Passat B5.5, 1.8T, žeravé turbo

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Passat B5.5, 1.8T, žeravé turbo

Príspevok od používateľa mm09 »

Dobrý deň, dlhšie riešime problém ohľadne žhavenia/žeravenia zvodov a turba. Auto je Passat 1.8T, AWT, 2004, 265 000km. Od kúpy malo auto problém s prasknutou hadičkou do ventilu regulácie turba, čoho následkom bol vysoký tlak na turbe, závada odstránená, turbo reguluje krásne. Druhým problémom bol vadný PCV ventil a podtlak v motore, rovnako odstránené výmenou PCV ventilu. Tretí problém však od kúpi pretrváva a to je spomenuté žhavenie zvodov a turba.
S autom sa stačí za prevádzkovej teploty (okolo 90°C) odviezť zhruba 2km do mierneho kopca pri trocha prudšej akcelerácii, jazda v rozmedzí 2000 - 4000 ot a turbo vyzerá nasledovne:

Obrázok

Na aute bol vymenený:

ventil odvetrania
škrtiaca klapka
PCV ventil
nové rozvody (neoverené)
lambda sonda
termostat
čidlo teploty chladiacej zmesy
olej, filtre
vybratý katalyzátor - to trocha zlepšilo situáciu, pôvodne boli zvody vyžhavené od hlavy valcov až po druhú lambda sondu, od vybratia katalyzátora žhaví max po prvú

vyskúšané:

nahratý originál software
vstrekovače boli na testovaní, s výsledkom vraj všetky vstrekujú rovnomerne a ako majú
vyskúšaná jazda bez zadného tlmiča výfuku

Auto má pomerne dobrý ťah, avšak dosť vysokú spotrebu a teplota zvodov sa prejavuje len vizuálne večer.

Pripájam meranie v záťaži

Obrázok

Poprosím odborné názory a argumenty na tému, čo môže takýto jav spôsobovať.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Zvysenu teplotu robi zly pomer zmesi paliva a vzduchu,teda zmes je chudobna.Ked je take zerave,motor musi nasavat falosny vzduch.Volnobeh je krsny rovnomerny?
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Nechcem mudrovat a mozno to bude odveci pretoze na aute som to nezazil.Ale ked zacne prepustat olej v turbe do turbiny vyfuku pri teplote cca 500 stupnov sa zapali tak potrubia z turba idu do zerava a z vyfuku ohen.Tak ako vo videu.Musel by ale ubudat olej.
https://www.youtube.com/watch?v=x_zC7QK64Ks
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skús urobiť načítanie všetkých meraných hodnôt ako som ti písal,1,8T má velmi rozsiahlu diagnostiku a nechce sa mi veriť že sa v tej pomaly tisícke hodnôt nenájde anomália.Ten motor nedá velkú šancu zistiť príčinu bez diagnostiky a meraní,tu sa asi viac mechanikov zhodne na najpravdepodobnejšom scenári o chudobnej zmesy.Prečo je taká už treba hladať,ale ak teda chudobná je tak to v diagnostike kričí na tridsiatich miestach.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ved prave pisem o falosnom vzduchu.Take zeravenie ake je na fotke musi sposobyt jedine chudobna zmes.Mali sme pripad audi tsi ked prisiel zakaznik s takym zeravenim s hasiacim pristrojom na prednom sedadle pripadnej potreby!!!To nie je sranda.
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Ďakujem za názory, mhlavaty, merané hodnoty načítam, ale budem mať k autu prístup zrejme až dnes večer alebo v stredu, tak to sem hneď pošlem.

avelmak: voľnobeh na diagnostike skáče 800 - 840 ot/min, ale na viacerých autách, čo som diagnostikoval to robilo, neviem, či je to normálne

christiane: olej trocha upúda, ale nie je to nejaké závratné množstvo

A hasiaci prístroj je tiež pre istotu v aute, lebo tá teplota je dosť vysoká. Pošlem tie údaje čo najskor.

Ešte dodám, to auto má 265 000km, ale zhruba pri 150 000 bol v Porsche niekde v Čechách menený motor, čo sa stalo so starým neviem, ale bolo to v autorizáku robené. Kompresie okolo 12.3 bar všetky valce.

Tu je ešte log zo záťaže, čo bol v prvom príspevku na obrázku, sú tam aj údaje z váhy.
https://uloz.to/!lKC4unSoeWfp/log-01-002-115-114a3-csv
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

12.3 baru kompresia nie je malo?Co som robil generalky na starsich Mercedesoch to uz bolo po smrti a zral olej.Pri 15 sa uz robil vybrus,18 no dajme tomu a po generalke 25 barov.A to hovorim o 40 rocnych autach.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

dizel benzin atmosfera turbo, vsetko stejna kompresia ? lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemôžeš pomiešať benzín z naftou,takto vyzerá diesel veľa x 100 tis km prvá rotačka a najslabšie Tdi,benzin je benzin a turbák má nízku kompresiu
Obrázok
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Urobil som mapovanie kanálov do CSV.

Obidve merania sú na voľnobeh za tepla, prvé je po 10min voľnobehu, keď s autom prišiel:

https://uloz.to/!WKIRyv1oHxLZ/blockmap- ... h10min-csv

Ďalšie meranie vypol motor a hneď naštartoval:

https://uloz.to/!Te4fMjp1O0dO/blockmap- ... 018-dh-csv

Po novom tam vychadzuje chybu 17545 "bohatá zmes" v chybových hláškach.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Podla lambda faktoru by som povedal by som že treba dôkladne pozrieť prípravu zmesi,tlak paliva,váha vzduchu,tesnosť sania,ventil odvetrania,z tých hodnôt je jasné iba to že má problémy z reguláciou palivovej zmesi
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

To je normálne nacipovany motor.pokial to není viditeľné cez deň tak slaba jazda.
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Dobrý deň, opätovne sa vraciam k tejto téme, nakoľko sme sa autu dlhšie nevenovali.
Pozreli sme prípravu zmesi, ako písal pán mhlavaty. Bol nízky tlak v systéme od palivového čerpadla, preto bolo vymenené aj s regulátorom tlaku paliva. Po tejto výmene sa ustálili otáčky na 800ot/min, pred výmenou skákali z 800 na 840 zhruba každé 2 sekundy, momentálne držia na 800. Ďalej sme prečistili EGR aj s Combi klapkou. Je tam nahratý originál software, čipované to určite nie je.
Turbo a zvody však žhaví naďalej rovnako.
Vyskytol sa však druhý problém, s autom sme sa boli previezť tak 100km, plynulá jazda, ľahká noha na plyne, turbo žeravé samozrejme aj zvody a zrazu vyplo motor. Odvtedy auto prejde 2km motor úplne vysadí a hneď po vyradení ho vypne, 2 sekundy na to stačí otočiť klúčom, motor hneď naskočí, ide krásne do otáčok, ťahá, prejde 2km zhruba a znova ho vypne. Posledných 10km sme možno 5x štartovali.
Nejaké nápady, čo ešte pozreť ?

Ešte dodám, opätovne sme merali kompresiu za studena aj na horúcom motore a všetky valce okolo 12bar. A je tam aj nová váha vzduchu.
smoke46
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 26.04.2014 13:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smoke46 »

Zdravím, mám podobný problém na 1.8T 140KW, večer po jazde 3km do kopca pri cca 2500-4000ot mi svieti turbo, bolo spravené odvetranie aj s ventilmi, nová lambda, nový snímač teploty, sviečky...

Obrázok

Podla diagnostiky je motor, snímače, váha vzduchu v poriadku
vzduch za váhou neťahá... turbo je po repase, nový kat ...
Auto má ťah dobrý, voľnobeh nekolíše ani nevynecháva.
Dakto nejaký nápad na čo sa ešte zamerať ?
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Dobrý deň,
smoke46: takýto prejav turba je zrejme nakoniec normálny. Dlho sme to testovali, ten list, čo sme všetko na tom aute pomenili by bol dosť dlhý. Nakoniec sme zobrali druhé 1.8T v Passate B5 a to sa hrialo presne tak isto. Kamarát bol skúšať ešte Passat 2.3, čo turbo síce nemá, ale tiež mu dobre zahrialo zvody. Určite by som to teda neriešil, je to škoda peňazí a hlavne času, treba dať do auta hasičák a voziť sa.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných