Seat Cordoba - hučanie medzi 100-110 km/h
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Seat Cordoba - hučanie medzi 100-110 km/h
Dobré ránko.
Mám otázku skôr mechanického charakteru.
Včera som šiel na otcovej Cordobe, r.v. 1996, motor 1.4 8v, 44kW, 220000km, a všimol som si zaujímavú vec.
Auto pri rýchlosti 100-110km/h hučí od prednej nápravy.
Začalo to podľa otca asi týždeň dozadu.
Vydáva taký zvuk, ako keby bolo vadné ložisko.
Hučí aj pri zaradenej rýchlosti, aj pri vyradenej rýchlosti, alebo pri vyšliapnutej spojke.
Hučí na každej rýchlosti, bez ohľadu na otáčky-aj pri trojke, aj pri štvorke aj pri päťke.
Pri rýchlostiach pod 100km/h, alebo 120+ nehučí vôbec.
Volant vôľu nemá, pri otáčaní sa pri pomalej rýchlosti doľava naplno aj napravo nie je počuť žiaden zvuk, žiaden šelest.
Pneumatiky sú ročné Dunlop Sportcontact, nezjazdené, nahustené, vyvážené, nepoškodené.
Geometria bola robená dávnejšie, volant neťahá do strany, ide krásne rovno.
Rozvody robené pred rokom.
Olej v prevodovke vymenený pri 180000km.
Olej aj filtre menené každý rok.
Brzdy menené aj s ložiskami minulý rok.
Ako prvé ma napadli ložiská, ale tie by mali hučať lineárne so vzrastajúcou rýchlosťou.
Tu je však počuť hukot monotónneho tónu, ktorý je počuť len v danom rozmedzí.
A od 120km/h ten hukot prestane a auto má tichý chod.
Pneumatiky ma napadli tiež, ale robí to aj pri zimných Matadorkách aj pri letných Dunlopoch.
Stretli ste sa niekto s takouto vecou?
Môžete ma nasmerovať, že na čo sa najskôr zamerať?
Ďakujem.
Mám otázku skôr mechanického charakteru.
Včera som šiel na otcovej Cordobe, r.v. 1996, motor 1.4 8v, 44kW, 220000km, a všimol som si zaujímavú vec.
Auto pri rýchlosti 100-110km/h hučí od prednej nápravy.
Začalo to podľa otca asi týždeň dozadu.
Vydáva taký zvuk, ako keby bolo vadné ložisko.
Hučí aj pri zaradenej rýchlosti, aj pri vyradenej rýchlosti, alebo pri vyšliapnutej spojke.
Hučí na každej rýchlosti, bez ohľadu na otáčky-aj pri trojke, aj pri štvorke aj pri päťke.
Pri rýchlostiach pod 100km/h, alebo 120+ nehučí vôbec.
Volant vôľu nemá, pri otáčaní sa pri pomalej rýchlosti doľava naplno aj napravo nie je počuť žiaden zvuk, žiaden šelest.
Pneumatiky sú ročné Dunlop Sportcontact, nezjazdené, nahustené, vyvážené, nepoškodené.
Geometria bola robená dávnejšie, volant neťahá do strany, ide krásne rovno.
Rozvody robené pred rokom.
Olej v prevodovke vymenený pri 180000km.
Olej aj filtre menené každý rok.
Brzdy menené aj s ložiskami minulý rok.
Ako prvé ma napadli ložiská, ale tie by mali hučať lineárne so vzrastajúcou rýchlosťou.
Tu je však počuť hukot monotónneho tónu, ktorý je počuť len v danom rozmedzí.
A od 120km/h ten hukot prestane a auto má tichý chod.
Pneumatiky ma napadli tiež, ale robí to aj pri zimných Matadorkách aj pri letných Dunlopoch.
Stretli ste sa niekto s takouto vecou?
Môžete ma nasmerovať, že na čo sa najskôr zamerať?
Ďakujem.
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Keďže tou výmenou pneumatík si kolesá ako príčinu toho zvuku vylúčil, zároveň to hučí pri hocijakej zaradenej aj nezaradenej rýchlosti v prevodovke, takže by to malo byť niečo medzi nábojom kolesa a prevodovkou.
Ložiská kolies môžeš vylúčiť alebo potvrdiť jazdou v zákrute doľava aj doprava, pokiaľ sa vtedy zvuk zmení, tak je to ložisko kolesa.
Ak zostane zvuk aj pri jazde v zákrute rovnaký, tak je to pravdepodobne ložisko diferencialu alebo diferencial. Samotná poloos, resp. kĺby poloosi by sa takýmto spôsobom prejavovať nemali.
Ložiská kolies môžeš vylúčiť alebo potvrdiť jazdou v zákrute doľava aj doprava, pokiaľ sa vtedy zvuk zmení, tak je to ložisko kolesa.
Ak zostane zvuk aj pri jazde v zákrute rovnaký, tak je to pravdepodobne ložisko diferencialu alebo diferencial. Samotná poloos, resp. kĺby poloosi by sa takýmto spôsobom prejavovať nemali.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
@wilz
Zvuk za jazdy do zákruty do jednej či do druhej strany sa neprejavoval nijak. Je to jedno, či idem rovno, alebo do zákruty, podstatná je rýchlosť. Ak idem 90km/h, tak nič. Ak idem 120km/h, tak nič. Ak 100, alebo 110km/h, tak zvuk, ako keby štartovala 29tka...
Diferenciál, resp. jeho funkčnosť/nefunkčnosť sa dá "zdiagnostikovať" ako?
@seven549
Tie firestony hučali len v tom rozmedzí 95-115km/h?
Gumy nie sú zostarnuté, majú rok a najazdili možno 5000km.
Predtým tam 10 rokov boli Micheliny a na nich sa najazdilo 80000km, už boli ako slicky a auto nehučalo.
Zvuk za jazdy do zákruty do jednej či do druhej strany sa neprejavoval nijak. Je to jedno, či idem rovno, alebo do zákruty, podstatná je rýchlosť. Ak idem 90km/h, tak nič. Ak idem 120km/h, tak nič. Ak 100, alebo 110km/h, tak zvuk, ako keby štartovala 29tka...
Diferenciál, resp. jeho funkčnosť/nefunkčnosť sa dá "zdiagnostikovať" ako?
@seven549
Tie firestony hučali len v tom rozmedzí 95-115km/h?
Gumy nie sú zostarnuté, majú rok a najazdili možno 5000km.
Predtým tam 10 rokov boli Micheliny a na nich sa najazdilo 80000km, už boli ako slicky a auto nehučalo.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Je fakt že takto definované hučanie pri určitej rýchlosti je obvykle spôsobené pneumatikami.
Je však málo pravdepodobné že by sa rovnaké hučanie vyskytovalo pri rovnakej rýchlosti pri dvoch rôznych sadách pneumatík, takže myslím že kolesá je možno vylúčiť.
S diferencialmi zase nemám toľko praktických skúseností aby som rozdával fundované rady, ale myslím že zisťovať jeho stav, resp. stav jeho ložísk sa dá až po jeho rozobratí, inak sa dá len usudzovať na to že zvuk pochádza odtiaľ.
Takže myslím že pokiaľ nie je situácia taká, že už už to žiada riešenie, tak by som počkal, či sa to nejako vyvrbí a dovtedy s tým skúsiť žiť.
Je však málo pravdepodobné že by sa rovnaké hučanie vyskytovalo pri rovnakej rýchlosti pri dvoch rôznych sadách pneumatík, takže myslím že kolesá je možno vylúčiť.
S diferencialmi zase nemám toľko praktických skúseností aby som rozdával fundované rady, ale myslím že zisťovať jeho stav, resp. stav jeho ložísk sa dá až po jeho rozobratí, inak sa dá len usudzovať na to že zvuk pochádza odtiaľ.
Takže myslím že pokiaľ nie je situácia taká, že už už to žiada riešenie, tak by som počkal, či sa to nejako vyvrbí a dovtedy s tým skúsiť žiť.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Ja mam ibizu 6L 2007 112500 km to ma a huci snad od 6rokov. huci aj na zimnych aj na letnych.poznam to robi to iste.siel som uz aj lozisko menit no nic nenasvedcovalo tomu ze je zle.a v troch servisoch sa zhodli tiez.prehodil som gumy prava lava predne zadne rezerva zimne vselijake kombinacie nic.trvalo to dlho kazdy den som prehodil jedno koleso a jazdil za ucelom.posuval sa len hluk bud do nizsich rychlosti alebo do vyzsich.hluk sa stale menil aj vekom gum.kazda sezona iny hluk.kupil som nove zimne matadorky zrazu ticho celu zimu.uvidime co to bude dalsi zimu.letne gumy mam barumky jazdene z firemnej fobie predne Firestone jazdene z druhej fobie.minuly rok hucali tento zazrak hucia len od 105-110 inac je klud.barumky hucia fitestony nie.povodne Firestone co boli z vyroky hucali akoby som mal zle loziska aj diferak.cize toto leto to bude bez hluku.auto mam len do mesta okresky jazdi malokedy viac to uz nerieism.hucia tak aj fobie ale nikto to neuhana nad 100 tak o tom majitelia ani nevedia alebo neregistruju to.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
@seven549
Dunlopy mám aj ja na megane, akurát na otcovom sú 175/70 R13 a ja mám 195 65 r15 a nehučali doteraz ani jedny ani druhé.
Ja som na tom aute jazdil dávnejšie dialnice, 40000km ročne a jazdil som 120km/h a oco už jazdí teraz len medzimesto piánko 90km/h, takže si to nevšimol. Akurát nedávno obehoval niekoho, čo šiel 80km/h a šiel 110km/h a vtedy si to všimol.
Je pravda, že keď nie to prebiehanie, tak spokojne jazdí doteraz a táto téma by tu nevznikla...
@wilz
Je pravda, že doteraz to nerobilo a auto jazdilo celú zimu a problém sa ukázal len teraz. Riešiť diferák by som si svojpomocne netrúfal. Ak to nebude robiť pod 100km/h, tak nebude dôvod to riešiť, ale je jasné, že to nie je normálny stav. Nerád by som bol, ak by to vyvolalo ešte závažnejšiu a drahšiu poruchu...
V súvislosti s diferenciálom ma napadla výmena oleja v ňom. Mení sa tam olej, alebo aj tam je "doživotný", ako v prevodovke?
Dunlopy mám aj ja na megane, akurát na otcovom sú 175/70 R13 a ja mám 195 65 r15 a nehučali doteraz ani jedny ani druhé.
Ja som na tom aute jazdil dávnejšie dialnice, 40000km ročne a jazdil som 120km/h a oco už jazdí teraz len medzimesto piánko 90km/h, takže si to nevšimol. Akurát nedávno obehoval niekoho, čo šiel 80km/h a šiel 110km/h a vtedy si to všimol.
Je pravda, že keď nie to prebiehanie, tak spokojne jazdí doteraz a táto téma by tu nevznikla...
@wilz
Je pravda, že doteraz to nerobilo a auto jazdilo celú zimu a problém sa ukázal len teraz. Riešiť diferák by som si svojpomocne netrúfal. Ak to nebude robiť pod 100km/h, tak nebude dôvod to riešiť, ale je jasné, že to nie je normálny stav. Nerád by som bol, ak by to vyvolalo ešte závažnejšiu a drahšiu poruchu...
V súvislosti s diferenciálom ma napadla výmena oleja v ňom. Mení sa tam olej, alebo aj tam je "doživotný", ako v prevodovke?
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: foter, mhlavaty a 12 neregistrovaných