Suzuki Swift - olej na leto

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

pred rokmi to bol esso stale bola 10w/40.ale kedze v nasej zemi strednej europy zmizol presiel som na valvoline maxlife10w/40.a ten tomu dal.vyriesil to olej 10w/60 valvoline a olejove chladenie.najhorsie je ak auto dostava plny kotol a zrazu je kolona napr nehoda a auto zastavi.v tedy okamzite treba chladit.dalsi problem boli sviecky.rychlo sa opalili po 15000km motor trhal zakazdym ked som tomu nalozil.podalsie ak sa prehriali motor netahal.musel som skusat ktore su najvhodnejsie no zasa v zime to robilo problemy motor natocil a hned aj zdochol.cize aj v zime sviecky davam originaly.ale to vsetko su veci ktore beznemu soferovi netreba.kto jazdi s autom tak ako aj bolo vyrobene vsetko funguje.

ako tak jazdim-jednoducho jazdim v noci.ale nie na sk.na sk max 170tka dialnica za vacsiu rychlost ak by ma dostali je uz vodicak.a v poslednom case mi staci aj 150tka.v cudzine je to ine tam sa to az tak neriesi.na sk sa auto zobudi a v rakusku uz moze tahat.tie limity su rakusko nemecko taliansko tam sa este tak da.okolo 1 az 4 rano jazdia dialnicami miestny pirati stare dobre auta maju taliani radi cize aj cesta ubehne ked sa s niekym ohanam.caste jazdy cloveka vyskolia kde su radary tam miestny spomaluju a aj upozornuju pozor.kazdy rok som tam 2x.pri 200-220 vyberie motor tak 12 litrov.no raz som uz mal aj taky vydaj ze blava banska bystrica 45 litrov paliva fuc.pod 190 sme nesli ani v zakrutach.krasna cervena alfa-dobry jazdec.su aj na sk jazdci ale tak naco robit reklamu.na dovolenky spotrebu neriesim kedysi stal v taliansku liter benzinu na dialnici 1.95 eura.nadrz toho auta je 60 litrov.10 to berie ked to ide 180tkou.to robi samosvorny diferak viac otacok vacsia spotreba klasicky diff tocil asi 170 na 4000 otackach samosvor 155 na 4000 otackach.cize na krizovatke lepsi odpal no na dialnici odoberie z maximalky.pred 3 rokmi som mal vydaj cesta domov z dovolenky aj s mytom 295 euro.a to uz bola cifra sakra.skusil som aj mondeo 2.2 tdci 620km nadrz dole.ani do rakuska som nedosiel.ale ani motor netahal bohvie co to bola za nafta.

chces ist 200stovkou netreba sa toho bat treba skusit.len stlacis pedal dole a cakas kedy to pride na maximalku.sledujes cestu a jazdis.a tahas kym sa da ak trebva spomalit spomalis na 170 kym sa auto uhne a zase pedal dole a drzis.ak je moznost ides cez pravu stranu.ak idem 200 pedal povolim a drzim len tak aby auto drzalo rychlost alebo zapnem tempomat.maximalku vytoci na 5600 otacok a viac neda.na 5 prevode sa neda uz ist na obmedzovac odpor vzduchu a vykom motora nepusti.uz to nema silu.netreba riesit vek auta cim je starsie tym viac to treba uhanat.u mna je normalne ak obieham na donovaloch 3 plny a zrazu auto nezrychluje+mierne skube.pozriem na otackomer a rucicka skace v cervenej.cim viac je clvoek na juhu talianska tym tam plati menej pravidiel.jasne ze po takom navrate z italie je cele auto od piesku aj vzduchovy filter gumy brzdy odrate ale tak zajazdim si.no auto je stare a pri takych jazdach neodpusti ziadne chyby.staci len jedno tesnenie ze je zle a povoli to.uz mi aj prasklo vyfukove koleno na zvaroch.ale tak auto poznam mam ho uz 12 rokov.neni srob co som nepritahoval.vsetko si robim sam.cize aj motor vymontovat rozobrat do srobky poskladat nahodit zabehat.teraz ma to caka 3 krat.nejazdim s dovolenkarmi jazdim v tedy kedy vsetci bud odisli z turnusu alebo pred nimi.no minuly rok bolo trapenie cestou na juh neviem co sa to stalo neskutocne vela naroda.mozno koli turecku.cesta na sk uz bola pohodka.bologna treba prejst pred 4 rano a vyhnes sa kolone.
jarka1979
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jarka1979 »

ROBOPASTUSZEK napísal:Ak motor mienis vytacat alebo casto behat po dialnici tak treba kupit olej zo zvysenou hths vyskozitou . Bezne oleje ju maju 3.5 , ked sa robili nezavisle testy a kontrolovali sa oleje tak niektore tuto hranicu ani nedosiahli a nehovorim o tom ze tato vyskozita sa znizuje degradaciou oleja. Ja osobne pouzivam 5w40 motul 8100 x-cess ktory ma trosku vacsiu hths vyskozitu 3,7. Dalej bol tu spomenuty 5w50 co je dobra volba taky stred este medzi aj ekonomikov prevadzky aj ochrani motora a vhodny najme ak je auto vybavene retazov na rozvodoch. Napr mobil 5w50 peaklife ma hths vyskozitu 4,4. A z klubu co su chalani tak ho pouzivaju a pritom robia bud rychle dialnicne presuny alebo navstevuju okruhy. Tvoj mechanik nechcem nikoho urazit ale v olejoch sa evidentne nevyzna a zije stoho co pocul od kamosa , ktoreho kamos to pocul od dalsieho....... Dnesne oleje pokrocili. Dnes neni problem menit naplne syntetiku s polosyntetikov alebo mineralnym. Ziadny vyrobca aut nepredpisuje ani vyrobcu, ani vyskozitu proste skoro nic. Jedine co musis dodrzat je to aby bol olej pre benzinovy alebo dieslovy motor a hths vyakozitu. Ta 0w20 je len prvonapln aby vyrobca dosiahol co najnizsiu spotrebu a emisie. Ta zmena na 0/5w30 ty moc nepomoze minimalne 5w40 (skontroluj hths) alebo uz vyssie spominany 5w50 :zg282: :4012:

Ale predsa by som mal este jednu otazku. Je aspon teoreticky mozne,aby HTHS viskozita pri prevadzke lahkobezneho oleja 0W20 casom (napr. po odjazdeni 10000km) mierne stupla z 2,6 na povedzme 3??? Tuto uvahu mam len preto ze v tom odbornom clanku p. Cerneho sa uvadza,ze lahkobezny olej sa casom odparuje (zahustuje) a tym padom to vnimam tak,ze uz dosahuje povedzme parametre viskozity ako oleje 5W-XX. Alebo oxidaciou a celkovou degradaciou oleja to ani teoreticky nieje mozne a HTHS bude klesat uz od prvych prejdenych kilometrov???

Citujem: Problémem olejů s nízkými viskozitami také zřejmě bude jejich vyšší odparnost, což se při provozu bude projevovat jejich zvýšenou spotřebou.
Pro mazání teplotně a tlakově extrémně namáhaných míst je viskozitní třída motorového oleje již méně důležitá. Suché či mezné tření v motoru probíhá, ať už je naplněn olej SAE 0W-20 nebo třeba SAE 10W-40. Viskozitní třída a HTHS viskozita pak možná rozhodují o tom, jestli v oblasti mezného a suchého tření bude pracovat o něco málo více či méně celkové třecí plochy. V žádném případě však nemůže dojít k zadření a havárii motoru.

Sorry,ze ma to tak zaujima... lol
sfn5
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 02.11.2010 18:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sfn5 »

Tu pravdepodobne nájdeš odpoveď, ak si ešte nečítal tento článok https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

kazdy olej ako sa vravi degraduje ale to je nepodstatna vec.on degraduje akonahle sa naleje do motora.rodiel je ako ten olej pracuje pri vyzsej teplote.kym sa pri +180 celzia bezna 5w/40 zapeka 5w/60 bude dalej pracovat ako ma.vsetko je to len o teplote.nic ine sa tym neriesi kazdy olej pri teplote 90 celzia maze rovnako.ale pri 150 160 Celsia uz nie.je to ako s vodou posuva sa bod varu vyzsie.
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

Seven inak vsetko v poriadku? reagujem na predosli prispevok.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

definuj co je zle
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

Kazdy sa rad rozpise od temi bokom, ale takto . Som to ani nedocital.,
asadko
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 23.03.2017 10:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa asadko »

heh ja som tomu tiez nejakosi nepochopil ale tak nevadi treba si zajst do servisu a oni ti na dany motor uz poradia aky olej len ho treba menit skor ako presne na posledne km

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných