Skoda Octavia 1.8T agu - zdochlo a neštartuje
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.8T agu - zdochlo a neštartuje
Zdravím chcel by som sa spýtať . Išiel som s ohriatym motorom a z ničoho nič zakolísali otáčky a zdochlo , ešte 2 razy sa mi podarilo naštartovať ale musel som ho držať pod plynom a tretí raz sa už nepodarilo . Odvtedy nenaskočilo len dlho točí len s malým cuknutím ako keby sa snažilo chytiť . pôvodne som myslel na čidlo kľuky , že by rozvod ?
P.S.:vstrekovacie ventily a váhu vzduchu si nevšímajte to som skúšal odpojiť konektory. inak mi nepripadá že by kvôli tím dvom čidlám neišlo štartovať čo sú v závadách .
jeden obrázok pred odpojením baterky a vymazaní závad. druhý po pokuse naštartovať .
[img]https://s17.postimg.org/ordpckde3/DSC_0016.jpg[/img]
[img]https://s17.postimg.org/fxmsvgqff/DSC_0017.jpg[/img]
vďaka za rady aby som nemenil veci rad za radom
P.S.:vstrekovacie ventily a váhu vzduchu si nevšímajte to som skúšal odpojiť konektory. inak mi nepripadá že by kvôli tím dvom čidlám neišlo štartovať čo sú v závadách .
jeden obrázok pred odpojením baterky a vymazaní závad. druhý po pokuse naštartovať .
[img]https://s17.postimg.org/ordpckde3/DSC_0016.jpg[/img]
[img]https://s17.postimg.org/fxmsvgqff/DSC_0017.jpg[/img]
vďaka za rady aby som nemenil veci rad za radom
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
záhada pokračuje.
prešiel som 10km domov a znova ráno neštartovalo , vytiahnem sviečky a znova čierne tak som vymenil sviečky čo som mal deň predtým kúpené (staré mali 50-60tis.km) a auto išlo do dielne normálne 10km . večer som chcel ísť domov a znova to isté . Zamenené čerpadlo čiže tým to nebude (filter menený pred štvrť rokom),vyčistená škrtiaca klapka aj s čidlom nasávaného vzduchu, cievky v poriadku iskru hádže , váha vzduchu prečistená , skúšané 2 čidlá kluky ,vymenené čidlo teploty. Zajtra ešte vymením termospínač ventilátoru a zmerám tlaky vo valcoch.
Akonáhle ho držím pod plynom tak nezhasne , aj to len keď cukám do plynu , keď len normálne stlačím pedál tak nereaguje.
V takomto stave je auto teraz https://www.youtube.com/watch?v=cRgtclX0Pk8 . resp.teraz keď som odchádzal domov tak už ani tú chvíľu nedržal otáčky ale hneď zhasol keď som nepridával plyn, keď som cukal do pedálu tak nezhasol .
Nejaký nápad ? Vďaka
prešiel som 10km domov a znova ráno neštartovalo , vytiahnem sviečky a znova čierne tak som vymenil sviečky čo som mal deň predtým kúpené (staré mali 50-60tis.km) a auto išlo do dielne normálne 10km . večer som chcel ísť domov a znova to isté . Zamenené čerpadlo čiže tým to nebude (filter menený pred štvrť rokom),vyčistená škrtiaca klapka aj s čidlom nasávaného vzduchu, cievky v poriadku iskru hádže , váha vzduchu prečistená , skúšané 2 čidlá kluky ,vymenené čidlo teploty. Zajtra ešte vymením termospínač ventilátoru a zmerám tlaky vo valcoch.
Akonáhle ho držím pod plynom tak nezhasne , aj to len keď cukám do plynu , keď len normálne stlačím pedál tak nereaguje.
V takomto stave je auto teraz https://www.youtube.com/watch?v=cRgtclX0Pk8 . resp.teraz keď som odchádzal domov tak už ani tú chvíľu nedržal otáčky ale hneď zhasol keď som nepridával plyn, keď som cukal do pedálu tak nezhasol .
Nejaký nápad ? Vďaka
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Podľa toho popisu to má znaky problému vytvoriť vyhovujúcu zmes palivo/vzduch.Či to pochádza z chyby na strane paliva alebo napr nejakou netesnostou sania,o tom sa dá len špekulovať.
Každopádne to že je schopný behu iba cukaním plynu znamená že si nevie potrebnú požiadavku stanoviť,resp RJ sa zrejme aj pokúša,ale to čo ako nápravu k uchovaniu volnobehu urobí,situáciu ešte zhorší.
Kedysi som podobný problém riešil a bol to horor.Cukaním plynu sa udržal motor v chode až do dosiahnutia prakticky prevádzkovej teploty.Tam už sa udržal v chode a to zase umožnilo robiť diagnostiku.U tohoto motora (predpokladám AGU) je diagnostika velmi obsiažna a povedal by som že úplne závislá od toho či obsluha pozná význam jednotlivých hodnôt,a toho tam teda je ako smetia.Až neskôr som objavil že simuláciou hodnoty odporu na teplotnom čidle (na stav max ohmická hodnota) na studený motor išlo ten prechod do stavu keď sa volnobeh udržal velmi urychlil.
Ak už mašina beží,je možné urobiť sken všetkých meraných parametrov a potom si všetko v pokoji vyhodnotiť.Nad bežiacou diagnostikou (a pri bežiacom motore) je to na niekoľko hodín,pretože treba vyhodnotiť množstvo parametrov ktoré sa nedajú držať v hlave.Pre predstavu niečo o škrtiacej klapke,a to je iba vysvetlivka k 1 oknu zo štyroch z kanálu 023
[img]https://s7.postimg.org/x5qold4pz/vymaza.jpg[/img]
Takto komplikovanou diagnostikou sa už ani náhodou nedá pomôcť že pozri sem,pozri tam,tu treba iba dúfať že pomôže štastie a bude netesnosť alebo podobná závada.Tu sa dá radiť kolegovi ktorý vie o čom sa bavíme,ale inak úplne zabité.
Každopádne to že je schopný behu iba cukaním plynu znamená že si nevie potrebnú požiadavku stanoviť,resp RJ sa zrejme aj pokúša,ale to čo ako nápravu k uchovaniu volnobehu urobí,situáciu ešte zhorší.
Kedysi som podobný problém riešil a bol to horor.Cukaním plynu sa udržal motor v chode až do dosiahnutia prakticky prevádzkovej teploty.Tam už sa udržal v chode a to zase umožnilo robiť diagnostiku.U tohoto motora (predpokladám AGU) je diagnostika velmi obsiažna a povedal by som že úplne závislá od toho či obsluha pozná význam jednotlivých hodnôt,a toho tam teda je ako smetia.Až neskôr som objavil že simuláciou hodnoty odporu na teplotnom čidle (na stav max ohmická hodnota) na studený motor išlo ten prechod do stavu keď sa volnobeh udržal velmi urychlil.
Ak už mašina beží,je možné urobiť sken všetkých meraných parametrov a potom si všetko v pokoji vyhodnotiť.Nad bežiacou diagnostikou (a pri bežiacom motore) je to na niekoľko hodín,pretože treba vyhodnotiť množstvo parametrov ktoré sa nedajú držať v hlave.Pre predstavu niečo o škrtiacej klapke,a to je iba vysvetlivka k 1 oknu zo štyroch z kanálu 023
[img]https://s7.postimg.org/x5qold4pz/vymaza.jpg[/img]
Takto komplikovanou diagnostikou sa už ani náhodou nedá pomôcť že pozri sem,pozri tam,tu treba iba dúfať že pomôže štastie a bude netesnosť alebo podobná závada.Tu sa dá radiť kolegovi ktorý vie o čom sa bavíme,ale inak úplne zabité.
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
človek občas nechápe :D . je to vo váhe vzduchu . Zaujímavé je , že už som ju na začiatku odpájal a žiadna zmena . Dnes som vyčistil odvetranie kľukovej skrine bo som všimol , že t-čko na ňom je nejaké mäkké(rozožraté zvnútra samozrejme a ventil zahádzaný) menené komplet pred cca dvoma rokmi . A potom som odpojil váhu a ide . tak snáď niekomu pomôže
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných