Renault Trafic 1.9 dci - kolísanie otáčok, zhasnutie motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Renault Trafic 1.9 dci - kolísanie otáčok, zhasnutie motora

Príspevok od používateľa george2.5 »

Dobrý deň,
opäť vás prosím o radu. Jedná sa o Renault Trafic Bus 1.9dci 59kW, kód motora F9Q 762, r.v. 2004, najazdených 197400 km.
Problémom je kolísanie voľnobežných otáčok motora bez ohľadu na to, či je motor nezohriaty alebo zohriaty. Prejavuje sa to poklesmi cca o 100-150 ot./min. Neustále klesne (zašklbe) a následne sa vyrovná na tých voľnobežných 750 ot./min.
Cítiť to aj pri ustálenej jazde napr. 50 km/h. Držím danú rýchlosť a cítiť akoby auto ubralo a znova pridávalo. Pri zaťažení, t.j. náhlom zošľapnutí plynu v 1., resp. 2. prevodovom stupni neochotne zrýchľuje, až kým nedosiahne cca 2200 ot., potom akoby chytilo dych a zrýchľuje normálne.
Niekedy počas jazdy pri vyradení, resp. podradení rýchlosti, keď klesnú otáčky motor zhasne a nie je to príjemné ak sa to stane tesne pred kruhovým objazdom alebo v odbočke na križovatke. Stáva sa aj pri vyššej ustálenej rýchlosti napr. 90 km/h, že zasvietí kontolka žhaviča a hodí auto do núdzového režimu, alebo z ničoho nič zhasne počas jazdy.
Automechanik napojil auto na diagnostiku a jedinú chybu, čo písalo viackrát bol EGR ventil. Vybrali, vyčistili to, bolo celkom zapečené a od sadze.
No problém sa nevyriešil. Hovoril, že z mechanickej stránky je ventil v poriadku, podľa neho problém bude v elektonickej časti, čiže treba kúpiť iný, nový.
Mám však k tomu jednu otázku. Ak by to predsa len bolo EGR ventilom, nemal by sa problém odhaliť spôsobom, že odpojím zástrčku ventilu a mali by sa ustáliť otáčky?
Čo si o tom myslíte? Kde môže byť problém?

Mám aj video nahrávku, ak to bude potrebné priložím sem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Systém Dci je jeden z najhlúpejších aké sa používajú.Už samotné vydolovanie zasr.tého von je na vybrané slová v maďarčine,tie sú účinnejšie.Ak odpojíš EGR na konektore nahodí chybu okamžite,RJ si to sleduje.Ak ho neodpojíš a RJ ho elektricky vidí a on je síce po el.stránke ok ale viazne,nedoviera a pod, vyhodí ho pre chybu prietoku čo zase len si tam kde pred tým.Jedno čo je rozumné,toho buzeranta hodiť do smetí a dať tam nový,dá sa zohnať za cenu cca 100 -110 e.- pierburg,náhrady aj keď sú za 60 by som nedával
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Rozumiem. Myslel som si, že keď odpojím, tak by sa mal správať motor opäť normálne, čiže by som na 100% bol istý tým, že problém robí EGR ventil.

Prikladám ešte video:
https://www.youtube.com/watch?v=yMHZR7oelcs&t=15s
matus@ctr.sk
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 14.01.2007 12:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matus@ctr.sk »

Ja som toto riesil na pathfinderi presne podla popisu. Tiez DCi aj ked 2,5. Kolisanie otacok, obcas zhasnutie na volnobehu. Niekedy to dymilo tak ze som nevidel za seba po pridani. Bezna diagnostika neukazala nic respektíve obsluha nevedela co hladat. V Nissane v BB zistili ze sa "nestandardne" sprava SCV ventil - vymenili a kua spotreba mi isla dole z 12,5 na 10,8 nic neskace neskapina auto nedymi.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Auto nedymí. Ten scv ventil je asi ten regulačný ventil nízkeho tlaku, ktorý je na čerpadle. Ten bol preventívne menený asi pred 2 mesiacmi, pretože auto neštartovalo a mechanik si myslel, že tam je problém.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Počas jazdy pri ustálenej rýchlosti cítiť ako pravidelne akoby ubral-pridal (pribrzdil motorom). Dnes napríklad pri takej ustálenej rýchlosti trhlo motorom, rozsvietila sa tá kontrolka žhaviča, čo je v strede a auto bolo v núdzovom režime. Tlačil som plynový pedál, avšak otáčky pomaly klesali, akoby auto malo výkon 10kW. Aj som podradil, ale nič sa nedialo. Napokon som vyradil rýchlosť a motor po pár sekundách sám zhasol. Taká situácia bola na dennom poriadku v uplynulých cca 4 týždňoch (niekedy aj 3-4x denne zhaslo pri nižších otáčkach, resp. vyradenej rýchlosti).
Ako som popísal vyššie cca pred 2 týždňami bol vyčistený EGR ventil, ale bez pozitívneho výsledku.
Na zajtra mám termín u automechanika na výmenu ventilu, uvidíme, či sa problém vyrieši.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Auto je u automechanika a on to tipoval na EGR ventil, vymenil, vyskúšal, ale problém sa nevyriešil. Čiže nový diel hneď v ten deň poslal naspäť s dílerom.
Cez diagnostiku pozeral a všimol si, že sa kolíše tlak paliva na rampe čerpadla. Keď potláčal tou gumenou ručnou pumpičkou tlak sa vyrovnal, ak prestal stláčať, zase kolísali otáčky. Mimochodom tá pumpička bola asi pred 3 mesiacmi menená, lebo v pôvodnej už spätný ventil nepodržal naftu a padal naspäť do nádrže. Táto nová je taká klasická univerzálna za 10e, dúfam, že nie práve ten robí problém.
Ešte vyskúšal vymeniť na skúšku nejaký snímač na čerpadle, ale ani to nepomohlo. Hovoril, že on by demontoval čerpadlo a odniesol odmerať tlaky a pod.
Zhodou okolností mi poštový kuriér priniesol zásielku a chalanovi, ktorý jazdí na Transite, kolísali otáčky. Poinformoval som sa a on hovoril, že zdochína aj počas jazdy. Povedal som si bingo! Hovoril, že mu to už raz robilo pred 3-4 rokmi a mal kolísavý tlak na rampe a bolo potrebné cez počítač nastaviť tlaky.
Je to možné? Lebo automechanik bol dosť skeptický, aj pozeral cez diagnostiku, ale nepočul o tom, že by sa dal tlak nejako upraviť. Čo si myslíte vy?
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných