Opel Astra 1,4i 74kw, 100PS 2017

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

No a prvych 1000km pozor na.... je co ak nie zabeh?
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

marekceman napísal: na opel fore, tam sa viaceri zhodli ze sa im oplatilo zatazovat motor roznymi stylmi jazdy, s roznymi otackami, trasami, a pod.
Tiez by som bol ale za vymenu oleja po zabehu.
By som teda rád vedel, že ako to zistili tí majitelia oplov, že sa im oplatilo zatažovať motor rôznymi štylmi jazdy, s rôznymi otáčkami, trasami, a pod. Lebo jedna vec je zábeh motora a niečo iné je chovanie auta (riadiacej jednotky) podľa predchádzajúceho spôsobu jazdy. U nás napríklad, keď sadnem do auta na ktorom jazdila dcéra, zisťujem že motor je naraz nejaký živší, ako keď na ňom jazdím ja s mojím úsporným štýlom jazdy. Totiž riadiace jednotky na dnešných autách majú už svoju „inteligenciu“ a preto majú snahu nastavovať niektoré parametre chodu motora podľa predchádzajúceho štýlu prevádzky motora.
Ale keď sa hovorí o spôsobe zábehu motora, tak filozoficky sa motor zabeháva celý jeho život a okrem toho by malo byť jasné že technicky ide predovšetkým o piestovú skupinu (piesty-valce) a tiež o ložiská na kľukovom hriadeli.
Ostatným ložiskám v motore s príslušenstvom je viac-menej jedno, že akým spôsobom je motor zaťažovaný a pri akých otáčkach.
No a piestová skupina a kľukovka sú najradšej keď motor beží rovnomerne v stredných otáčkach, je dobre mazaný a je držaný v optimálnej prevádzkovej teplote.
Takže čiste teoreticky, na začiatku prevádzky motora, aby si ložiská kľukovky a piesty vo valcoch dobre„sadli“, by bol najlepší spôsob zábehu motora – naštartovať motor pri stojacom vozidle a pri otáčkach 1500 – 2000 ho nechať bežať niekoľko desiatok hodín. Reálny motor má však aj vstrekovaciu sústavu paliva a výfuk, podľa skúseností im nie je na škodu krátkodobá prevádzka aj pri vyšších otáčkach, takže prakticky reálne je najlepší zábeh takým spôsobom, že v bežnej premávke motor beží prevažne v stredných otáčkach, nie je nadmerného zaťažovaný a občas beží krátkodobo aj pri zvýšených otáčkach.
A výmena oleja až po zábehu ? To z akého dôvodu ? Jednak nevieme že kedy aký zábeh skončil a motoru by určite len dobre urobilo, keby sa v ňom menil olej každý týždeň. Takže nejaké limity po 5, 10, 15 tis. km je len kompromis ohľadne našej peňaženky a času na výmenu oleja. Odhliadnúc od toho, že by bolo mrhaním vymieňať olej, ktorý ešte nie je takmer vôbec opotrebovaný.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

hjundai napísal:No a prvych 1000km pozor na.... je co ak nie zabeh?
kazdy motor ktory sa posklada je otestovany na stolici a tam dostane aj cervenu.tych prvych 1000km nenakladat auto plnou posadkou + vozik a v kopci drzat pedal na podlahe.treba s tym jazdit normalne.surovemu motoru vadi aj pomale slovenske rozbiehanie.treba normalne pridat a svizne ist na tu 90tku hoc aj na trojke nevadi take 5000 otacok.neroztahovat to 3 kilometre a nevrcat hodinu na volnobehu.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Myslim, ze urcite nie kazdy motor je testovany po zmontovani, aspon nie v tom zmysle, ze je startovany. Na montaznu linku chodia motory v podstate suche (napr. aj bez startera, klim. kompresora a pod)... Prvy krat sa motor rozbehne (s palivom a starterom) az na vystupe z linky, a este aj tak slusne percento z tej linky nezide, nenastartuje a musi ist na bok...
A kontrola ci sa vo vyrobe motor dobre poskladal??? Tak toto ma na starosti elektronika, kazdy kus, kazda skrutka, maticka je ostro sledovana, ci je (a v spravnu dobu) osadena na svoje miesto, proste v tomm motore nemoze nic chybat... Vlastne, tie diely su sledovane uz z vyrobneho zavodu...
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

A ja mám traumu že mám do roboty 8km a ničím si motor ....
Ak ozaj má tatko reálne do roboty kilometer tak nech chodí nejakou oklukou aspoň teda zo začiatku alebo aspoň počas zimy ak je chladno aby ten motor ozaj nejazdil furt nastudeno. A pri takomto režime jazdy odporúča väčšina výrobcov skrátiť intervaly výmeny olej na polovicu.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Nepisalo sa tu, ze v zabehu olej prec po 2-5-10-15tis km? Alebo tak podobne?

1km? To si sa asi pomylil. To u nas nie je ani na zastavku autobusu/vlaku tak blizko.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nema zmysel ani u noveho motora v zábehu meniť olej skor ako po 10 000 km

motory su vyrabané z veĺkou presnostou a žiadne špony,či oderky tam NIE SU !
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ale sú.... prvý olej po 2-3000km, presnosť neznamená dokonalosť, neviem aké špony máš na mysli ale také čo lezú zo sústruhu neliezli ani zo škodoviek... ale ak máš magnet na výpustnej skrutke tak tam pri zábehu častice nájdeš a samozrejme je tu aj filter že.... čo som videl som videl a tomu verím..
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

laco, v poslednej dobe trepeš čím ďalej tým viac a väčšie kraviny a ostatní užívatelia by mali byť pred tvojimi príspevkami dôrazne varovaní! :::

laco1871 napísal:Ale jedno, čo možem odporučať každému kto kupi nové auto

a ubehne aspoń tych prvých partisic km,
je DIALNICNA JAZDA , to pomože motoru sa dostať do kondície :3035:
laco1871 napísal:presne tak.. rádio z jedneho auta zdieľa s týmto autom spoločný VIN
teda bude fungovať len v tomto aute

jednoducho tým vylúčili kodovanie a taktiež vymenu rádia z akehokolvek dovodu

laco1871 napísal:
leonNL napísal:
laco1871 napísal:BA-KE 550 km cca
Kolko??? To si kde vyrátal? BA-KE je 400km
Jedine tak vzdušnou čiarou.....

BA-NR-ZM-ZH-ZV-LC-RS-RV-KE nie je 400 km ani nahodou
laco1871 napísal:Kedy zahreješ TAK brzdy aby v nich zovrela kvapalina a prestali byť funkčné ??

jazdou po meste , od semaforu po semafor ???

Alebo pri jazde medzimesto, alebo pri jazde po dialnici ?

Alebo KDE ???

ked uvažime ,že brzdy su NUTENYM sposobom CHLADENÉ prudom vzduchu
Ked ma v nich zovret kvapalina okolo 200°C aka teplota sa musí na brzdach dosiahnuť ??




Samozrejme,že všetko su tu len dohady...

Bolo by treba exaktne a ČISELNE dokázať ,teda ZMERAŤ
bod varu brzd. kvapaliny
-po pol roku použivania
-po roku
-po 2 rokoch
-po 3 rokoch
-po 4 rokoch
-po 5 rokoch
a na zaklade meraní stanoviť rychlosť procesu degradacie brzd.kvapaliny

Nikto ma nepresvedčí o tom,že ak do nového auta plnia vo vyrobe brzd.kvapalinu ktorá plne vyhovuje a ma vtedy bod varu čojaviem 220°C , že po 2 rokoch je tak zvlhnutá a zhumpľovaná,že nemá ani 150°C ....bo to nemože byť taká rychla degradacia, ani keby tam umyselne dolial vodu,nie že samovoĺne si natiahla vlhkosť ...
laco1871 napísal:Ta ne ??

Je to vynikajuce auto,hlavne to po FL s okruhlymi zadnými svetlami.
Pritom reč bola o novšom modeli...

laco1871 napísal:MUSÍŠ opakovanú STK absolvovať na TOM ISTOM stredisku.....
laco1871 napísal:Oco, MYLIŠ SA, Čína je najväčší trh akurat tak pre motorky, mopedy a bicykle spolu s Indiou

Štatisticky NAJVÄŠÍ trh je Ruská Federácia, potom Amerika a potom Europa


To je len malá ukážka perál za poslednú dobu...
fecis
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 14.12.2008 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fecis »

Tiež som si to všimol, ale vačšinou tieto príspevky rýchlo niekto vyvrátil.
K téme: Neviem ako u áut, ale v servisnom manuáli od Hondy je k štvorkolke ale aj k skútru, udávaná prvá výmena oleja po 1000 km (čo je u skútra štvrtina z potom bežných 4000 km.. U nového auta, by som nečakal na 15000. Tých 5000 km by bolo optimálnych podľa mňa. Taktiež asi nieje dobré točiť motor po obmedzovač prvých pár tisíc.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

u vela aut je priamo ECU nastavena, ze nepusti surovy motor do plnych otacok, to je ovsem pomerne kratka doba par sto km
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

cicmanec, kde si driemal doteraz ???

:40bd:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Laco,je to oprávnená výtka.Často píšeš veci ktoré vonkoncom nezodpovedajú realite a píšeš to dôrazne ako fakt.Ak by si to písal aspoň ako myšlienku na vykonzultovanie,to by bolo prijatelné.Už som to raz napísal,toto aj keď je verejné fórum,nemal by si z neho robiť fórum...radíme nepriateľom !!! Zlá rada je nebezpečná,ľudia časom prídu na to aj neodborníci že strielaš do vetra,ale mnohých zmýliš.

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných