Stopy od obrubníkov -> sústruh?

Vaše skúsenosti, rady ktorým sa vyhnúť, odporúčania ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Dunlop77
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 25.01.2009 15:01
Zdieľať na Facebook

Stopy od obrubníkov -> sústruh?

Príspevok od používateľa Dunlop77 »

Zdravím

Podarilo sa mi zohnať relatívne vzácne disky z 80tych rokov.
Každé jedno koleso má stopy po hranách od obrubníkov, a nakoľko by som chcel límce leštiť, tak sa ich musím nejako zbaviť.
Vie niekto poradiť aký je najvhodnejší spôsob? Ďať kolesá nejakému sústružníkovi nech z nich chlp zoberie? Alebo je to barbarstvo? Videl som aj ľudí ako to opravovali dremelom a následne límce vyleštili. Aký je najvhodnejší spôsob?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Sustružiť určite nie,nakolko asi nemaš pristup k takému sustruhu, čo ma taky obežný priemer nad ložkom, aby sa tam ten disk, vobec zmestil...

Ak by si chcel silou mocou urobiť nejaký falc na čele toho disku, tak jedine na menšom karuseli , kde sa ten disk bude točiť v zvislej osi, nie vo vodorovnej , ako na bežnom sustruhu...

určite bude stačiť tie ryhy, niečim jemne prebrusiť a zaleštiť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Bez toho že by to človek videl sa nedá jednoznačne k tomu vyjadriť.
Podstatná je okolnosť, že keď sa to má leštiť, tak to musí byť čistý kov, jednoduchšie je to u lakovaných diskov, tam sa škrabance vytmelia a problém je vyriešený.
Tiež je dôležité, nakoľko to chceš mať výstavné, pretože je fakt, že na leštených diskoch sa nejaké nie veľmi hlboké škrabance po rozleštení opticky „stratia“, skrátka nie je to veľmi nápadné, to je ten prípad čo si písal že pred leštením sa škrabance a rýhy vybrúsili malou ručnou brúskou tzv. do stratena.
Ale ak chceš mať tú leštenú plochu absolútne bezvadnú, tak sa sústruženiu nevyhneš a v prípade že sú tie škrabance hlboké, tak ešte pred zarovnaním na sústruhu ich bude treba vyvariť, aby nebolo nutné odoberať pri sústružení veľmi hrubú vrstvu.
No a ešte predtým než začneš niečo s nimi robiť, očisti dosadacie plochy disku oceľovou kefou na vŕtačke a zájdi do pneuservisu, nech ti tie disky na vyvažovačke dôkladne skontrolujú, či sú úplne "rovné", pretože pri sústružení by to bol problém, ak by bol disk krivý.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

preco by to nešlo vo vodorovnej osi? davam vyrovnávť a zvárat disky k jednemu manikovy a mi ich aj sustruzi niekedy po zvareni aj vonkajší lem, niekedy dosadaciu plochu...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Keynes on to len opačne napísal , aj tak je velmi málo sústruhov ktoré vedia točiť priemer do 20ky disku. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Koľko 20“ diskov sa sústruží ? A kto taký má, nech si pomôže a hľadá veľký sústruh alebo karusel.
Ale mám skúsenosť že do 17“ sa dajú robiť na bežných sústruhoch, len prípadne treba mať urobené také predĺžené čeluste do sklučovadla. Ale kto robí disky, ten si obvykle také dá urobiť, aby nemal problém s uchytením disku.
A v tomto prípade, podľa toho čo zadávateľ napísal, to zrejme nebude väčší disk ako 14".
Dunlop77
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 25.01.2009 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dunlop77 »

Ospravedlňujem sa za neskoršiu odpoveď.
Áno jedná sa o 14palcové disky. Myslíte že by sa takýto malý disk dal upnúť do bežného sústruhu?
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To sa budeš musieť spýtať toho sústružníka, ktorý by to mal robiť.
Disk samotný by sa mal zmestiť nad lôžko takmer každého bežného sústruhu, ale záleží na tom aké je veľké skľučovadlo, prípadne či pri malom skľučovadle má sústružník k dispozícii predĺžené čeluste.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

moja predstava upnutia diskov na sustruh by asi celuste a "elektron" nejako nespajala :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Netreba sa toho báť, samozrejme nie je od veci lak niečím ochrániť pred priamym stykom s kovovou čelusťou.
Ja som to zvykol po okraji ráfika oblepiť 2-3 vrstvami papierovej čalúnickej pásky, samozrejme to nemusí byť po celom obvode, stačí lokálne na miestach uchytenia. Iste môže byť aj iná lepiaca páska.
Napísať odpoveď

Návrat na "Pneumatiky - disky"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných