Peugeot 306 1.4 TU3JP r.98 - voľnobeh

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Peugeot 306 1.4 TU3JP r.98 - voľnobeh

Príspevok od používateľa jojtik »

Dobrý večer. Obraciam sa na Vás síce z tradičným problémom, no bez výsledného riešenia. Vlastním P306 1.4 r.98 TU3JP r.j. Sagem SL96. Hoci pracujem vo veľkom servise (nie ako mechanik) a poznám dosť ľudí v obore, nikto sa nechytá (prosím neobúvať sa do mechanikov).
Problém: Auto začalo íśť na 3 valce. Závada v sviečkach (10.000km Bosch podľa VIN). Výmena sviečky+rampa. Všetko OK, no po 20km a hodinovom státi už nešlo naštartovať bez plynu. Do zahriatia na prevádzkovú teplotu vždy zdochne bez plynu (i pri vyradení). Po zahriatí drží voľnobeh raz 600 inokedy 1500 ot. Občas po vyradení v rýchlosti svojvôľne kolíše medzi 1200-2000ot.
Riešenia: Dôkladné prečistenie škrtiacej klapky, dia=trvalá závada krok. motorčeka, zmeraný odpor na pinoch krokového motorčeka (NEKONEČNÝ), premeraná kabeláž krok. motor.-RJ (OK). Verdikt - nefunkčný krok. motorček (bez signálu)=odpálená RJ.
Kontaktoval som chlapíka, ktorý to podľa kolegov s elektronikou vie a rieši tieto problémy. Vymenené 2 RJ (prehratie softvéru prebehlo OK) a nový krok. motorček (OEM), podľa jeho slov obe nekomunikujú, naskôr sú odpálené. Kabeláž od RJ komplet skontrolovaná.
Otázka: Je možné použiť RJ SAGEM SL96 s rozdielnymi číslami (rovnaká kubatúra)? Kontakt na elektromachra z TN, ZA kraja? Niekto s rovnakým a vyriešeným problémom?
Ďakujem :)
Naposledy upravil/-a jojtik v 12.03.2017 00:42, upravené celkom 1 krát.
kozmert
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kozmert »

Na tvoju otázku ti neodpoviem, ale pridám môj názor. Ak si vymenil 2x RJ a nový K.m napriek tomu stále to isté tak chyba bude inde, zbytočne budeš tam dávať tretiu RJ. Napr. ak si nameral na konektore do krokového motorčeka nekonečný odpor tak je niekde chyba niekomu niečo ušlo! Mal by si tam správne namerať od 48 do 62 Ohm. Dalšia vec preventívne by som našiel všetky ukostrovacie body a prečistil ich velakrát to spôsobuje galibu.Dalej nebolo by na škodu ani zmerať tlak dodávky paliva a tiež prekontrolovať všetky info zo snímačov,senzorov motora či sú správne.
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Ďakujem za príspevok. Dnes som natiahol novú kostru od batérie na motor a na karosériu. Bez zmeny. Každopádne RJ je mŕtva, na pinoch je nekon. odpor a krok. motorček nereaguje. Kabeláž je skontrolovaná. Elektrikár použil Rj ktoré nemali presný popis na štítkoch, tvrdil, že je to jedno. Kupovať RJ na nete bez záruky je posledné riešenie. Jazda s odpojeným krokáčom je iba dočasné riešenie do STK. Každopádne potrebujem funkčnú ECU aby som sa pohol ďalej.
Foto ECU:

Kód: Vybrať všetko

http://www.imgup.cz/image/LBLv
alternatíva:

Kód: Vybrať všetko

http://imageshack.com/a/img923/6920/5say9j.jpg
Naposledy upravil/-a jojtik v 11.03.2017 23:17, upravené celkom 1 krát.
kozmert
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kozmert »

Poprípade poznám naozaj majstrov na Elekt. a RJ nedaleko PN ak by si chcel.
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Ďakujem. Chalanisko elektrikár sa postavil k tomu čelom, "oprava" ma nič nestála, videl som, že ho to žerie a "pozval" si ma za 2 týždne. Údajne zoženie ECU zo spoľahlivého zdroja. Ak by som neuspel, ozvem sa. Ďakujem za ochotu pomôcť.
koldo
expert: PSA
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koldo »

dec superscan 3 full cz,vag com profi original,op com cz original,batronix,bdm,x-prog,..etc...fap off PSA
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Hardverove cislo musi sediet,softverove nemusi.
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Ďakujem chlapi.
koldo: Na obvod som narazil. Obávam sa, že to v domácich podmienkach nezvládnem (vyrezanie "želé", preletovanie mikropájkou), ani elektrikár sa nechcel rýpať v jednotke pokiaľ ako tak funguje. Skôr by ma zaujímal "odrušovací kondenzátor", ktorý si tu v minulosti spomínal (kam ho umiestniť)?
avelmak: Predpokladám, že soft. číslo bude to pod "programme"?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

na RJ mas rozne cisla.Hardverove cislo softverove cislo,oe cislo atd.Tie zele jednotky sa tazko robi ale da sa.Neni problem.Ved na renaultoch sa tak odstranime aj immo.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to naco sa v tom tolko vrtas.ako sa da odpalit RJ motora.to co spajas premostujes piny prehravas soft v riadiacke to som este nezazil.ved to je amatercina prveho stupna.hladas chybu v tej klapke pritom je to posledna vec ktora sa na takych motoroch pokazi
Napísať odpoveď

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných