manualne prepinanie lpg

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

andre.x
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27
Zdieľať na Facebook

manualne prepinanie lpg

Príspevok od používateľa andre.x »

Caute, kupil som an presuvanie po meste stary favorit s karbecom, je tam asi podtlakove lpg ak to viem ako laik posudit - z "mixeru" ide jedna hruba hadica nad karbec a na karbeci je taky hlinikovy medzikus, v strede s otvorom na nasavanie vzduchu. Dalej som si vsimol jeden elektroventil, ktory uzatvara benzin a druhy co uzatvara lpg.

Problem mam s ovladanim tohoto systemu, v aute su dva koliskove spinace:
1. koliskovy trojpolohovy - B(benzin), stredna poloha (vraj na dopalenie benzinu z plavakovej komory), G (gas)
2. koliskovy stukaci - vrati sa sam do vychodzej polohy - cize bud sa da do neho "tuknut" alebo ho treba drzat

Viete mi poradit ako spravne ovladat a prepinat na plyn?

Nastartujem vzdy na benzine (to musim vacsinou manualne napumpovat AC pumpou, lebo vsak benzin v karbeci nie je ked sa slo na plyn), potom dam do tej medzipolohy a cakam ze zacne skapinat motor, zatial som cakal ale najdlhsie 5 minut a nic sa nedialo. Potom prepnem do tretej polohy a motor mi bud skape alebo ak mam stlaceny plynovy pedal na podlahe tak sa snazi zviechat asi dalsie 2-3 minuty, otacky proste vyssie nejdu a len tak tak neskape, ak pustim plyn tak skape hned. Po tych 2-3 minutach zacne konecne dvihat otacky a ked pustim pedal tak sa ustali volnobeh a mozem ist - na lpg.

Toto vsetko robim na volnobehu lebo este som sa neodvazil s tym ist do premavky a tam to skusat prepinat a zistovat.

Tak isto po odstaveni vozidla a pred vypnutim motoru, opat na volnobehu som vzdy chcel prepnut spat na benzin ale akonahle dam do medzipolohy tak v momente motor skape - a preto pred dalsim startom musim opat manualne AC pumpou napumpovat benzin.

Viete mi niekto poradit ako spravne na to? A na co je ten druhy spinac? Ked s nim stuknem pocujem z motoru ten elektorventil, ale ci benzinovy alebo plynovy to neviem, hlavne nechapem co by to malo robit. A ako spravne prepnut z lpg na benzin aby to neskapalo.

Internet prehladavam uz tyzden a jedine co som nasiel je fotka spinacu, ale ziadne info k jeho obsluhe/manual/alebo pdf, nic.

Je to prepinac "přepínač BRC T 100 LPG CNG"
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Treba si uvedomiť, že ten motor je ovládaný karburátorom

a ked je studený potrebuje také masívne obohacovanie zmesi
aby sa vobec udržal pri chode na benzín,
že na LPG v STUDENOM stave nepojde vobec (!!!!)

Pokial je to nastavené na normalnú spotrebu a ma správne sviečky a funguje správnym sposobom,

teda prepínaj na LPG vtedy ak je motor trochu zohriaty alebo ,ked je uplne zohriaty na prevadzkovú teplotu

vtedy bude normalne fungovať aj na benzín aj na LPG

Vzhladom na to,že je to system I.generácia ovládany vylučne MECHANICKY,
je nevyhnutne doležité správne nastaviť chod na VOLNOBEH na B aj na LPG podla analyzatora vyf.plynov.

Benzín do karborátora MUSÍ pumpovať STALE,avšak pokiaľ sa naplní plavakova komora,tak ihlový ventil UZAVRIE privod benzinu do karburátora a v AC punpe sa aktivuje obtok, taže hoci membrana AC pumpy kmitá, benzin obieha v telesa čerpadla dookola bez toho aby ho dalej tlačilo do karburatora.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Mal som roku pana favorit s brc lpg-ckom. V strednej polohe presne ako pises ma dopalit benzin a potom prepnes na polohu lpg. Robil som to za jazdy a auto islo este ale 200/300m, zacalo dusit a prepol som na plyn. Z toho co pises ti asi neuzatvara elektroventil benzinu. 5 minut mi to rozhodne nedokazalo na volnobehu v strednej polohe vrndzat. Na tej hrubej hadici co ide z reduktora do karburatora by si mal mat jeden mechanicky ventil, s tym si vies doladit bohatost zmesi na lpg. Inak aspon moj favorit dokazal chodit cisto na lpg, aj startovat na lpg ako bol rok dlhy.


..este raz som si precital tvoj prispevok, tak asi predsa len uzatvara benzinovy elektroventil, len si cakal malo... tu chvilu co sa ti nevedel pozviechat motor do otacok si tam este mal aj benzin a slo ti to na obe paliva
andre.x
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andre.x »

chalani dik za nazory, ako prve musim povedat, ze nastavit motor sa chystam (ventily, rozdelovac) ale nepocitujem, ze by auto malo nejake problemy. Po kupe strasne cukalo na obe paliva ale nasiel som popraskanu podtlakovu hadicku do sania takze tahalo falosny vzuch, vymenil ju a pohoda.

Laco: motor favorit/felda sa zohreje praveze nehorazne rychlo, ked som mal lpg feldu tak sa prepinalo lpg po prejdeni par 100 metrov (asi 2 ulice som presiel) a z fukarov salalo vyslovene peklo. A prvy krat ako som startoval tento favorit a kukal na motor tak za par minut som sa popalil o ten mixer! Z tohoto dovodu necakam ani dlhsie ako tie 2-3 minuty lebo motor je zohriaty relativne dost. Ono super indikator na favorite je sytic podla ktoreho je viditelne kedy ide bohato a motor toci dost vysoke otacky a kedy sa zohreje.

Tam ako je ten ihlovy ventil je domontovany ten elektroventil aby vypol privod benzinu do karbecu, cize mozno ako naznacuje autolaik moze byt chyba v nom.

Autolaik: presne toto bolo aj moje podozrenie, ze nefunguje ventil a "prechlastava sa" zrazu dvoma palivami.

Budem musiet pozriet na ten ventil a zistit ci je otvoreny alebo zavrety ked do neho ide prud a skusit ci naozaj plno zatvara benzin, tam by mohol byt problem preco v tej medzipolohe sa palivo proste neminie.

Ako sa ale prepina spat na benzin? ak medzipoloha znamena vypnuty benzin, tak by som mal z lpg hned prepnut na benzin (bez medzipolohy). Ale preto asi skape hned lebo nestihne prist benzin do karbecu kym sa minie lpg z potrubia. NEbude na to to druhe tlacitko, ze by nejak este pustilo davku plynu kym nabehne benzin?
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

ako prepinat nazad na benzin? no jednoduchu, prepni za jazdy priamo na benzin so zaradenou rychlostou,medzipoloha netreba, po 2,3 sekundach ti pojde auto na benzin. Usetris si tak to ranne natahovanie ac pumpou. Ale znovu opakujem, dobre nastaveny favorit (aj ked by sa to nemalo) zvlada starty cisto na lpg aj pri minusovych teplotach) ..aspon moj bez problemov. Vydrzal cca 470 000 km a zivotnu put skoncil burackou, nie znicenym motorom
andre.x
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andre.x »

no chalani..tak bol som to v noci skusit normalne na ceste...vyzera to tak, ze som bol prilis opatrny a chyba bola skusat to na volnobehu!

Pocas jazdy som prepol do medzipolohy, par krat som povytacal motor, presiel hore dole 300-400 metrov a naozaj zacal cukat kvoli nedostatku benzinu tak som prepol na plyn, trosku zakuckal a islo sa dalej uz na plyne. Tak isto som skusil prepnut na benzin po chvilke, ako auto v momente skapalo ale tym ze islo zotrvacnostou 40kmh a mal som zaradenu rychlost tak ako sa tam dostal benzin tak zase zakuckalo, chytilo a isiel som dalej na benzin.

Takze vsetko sa tvari relativne v poriadku, tie prechody maju daleko od plynulosti ale funguje to, treba to riesit ale prave pocas pohybu vozidla a nie ked stoji asi, to bol cely problem.
sanoDu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanoDu »

Skúšaním si na to došiel ako to má fungovať.

Pri karburátore sa dá z lpg prepnúť na benzín okamžite.

V lete môžeš v pohode jazdil len na lpg a nemusíš to prepínať späť na benzín.

Býva tam aj také malé tlačítko niečo ako lpg sitič.

Býva problém v hustej premávke to prepnúť z benzínu na plyn.

Ty máš na favorite ručnú páčku na ac pumpe?
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní