Ford Mondeo Egr ventil - záslepky či nový namontovat

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo Egr ventil - záslepky či nový namontovat

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Zdravím jedna sa o mondeo 2.0tdci 103 kW 2008 rv , nájazd 318000 km , dokakal sa mi Egr ventil a som v dileme či kúpiť nový alebo dať profesionálne zaslepit , pripadne kto to robí v nz, kn alebo Lv dakujem za odpovede
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Laki ja problém nevidím v cene, ide o princíp. Piješ svoj moč?? pritom kopa ludí je presvedčená že je to prospešné.
Výfukové plyny sú odpad , prečo by som mal odpad znova miešať s kvalitným palivom. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toho odpadu sa mieša až 50 % a ten odpad je inertný plyn a jeho prítomnosť rapídne znižuje emisie,teplotu spalovania ale aj ...spotrebu !!! môže dosahovať pokojne viac ako 50% nasávaného množstva !!! Ráta s ním RJ ktorú neoblafneš lebo si to hravo sčíta že poklesol prietok na váhe vzduchu.A mnoho systémov to preto aj vyhodí do chybových hlášok,ba sú ktoré hodí do núdzoveho.
Takže tie sračky po slovensky nie sú iné,než už zreagovaný plyn neschopný ďalšej reakcie pri spalovaní,preto má taký účinok.
Vyhodí ho iba vyslovený hlupák.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan , nie som automechanik ale viem že to nie je čistý plyn.Obsahuje prinajmenšom sadze a iné prímesy.
Je zaujímavé že hladké diesle z 80 -90tych rokov ho vôbec nepotrebovali. Produkovali viac emisíí ale tie boli menej škodlivé. Všetci to velmi dobre vieme ale aj tak budeme obhajovať nezmyselné pachtenie sa za čo najvyšším výkonom z čo najmenšieho motora.Keď to konštruktéri ako tak dosiahnu , tak štátne orgány budú pokutovať tých čo tento výkon aj využijú. lol lol
Ja si myslím , že naši otcovia a dedovia neboli hlúpi a vyrábali ovela lepšie a užívatelsky priatelskejšie výrobky ako ich dnes vyrábame my.
Je pritom celkom jedno či sa bavíme o košeli, motore alebo klobáse. :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte raz a pomaly,...je to inertný plyn.Naši dedovia o ňom prd vedeli,a dnešok tiež do veci velkú osvetu nepriniesol pretože dodnes to nevie väčšina a to sme v časoch pána googla.Výkon a jeho dôsledky je tanier inej polievky.
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Mondeo Egr ventil - záslepky či nový namontovat

Príspevok od používateľa EASY206 »

miroslav114 napísal:Zdravím jedna sa o mondeo 2.0tdci 103 kW 2008 rv , nájazd 318000 km , dokakal sa mi Egr ventil a som v dileme či kúpiť nový alebo dať profesionálne zaslepit , pripadne kto to robí v nz, kn alebo Lv dakujem za odpovede
.Daj tam novy Egr ventil!zaslepka nemusi byt cielovym riesenim pre teba.To ze sa zaslepi Egr,problem tym nebude vyrieseny,vyzaduje si to aj ine upravy v systeme,ci uz z mechanickeho hladiska,alebo upravou softveru v RJ.Je to zdlhavejsia a financne narocnejsia procedura,ktoremu nerozumie kazdy,cize vyzaduje si to fakt odbornika co sa tyka upravy jednotlivych máp v RJ.Nespekuluj a vymen si Egr-ko.Mas celkom slusny najazd km,predtym ako by som ten ventil namontoval,isto by som sa pozrel aj na cistotu sacieho systemu motora-urcite bude slusne zanesene sadzami,cize nakoniec aj to ti odporucam vycistit.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je tu ešte jedna maličkosť,ktorá môže v budúcnosti zohrať zaujímavú rolu,tj STK.Malo by sa zavádzať diagnostikovanie min na úrovni kontroly readiness codu kde bude min o jednu nulu menej za emisný systém.Ja viem že v tomto chlieve to možno nikdy nebude,ale to neznamená že nebude nikde v krajine kde sa vyskytneme.A že sa slučka stahuje stále rýchlejšie,je isté.Poznám zopár ľudí čo prispeli nemalou sumou na rozvoj štátu a nebol slovenský.Keď robím diagnostiku tak mi nikdy neujde (a ani nemôže) že je systém nefunkčný a teda že to mantákoval niekto.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 17.03.2017 22:54, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

K téme - samozrejme ak bol raz motor skonštruovaný a navrhnutý s nejakou súčiastkou tak ju nevyhadzujeme a ak sa pokazí tak ju nahradíme novou.
A teraz mimo tému - všetci dobrí mechanici nás tu presviedčajú aké dôležité je čistenie EGR ventilu a sacieho potrubia , lebo sa tam usádza kopa bordelu. Nie je ten bordel práve z plynov ktoré ventil púšťa riadene do spalovania? Do sania a samotného ventilu sa bordel dostane a do valca už nie?? Vysvetlite mi ako je to možné. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dostane sa aj do valca,ale práve preto sa to robí aby sa tam dostal.Práve to zopakované krematórium znižuje emisie a po velmi podstatne.
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Tak egr tam vydrzal 320000 a 9 rokov, ak by ten novy vydrzal len 6 rokov alebo 200000 pochybujem ze to auto budes este mat, za mna jednoznacne novy a mas s egr pokoj naveky, naviac nemusis riesit hluposti na stk alebo predaji ked tam nebude
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

je smutne ze sa zamiena pricina a nasledok, az sa nadmerne plni dpf vyhodime ho :41c2: , az sa nadmerne zasiera sanie, odstavime egr :41c2:, kolko vozov jazdi stovky tisic s funkcnym filtrom a egr, pritom nema ziaden problem ? :41c2: nenapoveda to sedliackemu rozumu, ze chyba neni v tychto dieloch ale v skutocnosti niekde inde ? ja myslim ze by mohla, pokial ten sedliacky rozum je naozaj zdravy
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Povedzme že pravdu má p.Hlavatý aj oco. Ak je možné znížiť emisie tak nech to tam je. Na druhej strane nech je to "user firendly" teda nech je systém ľahko servisovateľný - na prístupnom mieste, ľahko demontovateľný, ľahko čistiteľný, náhrada nech má prístupnú cenu - teda nech nieje dôvod to odstavovať,obchádzať. Nech je v servisnom pláne nastavená údržba. Potom to bude ekologické aj ekonomické. A ako píše Bajo - asi myslí na používanie napr. dízlov - ak patrí dízel na dlhé trasy nech je tam. Do mesta patrí iný pohon - stačí inak nastaviť dane, poplatky, dotácie. Za mňa do mesta patrí malé auto s iným pohonom ako dízel. Prečo nepodporiť kupcov malých áut s pohonm benzín+plg, cng, hybrid alebo elektrina. Možno by ubudol nejaký ten dymiaci dizel či nezmyselné SUV v prepchatých mestách.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bajo...nefunguje to.Autopark na SVK je neprimeraný jednak finančným možnostiam ale aj mentalite národa.Je to silne znetvorené dovozom jazdeniek ktoré pre západného uživateľa už už hrozili prvými vážnymi výdajmi.Tie autá putujú na slovensko a tu ich čaká aký svet ? každý tuší.pre slováka je nepredstaviteľné natrieskať do servisu ktorý by sa žiadal pre nabehnuté kilometre väčšie obnosy.Čaká sa na čas nevyhnutnej potreby.Ludom nevysvetlíš že po 60 tis km je načase vyhodiť sviečky,po 120 lambdu.Ak urobíš,nič netratíš,tie veci si na seba zarobia v palive.Vymeniť pri 200 hydroštel ? Blbosť,treba počkať kým neľahnú mostíky a všetko neroztrieska.olej v automate po 60 tis km ? Olej v zábehu von po max 5 tis km ? Sen.Tu je celý spôsob servisu úplne padlý na hlavu,a to znamená aj iné...je drahý
DPF zlikvidovať si pokojne tu nejaký šikula dá do inzercie a nič na božom svete sa nedeje.Navyše slovák má vyslovené potešenie že niečo môže aj on porušiť,ignorovať a môžu ho všetci bozať...ale druhá polovice tej mince je,že kúpil opicu ako hlupák a miesto šimpanza kúpil tú najväčšiu gorilu
hjundai píše presne tak ako káže logika veci.Ak je to nevyhnutné..nech je user friendly.Tu sa teda pristavme,pretože je to dobrá myšlienka.User friendly to ...bejvávalo.Navrhovali sa poctivé veci kde bolo aj na toto myslené. Ale - koniec,finito,skončilo.Z koláča spotrebitelských peňazí treba urvať maximum.Že je tých čo chcú z koláča viac než dosť ? Riešieteľné.Výrobcovia aut ale aj iný čo núkajú svoj produkt majú armádu ľudí ktorý majú absolutne dobre zmapované myslenie a správanie ľudí.Cieľ ktorým je kúpa auta (alebo iného) dosiahnu zľavami často neuveriteľnými,poskytnutím pôžičiek alebo iným spôsobom.Len hlúpy al ozaj veľmi hlúpy človek si môže myslieť že sa zriekli zisku.Alebo nás dokonca dobročinne sponzorujú zo svojho.Všetko sa dobehne a tak skončil čas user friendly.Pretože ten nový kráp je ozaj velmi zložitý,to predsa každý uzná.A môže chcieť aby niečo tak zložité opravil niekto za pár drobných ? Každý uzná že nie.Chceš to,chceš ono ? No ale my ti to dodáme,pozri ako to dobre vyzerá na tom kriedovom papieri,pod svetlami v shoowroome,budeš čávo,ber,aj zľavu dáme,čo len chceš,len ber.Komu nezatemní rozum ?! Žijeme len raz.Tak prečo nie z gulami ktoré vždy niekto drží v hrsti,prečo nezískať slobodu v Kadžare...konečne ži !!! To musíš mať.Je mi to doslova na smiech,v štáte kde platí 50/90/130 behajú silné stroje,obrovské stroje,posúvajú sa každý boží deň v kolónach (jedna osoba),SMS-kujú (pri automate sa dá aj hra hrať),a tak Ti to Karle tu vyzerá ako v nejakom blbom filme
Teraz sa ide systémom hurá na elektriku.Vraj zvoní dieslu do hrobu,tvrdia kormidelníci.Ale ešte som nevidel zamyslenie nad dopadmi,ekonomickými dopadmi ktoré to prinesie.Zase tu niekto klame,zavádza,hovorí polopravdy až vyslevene klame.platí iba jedno,bude to,čo prináša zisk.Ak to padne,musí byť nahradené niečím čo prinesie zisk ešte väčší.Ak si niekto myslí že nie,tak je nenapraviteľný hlupák.
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav114 »

zdravim vas tu sa nejedna o financnu stranku pretoze profesionalne zaslepenie stoji podobne ako novy egr , urcite som nerozmyslal o tom robit to u nejakeho suflikanta ale u profesionalov , a vzniklo to na zaklade citania niekolko desiatok stranok o egr a funkcnosti ,na totmto zaklade to vzniklo pretoze som chcel dopriat motoru cerstvy vzduch a nie bordel o nic ine mi ani neslo , ohladom toho sania na moje pocudovanie som mal egr vonku pri 301000 a bolo relativne ciste asi s max 2mm vrstvou cierneho prachu , sanie bolo tiez vycistene , o par mesiacov neskor sa mi zlomila mechanika egr ventilu ,
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Slovo profesionál má divnú príchuť,pretože ten ozajstný by ti vysvetlil prečo je dobré ho zachovať.na likvidáciu v softe netreba profesionála,keby si videl čo to obnáša by si pochopil jasnejšie že kto by ťa odhováral prichádza o lahký zárobok.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných