Diesel a zima pod -20.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To sa ovšem kolosálne mýliš.Ešte len dnes ide o to aby bola elektráreň auta v poriadku.Množstvo aut už má dokonca RJ ktorá aleduje iba záležitosti okolo batérie a môžeš mi veriť že v momentye problému máš nie velký problém,ale priam obrovský.Dnes a práve dnes je troška vedomosti okolo toho potrebná ako soľ do polievky.Nikdy neplatilo viac - ľahko na cvičišti...veď to poznáš.Acon napísal:Myslím, že táto téma je v dnešnej dobe taká... zbytočná. Boli sme s deckami na Liptove posledný víkend keď akože udreli arktické mrazy a kadečím som sa zaoberal od dostatku teplého čaju na svahu, po poriadne oblečenie no ani raz ma nenapadlo zamýšlať sa nad tým, či mi naštartuje auto. A to sme tam boli tým najstarším čo na dvore máme. 17r. LR Discovery. Tankujem najlacnejčiu naftu na čerpačke ktrú mám akurát po ceste, aditíva neviem čo sú. Myslím, že toto je problematika, ktorá bola aktuálna u áut tak z 80 rokov.
Ak nič nevieš a zo všetkého si hlúpy,tak ťa odrovnáva každá banalita ktorá má často smiešne ľahučké riešenie.Za vedomosť získanú navyše zadarmo môžeš zachránť veľa,min obrovské kvantum nervačiny.Až raz pridete z detmi k tomu autu a povie si že "ani bohovi" budeš aj ty lietať okolo ako odtrhnutý vagón.Stane sa doma a iba tebe,čert ber.U auta nikdy neexistuje že "nemôže"
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Acon práve preto, že si bol s najstarším.To len potvrdzuje všeobecne platné "dobre už bolo"Acon napísal:Myslím, že táto téma je v dnešnej dobe taká... zbytočná. Boli sme s deckami na Liptove posledný víkend keď akože udreli arktické mrazy a kadečím som sa zaoberal od dostatku teplého čaju na svahu, po poriadne oblečenie no ani raz ma nenapadlo zamýšlať sa nad tým, či mi naštartuje auto. A to sme tam boli tým najstarším čo na dvore máme. 17r. LR Discovery. Tankujem najlacnejčiu naftu na čerpačke ktrú mám akurát po ceste, aditíva neviem čo sú. Myslím, že toto je problematika, ktorá bola aktuálna u áut tak z 80 rokov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Tak to si na véééľkom omyle. TD5 práve absolútne nemá problém so studenými štartami. Dokonca nefunkčné žhaviče majiteľ odhalí až keď teploty klesnú na cca -10° Dovtedy sa ani nerozsvieti kontrolka žhavenia a štartujeme okmažite po zasunutí klúčiku. Bez funkčných žhavičov štartuje aj pri -20 len dlhšie točí. Každý majiteľ TD5 čo zažil mrazy Ti potvrdí že zimný štart sa od letného lýši asi tak 1-2 sekundami kým naskočí.pidizvi napísal:som skepticky, ci si neparkoval v garazi .
TD5 podla toho, co viem z netu, nie je zrovna odolna na mrazive starty.
Tu síce chalan tvrdí, že má nové žhaviče, no takto mi to štartovalo bez jediného funkčného žhaviču. https://www.youtube.com/watch?v=qShCFAgGLRw
A to isté auto s funkčnými žhavičmi
https://www.youtube.com/watch?v=QoGZRpi1wwQ
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
To ano, len som chcel povedať, že staré diesle na ktorých sme jazdili v 90. rokoch bežne neštartovali. Jednak neexistovala tak dobre aditivovaná nafta na zimu a veľko objemovým motorom bežne tuhol parafín vo filtroch a nepomáhalo ani ich vyhrievanie a rotačné čerpadlá nepripravovali zmes tak dokonale aby štarty neboli problém. Dnes je palivový systém tak prepracovaný, že sa nafta vznieti už pri pomyslení na štart. Samozrejmá je podmienka o ktorej hovoríš, musé byť všetko OK a je toho oveľa viac ako kedysi.mhlavaty napísal:To sa ovšem kolosálne mýliš.Ešte len dnes ide o to aby bola elektráreň auta v poriadku....Acon napísal:Myslím, že táto téma je v dnešnej dobe taká... zbytočná. ....
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
Diesel v zime
Nafta,nafta a este raz nafta.Mam 5 rocne dieselove auto 1,6 Hdi,ale este sa mi v zime nestalo,aby som nenastartoval a to na prvykrat.Ano,nafta je u diesloveho motora,ak mu je dopriata udrzba,ktora mu prinalezi,tym najpodstatnejsim co rozhoduje o tom,ci Vam auto nastartuje.Nafta pri mrazoch,narozdiel od benzinu,ma jednu blbu,ale z fyzikalneho hladiska normalnu vlastnost a to,ze sa v nej vytvaraju parafiny,ktore ak dosiahnu potrebnu velkost tak pekne krasne upchaju palivovy filter.Tie iste parafiny sa ale vplyvom tepla "vytracaju".Ibaze z palivoveho filtra sa im velmi nechce.Co s tym?Svojho casu...rok dozadu som robil casovo narocny,ale uplne jednoduchy test nizkoteplotnej kvality nasich slovenskych naft.Mal som vzorku obycajnej nafty Shell,premiovej nafty Shell,premiovej nafty Slovnaft a premiovej nafty OMV.Zamerne som nepouzil obycajnu(zakladnu) naftu zo Slovnaftu a OMV,pretoze Slovnaft dodava zakladnu naftu ako OMV tak aj Shell.Oni si len do nej primiesavaju svohe aditiva.Test spocival v tom ze vzorky nafty som umiestnil do mrazaku a v pravidelnych intervaloch sompremeriaval teplotu vzoriek a porovnaval zakalenie nafty.Ako to dopadlo.Obycajna nafta od Shell ako aj premiova nafta od Shell bola uz pri -5 biela ako mlieko,cize sa tam vytvorilo znacne mnozstvo parafinov.Z toho vyplyva,ze premiova nafta od Shell je tazky marketingovy oblb o niekolko desiatoj centov drahsi.Premiova nafta OMV s nazvom Maxmotion diesel,mimochodom ako jedina dostupna na Slovensku neobsahuje biozlozku,zacala vytvarat jemne parafiny az pri teplote -15.Do tejto teploty bola uplne cira.Premiova nafta Slovnaft s nazvom EVO diesel zostala cira,bez zakalenia aj pri -22.Podotykam,ze u nafty riesime dve vlastnosti a to bod zakalu kedy sa zacny vytvarat parafiny,ktore ale nebania prietoku nafty do istej velkosti a bod filtrovatelnosti kedy uz vytvorene parafiny nedokazu preliezt cez palivovy filter.Co z toho pre mna vyplyva.V zime tankujem zasadne premiovu naftu bud Evo diesel,ale maxxmotion a v lete obycajnu.Ako bonus pridavam od kupy auta pred kazdym natankvanim Vif.Mimochodom,premiove nafty sa pri mrazoch tak skoro nezakalia preto lebo obsahuju znacne vacsie mnozstvo petrolejovej frakcie,ktora je ale draha...takze tolko z mojich poznatkov
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
Ako som uz vyssie spomenul,ak je autu dopriane co potrebuje,cize spravna udrzba a ak je to spojene aj s jazdnym stylom,ktory zohladnuje fyzikalne zakony jednotlivych casti auta (tym myslim napr.studeny motor = rozumne otacky a zatazenie, dalej napr...rozpalene turbo = dostatocne dochladzovanie...atd..) tak ano,auto (motor) moze vydrzat velmi vela...ale este raz k tomu Vif-u.Je precenovany...az prilis...ja ho lejem do nadrze tiez pred kazdym natankovanim,ale funkcnost a zivotnost auta na nom nestoji,ani nepada...poznam x- pripadov kde si ludia liali do nafty Vif a nenastartovali.Pritom o auto sa starali.Jednoducho ak raz filter upchaju parafiny,ktore obmedzia alebo zabrania prietoku nafty tak vtedy nepmoze ani pol nadrze Vifu,ani 50 krat zhavenie,ani hodina startovania,ani nova baterka...a tomu sa da predist pouzivanim spravnej-premiovej nafty.V lete ju sice nepouzivam(je drahsia),ale v zime je pre mna lepsou volbou dat za nadrz o 10 eur viac ako stratit v tom lepsom pripade niekolko hodin rozprazovanim auta.Mimochodom, na svojom dieselovom aute aj pri mrazom zhavim raz a starter mi toci asi sekundu...
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 09.03.2017 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 24.01.2017 18:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 21.03.2017 12:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 67
- Dátum registrácie: 07.06.2016 15:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 24.01.2017 18:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 24.02.2017 12:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 29.03.2017 10:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Diesel a zima pod -20.
Prečítal som si so záujmom. Moja skúsenosť je, že do nejakých -7 JTD štartne v pohode aj s vadnými/odpojenými žhavičmi. Stalo sa mi že sa odtrhol káblik k nim a štartovalo. Do -22 tiež nebol problém ak akumulátor točil. Väčší mráz tu 10 rokov čo máme diesle, nebol.
Nafta Slovnaft prípadne OMV - Shell ani zadarmo. Ani tie z dvorov, od obchodných centier.
Posledné roky dávam zimný VIF celoročne popri niečom inom. Nádrže jazdíme do svietiacej "peňaženky", prevažne krátke jazdy. Slovnafťácka aj obyčajná máva v testoch najnižšiu teplotu filtrovateľnosti za mrazu.
VIF obsahuje depresant, ktorý znižuje bod tuhnutia a ltrovateľnosť nafty pri nízkych teplotách -20 °C. Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučovaniu parafínu a tým upchávaniu palivového filltra. Filtrovateľosť znižuje zhruba o 5°C.
Nafta Slovnaft prípadne OMV - Shell ani zadarmo. Ani tie z dvorov, od obchodných centier.
Posledné roky dávam zimný VIF celoročne popri niečom inom. Nádrže jazdíme do svietiacej "peňaženky", prevažne krátke jazdy. Slovnafťácka aj obyčajná máva v testoch najnižšiu teplotu filtrovateľnosti za mrazu.
VIF obsahuje depresant, ktorý znižuje bod tuhnutia a ltrovateľnosť nafty pri nízkych teplotách -20 °C. Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučovaniu parafínu a tým upchávaniu palivového filltra. Filtrovateľosť znižuje zhruba o 5°C.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných