Fiat Bravo 1,6 , LPG - sviečky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 05.05.2017 08:16 Zdieľať na Facebook
Fiat Bravo 1,6 , LPG - sviečky
chcel by som sa s vami poradit ake sviecky dat do fiata 2000 motor 1,6 no je tam namontovane aj lpg
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Čo sa týka temy zap.sviečok, veĺa som s tým laboroval,
nakolko mal som len auta na benzin a na LPG.
Je potrebné si prečítať tabuĺky ohĺadom tepelnej hodnoty sviečok, to je najzakladnejšia vec pre použitie vhodných sviečok,
použiť sviečku so SPRAVNOU tepelnou hodnotou,pre dané podmienky režimu práce motora.
Všeobecne platí ,že sviečka označená nižším čislom tepelnej hodnoty je tzv.teplá sviečka hodí sa do menej namahaných motorov spaľujucich benzin,
sviečka z vyšším čislom tepelnej hodnoty je určená pre motory s vyšším výkonom a špecialne pre prevadzku na LPG,kde v spaľovacom priestore vznika vysoká teplota.
Pracovny rozsah teploty v spaĺovacom priestore je cca 650-900 °C pričom teplota izolatora spodnej časti sviečky je od 450-850°C tieto hodnoty by sa nemali prekročiť nakolko by potom mohli vznikať samozapaly od rozžeravenej sviečky.
Tolko teoria,
podĺa mojich skusenosti iridiove sviečky su vhodnejšie pri prevadzke na plyn, no menej vhodné pre prevadzku na benzin.
Pri vybere sviečky sa treba riadiť odporučaním vyrobcu motora a používať len kompatibilne typy sviečok určených pre tento motor.
Čo sa týka značky zap.sviečok je to trochu čudné,ale nie každý motor ide dobre na schvalené zap.sviečky hocjakej značky, napr. motory VW idu dobre na sviečky BOSCH a DENSO, kym motory GM funguju najlepšie na sviečky NGK .
A ešte takto,že pozoroval som rozdiel v spotrebe pri použití najlacnejšej sviečky oproti iridiovej sviečke asi 0,2-0,3 l/100km ,teda tvrdím,že iskra iridiovej sviečky je silnejšia ,a preto motor dokáže pracovať efektívnejšie.
Čo sa týka viac-elektrodových sviečok , myslím si ,že vo vysokovýkonných zapaĺovacich systémoch použitých v novych autach vyrobených v poslednych niekolkych rokoch, nemaju opodstatnenie, nakolko v daný moment vždy skáče len jedna iskra.
nakolko mal som len auta na benzin a na LPG.
Je potrebné si prečítať tabuĺky ohĺadom tepelnej hodnoty sviečok, to je najzakladnejšia vec pre použitie vhodných sviečok,
použiť sviečku so SPRAVNOU tepelnou hodnotou,pre dané podmienky režimu práce motora.
Všeobecne platí ,že sviečka označená nižším čislom tepelnej hodnoty je tzv.teplá sviečka hodí sa do menej namahaných motorov spaľujucich benzin,
sviečka z vyšším čislom tepelnej hodnoty je určená pre motory s vyšším výkonom a špecialne pre prevadzku na LPG,kde v spaľovacom priestore vznika vysoká teplota.
Pracovny rozsah teploty v spaĺovacom priestore je cca 650-900 °C pričom teplota izolatora spodnej časti sviečky je od 450-850°C tieto hodnoty by sa nemali prekročiť nakolko by potom mohli vznikať samozapaly od rozžeravenej sviečky.
Tolko teoria,
podĺa mojich skusenosti iridiove sviečky su vhodnejšie pri prevadzke na plyn, no menej vhodné pre prevadzku na benzin.
Pri vybere sviečky sa treba riadiť odporučaním vyrobcu motora a používať len kompatibilne typy sviečok určených pre tento motor.
Čo sa týka značky zap.sviečok je to trochu čudné,ale nie každý motor ide dobre na schvalené zap.sviečky hocjakej značky, napr. motory VW idu dobre na sviečky BOSCH a DENSO, kym motory GM funguju najlepšie na sviečky NGK .
A ešte takto,že pozoroval som rozdiel v spotrebe pri použití najlacnejšej sviečky oproti iridiovej sviečke asi 0,2-0,3 l/100km ,teda tvrdím,že iskra iridiovej sviečky je silnejšia ,a preto motor dokáže pracovať efektívnejšie.
Čo sa týka viac-elektrodových sviečok , myslím si ,že vo vysokovýkonných zapaĺovacich systémoch použitých v novych autach vyrobených v poslednych niekolkych rokoch, nemaju opodstatnenie, nakolko v daný moment vždy skáče len jedna iskra.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných