Ford S-Max - názor na motorizáciu 1.6 TDCI 85kW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Kúpili by ste si S-Max po facelifte s motorizáciou 1.6TDCI 85kW?

18
51%
17
49%
 
Celkom hlasov: 35

sergio52
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 20.05.2010 16:19
Zdieľať na Facebook

Ford S-Max - názor na motorizáciu 1.6 TDCI 85kW

Príspevok od používateľa sergio52 »

Ahojte!
Nikde v témach som nenašiel informáciu, ktorú potrebujem, preto skúsim založiť tému.
Zapáčil sa mi Ford S-Max po facelifte, uvažujem nad ročníkom 2012 a vyššie, ale najviac špekulujem nad motorizáciou 1.6TDCI 85kW, len neviem, či je to dobrá voľba pre toto auto, pokiaľ ide o 5-miestnu verziu.
Bol by som rád, keby sa vyjadril niekto, kto už jazdil s týmto motorom vo vozidle S-Max, Galaxy alebo Mondeo. Reči "nekupuj, to je slabé", nemusia byť úplne na mieste, ja sa nikam neponáhľam. Jazdí sa 50% mesto a 50% mimo mesta, takže čo sa týka spotreby, oproti 2.0TDCI má svoje výhody a v kúpnej cene je rozdiel priam priepastný. Čo teda myslíte, bude to pre kľudnú jazdu postačujúce? Alebo radšej doplatiť pár tisíc € a ísť do osvedčeného 2.0TDCI 120kW? Samozrejme, preferujem manuál.
PS: Doteraz sme mali v rodine Galaxy 2.0TDCI tiež s 85KW a jazdilo celkom svižne. Len ktovie, ako je na tom 1.6TDCI s rovnakým výkonom, ale menším obsahom, no v trošku ľahšom S-Maxe. Zatiaľ nepoznám nikoho, kto by na takejto kombinácii jazdil. Ak sa tu niekto taký nájde, prosím, vyjadrite sa :-) Ďakujem.
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

Nepoznám jedinú výhodu motora 1,6 tdci . . okrem jedinej ( nákupná cena pri kúpe nového )

takže za mňa 2,0 a viac :41c2:
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Lenze on tie ostatne nevyuzije zato peniaze ktore neminie urcite. Ak su rovnako spolahlive....
radso
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.04.2008 22:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radso »

Ahoj jazdil som na Grand C-max s motorom 1,6 a s 85 kw. Nemusíš sa báť auto jazdí svižne a bol som s ním spokojný ;)
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Hmotnosť S-Maxu je cca 1600kg, ja teda neviem ale 85kW mi príde málo.

Inak nerozumiem tomu že priplatiť "pár tisíc za overený 2.0TDCI", ved kupuješ jazdenku a bez toho aby som pozeral ponuku si myslím že rozdiel cien nových áut je po cca 5 rokoch takmer zmazaný, čiže nemôže byť reč o priplácani v tisícoch €€€, jedine tak zopár stoviek
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre pokojného vodiča je to výkon v pokoji dostačujúci.Váha u S maxa síce je ale dopadá na zrýchlenie.Je asi zbytočneé rozoberať aké možnosti zrýchlenia na upchatých a rozbitých cestách si tu jeden vodič môže užiť.Je rád že sa pretrtošil.Myslím že nehrá extra rolu,pre uponáhlaných je S max už tak či tak nevhodný,nevznikol pre ich úsmev.
Z motorom nie je o nič viac patálií než z väčším bratom,z hladiska rozloženia a situovania servisovaných komponentov je z pohladu opráv lepší než u väčšieho brata.A to nie je vec k zahodeniu,z vekom a kilometrami naberá na význame.
Ešte jedna malá vec hodná premýšlania.Diesle dneška majú problém dostať motor rýchlo do prevádzkovej teploty.Čím väčšia kubatúra a výkon,tým horšie (z tohoto pohľadu).Mám za prijatelnejší variant použiť 50% z menšieho výkonu, ako zaťažovať výkonný variant motora iba 30% -mi.Kto chce nech to domyslí ako komplex,výkon,točivý moment,špecifická spotreba daného režimu,emisie v režime prevažujúceho spôsobu jazdy (dopad EGR - DPF) Sami zvážte aké sú reálne možnosti vyplývajúce z premávky na SVK. Nikdy by som to nepísal človeku jazdiacemu medzimestá v D
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

mal som viac fordikov no 1,6 diesel neni zle.85 kw ide celkom slusne.zaradis sa do premavky len v zime slabsie kuria.sice poznam 1,6 tdci co maju nabehane 350 a sampion ma 480tisic.olej vsak meni po 15 tisic km nie podla vyrobcu.myslim že ak nemas tažku nohu jak ja tak je to v pohode.
deMarkqo
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 10.10.2007 15:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa deMarkqo »

kedze pisete, ze S-Max ma 1600kg, pridám aj ja jeden postreh, sice sa nebude jednat o Ford, ale o Opel Astra J 2011.

Vazil som sa na velkej vahe spolu s autom a vyslo 1680kg. Cize bezomna je to rovnakych 1600kg. Jedna sa o 1.7 CDTI 81kW cize je to v podstate dost podobne - preto aj reagujem. Papierovo dokonca trochu slabsie. Aj ked toto CDTI v Opli je asi v porovnani s fordackym TDCI o generaciu nizsie - alebo sa mylim? Nie su to od ISUZU motory?

S autom jazdim skoro dva roky, vozim vela tovaru, veci a niekedy mam plne auto aj ludi. Pokial clovek jazdi sam je to v pohode. V ramci rychlostnych limitov to staci. Na dialnici drzi krok aj s 2.0 TDI, TDCI, CDTI, ... Horsie je to v pruznych zrychleniach kde proti dvojlitru nemas sancu. Napr. niekto sa ti hodi do laveho pruhu a ty povedzme zo 140 spomalis na 100 a chces zrychlit naspat na 140... O dost dlhsie trva kym naberes rychlost..dalej napriklad dialnicne stupania...dvojliter ma bezne predbieha uz pri 100 a unika dalej..je proste vela situacii....

Predbiehanie kamionov si tiez treba vopred dobre premysliet, ale nie je to take strasne, samozrejme su aj horsie motorizacie.
Z tohto ale vyplyva len to, ze ked chcem ist ako tak "rychlejsie" alebo sa drzat rychlejsich kolegov, motor treba dost vytacat a hravo dobieham spotrebou dvojlitre. 6,5l je normalka. Castokrat to ide aj k 7 litrom. Pokial sa clovek drzi 110-120 tak to ide aj pod 6.

Treba zvazit ake jazdy budes jazdit. Mozno ti 1.6 bude bohate stacit kedze si defenzivny sofer.

Zaujimalo by ma kolko je ten brutalny doplatok za 2.0?
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Mam skusenosti sice s C-maxom, nie S-maxom, ale s motorizaciou 1.6 tdci. V tom aute to na normalne jazdenie staci, aj predbiehat sa na tom ako tak da, horsie je to ako uz niekto pisal v pripade zrychlenia na dialnici, niekto ta spomali na 100, tak na tych 130 sa bez podradenia dostavas dlhsie a blokujes tych za sebou. Ja nerad obmedzujem, preto mi to vadi. Ten motor je celkom tichy spotreba do 6,5 pri dialnicnych jazdach, mimo aj menej a v meste aj viac. Koncernova 1.6 tdi mi prisla na jazdu prijemnejsia a uspornejsia, ale na rozdiel od koncernu som pri tdci nikdy nepostrehol, kedy prebieha regeneracia dpf. Co sa mi nepaci na tom tdci je to, ze sa neda odhadnut odozva na plynovy pedal, najma pri rozbiehani a kratko po pusteni spojky. Ten motor jednoducho niekedy znacne zavaha a potom naraz zrychli. Deje sa to uplne nepredpokladatelne a opisovali to aj v nejakom teste. Nie je to znamy turboefekt, ale skor chyba regulacie ako takej. Ale da sa s tym zit, no na pohodli to nepridava. Uplne rovnako nepredvidatelne sa spravaju brzdy, intenzita brzdenia pri stlaceni brzdoveho pedalu je taktiez neodhadnutelna. Clovek by si povedal, ze po par brzdeniach si podvedome zafixuje silu akou ma stlacat brzdovy pedal, ale ta brzda stale prekvapi. Akoby mal posilnovac strasne velky rozptyl podtlaku. Mozno chyba len kusu, na ktorom jazdim. Co ale nie je chyba jedneho kusu je to, ze ten motor sa sice dost rychlo zohreje, ale ma strasne malu tepelnu kapacitu, alebo len jednoducho velmi zle navrhnutu regulaciu teploty vody. Uz pri +5°C pri jazde dole kopcom na minimalnej zatazi straca teplotu presne ako s nefunkcnym termostatom. Po 5km padne teplota uplne dole na 60°C. Vo forde sa vyjadrili, ze s tym maju problem vsetky 1.6 tdci a vymena termostatu nepomaha. Zevraj to je dane zlou konstrukciou, bol by som zvedavy ci na to upozornuju potencialnych kupcov. Mozno sa len v servise vykrucali, aby termostat nemuseli menit, ale pred koncom predlzenej zaruky na 100k km ochotne zdarma vymenili dazdovy senzor, takze mi ich tvrdenie pride ako pravdive. Dole takymi Donovalmi, alebo Certovicou to nuti cloveka obliect si naspat vetrovku, lebo si s tym automaticka klima neporadi a teplota v kabine dost znacne klesne. Paradoxne ten motor nie je vdaka svojim prejavom absolutne vhodny na dlhe jazdy a do rodinneho auta vplyvom posledneho bodu urcite nie, jedine ak chcete auto pouzivat len v lete.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to diesel moderného typu a dole kopcom veľa tepla nevyrobí.Ale to teplo nevyrobí dole kopcom ani o 400 kubíkov väčší motor.Tam kde ide auto dole kopcom z pusteným plynom obe kubatúry kúria z 0.000 paliva .Čo je rozdiel ktorý reálne hrá rolu,je teplo ktorého môže byť vo väčšej mase železa naakulumovaného viac a teda ho minie trocha pomalšie.Ale aj pomalšie ho získa.Treba si vybrať čo je ozaj diskomfort,ale dľa mňa je najväčším viesť sa v odťahovke.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

To je pravda, ale ani v spominanych pripadoch to nikdy nie je za celu jazdu dole kopcom 0,0 paliva. Ten motor ci je 1.6 ci 2.0 je masa rozohriateho kovu, ak by termostat reagoval ihned a maly okruh by mal hadice rozumne vedene, pripadne by bola v kureni elektricka spirala ako u starsich dieslov, tak s tymto rozhodne v danych pripadoch problem byt nemoze. Jazdil som mnoho aut, modernych i nemodernych a 1.6 tdci je prve, ktore sa s tym nevie vysporiadat. Koncern ukazuje 90°C kym voda neklesne priblizne pod 80°C - merane diagnostikou. A vtedy nema ziadny problem s udrzanim teploty v kabine. Neexistuje, ze by pri jazde dole Certovicou klesla teplota vody v reale pod tych 80°C napriec rotacky, PDcka, CR. Prave taku jazdu som mal ako dobry test odchadzajuceho termostatu, ze na danej trase mi najprv zacala klesat teplota na palubovke z pribitych 90 pri jazde dole kopcom. O nejaky cas uz zacala klesat aj pri jazde po rovine s nizkou zatazou. Vymena termostatu tento jav vyriesila, takze neverim tomu, ze to nie je konstrukcna chyba u TDCI, ked ini to uregulovat vedia.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Môže to tak byť,a keby aj bolo,bral by som to za vyslovený argument proti kúpe jedine ak by som denne do práce behal hore a dole Čertovicou.Ale aj vtedy,skôr by som tam vrazil do vstupnej hadice kúrenia ohrievací element zo 4 žhavičmi a dovi dopo.Ale tak či tak,moja žena neznáša že mrvím do klávesnice a frfle,ale aj keby som vedel pred sobášom o tomto "nedostatku" tak si ju vyberiem.na škále dôvodov áno/nie je to - škoda reči,cením iné veci
branos
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 06.10.2015 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa branos »

Neviem, či to sem patrí, ale môžem porovnať C4 Picasso s 1,6 HDi 85 kw a staré Xsara Picasso s 2.0 HDi 66 kw. Ten menší motor je hotová katastrofa. Auto sa správa úplne rovnako, ako popisuje tonoaaa s Fordom. Rozjazd na jedničku strašne váhavý, človek nevie, ako púšťať spojku, aby sa to plynule rozbehlo, na nejaké stotiny sekundy to proste stratí výkon. Podobné je to pri zaradení dvojky a pustení spojky, motoru nejaký čas trvá, kým sa spamätá. Brzdy detto – pedál ide veľmi ľahko, ale najprv sa nič nedeje, tak človek pritlačí a už to brzdí až moc. Pri radení smerom nahor treba vystihnúť presný moment, kedy dať vyšší kvalt. Nedá sa jazdiť štýlom, že pri pohodovej kľudnej jazde radiť pri nižších otáčkach, keď treba výkon a zrýchľovanie, pustiť to o niečo vyššie. Proste tam nie je skoro žiadne rozpätie a treba sa držať rovnakých otáčok, aby to na seba presne nadväzovalo. Keďže presadám medzi viacerými autami, tak sa v tom cítim ako začiatočník.

Toto u 2.0 HDi vôbec nebolo, aj keď tam bol menší výkon, vôbec by som to pri porovnaní nepovedal. Dokonca pružnosť tu bola väčšia, aj pri obiehaní som mal viac istoty ako pri tomto novom 1.6 HDi. Tá je dobrá pri jazde v aute s dvoma osobami na okreskách so zvlneným terénom, ale v meste, na diaľnici alebo na rýchlych okreskách s menším počtom zákrut mal 2.0 HDi jednoznačne navrch. A to nehovorím, ak niekto pôjde s tou 1.6 plne obsadený plus batožina... Vtedy aj spotreba pôjde hore. Tá je rovnaká pri oboch, cca 6 L priemer.

A ešte jeden postreh. Tá 1.6 má teraz niečo cez 30 tis. km, ale kultúra chodu a hlavne zvuk je ako keby mala omnoho viac. Pritom za ten čas tam bol olej menený 4x. Po zábehu pri 3,5, po 10, 20 a teraz pri 30 tis. A hrčí to, ako keby tam olej nebol menený ani raz. Zatiaľ čo 2.0 HDi, tam aj pri 250 tis. bola radosť ten motor počúvať.
branos
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 06.10.2015 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa branos »

Sekol som sa, je to 88 kw.

Vo firme máme ešte staršie Berlingo s 1,6 HDi 66 kw a tam sa ten motor správa normálne. Ťažko sa dá asi porovnávať jeden motor v rôznych autách, s rôznymi prevodovkami, výkonmi a v iných časoch produkcie...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bude rok čo ho má syn a zatiaľ pohoda.Viezli sme sa 5 dospelých + 2 deti bolo to v pohode.A už vôbec nie problém z brzdami alebo spojkou.A motor bol vybratý po pol roku zvažovania,určite nie z neznalosti ale doslova cielene pre niektoré zásadne výborné riešenia uvedomujúc si zákernosti dnešnej techniky.Zatiaľ sa potvrdzuje správnosť volby.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných