Zaslepenie EGR-1.9dCi 88Kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Zaslepenie EGR-1.9dCi 88Kw

Príspevok od používateľa marco98 »

Po vyriešení zatekania do auta kvôli upchatým odtokom mám jednu otázku. Mám zrejme zašpinený EGR ventil(čierny dym, slabý ťah odspodu, pri záťaži občas prepne do režimu ked síce ťahá, ale slabo(turbo fúka-niečo ako polonudzový rezim-iba pri uplne zohriatom motore,max rýchlosť okolo 120kmh). Po zhasnutí a štarte všetko okej. Rozmýšľam teda vyčistiť a zaslepiť EGR ventil. Je tam otrasný prístup ale nejako to dám..moja otázka však znie, či je možné ho zaslepiť. Počul som že pri 1.9 dCi 120 to nie je možné, na nete som však našiel záslepku priamo naň. http://www.fusion.sk/katalog/product/188216
Bude to fungovať? Netreba ho vyradiť aj softverovo? Nebude písať chybu? Dakujem za odpoved
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

A este nam prezrad pre pana Jana to chces zaslepit,ked egr ma svoju funkciu,ulohu.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Lebo aj napriek tomu že ho nepodtáčam a jazdím normálnym tempom sa tam neustále hromadí bordel. Taktiež kvoli tomu aby mi v strede predbiehania "nevyplo auto" ako mi to spravilo minule. Nehovoriac o nadmernom dymení od 3 tis. otáčok. Inak ešte som zabudol dodať že auto smrdí ako stará Avia-taký štiplavý zápach. Robila sa skúška na tesnosť no bolo bez únikov. Ci to vyčistiť radšej iba? V BB nejký dobrý servis, ktorý to bude ochotný vyčistiť nepoznáte?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Vycistit cele sanie a zistit skore zanesenie sacieho traktu.Nic nevyradit.Co si pisal,to nie su argumenty na odstranenie,to je normalny jav pri zaneseni.A vonkoncom sisi si isty ze to je s egr?
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Okej nechám si poradiť :) Tak všetko ostatné(ževraj) bolo skontrolované. Mne ešte napadli podtlakové hadičky okolo turba(to by ale vysvetlovalo len čierny dym, nie to občasné padanie do toho polonudzaku či ako to nazvať, zvlášť na kopcoch ako Donovaly a podobne-na rovnike to nespravilo ani raz ani po zahriatí). Len kto mal Scénic 2, vie čo je tam za prístup+absolútne neviem ktoré si kde všímať. Inak nemal som možnosť si porovnať od kade má naplno tlačiť turbo, mne začína okolo 2100 otáčok. Včera som sa viezol v Passate 1.9TDI 74Kw a ten tlacil od cca 1800. Viem, že je to koncepčne uplne odlišný motor, ale predsa sa mi zda že 2200 je trochu neskoro. Ideálne ak by sa dakto k tomu ťahu vyjadril, kto mal tento motor.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nezaslepovať v žiadnom prípade.Súvisí to aj z dymením pretože EGR emisie znižuje,takže zlikviduješ práve to čo je dobré,znižuje teploty spalovania,zase dobrá vec,znižuje spotrebu tretia vec.
Len to treba čistiť,a často (skoro vždy) aj zo sacím potrubím.A máš zase pokoj min 50 tis km aj v mestskom režime,v mimomestskom aj 100 tis.V meste ovšem sa jazdí po tretí prev.st čo je cca 55km a motor šlape v ideálnych 1900-2000 ot.Kto si dá povedať a nie je tvrdohlavý baran,naraz zistí že na spotrebu žiadny vplyv a EGR za ukladá približne tak ako keď sa jazdí mimo mesto.Len národ toto je desne tvrdohlavý kým pochopí o čo kráča.Ešte stále operuje dostatok blbcov z názorom ako si motor papá svoje...pozostatky.Ale vojnu z idiotom ešte nikto nevyhral.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Dakujem za názory, dám to teda riadne vyčistiť aj so saním radšej :) V meste jazdím presne na trojku čo je presne tých cca 2100 otáčok. Vtedy mám aj menšiu spotrebu ako na 4ke a auto sa nedusí+je motor oveľa pružnejší lebo tam začína maximálny krúťak.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až si dáš do poriadku EGR a sanie bude čisté,tak si zvykni čas od času robiť overenie či hrozí alebo nie núdzový režim.Lebo,ak príde,bude to skoro naisto v nevhodný čas a može stáť život.To si kopec ľudí neuvedomuje,až kým im auto nezvädne v predbiehaní kamiona.Ja viem ako vyzerá človek ktorý práve ušiel hrobárovi z lopaty,to lahko poznáš,lebo je posr.ý aj za ušami.Preto občas a jedine ak sú splnené všetky potrebné prvky bezpečia,treba pri tých daných 2000 otáčok na trojke preradiť do štvorky a dať plný plyn do podlahy.A držať a držať plný do (ak sa dá) 3900-4000 ot.Pozor lebo je to už hodne na pokuty.Preto rozum tam vždy musí byť.Ak to absolvuje auto v pohode,núdzový určite nehrozí. Pre miernych stačí tlačiť plyn do 3000 ot. a dosť a to ešte ide bez rizík.Ak by aj k núdzovému došlo,každý turbodieslový majiteľ by si mal natrénovať rýchle vypnutie a zapnutie kľúča bez toho aby vyradiť,mačkal spojku a pod.len klúč von a klúč na zapalovanie aby sa zrušil núdzový.Môže to zachrániť život,preto kto čo len trochu chochmesa používa trocha spozornie a premyslí si,čo teraz čítal.Sťažovať sa u sv.Petra nemá nik odskúšané,tak treba skúšať to čo sa dá garantovane
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Dakujem za radu, určite to vyskúšam. :300f:
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní