Skoda Superb 2.8 V6 - chudá zmes

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Skoda Superb 2.8 V6 - chudá zmes

Príspevok od používateľa michal744 »

Zdravím Vás,

už dva mesiace riešim problém na ktorý nevie dojsť už tretí mechanik. Jedná sa o Škodu Superb 2.8 V6 AMX Tiptronic, 2006 186 000 km

Po výmene tesnéní viečok ventilov vyskočili tieto chyby:
16805 - Účinnost katalyzátoru pri ohrevu je pod prahovou hodnotou (1. rada válcu) - prerušovaný
17544 - Aditivní adaptace smesi, rada 1 ; chudá smes - Trvale
17546 - Aditivní adaptace smesi, rada 2 ; chudá smes - Trvale
Vymenené bolo:
cievka, palivový filter, káble, sviečky, tesnenie veka ventilov, ventil odvetrávania bloku motora, vlnovce výfuku. Osciloskopom boli merané Lambda sondy a všetko čo sa dalo, v odvetrávaní údajne chyba nieje, všetky hadice sú OK. Výmenený snímač teploty chladiacej kvapalini, vybratá, vyčistená a nastavená škrtiaca kladka do základnej polohy.

Kontrolka motora sa rozsvieti, po pár km v kolóne, alebo ked auto dlhšie stojí naštartované (2-5 min). Nalietal som po vymazaní chým asi 150 km po okreskách a dialnici a nič - rozsvietila sa až ked som stál v kolóne.

Má niekto niaku radu, poznatok k danému problému?

Ďakujem
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Oscilloskopom bola merana lambda /y/,ale si nepisal s akym vysledkom.Ked je zmas chudobna,objavi sa na sluckach lambdy.Tu sa mi nieco nepaci.Chudobnu zmas hlavne zapricini falosny vzduch,falosny udaj od vahy atd.Obavam sa ze tie merania neboli spravne urobene.Ked sa chyba prejavuje pri stati,tak pri stati treba skontrolovat skoro vsetko,pripadne so sondou vo vyfuku na meranie emisii,kde tiez vidno krasne tie udaje.
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

Výsledok bol taký že lambdy sú ok, dokonca funguje vyhrev atd. pri meraní som samozrejme nebol, ale viem sám že lambda má životnosť okolo 160 max 180 tisíc km. Dám to premerať ešte 1x a inde.
Mňa mätie fakť, že chyby vyskočili po výmene tesnení viečok ventilov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Principialne nie je možné aby RJ vykázala chudobnú zmes a na oscile bolo všetko OK.Nemysliteľné,RJ vyhodnocuje dve prahové napätia a ak vidí prebytok kyslíka znamená to lambda produkuje také napätie.Oscilo vidí lambdu úplne detailne do najmenšej podrobnosti na časovej ose,nemôže byť oscilo dobré a RJ nespokojná.Ak je niektoré prahové napätie nedosiahnuté,RJ v meraných hodnotách uvedie otvorenú lambda slučku.
Čo sú to viečka ventilov ? Lebo nič podobné neexistuje
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

Ďakujem za odpovede, dam to mechanikom pomerat.

Su to tesnenia veka hlavy valcov

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-die ... 11116.html
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

skontrolovať tesnosť výfuku a najmä pletenca... pri tom veku má nárok na to, aby už nebol tesný a bol príčinou takéhoto oklamania.

takže zatkať výfukovú rúru a sledovať, či motor sa dusí alebo nie, ešte lepšie by bolo odsledovať aj tesnosť pletenca a spojov
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

Tesnenia vekov vymenene, nepresakuke cez ne olej, všetko je čiste - tym padom predpokladam že nemože ani cez veka podfukovať. Pletence/vlnovce su vymenene, skontrolovana netesnost ucpanim vyfuku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie tak celkom.Ak je odsavanie olejových pár v poriadku,tak dokáže netesnosťou víka potiahnuť tolko falošného vzduchu že nabúra chod príp aj štart motora.Olej sa tam objaviť práve preto neobjaví kedže je v priestore podtlak.
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

To dava zmysel kedze sa chyby objavili po vymene tesneni. Nezostava nič ine iba dat znova pretesnit. Buduci tyzden som mimo SR, potom dam vediet ako to dopadlo.

Zatial Ďakujem za odpovede
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

mhlavaty napísal:Principialne nie je možné aby RJ vykázala chudobnú zmes a na oscile bolo všetko OK.Nemysliteľné,RJ vyhodnocuje dve prahové napätia a ak vidí prebytok kyslíka znamená to lambda produkuje také napätie.Oscilo vidí lambdu úplne detailne do najmenšej podrobnosti na časovej ose,nemôže byť oscilo dobré a RJ nespokojná.Ak je niektoré prahové napätie nedosiahnuté,RJ v meraných hodnotách uvedie otvorenú lambda slučku.
Čo sú to viečka ventilov ? Lebo nič podobné neexistuje
- principiálne to možné je.... analogia je hypochonder... všetky merania sú OK ale mozog - RJ - to vidí inak... v tomto prípade asi nie ale aj RJ sa kazia...
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

mhlavaty napísal:Nie tak celkom.Ak je odsavanie olejových pár v poriadku,tak dokáže netesnosťou víka potiahnuť tolko falošného vzduchu že nabúra chod príp aj štart motora.Olej sa tam objaviť práve preto neobjaví kedže je v priestore podtlak.
Ešte jedna vec, odkedy vymenili tesnenia veka ventilov, auto štartuje sposobom že otáčky vyletia asi po 1700 - 1800 (takýto štart bol keď bol deravý vlnovec). Inak bol štart normálny, otáčky do 1000 - 1100.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

hjundai napísal:
mhlavaty napísal:Principialne nie je možné aby RJ vykázala chudobnú zmes a na oscile bolo všetko OK.Nemysliteľné,RJ vyhodnocuje dve prahové napätia a ak vidí prebytok kyslíka znamená to lambda produkuje také napätie.Oscilo vidí lambdu úplne detailne do najmenšej podrobnosti na časovej ose,nemôže byť oscilo dobré a RJ nespokojná.Ak je niektoré prahové napätie nedosiahnuté,RJ v meraných hodnotách uvedie otvorenú lambda slučku.
Čo sú to viečka ventilov ? Lebo nič podobné neexistuje
- principiálne to možné je.... analogia je hypochonder... všetky merania sú OK ale mozog - RJ - to vidí inak... v tomto prípade asi nie ale aj RJ sa kazia...
Určite áno,ale reálne jedno percento z tých,ktoré sa za vadné označia.Na to poviem iba toľko že za 47 rokov som vymenil toľko RJ že stačí jedna ruka,a to sú v tom aj rozsekané z havárií.
RJ vidí iba dva stavy a frekvenciu preklopenia.Ak je oscilo pichnuté na vstup do RJ a má dobrý priebeh,tak je predpoklad že ho aj RJ určí za vadný nesmierne maličký,v podstate takmer nulový.Ak sa tu nejaká chyba stane,je skoro naisto v obsluhe.
Pre prípady takéhoto charakteru sa oplatí držať v dielni tester lambdy,je to pár éčiek a čo je dôležité,vie pracovať ako generátor signálu lambdy a simulovať stavy,čo zase okamžite vidieť v diagnostike.Každopádne by som o chybe RJ uvažoval až vtedy ak som prešiel 99% diagnostiky a ostala iba táto možnosť.Aspoň ja vec ako RJ apriori vylučujem z podozrení vadných vecí vždy,a zatiaľ sa to vždy potvrdzuje že to tak je.Iné je ak niekomu spečie dvadsať káblov do jedného,tam idú prúdy hore dole a možné je všetko,ale dokonca ešte aj v takej sa urobili "cestičky" ktoré sa prerušili a išlo to ďalej.
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

Riadiaca jednotka by mohla byt odpalena, po buračke ako spravne pisete, alebo keby bola zatopena, co sa pri Superboch stava. U mna to vylučujem, auto burane nebolo a stoji od novoty v garaži.
Tesnenia som objednal, znacka Elring. Chcem sa opytat ci nemam dat vymenit aj predne lambda sondy ked sa budu menit tesnia? Bude to mat zmysel? Neni to velka položka, Denso lambda 50 eur a NGK 62 eur..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja by som sa rozhodoval podľa oscilogramu,pokiaľ sa lambda preklápa správne a aj frekvencia nespomaľuje,škoda peňazí,nič sa výmenou nedosiahne.
michal744
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal744 »

Dakujem za odpoved, dam vymenit tesnenia, napisem ako to dopadlo.

Tesnenia a vlnovec som daval vymienat do neprofesionalneno servisu h&s garage. Po vymene tesneni sa objavili spominane chyby a vlnovec bol namiesto zazvarania zatmeleny!!

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Endva3 a 24 neregistrovaných