Peugeot 306 1.4 TU3JP r.98 - voľnobeh
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
Peugeot 306 1.4 TU3JP r.98 - voľnobeh
Dobrý večer. Obraciam sa na Vás síce z tradičným problémom, no bez výsledného riešenia. Vlastním P306 1.4 r.98 TU3JP r.j. Sagem SL96. Hoci pracujem vo veľkom servise (nie ako mechanik) a poznám dosť ľudí v obore, nikto sa nechytá (prosím neobúvať sa do mechanikov).
Problém: Auto začalo íśť na 3 valce. Závada v sviečkach (10.000km Bosch podľa VIN). Výmena sviečky+rampa. Všetko OK, no po 20km a hodinovom státi už nešlo naštartovať bez plynu. Do zahriatia na prevádzkovú teplotu vždy zdochne bez plynu (i pri vyradení). Po zahriatí drží voľnobeh raz 600 inokedy 1500 ot. Občas po vyradení v rýchlosti svojvôľne kolíše medzi 1200-2000ot.
Riešenia: Dôkladné prečistenie škrtiacej klapky, dia=trvalá závada krok. motorčeka, zmeraný odpor na pinoch krokového motorčeka (NEKONEČNÝ), premeraná kabeláž krok. motor.-RJ (OK). Verdikt - nefunkčný krok. motorček (bez signálu)=odpálená RJ.
Kontaktoval som chlapíka, ktorý to podľa kolegov s elektronikou vie a rieši tieto problémy. Vymenené 2 RJ (prehratie softvéru prebehlo OK) a nový krok. motorček (OEM), podľa jeho slov obe nekomunikujú, naskôr sú odpálené. Kabeláž od RJ komplet skontrolovaná.
Otázka: Je možné použiť RJ SAGEM SL96 s rozdielnymi číslami (rovnaká kubatúra)? Kontakt na elektromachra z TN, ZA kraja? Niekto s rovnakým a vyriešeným problémom?
Ďakujem :)
Problém: Auto začalo íśť na 3 valce. Závada v sviečkach (10.000km Bosch podľa VIN). Výmena sviečky+rampa. Všetko OK, no po 20km a hodinovom státi už nešlo naštartovať bez plynu. Do zahriatia na prevádzkovú teplotu vždy zdochne bez plynu (i pri vyradení). Po zahriatí drží voľnobeh raz 600 inokedy 1500 ot. Občas po vyradení v rýchlosti svojvôľne kolíše medzi 1200-2000ot.
Riešenia: Dôkladné prečistenie škrtiacej klapky, dia=trvalá závada krok. motorčeka, zmeraný odpor na pinoch krokového motorčeka (NEKONEČNÝ), premeraná kabeláž krok. motor.-RJ (OK). Verdikt - nefunkčný krok. motorček (bez signálu)=odpálená RJ.
Kontaktoval som chlapíka, ktorý to podľa kolegov s elektronikou vie a rieši tieto problémy. Vymenené 2 RJ (prehratie softvéru prebehlo OK) a nový krok. motorček (OEM), podľa jeho slov obe nekomunikujú, naskôr sú odpálené. Kabeláž od RJ komplet skontrolovaná.
Otázka: Je možné použiť RJ SAGEM SL96 s rozdielnymi číslami (rovnaká kubatúra)? Kontakt na elektromachra z TN, ZA kraja? Niekto s rovnakým a vyriešeným problémom?
Ďakujem :)
Naposledy upravil/-a jojtik v 12.03.2017 00:42, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49 Zdieľať na Facebook
Na tvoju otázku ti neodpoviem, ale pridám môj názor. Ak si vymenil 2x RJ a nový K.m napriek tomu stále to isté tak chyba bude inde, zbytočne budeš tam dávať tretiu RJ. Napr. ak si nameral na konektore do krokového motorčeka nekonečný odpor tak je niekde chyba niekomu niečo ušlo! Mal by si tam správne namerať od 48 do 62 Ohm. Dalšia vec preventívne by som našiel všetky ukostrovacie body a prečistil ich velakrát to spôsobuje galibu.Dalej nebolo by na škodu ani zmerať tlak dodávky paliva a tiež prekontrolovať všetky info zo snímačov,senzorov motora či sú správne.
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za príspevok. Dnes som natiahol novú kostru od batérie na motor a na karosériu. Bez zmeny. Každopádne RJ je mŕtva, na pinoch je nekon. odpor a krok. motorček nereaguje. Kabeláž je skontrolovaná. Elektrikár použil Rj ktoré nemali presný popis na štítkoch, tvrdil, že je to jedno. Kupovať RJ na nete bez záruky je posledné riešenie. Jazda s odpojeným krokáčom je iba dočasné riešenie do STK. Každopádne potrebujem funkčnú ECU aby som sa pohol ďalej.
Foto ECU:
alternatíva:
Foto ECU:
Kód: Vybrať všetko
http://www.imgup.cz/image/LBLv
Kód: Vybrať všetko
http://imageshack.com/a/img923/6920/5say9j.jpg
Naposledy upravil/-a jojtik v 11.03.2017 23:17, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
-
- expert: PSA
- Príspevky: 307
- Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46 Zdieľať na Facebook
toto by ti malo pomoct...
http://www.mtaplus.cz/procesory/588-opr ... -sl96.html
http://www.mtaplus.cz/procesory/588-opr ... -sl96.html
dec superscan 3 full cz,vag com profi original,op com cz original,batronix,bdm,x-prog,..etc...fap off PSA
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
Ďakujem chlapi.
koldo: Na obvod som narazil. Obávam sa, že to v domácich podmienkach nezvládnem (vyrezanie "želé", preletovanie mikropájkou), ani elektrikár sa nechcel rýpať v jednotke pokiaľ ako tak funguje. Skôr by ma zaujímal "odrušovací kondenzátor", ktorý si tu v minulosti spomínal (kam ho umiestniť)?
avelmak: Predpokladám, že soft. číslo bude to pod "programme"?
koldo: Na obvod som narazil. Obávam sa, že to v domácich podmienkach nezvládnem (vyrezanie "želé", preletovanie mikropájkou), ani elektrikár sa nechcel rýpať v jednotke pokiaľ ako tak funguje. Skôr by ma zaujímal "odrušovací kondenzátor", ktorý si tu v minulosti spomínal (kam ho umiestniť)?
avelmak: Predpokladám, že soft. číslo bude to pod "programme"?
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných