Preco sa predava tolko jazdenych dizlov?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 30.11.2009 06:26 Zdieľať na Facebook
Preco sa predava tolko jazdenych dizlov?
Vie niekto? Ked hladam jazdene auto na internete tak 9 z 10 je dizel. Je nejaky dovod, preco sa castejsie predavaju? Nezda sa mi ze v pomere predaja novych aut by bol taky velky rozdiel medzi dizlom a benzinom.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Zakaznici instinktivne vedia co je pre nich dobre, kolega sa objednaval do autorizaku s japonskym benzinom a pani mu do telefona hovori: model, rocnik....... take sa na slovensku nepredalo ani jedno , chces k tomu este nieco vedet ? Ked to potrebujes, kup si to ! Hladas jazdeny benzin, neni vyber na slovensku ? Daj si ho doviezt zvonku !
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Asi nie som sám kto nechápe o čo ti ide...
Malé krabičky sú väčšinou benzínové väčšie autá zasa dieslové, ked chceš nájdeš aj malú krabičku s kachlami a aj velkú obludu v benzíne
Chceš kúpiť či len tak sonduješ čo sa predáva?
Kto chce nájde to čo potrebuje a vôbec ho netrápi či je toho alebo onoho viac
Malé krabičky sú väčšinou benzínové väčšie autá zasa dieslové, ked chceš nájdeš aj malú krabičku s kachlami a aj velkú obludu v benzíne
Chceš kúpiť či len tak sonduješ čo sa predáva?
Kto chce nájde to čo potrebuje a vôbec ho netrápi či je toho alebo onoho viac
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Možno aj inštinkt,ale obľuba má hlbšie korene v časoch príchodu legendárnych jednotlivých dieslov či už od Peugeota alebo VW
Motory ktoré boli schopné slúžiť aj pri absencii údržby,absolutne nenáročné na palivo,znalosť obsluhy,motory ktoré priniesly prvé spotreby pod hranicu 5 lt ale aj slušnú dynamiku.Abnormálna výdrž motora spolu z nenáročnosťou...to proste nemohlo inak skončiť.Aj človek neznalý techniky rýchlo pochopil že motor ktorý okrem toho že má kompresiu potrebuje už iba nacvrkať naftu a ide.Hoci aj bez elektriky,hoci zo špinavou naftou kradnutou do bandasiek kedekadiaľ po družstvách,tie autá spoľahlivo išly.
Neskutočne im poškodilo obdobie motorov od Fiata,klepajúce a smradlavé Tipá a Regaty.Našťastie prišla éra síce zložitejších ale aj výkonných a tiež stále velmi spoľahlivých Tdi Jtd Hdi Dci motorov.Pre zmenu nastúpila smolná generácia Ford motorov ktoré sa stali obeťou háklivých čerpadiel.Asi táto éra sa obľube podpísal najvýraznejšie,ostala velmi úsporná,zato však poskytovala zážitok vďaka brutálnemu záťahu turbo motorov z obrovským krútiacim momentom.V tých časoch VW razila inú stratégiu,stroje boli nesmierne jednoduché,informácií o ich servisovaní kvantum,diagnostika neskutočne dobre zvládnutá a boli ľahučko zvládnutelné v úpravách.Z tých motorov ide žmýkať až trojnásobky pôvodných parametrov čo v praxi sprístupnilo vlastniť za prijateľné peniaze ozaj delo na kolesách.Lahká prístupnosť k dielom (určite aj vďaka zlodejom) a všetko to dokopy nemohlo mať iný než magnetický účinok.Kto nejazdil perfektné Tdi,ten nikdy nepochopí.Ten kto to výborné má (mal) nikdy benzin plyn elektrika pozitiv nebude.Škoda mala neskutočné štastie a dostala sa na výslnie vlastne vďaka tejto skupine.Poskytla v modeli Octávia to,čo dodnes nikto okrem súkmeňovcom nevie poskytnúť.Taký súbor super vecí v jednom aute už nebude nikdy na trhu.Stredné auto s obrovským kufrom,velmi úsporné,jednoduché a technicky doslova báječne koncipované,ukážkovo dobre servisovateľné,ešte perfektnejšie diagnostikovatelné ...výkonné podla potreby so životnosťou o ktorej iný nesnívajú.Stala sa síce spolu z Golfami a Passatmi červeným súknom pre kadekoho,ale každý vie svoje a nech si ho aj má.
Motory ktoré boli schopné slúžiť aj pri absencii údržby,absolutne nenáročné na palivo,znalosť obsluhy,motory ktoré priniesly prvé spotreby pod hranicu 5 lt ale aj slušnú dynamiku.Abnormálna výdrž motora spolu z nenáročnosťou...to proste nemohlo inak skončiť.Aj človek neznalý techniky rýchlo pochopil že motor ktorý okrem toho že má kompresiu potrebuje už iba nacvrkať naftu a ide.Hoci aj bez elektriky,hoci zo špinavou naftou kradnutou do bandasiek kedekadiaľ po družstvách,tie autá spoľahlivo išly.
Neskutočne im poškodilo obdobie motorov od Fiata,klepajúce a smradlavé Tipá a Regaty.Našťastie prišla éra síce zložitejších ale aj výkonných a tiež stále velmi spoľahlivých Tdi Jtd Hdi Dci motorov.Pre zmenu nastúpila smolná generácia Ford motorov ktoré sa stali obeťou háklivých čerpadiel.Asi táto éra sa obľube podpísal najvýraznejšie,ostala velmi úsporná,zato však poskytovala zážitok vďaka brutálnemu záťahu turbo motorov z obrovským krútiacim momentom.V tých časoch VW razila inú stratégiu,stroje boli nesmierne jednoduché,informácií o ich servisovaní kvantum,diagnostika neskutočne dobre zvládnutá a boli ľahučko zvládnutelné v úpravách.Z tých motorov ide žmýkať až trojnásobky pôvodných parametrov čo v praxi sprístupnilo vlastniť za prijateľné peniaze ozaj delo na kolesách.Lahká prístupnosť k dielom (určite aj vďaka zlodejom) a všetko to dokopy nemohlo mať iný než magnetický účinok.Kto nejazdil perfektné Tdi,ten nikdy nepochopí.Ten kto to výborné má (mal) nikdy benzin plyn elektrika pozitiv nebude.Škoda mala neskutočné štastie a dostala sa na výslnie vlastne vďaka tejto skupine.Poskytla v modeli Octávia to,čo dodnes nikto okrem súkmeňovcom nevie poskytnúť.Taký súbor super vecí v jednom aute už nebude nikdy na trhu.Stredné auto s obrovským kufrom,velmi úsporné,jednoduché a technicky doslova báječne koncipované,ukážkovo dobre servisovateľné,ešte perfektnejšie diagnostikovatelné ...výkonné podla potreby so životnosťou o ktorej iný nesnívajú.Stala sa síce spolu z Golfami a Passatmi červeným súknom pre kadekoho,ale každý vie svoje a nech si ho aj má.
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Ja by som len pána Hlavatého rád doplnil, že okrem toho zarytého dieslového bláznovstva si u ľudí všímam neochotu čokoľvek nové sa naučiť. Vedia že nové dízle sú už technologicky úplne inde. Pri kúpe je odobrenie vybraného jediné čo chcú počuť. Dnes je doba dostupnosti info - internet vypľuje všetko do sekundy, no oni nechcú počuť o DPF-kách, dvojhmotách, turbách či vstrekoch... Chcú jazdiť za 5 litrov, mať ťah a ostatné ich nezaujíma. Sú schopní vyvaliť 50 000 za auto ale na oleji šetria. Preto diesel bude na prvom mieste... Spotreba je totiž to, na čom hneď zbadáš ze si ušetril. Načo sa obávať drahého servisu, ktorý si zložitý motor skôr či neskôr vypýta. Veď sa to väčšinou v tom čase aj tak posunie niekomu inému...
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Všetko len do času.... aj tie super octavie už im končí životnosť, a nebudu sa dať udržiavať donekonečna..
A tie nové diesle.... Teraz maju ešte nejakú hodnotu, ale
o 5-8, 10 rokov ich nikto nekupi ani za 500 €
A dalšia vec: vytvara sa tu skupina uvedomelejších zákazníkov, ktorí chcu spoĺahlivé benziny ,poprípade LPG
a každy DOPYT nevyhnutne vytvorí PONUKU , uvidime v najbližších 5 rokoch...
Aké autá sa tu budú predávať ....
začínajú ĺuďom VNUCOVAŤ hybridy, niektorí sa aj daju na ne prehovoriť...ALE
ja myslím,že sa tu vygrupuju DVE skupiny auta a motorizácii :
1. velkoobjemové benzínové motory niečo na sposob AMG so všetkým komfortom, a všetkými dostupnými asistentmi
pre tých, čo si ich budú mocť dovoliť...
a 2. uplne jednoduché autá pre plebs , za minmalne ceny, pravda aj uroveň vypracovania spolahlivosti bude priamo umerna cene, teda auta typu Dacia , TATA , Daihatsu, velorexy-teda trojkolky s dvojvalcovým motorom kvoli spotrebe...
a ktovie čo sa tu začne dovaźať ...
a nič medzi tým.. stredna trieda aut vymizne...
A tie nové diesle.... Teraz maju ešte nejakú hodnotu, ale
o 5-8, 10 rokov ich nikto nekupi ani za 500 €
A dalšia vec: vytvara sa tu skupina uvedomelejších zákazníkov, ktorí chcu spoĺahlivé benziny ,poprípade LPG
a každy DOPYT nevyhnutne vytvorí PONUKU , uvidime v najbližších 5 rokoch...
Aké autá sa tu budú predávať ....
začínajú ĺuďom VNUCOVAŤ hybridy, niektorí sa aj daju na ne prehovoriť...ALE
ja myslím,že sa tu vygrupuju DVE skupiny auta a motorizácii :
1. velkoobjemové benzínové motory niečo na sposob AMG so všetkým komfortom, a všetkými dostupnými asistentmi
pre tých, čo si ich budú mocť dovoliť...
a 2. uplne jednoduché autá pre plebs , za minmalne ceny, pravda aj uroveň vypracovania spolahlivosti bude priamo umerna cene, teda auta typu Dacia , TATA , Daihatsu, velorexy-teda trojkolky s dvojvalcovým motorom kvoli spotrebe...
a ktovie čo sa tu začne dovaźať ...
a nič medzi tým.. stredna trieda aut vymizne...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Myslím laco že z tej predpovede sa veľa nesplní.Osud jednotlivých kategórií budú viac než konštruktéri určovať iné faktory.Mestá obmedzujú vstup ekologicky nevhodných aut,tlak zo strany EU je tiež velký a určujúci,a tak sa bude vytvárať automaticky selekcia.Už to nebude ani tak o tom či palivo to alebo ono,ale aby malo splnené dané limity.Momentálne je z pohľadu slovenského motoristu ktorý neopustí rodné humno bez väčšieho problému.Dokonca v inzercii sa netreba báť si dať inzerát ako zlikvidujeme filter.Slovensko je spiaca princezná a čo sa týka týchto vecí tu vládne úplná anarchia.človek má zmiešané pocity keď sleduje vývoj,pretože to zase vyzerá že lavá ruka nevie čo robí pravá,ale to nikdy inak nebolo.A kedže svetom nehýbu ideály ale peniaze,môžme sa dočkať zaujímavých korekcíí,vývoj sa vie zvrtnúť na jednocentovke.Tanky nepotrebujú ani víza,ale ani filtre častíc.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
este jeden dovod je, ze sme sa nevyblaznili na starych dizloch od cca 70-tych rokov, lebo za sociku bola nafta extremne dotovana a nove dizle sa desiatky rokov nepredavali a dovoz jazdeniek bol promilovy.... a aj ked vykon starych dizlov bol minimalny /oproti strasnym vybraciam a hluku/, spotreba bola velmi dobra a indenory a merecedesacke dizle do roku 1990 su etalonom vo svojej triede v dielenskom spracovani a vydrzi...tak kvalitne a rucne skladane motory uz nikto nikdy nevyrobi...
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
Kupoval som rodinne auto. Poziadavka bola velky vnutorny priestor, koza a lepsie jazdne vlastnosti ako koktavka. Rozhodnutie padlo na Mondeo Combi. No skuste zohnat benzinove 1.6t 118kw sa predavaju mozno 3x do roka aj to vacsinou v entry social vybave a servisovat 2.5T patvalec s LPG som nechcel.
Nasiel som velmi pekny kúsok s 120kw v plnej vybave Titanium. Samozrejme nekupoval som ho za posledne a dpfko ked bude hnevat, tak ma nenapadne ho vypitvat. Krutak 350Nm je tak akurat na rozhybanie tej kravky. Takze dizlu v aute nad 1.7t uplne rozumiem.
Nasiel som velmi pekny kúsok s 120kw v plnej vybave Titanium. Samozrejme nekupoval som ho za posledne a dpfko ked bude hnevat, tak ma nenapadne ho vypitvat. Krutak 350Nm je tak akurat na rozhybanie tej kravky. Takze dizlu v aute nad 1.7t uplne rozumiem.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: milok a 31 neregistrovaných