Vplyv pneu na spotrebu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Chlapci,trochu sa pozrite na veci o ktorých píšete,lebo ste značne vedľa.Z dynamiky telies by ste leteli ako orlie hovienko ako ste veci krížom krážom elegantne preplietli a ešte krajšie zdôvodnili.Práve ste zostrojili nový zákon...teleso ponorené do kvapaliny sa rovná druhej odmocnine súčtu polomerov.Zobrali ste si z každého zákona čo vás napadlo a pridali aj nejaký ten svoj vlastný
To čo ste mali pred očami pri úvahách bolo auto na zdviháku a roztáčate kolesá,raz ľahké,raz ťažké,vždy s iným momentom zotrvačnoati a preto na ich točenie míňate raz viac,inokedy menej energie..To čo ale riešiť treba,sú kolesá na zemi,a pôsobením točivého momentu dávate do pohybu na tých valcoch celú hmotnosť auta,skúste uvažovať aký je v tom rozdiel,a aký vplyv budú mať na rozhýbanie 1200 kg auta to,že má kolesá z polystirénu..A ešte o detaile,že ak telesu dávate kinetickú energiu,tak tá istá energia sa tam akumuluje a má schopnosť svoju nadobudnutú energiu vrátiť tam odkiaľ prišla.Také plus a mínus energie.Určite prídete aj na vtip,prečo je u motošportu honba za nízkou váhou rotačných súčastí a prečo ju tak potrebujú
To čo ste mali pred očami pri úvahách bolo auto na zdviháku a roztáčate kolesá,raz ľahké,raz ťažké,vždy s iným momentom zotrvačnoati a preto na ich točenie míňate raz viac,inokedy menej energie..To čo ale riešiť treba,sú kolesá na zemi,a pôsobením točivého momentu dávate do pohybu na tých valcoch celú hmotnosť auta,skúste uvažovať aký je v tom rozdiel,a aký vplyv budú mať na rozhýbanie 1200 kg auta to,že má kolesá z polystirénu..A ešte o detaile,že ak telesu dávate kinetickú energiu,tak tá istá energia sa tam akumuluje a má schopnosť svoju nadobudnutú energiu vrátiť tam odkiaľ prišla.Také plus a mínus energie.Určite prídete aj na vtip,prečo je u motošportu honba za nízkou váhou rotačných súčastí a prečo ju tak potrebujú
-
- Príspevky: 3408
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
ja som spravil prepocty, v skratke, ked mame 17" kolesa, tak az 12.5% energie ide do kolies, zatial co pri 15" kolesach to bude iba 7.5% energie, cize usetrime 5% energie.
Parametre: hmotnost auta bez kolies 1200kg, rychlost 100km/h, hmotnost 1 kolesa 17" 25kg, hmotnost 15" kolesa 15kg.
Pri odlahcenom aute 800kg, budu tie rozdiely vacsie, 19% voci 11%, cize usetrime 8% energie.
Tie rozdiely budu v skutocnosti este vacsie, kedze koleso nema ani nahodou rovnomerne rozdelenu hmotnost ako homogenny valec, ale ma ju prave na obvode.
Ta energia sa tam sice akumuluje, ale co z toho, ked ju zahodime pri brzdeni.
Parametre: hmotnost auta bez kolies 1200kg, rychlost 100km/h, hmotnost 1 kolesa 17" 25kg, hmotnost 15" kolesa 15kg.
Pri odlahcenom aute 800kg, budu tie rozdiely vacsie, 19% voci 11%, cize usetrime 8% energie.
Tie rozdiely budu v skutocnosti este vacsie, kedze koleso nema ani nahodou rovnomerne rozdelenu hmotnost ako homogenny valec, ale ma ju prave na obvode.
Ta energia sa tam sice akumuluje, ale co z toho, ked ju zahodime pri brzdeni.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3408
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
dal som ten excel sem:
http://uloz.to/xECBiPRj/energia-auta-vypocet-kopie-xlsx
http://uloz.to/xECBiPRj/energia-auta-vypocet-kopie-xlsx
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Každý disk má nejakú hmotu sústredenú v strede. Podľa designu je tá hmotnosť rozložená. Nioektoré disky, ktoré sú masívne práve v strede, niektopré majú mohutné lúče, niektoré sú masívnejšie na obvode. Myslím, že z hľadiska hmotnosti a náročnosti na energiu sú najhoršie tie, ktoré majú masívne lúče a obvod. Lebo ako tu bolo poznamenané, energia sa síce akumulkuje, no väčšina ju vyplytvá pri brzdení. Auž ani vodiči truckov nie sú to čo bývali a plytvajú energiou zbytočným používaním brzdy.wilz napísal:Acon prosím Teba, ktoré disky sú ťažké v strede ?
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
ako mhlavaty ma pravdu v jednej veci, ze motorsport ma ine dovody na montaz lahkych kolies ako spotrebu, rozhodne a primarne je to z dovodu jazdnych vlastnosti !!! a totiz ide o grip, nakolko neodpruzena hmota na naprave je uplne vitalna, to je to co musi pobrat podvozok, aby dokazal zabezpecit styk pneu-cesta....
potom je velka kopa hnedeho "zlata", nasleduje uspora hmotnosti, kde trebars porsche pocita koeficientom 1:7, teda usetrene 1kg na kolese sa prejavi ako 7 kg uspory na karoserii trebars, pokial sa stava sportove auto, tam nejakych 30kg uz je cislo...
stale nejde o spotrebu, ale cas, ustalenym rezimom sa preteky velmi nejazdia
pri beznom aute uspora paliva, resp. zlepsenie dynamiky predovsetkym zalezi od stylu jazdy, pri dialnicnej prevadzke bude rozdiel blizko nic, pri dynamickej jazde svoj vplyv mat bude, ale iste zhruba v tom pomere ako je vyssie spomenute, teda radovo MAX. 1:10, cize inac povedane, 1x4 kg uspora na kolesach sa prejavi maximalne ako vyhodenie DO 40kg vahy z auta...
potom je velka kopa hnedeho "zlata", nasleduje uspora hmotnosti, kde trebars porsche pocita koeficientom 1:7, teda usetrene 1kg na kolese sa prejavi ako 7 kg uspory na karoserii trebars, pokial sa stava sportove auto, tam nejakych 30kg uz je cislo...
stale nejde o spotrebu, ale cas, ustalenym rezimom sa preteky velmi nejazdia
pri beznom aute uspora paliva, resp. zlepsenie dynamiky predovsetkym zalezi od stylu jazdy, pri dialnicnej prevadzke bude rozdiel blizko nic, pri dynamickej jazde svoj vplyv mat bude, ale iste zhruba v tom pomere ako je vyssie spomenute, teda radovo MAX. 1:10, cize inac povedane, 1x4 kg uspora na kolesach sa prejavi maximalne ako vyhodenie DO 40kg vahy z auta...
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Dovolím si obnoviť túto tému. Uvažujem o kúpe letných pneumatík, už sa tu ustálila teplota na priemerne viac ako 7 stupnov, hoci ráno ešte zvyknú byť aj v týchto dňoch 3 stupne
S akou značkou pneumatiky ste spokojní v pomere najnižšia spotreba a hlučnosť? Mám rozmer 195/65/r15. Mám ešte letné pneumatiky s dobrým dezénom, ale majú už 7 rokov a tie už nechcem dávať na auto. Vďaka za rady.
S akou značkou pneumatiky ste spokojní v pomere najnižšia spotreba a hlučnosť? Mám rozmer 195/65/r15. Mám ešte letné pneumatiky s dobrým dezénom, ale majú už 7 rokov a tie už nechcem dávať na auto. Vďaka za rady.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
este potiahnem sezonu na conti eco 3, dalsie budu najskor michelin energy saver, tie som mal 3x na autach a to sa proste skoro neda zodrat , proste stavka na istotu, ovsem v rozmere uz vyssiu cenu asi nenajdes , alebo budem slochavy na penaze a pojdem len na tu hlucnost, spotrebu u sporaka nastastie uz riesit netreba, tu by mi to vyslo na tietok Sava Intensa HP 195/65 R15 91H, maju pisanych 67 dB, coz je asi najmenej co som nasiel...sice letne savy som este nemal, ale v robote mame ked dobre pocitam uz 6tu sadu sav v zimakoch a neda sa im nic vytknut, prave naopak, tak snad slovinci /v dunlop koncerne/ vedia aj letne upiect
spotreba u auta co malo zere, cize malolitrove benzinove, alebo kachlove volaco, bude rozdielna medzi znackami v jednom rozmere na urovni chyby merania, cize decilitroch beztak
spotreba u auta co malo zere, cize malolitrove benzinove, alebo kachlove volaco, bude rozdielna medzi znackami v jednom rozmere na urovni chyby merania, cize decilitroch beztak
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Myslím že 7 ročné pneumatiky nemusia byť žiadna tragédia, veď napríklad 5-6 ročné nepoužité pneumatiky sú ešte niekde stále považované za nové.
Skutočne dôležitý je reálny technický stav tých pneumatík. Pokiaľ nie sú evidentne zostarnuté, stvrdnuté, popraskané, tak by nemal byť s nimi zásadný problém, aj keď samozrejme asi nebudú pri naozaj intenzívnom brzdení dosahovať rovnaké hodnoty ako tie čo boli vyrobené v r.2016, 17.
A čo sa týka konkrétneho modelu a značky, bežný spotrebiteľ sa môže orientovať len podľa štítku na pneumatike, prípadne nejakých zverejnených testov, okrem jazdných skúseností nemáme iné možnosti na zistenie vlastností pneumatík.
Obvykle čo sa týka spotreby a hlučnosti sú dobré micheliny, ale samozrejme aj iné lacnejšie značky môžu byť pomerne dobré, treba zisťovať a porovnávať, no nie len podľa značky ale aj jednotlivé dezény, môžu byť aj v rámci jedneho výrobcu medzi nimi dosť veľké rozdiely.
Skutočne dôležitý je reálny technický stav tých pneumatík. Pokiaľ nie sú evidentne zostarnuté, stvrdnuté, popraskané, tak by nemal byť s nimi zásadný problém, aj keď samozrejme asi nebudú pri naozaj intenzívnom brzdení dosahovať rovnaké hodnoty ako tie čo boli vyrobené v r.2016, 17.
A čo sa týka konkrétneho modelu a značky, bežný spotrebiteľ sa môže orientovať len podľa štítku na pneumatike, prípadne nejakých zverejnených testov, okrem jazdných skúseností nemáme iné možnosti na zistenie vlastností pneumatík.
Obvykle čo sa týka spotreby a hlučnosti sú dobré micheliny, ale samozrejme aj iné lacnejšie značky môžu byť pomerne dobré, treba zisťovať a porovnávať, no nie len podľa značky ale aj jednotlivé dezény, môžu byť aj v rámci jedneho výrobcu medzi nimi dosť veľké rozdiely.
-
- Príspevky: 3408
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných