Millers oils, skutočne najlepšie?

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pentium133
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 18.02.2011 10:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pentium133 »

pan srsen19 ake su vysledne dojmy z jazdenia na Millers EE LONG LIFE 5w40 NANODRIVE ?
ak dany olej splna specifikaciu motoroveho oleja danu vyrobcom vasho vozidla,
ktorym z tychto parametrov Vas ten olej ocaril?

Vis @ 100C (cSt)
Vis @ 40C (cSt)
Viscosity Index
Pour Point (C) max
Flash COC (C)
Noack % off @ 250C
HTHS
Total Base No

napiste volaco, aspon dojmy a subjektivny nazor.
dakujem.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

pentium133: parametre iných olejov si vieš tak isto vygoogliť a sú takmer totožné, snád si nemyslíš že si niekto z oleja čo zakúpil necháva robiť nejaké chemické rozbory

Čiže čo vlastne očakávať okrem toho že nepoznáš rozdiel. Ak by sa niekto ohánal tým že pocitovo motor stíchol a podobne tak to je preto že vymenil starý vyjazdený zdegradovaný olej za nový

Presne taký rozdiel pocítiš ked vymeníš staré ojazdené pneu za fungláče. Každý len vykrikuje o kolko sú lepšie, ale keby si súčasne porovnal tie isté zjazdené ako fungláče s inými fungláčmi tak by tiež skoro žiaden rozdiel nepocítil
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Millers môžu byť dobré oleje ale určite nie o toľko o koľko sú drahšie. Kto rád vyhadzuje peniaze nech sa páči...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až budeš vidieť pár motorov po 200 tis a nebudeš vedieť namerať nikde ani stotinku opotrebenia,zmeníš názor.
Oleje sú jedna najnešťastnejšia téma,olejom rozumie celé slovensko a tak to aj vyzerá.každý majiteľ auta to má vo vlastných rukách,to skutočne je jediné rozumné sa držať toho známeho - kto chce kam,pomôžte mu tam.
Ďaleko smutnejšie je to čo vyvádzajú výrobcovia z predpisom výmen.Tak syn sa blíži 5000 km od nova (blue HDi) tak sa pýtam kedy ide na výmenu oleja.A že pri 20 tis km.To by som takú vylepil tomu hajzlovi čo motoru v zábehu chce meniť olej po 20 tis.km že by sa aj posral.Takže...zo servisnou knihou si vytriem zadok,výmena bude teraz po 5 tis.A potom že to ide dole vodou,motoru dáme super záber aj z pilinami,potom pri 100 tis si asi kúpime nový motor.To sú všiváci
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Neviem na koho a čo reagujete ale píšete to čo si myslím a napísal som aj ja - vôbec nieje dôležité či Millers alebo Total či Mobil, ak výrobca priamo neurčil zlú špecifikáciu resp. motor má olejové hospodárstvo dobre vymyslené tak je rozhodujúca včasná výmena... a nie značka....
Škoda že sú špecifické motory ktoré ako ukázala skúsenosť potrebujú iný olej než udáva v pláne výrobca - napr. pre 350Z asi nebude vhodná viskozita 5W30, pre HTP sa ukázal vhodný 5W50... takže maslo na hlave majú hlavne výrobcovia... až potom majitelia... oni totiž len plnia pokyny čo majú v knižkách - meniť a 20 000km tak 20 000... v zábehu netreba meniť tak netreba.... dajte ľahkobežný olej bez ohľadu na prevádzku tak ľahkobežný... VEĎ VÝROBCA VIE ČO TAM PATRÍ - no on to vie ale aj tak doporučí niečo iné...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je mazanie ako mazanie,tým myslím kde a čo je mazané.Sú veci v motore kde by stačila masť z oškvarkov ale sú velmi špecifické časti kde je mazanie na hrane možného.Niekde pôsobí strihová sila,niekde sú prítomné obrovské odstredivé sily takže asi nebudem ďaleko od pravdy že časť pohyblivých dielov z hladiska mazania problémová bude určujúca.Dva príklady za všetky.Pri reťazi je na hrane možného dostať olej do článkov k čapíkom.Prenášacia ploška je takmer nulová,sily pôsobiace na plochu obrovské,odstredivá sila nedovolí dopraviť olej na potrebné miesta.Druhý príklad je šialená sila na PD motoroch (tlaky) v rozvodovom mechanizme.Určine nie je náhoda uloženie vačkovice vo výmenných šálkách podobne ako kluka.
Takže by som určite nehádzal motory do jedného vreca že čo jednému vyhovie,musí aj druhému,hlavne vymeniť včas.Práve v týchto velmi špecifických motoroch si treba dobre rozvážiť aký olej áno/nie.
Motor môže dožiť tak milion ako 200 tis,to si množstvo chytrákov nepripustí že nesprávna volba sa rozhodne vymstí a svoju daň vyberie.Baby,fotbal,politika a autá,v tom sú slováci majstry sveta,a kedže každý svojho neštastia tvorca,tak je to správne soudruzi,tak to má být,nech si každý robí podla svojho.
dveme
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 04.05.2017 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dveme »

Kupic, ci nekupit.
Marketing, ci realita.
Pochybujem, ze doruci 3x taky vykon, ako 3x lacnejsi obycajny olej.
Avsak, moja realna skusenost, cca 200kw benzin, 215 tisic najazdene. Interval oleja 13-15tisic KM. 20% jazda v meste, 10% okresky, 70% dialnice. Niet dna, keby nemam pedal na podlahe par sekund (aj opakovane). cize jazda skor sportova (bez pokuty a antiradaru ci detektoru, ci cohokolvek, cize nie hlava nehlava, nikoho som nezabil, nebojte).
Olej, ktory odporucil vyrobca, zerie cca 1L na servisny interval.
Miller Oils (CFS NT) zozral cca 4dc na servisny interval. Tazko povedat, kedze ryska nie je az tak presna, nepocital som to na mililiter co vytieklo.
Mne nejde o to, aby som za 1 euro ziskal idealny vykon, pomer cena/vykon, ale o to, aby pri mojom brutalnom najazde 40-50tisic KM/rok v sportovom style, prezil motor dlhsie :)
A spotreba? netusim, ale jazdim o cca 10% menej, ako vyrobca udava.. a brzda rozhodne nie som, skor MPR+10% , ale samozrejme, nie vzdy a vsade. Cize v priemere asi 90% MPR.

Inak, cena je rovnaka ako shitny olej 3x lacnejsi v original servise, ved tam som platil za olej 150eur/vymena, a millers mam za 90eur/vymena + praca (pripadne filter). takze neni o com, je lacnejsi nez original servis :D

Ale mozno len nezmyselne preplacam, netusim.. Nemam vestecku gulu :) ale vzdy sa mi pacia outsiderske znacky a nie tie mainstreamove :) nemozem si pomoct, je to uchylka..

PS: hluk neriesim, nerozoznam ani 3dB, aj ked je to "dvojnasobny hluk" - jedine co by som mohol, no uz nemozem, je odmerat RPM v klude. ale tam bude tolko premennych, ze nema zmysel..


asi to nema zmysel, ale ako uz aj niekto pisal, ak sa jedna o specificku prevadzku, tak asi an tom zalezi. mne to zerie o 60% menej, ako kvalitny olej od vyrobcu.. minimalne toto je na zamyslenie, ci je to dobre, alebo zle, neviem. olej mi netecie. ale mozno t obola nahoda.

ono ja som spokojny, auto ma nikdy nikde nenchalo (no raz mi dosiel benzin 3metre ped benzinkou, musel som dotlacit, bolo to preto, lebo ja to pocitam na decilitre presne a niekto tam tankoval dlho, nechcel som motor uz vypnut). idem si po dialnici, a vidim novy mercedes - vystrazne svetla, otvorena kapota.. bmw, hocico, stare auta, nove auta.. nebol to olej, na 99% nebol, mozno chladiaca kvapalina, mozno milion inych veci (benzin?)... mozno len vyrobna vada.. a mozno aj keby tam lejem tie oskvarky, tak by som dojazdil milion km bez poruchy :)

mozno, ak ma niekto pristup k danej technike, by sa dal porovnat olej tesne pred vymenou, otestovanim, ako sa zmenil za tych 10-15-20 tisic KM. ale aj tak - iny styl jazdy, ine teploty a vlhkost okolia, mozno aj ine palivo (aj keby je snaha o to iste vzdy)..

okrem toho, ktovie ci tie technicke listy neklamu, mohli merat ine vzorky atd.. beriem ich s rezervou..

millers reklamu som nevidel, odporucal mi ho znamy, ktory ma identicke auto (len on kapanek upravene), neviem preco si pochvaluje. ale hovoril mi, ze tiez mu to poradil jeho znamy, s identickym autom, ale aj odlisnym (EVO).. tak neznam no :D

este nieco:
tankujem 98 oktan s VIF aditivom.
dovod?
pri cca 190-200 tisic KM, nepamatam uz presne, mi zacala svietit kontrolka motoru (ta zlta, nic nehovoriaca). na diagnostike nevedeli nic, udjane nizke RPM, znizeny vykon. hovorim im, to nie je mozne, pocitil by som to. a on ze , "no mal som tu jedneho chlapika, co mal 300k auto, a nevedel ze ma taky vykon", tak neviem ci som za blbeho alebo co, ale ak mam 10hz GPS merac rychlosti, a na istom prevodovom stupni zrychlim za identicky cas na desatinu sekundy, ako ked bolo auto nove, tak asi mam pravdu v tom, ze vykon nestracam. myslel som si ze 1-2 %, a on ze to by muselo byt 30%, no to by som fakt nepocitil :D
kazdopadne, spat preco som siahol po aditive do paliva - nikdy som im neveril, je to uplne proti logike, aby mi par korunova vec v koncentracii 1:1000 az 1:500 nieco robila, ved to by davali vyrobcovia povinne, nie ?!
RPM v idle som nizke nemal taktiez, sedim v aute viac, nez najvacsi katolik v kostole, kupil som si diagnostiku, aj podla nej, cisla sedia, RPM je OK.
ikona zmizla po cca 2 tyzdnoch. - mozno to bolo vdka VIF, mozno nie. predtym mesiac a pol blbla, nikto nevedel co to je, preco tam je.
nic ine sa nezmenilo, ani teplota, ani uhol pod ktorym som parkoval, v danom obdobi.
nechce sa mi verit, ze by to bol ten VIF, ale ak ano, tak to je pecka.. mozno precistila trisky, mozno vahu vzduchu, ktovie.. ak to naozaj cisti nieco, tak klobuk dolu.
mhlavaty, aky mas nazor na ten VIF (alebo ine znacky, celkovo) ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi pozitívny,ide do každého rodinného auta už od nula km.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných