Opel Astra 1,4i 74kw, 100PS 2017
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
By som teda rád vedel, že ako to zistili tí majitelia oplov, že sa im oplatilo zatažovať motor rôznymi štylmi jazdy, s rôznymi otáčkami, trasami, a pod. Lebo jedna vec je zábeh motora a niečo iné je chovanie auta (riadiacej jednotky) podľa predchádzajúceho spôsobu jazdy. U nás napríklad, keď sadnem do auta na ktorom jazdila dcéra, zisťujem že motor je naraz nejaký živší, ako keď na ňom jazdím ja s mojím úsporným štýlom jazdy. Totiž riadiace jednotky na dnešných autách majú už svoju „inteligenciu“ a preto majú snahu nastavovať niektoré parametre chodu motora podľa predchádzajúceho štýlu prevádzky motora.marekceman napísal: na opel fore, tam sa viaceri zhodli ze sa im oplatilo zatazovat motor roznymi stylmi jazdy, s roznymi otackami, trasami, a pod.
Tiez by som bol ale za vymenu oleja po zabehu.
Ale keď sa hovorí o spôsobe zábehu motora, tak filozoficky sa motor zabeháva celý jeho život a okrem toho by malo byť jasné že technicky ide predovšetkým o piestovú skupinu (piesty-valce) a tiež o ložiská na kľukovom hriadeli.
Ostatným ložiskám v motore s príslušenstvom je viac-menej jedno, že akým spôsobom je motor zaťažovaný a pri akých otáčkach.
No a piestová skupina a kľukovka sú najradšej keď motor beží rovnomerne v stredných otáčkach, je dobre mazaný a je držaný v optimálnej prevádzkovej teplote.
Takže čiste teoreticky, na začiatku prevádzky motora, aby si ložiská kľukovky a piesty vo valcoch dobre„sadli“, by bol najlepší spôsob zábehu motora – naštartovať motor pri stojacom vozidle a pri otáčkach 1500 – 2000 ho nechať bežať niekoľko desiatok hodín. Reálny motor má však aj vstrekovaciu sústavu paliva a výfuk, podľa skúseností im nie je na škodu krátkodobá prevádzka aj pri vyšších otáčkach, takže prakticky reálne je najlepší zábeh takým spôsobom, že v bežnej premávke motor beží prevažne v stredných otáčkach, nie je nadmerného zaťažovaný a občas beží krátkodobo aj pri zvýšených otáčkach.
A výmena oleja až po zábehu ? To z akého dôvodu ? Jednak nevieme že kedy aký zábeh skončil a motoru by určite len dobre urobilo, keby sa v ňom menil olej každý týždeň. Takže nejaké limity po 5, 10, 15 tis. km je len kompromis ohľadne našej peňaženky a času na výmenu oleja. Odhliadnúc od toho, že by bolo mrhaním vymieňať olej, ktorý ešte nie je takmer vôbec opotrebovaný.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
kazdy motor ktory sa posklada je otestovany na stolici a tam dostane aj cervenu.tych prvych 1000km nenakladat auto plnou posadkou + vozik a v kopci drzat pedal na podlahe.treba s tym jazdit normalne.surovemu motoru vadi aj pomale slovenske rozbiehanie.treba normalne pridat a svizne ist na tu 90tku hoc aj na trojke nevadi take 5000 otacok.neroztahovat to 3 kilometre a nevrcat hodinu na volnobehu.hjundai napísal:No a prvych 1000km pozor na.... je co ak nie zabeh?
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Myslim, ze urcite nie kazdy motor je testovany po zmontovani, aspon nie v tom zmysle, ze je startovany. Na montaznu linku chodia motory v podstate suche (napr. aj bez startera, klim. kompresora a pod)... Prvy krat sa motor rozbehne (s palivom a starterom) az na vystupe z linky, a este aj tak slusne percento z tej linky nezide, nenastartuje a musi ist na bok...
A kontrola ci sa vo vyrobe motor dobre poskladal??? Tak toto ma na starosti elektronika, kazdy kus, kazda skrutka, maticka je ostro sledovana, ci je (a v spravnu dobu) osadena na svoje miesto, proste v tomm motore nemoze nic chybat... Vlastne, tie diely su sledovane uz z vyrobneho zavodu...
A kontrola ci sa vo vyrobe motor dobre poskladal??? Tak toto ma na starosti elektronika, kazdy kus, kazda skrutka, maticka je ostro sledovana, ci je (a v spravnu dobu) osadena na svoje miesto, proste v tomm motore nemoze nic chybat... Vlastne, tie diely su sledovane uz z vyrobneho zavodu...
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
A ja mám traumu že mám do roboty 8km a ničím si motor ....
Ak ozaj má tatko reálne do roboty kilometer tak nech chodí nejakou oklukou aspoň teda zo začiatku alebo aspoň počas zimy ak je chladno aby ten motor ozaj nejazdil furt nastudeno. A pri takomto režime jazdy odporúča väčšina výrobcov skrátiť intervaly výmeny olej na polovicu.
Ak ozaj má tatko reálne do roboty kilometer tak nech chodí nejakou oklukou aspoň teda zo začiatku alebo aspoň počas zimy ak je chladno aby ten motor ozaj nejazdil furt nastudeno. A pri takomto režime jazdy odporúča väčšina výrobcov skrátiť intervaly výmeny olej na polovicu.
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
laco, v poslednej dobe trepeš čím ďalej tým viac a väčšie kraviny a ostatní užívatelia by mali byť pred tvojimi príspevkami dôrazne varovaní!
To je len malá ukážka perál za poslednú dobu...
laco1871 napísal:Ale jedno, čo možem odporučať každému kto kupi nové auto
a ubehne aspoń tych prvých partisic km,
je DIALNICNA JAZDA , to pomože motoru sa dostať do kondície
laco1871 napísal:presne tak.. rádio z jedneho auta zdieľa s týmto autom spoločný VIN
teda bude fungovať len v tomto aute
jednoducho tým vylúčili kodovanie a taktiež vymenu rádia z akehokolvek dovodu
laco1871 napísal:Jedine tak vzdušnou čiarou.....leonNL napísal:Kolko??? To si kde vyrátal? BA-KE je 400kmlaco1871 napísal:BA-KE 550 km cca
BA-NR-ZM-ZH-ZV-LC-RS-RV-KE nie je 400 km ani nahodou
laco1871 napísal:Kedy zahreješ TAK brzdy aby v nich zovrela kvapalina a prestali byť funkčné ??
jazdou po meste , od semaforu po semafor ???
Alebo pri jazde medzimesto, alebo pri jazde po dialnici ?
Alebo KDE ???
ked uvažime ,že brzdy su NUTENYM sposobom CHLADENÉ prudom vzduchu
Ked ma v nich zovret kvapalina okolo 200°C aka teplota sa musí na brzdach dosiahnuť ??
Samozrejme,že všetko su tu len dohady...
Bolo by treba exaktne a ČISELNE dokázať ,teda ZMERAŤ
bod varu brzd. kvapaliny
-po pol roku použivania
-po roku
-po 2 rokoch
-po 3 rokoch
-po 4 rokoch
-po 5 rokoch
a na zaklade meraní stanoviť rychlosť procesu degradacie brzd.kvapaliny
Nikto ma nepresvedčí o tom,že ak do nového auta plnia vo vyrobe brzd.kvapalinu ktorá plne vyhovuje a ma vtedy bod varu čojaviem 220°C , že po 2 rokoch je tak zvlhnutá a zhumpľovaná,že nemá ani 150°C ....bo to nemože byť taká rychla degradacia, ani keby tam umyselne dolial vodu,nie že samovoĺne si natiahla vlhkosť ...
Pritom reč bola o novšom modeli...laco1871 napísal:Ta ne ??
Je to vynikajuce auto,hlavne to po FL s okruhlymi zadnými svetlami.
laco1871 napísal:MUSÍŠ opakovanú STK absolvovať na TOM ISTOM stredisku.....
laco1871 napísal:Oco, MYLIŠ SA, Čína je najväčší trh akurat tak pre motorky, mopedy a bicykle spolu s Indiou
Štatisticky NAJVÄŠÍ trh je Ruská Federácia, potom Amerika a potom Europa
To je len malá ukážka perál za poslednú dobu...
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 14.12.2008 20:18 Zdieľať na Facebook
Tiež som si to všimol, ale vačšinou tieto príspevky rýchlo niekto vyvrátil.
K téme: Neviem ako u áut, ale v servisnom manuáli od Hondy je k štvorkolke ale aj k skútru, udávaná prvá výmena oleja po 1000 km (čo je u skútra štvrtina z potom bežných 4000 km.. U nového auta, by som nečakal na 15000. Tých 5000 km by bolo optimálnych podľa mňa. Taktiež asi nieje dobré točiť motor po obmedzovač prvých pár tisíc.
K téme: Neviem ako u áut, ale v servisnom manuáli od Hondy je k štvorkolke ale aj k skútru, udávaná prvá výmena oleja po 1000 km (čo je u skútra štvrtina z potom bežných 4000 km.. U nového auta, by som nečakal na 15000. Tých 5000 km by bolo optimálnych podľa mňa. Taktiež asi nieje dobré točiť motor po obmedzovač prvých pár tisíc.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Laco,je to oprávnená výtka.Často píšeš veci ktoré vonkoncom nezodpovedajú realite a píšeš to dôrazne ako fakt.Ak by si to písal aspoň ako myšlienku na vykonzultovanie,to by bolo prijatelné.Už som to raz napísal,toto aj keď je verejné fórum,nemal by si z neho robiť fórum...radíme nepriateľom !!! Zlá rada je nebezpečná,ľudia časom prídu na to aj neodborníci že strielaš do vetra,ale mnohých zmýliš.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných