt,ešte pred dosiahnutím hornej úvrate sa otvára sací ventil !!! a výfukový sa zatvorí až za hornou úvraťou.Kedysi dávno som mal R8 -čku a mala 240 stupňovú vačku.Logicky ako fagani sme objavili že v inom motore od Renaultu je to isté ale už z 260°
V tej dobe sa veľa doma upravovalo a pri dosiahnutí cca 320° sa dosiahlo síce túžobne výkonu,ale volnobeh bol katastrofálny a motor bežal iba vo zvýšených otáčkách,kedže preplav sania a výfuku bol dramatický.Ale vo vysokých otáčkách to išlo ako píla.
Ak znie otázka iba že prečo to tam dávali,tak odpoveď je,že dosiahli kompromis medzi požiadavkami na výkon,časovanie,spotrebu,dymivosť,zanášanie a hluk sania.O čom nemáš ty ani hmlistú predstavu.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

mindfreak napísal:ale tak zase nejadná sa tu o dvojtakt a akou zmasou ? cez ventily ide len vzduch do valca
Zmes spalín + čerstvého vzduchu
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

tak erg nieje otvorené stále a aj to púšťa okolo 40%

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných