kolisanie otacok na volnobehu pri mierne zahriatom motore
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 02.03.2017 21:24 Zdieľať na Facebook
kolisanie otacok na volnobehu pri mierne zahriatom motore
Zdravim.
Mam problem s motorom azv 100kw 2.0tdi.
Ked je auto zohriate pri teplote od cca 55`C az do 90`C ma na volnobehu nepravidelny chod. Ako keby vynechavala jedna tryska. To iste robi pri nakloneni auta dole kopcom ale pri zohriatom alebo studenom nerobi nic.
Diagnostika neukazala nic, korekcie trysiek v norme, novy palivovy filter. Akonahle sa vsak zapne klima alebo nieco s vacsim odberom a zvysia sa mierne otacky vynechavat prestane.
Mate nejaky napad?
Mam problem s motorom azv 100kw 2.0tdi.
Ked je auto zohriate pri teplote od cca 55`C az do 90`C ma na volnobehu nepravidelny chod. Ako keby vynechavala jedna tryska. To iste robi pri nakloneni auta dole kopcom ale pri zohriatom alebo studenom nerobi nic.
Diagnostika neukazala nic, korekcie trysiek v norme, novy palivovy filter. Akonahle sa vsak zapne klima alebo nieco s vacsim odberom a zvysia sa mierne otacky vynechavat prestane.
Mate nejaky napad?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 02.03.2017 21:24 Zdieľať na Facebook
Takže ešte raz.
Pri teplote motora od cca 55ˇC do 90´C má motor na voľnobehu nepravidelný chod, vynecháva, kolíše otáčky. Keď je motor úplne studený, alebo úplne zohriaty ide pravidelne, rovnako aj po zapnutí klímy, resp. miernom zvýšeni otáčok.
Na diagnostike sa neukázala žiadna chyba, korekcie trysiek boli 1 - 0,3 2 - 0,2 3 - 0,3 4 - 0,7. Pri vynechávaní sa korekcia štvrtej trysky zvýšila na 1,5 a mierne sa zvýšila aj korekcia prvej trysky. Tieto korekcie sa však ustálili po výmene gumičiek na tryskách. Popri tom sa vymenil nový palivový filter. Tankuje sa kvalitná nafta, pridáva sa aditívum. Problem neprestal.
Robí to len na volnobehu, pri jazde ziaden pokles výkonu, ani nedymí.
Pri teplote motora od cca 55ˇC do 90´C má motor na voľnobehu nepravidelný chod, vynecháva, kolíše otáčky. Keď je motor úplne studený, alebo úplne zohriaty ide pravidelne, rovnako aj po zapnutí klímy, resp. miernom zvýšeni otáčok.
Na diagnostike sa neukázala žiadna chyba, korekcie trysiek boli 1 - 0,3 2 - 0,2 3 - 0,3 4 - 0,7. Pri vynechávaní sa korekcia štvrtej trysky zvýšila na 1,5 a mierne sa zvýšila aj korekcia prvej trysky. Tieto korekcie sa však ustálili po výmene gumičiek na tryskách. Popri tom sa vymenil nový palivový filter. Tankuje sa kvalitná nafta, pridáva sa aditívum. Problem neprestal.
Robí to len na volnobehu, pri jazde ziaden pokles výkonu, ani nedymí.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
55-90°C ide nepravidelne a teraz zas píšeš - alebo úplne zohriaty ide pravidelne.A čo je 90°C ak nie úplne zohriaty ?
Korekcie ako si ich napísal sú nezmysel.Sú kladné a sú záporne,súčet kladných a súčet záporných je to isté číslo.
Korekcia 1,5 je hodnota ktorú treba riešiť a píšeš že diagnostika neukázala žiadnu chybu.
Kladná hodnota niekedy už od 0.8 cíťiť ako pomykávanie pri akcelerácii.
Robí to na volnobehu....to nemusí byť pravda,v otáčkách nad 1500 nie je možné korekcie diagnosticky sledovať,takže o ďalšom správaní nevieme zistiť nič.
Otestuj si tie korekcie jednoducho tak že ich budeš logovať počas jazdy systémom trápenia.To je tak,že budeš napr akcelerovať na 3 rýchlosť z 1000 ot,poženieš to po 1500 ot,a zase necháš spadnúť a znova.Potom zo záznamu si pozrieš tie korekcie a budeš asi nepríjemne prekvapený.
Ak by si logoval VCDS-kom,tak si tam rovno nahoď aj kanál 001 a 010 a máš pekný prehlad kde si ubral alebo pridal plyn,aké boli otáčky,teplota,dávka paliva,prietok na váhe,tlak turba a teda tie korekcie
Korekcie ako si ich napísal sú nezmysel.Sú kladné a sú záporne,súčet kladných a súčet záporných je to isté číslo.
Korekcia 1,5 je hodnota ktorú treba riešiť a píšeš že diagnostika neukázala žiadnu chybu.
Kladná hodnota niekedy už od 0.8 cíťiť ako pomykávanie pri akcelerácii.
Robí to na volnobehu....to nemusí byť pravda,v otáčkách nad 1500 nie je možné korekcie diagnosticky sledovať,takže o ďalšom správaní nevieme zistiť nič.
Otestuj si tie korekcie jednoducho tak že ich budeš logovať počas jazdy systémom trápenia.To je tak,že budeš napr akcelerovať na 3 rýchlosť z 1000 ot,poženieš to po 1500 ot,a zase necháš spadnúť a znova.Potom zo záznamu si pozrieš tie korekcie a budeš asi nepríjemne prekvapený.
Ak by si logoval VCDS-kom,tak si tam rovno nahoď aj kanál 001 a 010 a máš pekný prehlad kde si ubral alebo pridal plyn,aké boli otáčky,teplota,dávka paliva,prietok na váhe,tlak turba a teda tie korekcie
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných