Diesel a zima pod -20.

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Acon napísal:Myslím, že táto téma je v dnešnej dobe taká... zbytočná. Boli sme s deckami na Liptove posledný víkend keď akože udreli arktické mrazy a kadečím som sa zaoberal od dostatku teplého čaju na svahu, po poriadne oblečenie no ani raz ma nenapadlo zamýšlať sa nad tým, či mi naštartuje auto. A to sme tam boli tým najstarším čo na dvore máme. 17r. LR Discovery. Tankujem najlacnejčiu naftu na čerpačke ktrú mám akurát po ceste, aditíva neviem čo sú. Myslím, že toto je problematika, ktorá bola aktuálna u áut tak z 80 rokov.
To sa ovšem kolosálne mýliš.Ešte len dnes ide o to aby bola elektráreň auta v poriadku.Množstvo aut už má dokonca RJ ktorá aleduje iba záležitosti okolo batérie a môžeš mi veriť že v momentye problému máš nie velký problém,ale priam obrovský.Dnes a práve dnes je troška vedomosti okolo toho potrebná ako soľ do polievky.Nikdy neplatilo viac - ľahko na cvičišti...veď to poznáš.
Ak nič nevieš a zo všetkého si hlúpy,tak ťa odrovnáva každá banalita ktorá má často smiešne ľahučké riešenie.Za vedomosť získanú navyše zadarmo môžeš zachránť veľa,min obrovské kvantum nervačiny.Až raz pridete z detmi k tomu autu a povie si že "ani bohovi" budeš aj ty lietať okolo ako odtrhnutý vagón.Stane sa doma a iba tebe,čert ber.U auta nikdy neexistuje že "nemôže"
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Acon napísal:Myslím, že táto téma je v dnešnej dobe taká... zbytočná. Boli sme s deckami na Liptove posledný víkend keď akože udreli arktické mrazy a kadečím som sa zaoberal od dostatku teplého čaju na svahu, po poriadne oblečenie no ani raz ma nenapadlo zamýšlať sa nad tým, či mi naštartuje auto. A to sme tam boli tým najstarším čo na dvore máme. 17r. LR Discovery. Tankujem najlacnejčiu naftu na čerpačke ktrú mám akurát po ceste, aditíva neviem čo sú. Myslím, že toto je problematika, ktorá bola aktuálna u áut tak z 80 rokov.
Acon práve preto, že si bol s najstarším.To len potvrdzuje všeobecne platné "dobre už bolo" lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

pidizvi napísal:som skepticky, ci si neparkoval v garazi :zg282: .
TD5 podla toho, co viem z netu, nie je zrovna odolna na mrazive starty.
Tak to si na véééľkom omyle. TD5 práve absolútne nemá problém so studenými štartami. Dokonca nefunkčné žhaviče majiteľ odhalí až keď teploty klesnú na cca -10° Dovtedy sa ani nerozsvieti kontrolka žhavenia a štartujeme okmažite po zasunutí klúčiku. Bez funkčných žhavičov štartuje aj pri -20 len dlhšie točí. Každý majiteľ TD5 čo zažil mrazy Ti potvrdí že zimný štart sa od letného lýši asi tak 1-2 sekundami kým naskočí.
Tu síce chalan tvrdí, že má nové žhaviče, no takto mi to štartovalo bez jediného funkčného žhaviču. https://www.youtube.com/watch?v=qShCFAgGLRw
A to isté auto s funkčnými žhavičmi
https://www.youtube.com/watch?v=QoGZRpi1wwQ
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

mhlavaty napísal:
Acon napísal:Myslím, že táto téma je v dnešnej dobe taká... zbytočná. ....
To sa ovšem kolosálne mýliš.Ešte len dnes ide o to aby bola elektráreň auta v poriadku....
To ano, len som chcel povedať, že staré diesle na ktorých sme jazdili v 90. rokoch bežne neštartovali. Jednak neexistovala tak dobre aditivovaná nafta na zimu a veľko objemovým motorom bežne tuhol parafín vo filtroch a nepomáhalo ani ich vyhrievanie a rotačné čerpadlá nepripravovali zmes tak dokonale aby štarty neboli problém. Dnes je palivový systém tak prepracovaný, že sa nafta vznieti už pri pomyslení na štart. Samozrejmá je podmienka o ktorej hovoríš, musé byť všetko OK a je toho oveľa viac ako kedysi.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Diesel v zime

Príspevok od používateľa Sprtos »

Nafta,nafta a este raz nafta.Mam 5 rocne dieselove auto 1,6 Hdi,ale este sa mi v zime nestalo,aby som nenastartoval a to na prvykrat.Ano,nafta je u diesloveho motora,ak mu je dopriata udrzba,ktora mu prinalezi,tym najpodstatnejsim co rozhoduje o tom,ci Vam auto nastartuje.Nafta pri mrazoch,narozdiel od benzinu,ma jednu blbu,ale z fyzikalneho hladiska normalnu vlastnost a to,ze sa v nej vytvaraju parafiny,ktore ak dosiahnu potrebnu velkost tak pekne krasne upchaju palivovy filter.Tie iste parafiny sa ale vplyvom tepla "vytracaju".Ibaze z palivoveho filtra sa im velmi nechce.Co s tym?Svojho casu...rok dozadu som robil casovo narocny,ale uplne jednoduchy test nizkoteplotnej kvality nasich slovenskych naft.Mal som vzorku obycajnej nafty Shell,premiovej nafty Shell,premiovej nafty Slovnaft a premiovej nafty OMV.Zamerne som nepouzil obycajnu(zakladnu) naftu zo Slovnaftu a OMV,pretoze Slovnaft dodava zakladnu naftu ako OMV tak aj Shell.Oni si len do nej primiesavaju svohe aditiva.Test spocival v tom ze vzorky nafty som umiestnil do mrazaku a v pravidelnych intervaloch sompremeriaval teplotu vzoriek a porovnaval zakalenie nafty.Ako to dopadlo.Obycajna nafta od Shell ako aj premiova nafta od Shell bola uz pri -5 biela ako mlieko,cize sa tam vytvorilo znacne mnozstvo parafinov.Z toho vyplyva,ze premiova nafta od Shell je tazky marketingovy oblb o niekolko desiatoj centov drahsi.Premiova nafta OMV s nazvom Maxmotion diesel,mimochodom ako jedina dostupna na Slovensku neobsahuje biozlozku,zacala vytvarat jemne parafiny az pri teplote -15.Do tejto teploty bola uplne cira.Premiova nafta Slovnaft s nazvom EVO diesel zostala cira,bez zakalenia aj pri -22.Podotykam,ze u nafty riesime dve vlastnosti a to bod zakalu kedy sa zacny vytvarat parafiny,ktore ale nebania prietoku nafty do istej velkosti a bod filtrovatelnosti kedy uz vytvorene parafiny nedokazu preliezt cez palivovy filter.Co z toho pre mna vyplyva.V zime tankujem zasadne premiovu naftu bud Evo diesel,ale maxxmotion a v lete obycajnu.Ako bonus pridavam od kupy auta pred kazdym natankvanim Vif.Mimochodom,premiove nafty sa pri mrazoch tak skoro nezakalia preto lebo obsahuju znacne vacsie mnozstvo petrolejovej frakcie,ktora je ale draha...takze tolko z mojich poznatkov
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Vif nie je vseliek...az prilis sa precenuju jeho vlastnosti...ci uz cistiace alebo nizkoteplotne...fyzikalne vlastnosti cohokolvek sa oblbnut nedaju.Aj ked je pravda,ze Vif ako "vylepsovac" niektorych vlastnosti nafty (cetanove cislo,mazivost...) je nespochybnitelny...
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Ako som uz vyssie spomenul,ak je autu dopriane co potrebuje,cize spravna udrzba a ak je to spojene aj s jazdnym stylom,ktory zohladnuje fyzikalne zakony jednotlivych casti auta (tym myslim napr.studeny motor = rozumne otacky a zatazenie, dalej napr...rozpalene turbo = dostatocne dochladzovanie...atd..) tak ano,auto (motor) moze vydrzat velmi vela...ale este raz k tomu Vif-u.Je precenovany...az prilis...ja ho lejem do nadrze tiez pred kazdym natankovanim,ale funkcnost a zivotnost auta na nom nestoji,ani nepada...poznam x- pripadov kde si ludia liali do nafty Vif a nenastartovali.Pritom o auto sa starali.Jednoducho ak raz filter upchaju parafiny,ktore obmedzia alebo zabrania prietoku nafty tak vtedy nepmoze ani pol nadrze Vifu,ani 50 krat zhavenie,ani hodina startovania,ani nova baterka...a tomu sa da predist pouzivanim spravnej-premiovej nafty.V lete ju sice nepouzivam(je drahsia),ale v zime je pre mna lepsou volbou dat za nadrz o 10 eur viac ako stratit v tom lepsom pripade niekolko hodin rozprazovanim auta.Mimochodom, na svojom dieselovom aute aj pri mrazom zhavim raz a starter mi toci asi sekundu...
zhavic11
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 09.03.2017 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zhavic11 »

aditivum pridavam ci v lete alebo v zime prakticky ho davam stale a pri tych mrazoch co boli som mal tiez problemy zo startovanim no nakoniec sa ukazalo ze boli zhavice zle potom to uz slo bez problemov
juraj524
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 24.01.2017 18:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj524 »

Šak to je ono nasľubujú aké kvalitné nafty máme a stojí to za prd. Ja som mal OMW aditiv a celkom sa dalo, ale bol to krutý január chvála bohu že je to za nami. :d :D
smakoun
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 21.03.2017 12:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smakoun »

kvalitne nafty by za tie ceny veru byt mohli no vsetcia vieme ze pravda je niekde uplne inde bohuzial staci si spravit poharkovy test a voda sa vyplavi hore aditiviu je jedinou moznou volbou ako zlepsit kvalitu nafty a benzinu
richie83
Príspevky: 67
Dátum registrácie: 07.06.2016 15:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa richie83 »

no tak to radsej ani nejdem zistovat ake su nafty podla mna by to nejakou slavou nedopadlo a mal by som len hlavu v smutku
juraj524
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 24.01.2017 18:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj524 »

Aditívum aspoň pomôže dostať sa z bodu A do bodu B. :40bd:
Ale jasné že používať ho význam má.
pieso
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 24.02.2017 12:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pieso »

Tak diesel a zima nejde vobec dohromady. Treba mat vzdy aspon do polovic naplnenu nadrz dobre zhavice baterku a nejake to aditivum v nafte
lacinoo
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 29.03.2017 10:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lacinoo »

sak to je jasne ze sa nadrz nehava aspon do polovice plna mozem mat naftu akukolvek ale ak jej mas malo tak ti zamrzne diesle to maju cez zimu tazsie no
tatkotom
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: Diesel a zima pod -20.

Príspevok od používateľa tatkotom »

Prečítal som si so záujmom. Moja skúsenosť je, že do nejakých -7 JTD štartne v pohode aj s vadnými/odpojenými žhavičmi. Stalo sa mi že sa odtrhol káblik k nim a štartovalo. Do -22 tiež nebol problém ak akumulátor točil. Väčší mráz tu 10 rokov čo máme diesle, nebol.
Nafta Slovnaft prípadne OMV - Shell ani zadarmo. Ani tie z dvorov, od obchodných centier.
Posledné roky dávam zimný VIF celoročne popri niečom inom. Nádrže jazdíme do svietiacej "peňaženky", prevažne krátke jazdy. Slovnafťácka aj obyčajná máva v testoch najnižšiu teplotu filtrovateľnosti za mrazu.
VIF obsahuje depresant, ktorý znižuje bod tuhnutia a ltrovateľnosť nafty pri nízkych teplotách -20 °C. Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučovaniu parafínu a tým upchávaniu palivového filltra. Filtrovateľosť znižuje zhruba o 5°C.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných