Peugeot 3008 - prerobenie na LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 28.01.2017 11:30 Zdieľať na Facebook
Peugeot 3008 - prerobenie na LPG
Zdravim, ake su moznosti prerabky Peugeot 3008 1.6, 88KW, odporucate/neodporucate prerobit na lpg, aky system pouzit ? Ja mam VW Polo Classic 1.6, 55KW namontovany system Zenit - odjazdenych 55 000km a zatial bez poruchy.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Tento motor je z rodiny "Prince" vyvinutý v spolupráci z BMW a montoval sa aj do niektorých modelov BMW
kodove označenie EP6xxx
jedna sa o motor konštrukcie DOHC s variabilným časovaním ventilov VTi 16 ventil
myšlienka LPG je v zasade vyborná len sa treba vyrovnať s niektorými uskaliami prevadzky na LPG
V prvom rade ide o zvýšené tepelné namáhanie spaĺovacieho priestoru , konkretne vyf.ventilov, čo nasledne vedie k tzv.zaklepaniu vyf.ventilov a zmenšeniu vole vyf.ventilov
a potom k podpaleniu niektorého vyf.ventilu a nasledne drahej oprave
nehovorim,že sa to stane hned , ale po cca 150 000 km prevadzky na LPG je riziko podpalenie vyf.ventilov veľmi vysoké aj vzhĺadom na to,že ide o motor 16 ventil,kde ventilčeky su malé a tenké
TEDA
vzhĺadom na moje skusenosti s motorom VTi ktorý prevadzkujem na LPG a kde som tento problem riešil
ODPORÚČAM
zmerať ventilové vole na vyf. ventiloch a pokiaľ su dostatočné ,teda vo vrchnej tolerancii predpisanej vole
väčšinou je ta vola predpisana niečo malo nad 0,30 mm
ist do montaže LPG , pokiaľ bude nameraná vola menšia ako 0,20 mm neisť do montaže LPG , resp, poriešiť ventilove vole a nasledne montovať LPG
Čo sa týka značky splyňovača , tieto su URČENÉ predpisom a vyhlaškou , pre ktorý motor je URČENÝ aky system akej značky, treba sa pýtať v montažnom stredisku, resp.poslať dopyt na mail
všeobecne sa dá povedať , že skoro do každeho auta s benzinovým motorom sa DÁ namontovať LPG
len su take motorizácie , kde treba isť cestou individualnej prestavby, čo je najkomplikovanejšie a najdrahšie a zdlhave,
potom su schvalené montáže podľa EHK 115 ,tu sa zmesti viac ako 50 % typov a
potom je HROMADNA prestavba ,kde sa platí len 2x 6 eur kolok pre zaregistrovanie do TP
avšak pre hromadnu prestavbu su vyhradené len najrozširenejšie motorizacie, napr.S Fabia
Teda pre montaž LPG sa treba rozhodnuť podla vyššie uvedených kriterii
-o AKY typ prestavby ide z administrativneho hladiska
-vyber monatažneho strediska , kde dokažu system NASTAVIŤ a servisovať
- vyber značky zariadenia LPG nehrá rolu, nakolko je všeobecná požiadavka aby to bol sekvenčný system z riadiacou jednotkou IV. generacie nakolko motor plní emisnu normu Euro V.
kodove označenie EP6xxx
jedna sa o motor konštrukcie DOHC s variabilným časovaním ventilov VTi 16 ventil
myšlienka LPG je v zasade vyborná len sa treba vyrovnať s niektorými uskaliami prevadzky na LPG
V prvom rade ide o zvýšené tepelné namáhanie spaĺovacieho priestoru , konkretne vyf.ventilov, čo nasledne vedie k tzv.zaklepaniu vyf.ventilov a zmenšeniu vole vyf.ventilov
a potom k podpaleniu niektorého vyf.ventilu a nasledne drahej oprave
nehovorim,že sa to stane hned , ale po cca 150 000 km prevadzky na LPG je riziko podpalenie vyf.ventilov veľmi vysoké aj vzhĺadom na to,že ide o motor 16 ventil,kde ventilčeky su malé a tenké
TEDA
vzhĺadom na moje skusenosti s motorom VTi ktorý prevadzkujem na LPG a kde som tento problem riešil
ODPORÚČAM
zmerať ventilové vole na vyf. ventiloch a pokiaľ su dostatočné ,teda vo vrchnej tolerancii predpisanej vole
väčšinou je ta vola predpisana niečo malo nad 0,30 mm
ist do montaže LPG , pokiaľ bude nameraná vola menšia ako 0,20 mm neisť do montaže LPG , resp, poriešiť ventilove vole a nasledne montovať LPG
Čo sa týka značky splyňovača , tieto su URČENÉ predpisom a vyhlaškou , pre ktorý motor je URČENÝ aky system akej značky, treba sa pýtať v montažnom stredisku, resp.poslať dopyt na mail
všeobecne sa dá povedať , že skoro do každeho auta s benzinovým motorom sa DÁ namontovať LPG
len su take motorizácie , kde treba isť cestou individualnej prestavby, čo je najkomplikovanejšie a najdrahšie a zdlhave,
potom su schvalené montáže podľa EHK 115 ,tu sa zmesti viac ako 50 % typov a
potom je HROMADNA prestavba ,kde sa platí len 2x 6 eur kolok pre zaregistrovanie do TP
avšak pre hromadnu prestavbu su vyhradené len najrozširenejšie motorizacie, napr.S Fabia
Teda pre montaž LPG sa treba rozhodnuť podla vyššie uvedených kriterii
-o AKY typ prestavby ide z administrativneho hladiska
-vyber monatažneho strediska , kde dokažu system NASTAVIŤ a servisovať
- vyber značky zariadenia LPG nehrá rolu, nakolko je všeobecná požiadavka aby to bol sekvenčný system z riadiacou jednotkou IV. generacie nakolko motor plní emisnu normu Euro V.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Postupnost je jednoducha...najst vybornu dielnu a tam podiskutovat....system taky s akym maju najviac skusenosti....nepriamy vstrek si lpg pyta ak je najazd.... Az za 150 000km odide motor je uz usetrene na 3 dalsie aut aj dielov je ako smeti.... Prva otazka je rocny najazd...od odpovede by som to cele odvijal....
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 28.01.2017 11:30 Zdieľať na Facebook
laco1871 -- dakujem za podrobne info, myslim ze vacsinou to ide cestou individualnej prestavby clovek musi mat stastie aby sa trafil kodom motora do toho zoznamu hromadnej prerabky (napriklad ja som musel ist individualne lebo som mal iny kod motora ako bol v hromadnej pritom to bolo to iste 1.6, 55kw)
hjundai - rocny najazd okolo 20 000km, to ze po 150 000km odide motor nie je velmi dobra sprava, kedze majitel auta vymenil posledne auto po 250 000km (kupuje vzdy nove auto)
Moje auto bolo prerabane v KE vo firme Flavia, zatial bez poruchy polsky splynovac Zenit
Ale otazka znie s akou znackou splynovaca si Peugeot najlepsie rozumie
hjundai - rocny najazd okolo 20 000km, to ze po 150 000km odide motor nie je velmi dobra sprava, kedze majitel auta vymenil posledne auto po 250 000km (kupuje vzdy nove auto)
Moje auto bolo prerabane v KE vo firme Flavia, zatial bez poruchy polsky splynovac Zenit
Ale otazka znie s akou znackou splynovaca si Peugeot najlepsie rozumie
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných