Mazda 6 - klesajúca teplota motora pri brzdení motorom
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
Mazda 6 - klesajúca teplota motora pri brzdení motorom
Ahojte,
Keďže pri mojich problémoch s autom ste mi vedeli vždy dobre poradiť, obraciam sa na vás aj teraz.
Mám Mazdu 6 2,0 2006 108kW benzín. Auto jazdí perfektne, čo som si však všimol, ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Toto robilo donedávna, teraz však klesá teplota motora iba pri brzdení motorom( idem 100km/h, pred obcou podradim do štvorky a brzdím motorom....teplota klesá, postupne stúpne na pôvodnú hodnotu), niekedy nemusím ani podradiť a pri ubraní plynu hneď klesne behom 5sekúnd. ak však vyradím na voľnobeh a idem dole kopcom, teplota neklesá, zaradím nižśí prevod --> začne klesať.
-termostat ( klasický, bez riadenia)
-čidlo pre budík
Alebo to môže byť podľa symptómov aj niečo iné? Viem si to nejak skontrolovať?
ďakujem veľmi pekne za odpoveď, a prajem pekný deň.
Keďže pri mojich problémoch s autom ste mi vedeli vždy dobre poradiť, obraciam sa na vás aj teraz.
Mám Mazdu 6 2,0 2006 108kW benzín. Auto jazdí perfektne, čo som si však všimol, ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Toto robilo donedávna, teraz však klesá teplota motora iba pri brzdení motorom( idem 100km/h, pred obcou podradim do štvorky a brzdím motorom....teplota klesá, postupne stúpne na pôvodnú hodnotu), niekedy nemusím ani podradiť a pri ubraní plynu hneď klesne behom 5sekúnd. ak však vyradím na voľnobeh a idem dole kopcom, teplota neklesá, zaradím nižśí prevod --> začne klesať.
-termostat ( klasický, bez riadenia)
-čidlo pre budík
Alebo to môže byť podľa symptómov aj niečo iné? Viem si to nejak skontrolovať?
ďakujem veľmi pekne za odpoveď, a prajem pekný deň.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 01.06.2017 15:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Mazda 6 - klesajĂşca teplota motora pri brzdenĂ motorom
Viem si to nejak skontrolovať? uplne lahko podla popisu to bude prasknuta hlava valcov.zaciatocny stav.pozri ci nemas pod tlakom hadice od chladica hlavne vrchnu.tento jav robia benzinove mazdy a fordy.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za odpovede.
Zdalo sa mi v zime, že ak bolo pustené kúrenie, tak to robilo výraznejšie.
Skúsim dnes po jazde ešte pozrieť hadice, či nie su natlakované(o tom, aby bola prasknutá hlava však veeeľmi pochybujem...)
možno by som ešte poprosil pána mhlavatého, aby nám vysvetlil ako je to s tým termostatom
Zdalo sa mi v zime, že ak bolo pustené kúrenie, tak to robilo výraznejšie.
Skúsim dnes po jazde ešte pozrieť hadice, či nie su natlakované(o tom, aby bola prasknutá hlava však veeeľmi pochybujem...)
možno by som ešte poprosil pána mhlavatého, aby nám vysvetlil ako je to s tým termostatom
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
on to napisal dost pomiesane.motor mazdy 6 z tych rokov je rovnaky aj v starom mondeu v roku 2000.u forda ak je prasknuta hlava medzi ventilmi na volnobehu stupa teplota jazdou klesa okamzite dole.nici ho najma prehrievanie v kolonach a dlhodobe otacky nad 4000.staci mikrotrhlinka a zacina kolotoc s kolisanim teploty.kazdy dookola meni termostaty a ak tlakuje hadice viecka expansky.hjundai napísal:ze teplota klesá pri poklese výkonu kontra termostat ... rozumiem.... ale ten prvý symptom... že s rastúcim výkonom klesá teplota??... to ako súvisí s termostatom?
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
Hadice netlakuje, skúšal som, voda sa nestráca....
To žeby staré Duratecy a MZR-ka ( skoro ten istý motor) mali problém s praskaním hláv neviem, možno pár motorov na to kľaklo, ale seven, nemusí to byť pravidlo, všakže?
Pri tom vytáčaní to robí tak, že keď dám plný plyn, a potom uberiem alebo pustím plyn, vtedy klesne..možno som sa nevyjadril presne.
To žeby staré Duratecy a MZR-ka ( skoro ten istý motor) mali problém s praskaním hláv neviem, možno pár motorov na to kľaklo, ale seven, nemusí to byť pravidlo, všakže?
Pri tom vytáčaní to robí tak, že keď dám plný plyn, a potom uberiem alebo pustím plyn, vtedy klesne..možno som sa nevyjadril presne.
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
pri jazde dole kopcom so zaradenou rychlostou bez pridania plynu sa u motora nevstrekuje palivo = nehori tam nic = motor sa logicky ochladzuje nielen prirodzenym znizovanim teploty a nielen naporom vzduchu, ale hlavne tym velkym prietokom vzduchu nasavanim a vyfukovanim vo valci a to cim vyssie otacky, tym viac sa motor chladi. Ked vyradis rychlost a motor ide na volnobeh, v motore hori palivo a "zohrieva sa". Zohrieva sa sice pomaly ale ak uz je ohriaty, tak len udrzuje svoju teplotu.
No a ked je vadny (pootvoreny, zaseknuty) termostat, tak cyrkuluje chladiaca voda ktora je chladena naporom vzduchu a tak sa chladi motor X krat rychlejsie ako ked je termostat zatvoreny a horuca voda v motore "stoji" vdaka zatvorenemu termostatu a motor chladne len velmi pomaly, co pri minutovej jazde dole kopcom nepohne rucickou teplomera.
Dieslove motory sa ohrievaju ovela dlhsie (vyssia ucinnost spalovania).
Finta - ked kupujete auto, da sa toto nespalovanie dole kopcom pouzit na zistenie ci motor "zerie" olej - dole kopcom nechate zaradenu rychlost, nepridavate plyn. Ked napr. po pol minute - minute pridate plyn, zacne "horiet" polivo a nazbierany olej sa zacne spalovat = auto zacne dymit. Zpoza volantu to nezistite tak dobre, pomoze ked ide kamos za vami alebo pridate plyn v dohodnutom useku cesty kde stoji ten kamos Cim viac zadymi, tym viac zerie. Starsie auto trochu zadymi a je to ok, ved nie je nove
V 6-kach su motory Ford ktore sa samozrejme nechytaju na japonske motory, podaril sa im najviac 2.0i ktory je najlepsim kompromisom vykon, kvalita, spotreba.
Motor 2.3i zerie neprimerane viac na to, ze ten vykon nejako neprekvita, naviac zerie olej (uzivatel si nie vzdy vsimne) a dokomplikovali to variatorom ktory nie je rozhodne nesmrtelny a hlavne ked sa natahuje interval vymeny oleja, resp. je olej nekvalitny.
Ak uz 2.3, tak 2.3disi turbo 260 koni s priamym vstrekom - spotreba cca rovnaka (vyssia len koli 4x4) a to sa clovek aspon poriadne povozi , naviac je tento motor vymakanejsi, nezerie olej pokial mal normalneho majitela a servis.
Problemove benzinove motory mala aj 6-ka GH (model 2009 - ) ktore klakali a tomu uz fakt nerozumiem. Ale bola to len mala seria, nebal by som sa a zavada sa prejavila okolo 60.000km kedy "vybehla" ojnica. A vraj mate in Japan. Odkedy proste Fordaci dosprtali do Mazdy, ma Mazda problemy... Ale uz nema, uz je to opat Mazda. Vyhybal by som sa hlavne 2.2d s mocovinou. Motor 2.0d je pri nom najlepsi motor na svete ak menite podlozky pod vstrekovacmi ktore dokazu koli netesnosti zdegradovat olej.
No a ked je vadny (pootvoreny, zaseknuty) termostat, tak cyrkuluje chladiaca voda ktora je chladena naporom vzduchu a tak sa chladi motor X krat rychlejsie ako ked je termostat zatvoreny a horuca voda v motore "stoji" vdaka zatvorenemu termostatu a motor chladne len velmi pomaly, co pri minutovej jazde dole kopcom nepohne rucickou teplomera.
Dieslove motory sa ohrievaju ovela dlhsie (vyssia ucinnost spalovania).
Finta - ked kupujete auto, da sa toto nespalovanie dole kopcom pouzit na zistenie ci motor "zerie" olej - dole kopcom nechate zaradenu rychlost, nepridavate plyn. Ked napr. po pol minute - minute pridate plyn, zacne "horiet" polivo a nazbierany olej sa zacne spalovat = auto zacne dymit. Zpoza volantu to nezistite tak dobre, pomoze ked ide kamos za vami alebo pridate plyn v dohodnutom useku cesty kde stoji ten kamos Cim viac zadymi, tym viac zerie. Starsie auto trochu zadymi a je to ok, ved nie je nove
V 6-kach su motory Ford ktore sa samozrejme nechytaju na japonske motory, podaril sa im najviac 2.0i ktory je najlepsim kompromisom vykon, kvalita, spotreba.
Motor 2.3i zerie neprimerane viac na to, ze ten vykon nejako neprekvita, naviac zerie olej (uzivatel si nie vzdy vsimne) a dokomplikovali to variatorom ktory nie je rozhodne nesmrtelny a hlavne ked sa natahuje interval vymeny oleja, resp. je olej nekvalitny.
Ak uz 2.3, tak 2.3disi turbo 260 koni s priamym vstrekom - spotreba cca rovnaka (vyssia len koli 4x4) a to sa clovek aspon poriadne povozi , naviac je tento motor vymakanejsi, nezerie olej pokial mal normalneho majitela a servis.
Problemove benzinove motory mala aj 6-ka GH (model 2009 - ) ktore klakali a tomu uz fakt nerozumiem. Ale bola to len mala seria, nebal by som sa a zavada sa prejavila okolo 60.000km kedy "vybehla" ojnica. A vraj mate in Japan. Odkedy proste Fordaci dosprtali do Mazdy, ma Mazda problemy... Ale uz nema, uz je to opat Mazda. Vyhybal by som sa hlavne 2.2d s mocovinou. Motor 2.0d je pri nom najlepsi motor na svete ak menite podlozky pod vstrekovacmi ktore dokazu koli netesnosti zdegradovat olej.
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
Ak sa chces presvedcit ci je ten termostat funkcny alebo nie tak ho vymontuj daj do hrnca s vodou na sporak a nechaj zovriet.Sleduj ci sa bude otvarat a po ochladeni ci sa riadne uzavrie.Ak mas vhodny teplomer napriklad co sa pouziva pri zavarani kompotov tak ho mozes pouzit a odsledovat presne kedy otvara a zatvara.
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
autokomplet:
Mám poznámočku: Motor je to Ford, Mazda si ho však prebrala s úpravami: termostat je klasicky bez vyhrievania, nemá výrivé klapky v saní ktoré sa jedného dňa utrhnú atď. Aj keď to nie je čisto japonský motor, spoľahlivosťou je výborný (1,8 a 2,0), oproti starším mazdám je rovnako spoľahlivý, navyše oproti predchádzajúcim motorom, ktoré boli v 626 ide oveľa lepšie....Mne žral olej ke´d mal 70 000km, pár krát som vymenil olej skôr po 10 000km, teraz mením po 12 000km a nežerie vôbec, pritom tam lejem 5w30 ACEA A5, čiže riadnu " vodu".
Objednal som nový termostat, je na blbom mieste a nechcem ho montovať na dvakrát, cena 42 eur cez autodielyds. ;)
Mám poznámočku: Motor je to Ford, Mazda si ho však prebrala s úpravami: termostat je klasicky bez vyhrievania, nemá výrivé klapky v saní ktoré sa jedného dňa utrhnú atď. Aj keď to nie je čisto japonský motor, spoľahlivosťou je výborný (1,8 a 2,0), oproti starším mazdám je rovnako spoľahlivý, navyše oproti predchádzajúcim motorom, ktoré boli v 626 ide oveľa lepšie....Mne žral olej ke´d mal 70 000km, pár krát som vymenil olej skôr po 10 000km, teraz mením po 12 000km a nežerie vôbec, pritom tam lejem 5w30 ACEA A5, čiže riadnu " vodu".
Objednal som nový termostat, je na blbom mieste a nechcem ho montovať na dvakrát, cena 42 eur cez autodielyds. ;)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní