Skoda Octavia II, 1.9 TDI 77kw - nestartuje

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patqohe
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II, 1.9 TDI 77kw - nestartuje

Príspevok od používateľa patqohe »

zdravim chalani, kamosovi dnes nastal problem s jeho autom... vraj bol len na nakup v kauflande a z tamad isiel domov cca 3 km .. cestou tam vsetko v poriadku ako sa vracial naspat tak po nastartovani auto bolo hned leniva a skoro nereagovalo na plynovy pedal tak ho hned odstavil na najblizsom parkovisku a tam auto aj samo zdochlo.. po nastartovani auto sice naskoci ale len na nejaku sekundu a hned akoby sa zadusilo .. nestopne hned akoby clovek vypol klucik ale tak pomaly sa dusi a zdochne.. tak sme to skusili napojit na VAG a vyhodilo chybu
001026 - Exhaust Gas Recirculation (EGR): Excessive Flow ...
001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Signal too High

pozerali sme ci egr klapka neni nejak privreta alebo podobne ci prave ona nedusi ten motor ale je uplne otvorena .. vedel by niekto poradit na co sa zamerat? popripade ktory z tychto dovch by to mohlo robit? inac ta prva chyba bola zaznamenana uz skor a auto fungovalo ale ta druha chyba bola podla VAG zaznamenana prave v tej chvili ked to auto stoplo ... da sa ten snimac G450 nejak otestovat vo VAGu ? vopred dakujem za kazdu radu .. jedna sa o skodu octaviu II 2007 1.9 TDI 77kw BLS
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú dve možnosti,porúčal sa senzor tlaku,alebo druhá možnosť je že senzor reaguje na úplne upchatý filter častíc.
Treba zdiagnostikovať ktoré je pravda,pri samotnom zapalovaní kým nebeží motor musí senzor tlaku vykazovať tlak aký práve je, tj nie je žiadny !
Ak by to bol senzor,ten po výmene treba prispôsobiť cez Coding II a následne urobiť regeneráciu filtra
patqohe
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patqohe »

Dakujem za odpoved, viete mi povedat v ktorej skupine najdem ten snimac aby som vedel skontrolovat? Popripade spravim screen a poslem to sem .. ano docital som sa ze treba spravit coding II po vymene snimaca ..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Malo by byť na 067
1 Teplota pred turbom
2 Teplota vo filtry
3 Tlak rozdielový tento hladáš
4 Offset rozdielu tlaku po vypnutí (môže chýbať)

Na 070 (3 hodnota) je počet neúspešných regenerácií,oplatí sa kontrolovať aj 068 (1 hodnota) percento zaplnenia a (2 hodnota) váha popolčeka
tam je toho plný zadok celkove aj desať kanálov po štyri hodnoty,všetky statusy atd len o DPF
patqohe
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patqohe »

no takže dostali sme sa k tomu až teraz večer spravil som screen tych hodnot ktore ste mi pisali aby som pozeral ..

[img]http://www.upnito.sk/0/wunb5sc3s4sqb28t ... x54jpf.jpg[/img]

tu je aj link keby bolo zle vidno

http://www.upnito.sk/0/wunb5sc3s4sqb28t ... x54jpf.jpg
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z takéhoto statického pohladu sa dá povedať jediné,sú tam nelogické veci,teploty,rozdielový tlak ale aj velké zaplnenie,naproti tomu napr žiadna zaznamenaná neúspešná regenerácia.Všetko čo nesedí treba skúmať kde je pes zakopaný,z tohoto takto nejde nič určiť.
Regenerácie sa týka ešte kopec ďalších hodnôt časových tepelných a emisných (lambda) to všetko treba preskúmať a konfrontovať,ak je potreba si potvrdiť iným meraním.
patqohe
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patqohe »

takze auto sa dalo do znameho do servisu a povedal, ze je to DPF filter ktory je uplne zaplneny ... vraj ked ho odpojil tak auto bez problemov nastartovalo.. je to mozne? preco potom diagnostika pise 15% zaplnenie alebo tomu netreba nejak verit? auto ma urcite cez 300 000 .. a inac co presne znamena ta vaha popolceka?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Váha popolčeka je to,po spálení sadzí ostane,proste popol ktorým sa to postupne pomaličky a neuprosne zaplňuje až dosiahne hranicu kedy už prestane filter pracovať preto,že nemá volné kanáliky lebo sú už plné popolčeka.
Percento popolčeka často spôsobí chytrák ktorý nevie čo robí a tak napr po percento vynuluje,ale sú aj kadejaké iné "scenáre" ako stočenie odometra
Jedna z prirodzených príčin pre blbú hodnotu percenta zaplnenia je ak nejaký koumák filter "upraví" alebo vyvapkuje a vložka následne praskne čo úplne poruší tlakové pomery.Otvorenie DPF asi dá všetky potrebné odpovede a vec dostane logiku
Videl som dosť videí na YouTube a malo by sa to snáď aj zakázať.To čo vidieť že vytečie ako čierny sajrajt,je to,čo by sa spálilo bez väčšieho problému.To čo by filter opustiť malo je krémovej farby
patqohe
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patqohe »

tak od nova to auto nema, tazko povedat kolko to ma km lebo ked to kupil tak to malo asi nejakych 180 000 a bolo to samozrjeme dovezene, co vieme co to u nas znamena na svk ... auto ma teraz nejaky 230 000 asi pred pol rokom menena spojka kde sa zistilo ze tam uz bola raz menena ... takze ani srnky netusia aky je skutocny stav km.. tak isto asi 4 mesiace bolo menene turbo za repas vtedy po vymene mu auto hadzalo dost casto za zimna nudzovy rezim teda vypinalo mu turbo a za ten cas sa mu asi 5 krat rozsvietila kontrolka DPF filtra stale sa to islo hned vypalit mimo mesta a kontrolka zhasla .. potom to turbo dal nastavit druhemu mechanikovi a hned mu aj povedal ze ma zlu vahu vzduchu .. lebo zhodou okolnosti mal take iste auto a dal mu svoju vahu a auto islo o poznanie inac .. tak objednal novu original vahu .. lenze uz ju nestihol ani vymenit lebo stalo sa mu to den pred tym ako mu ta vaha prisla ... skusala sa vymenit potom aj ta nova vaha ci nahodou ale samozrejme ziadna zmena ... tak sa auto odtiahlo tomu mechanikovi ktory mu nastavil to turbo aj diagnostikoval vahu vzduchu a povedal ze je to DPF, ze je uplne zatrepane a po odpojeni auto nastartuje riadne.. to auto jazdi 90% mesto
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: juraj2442 a 23 neregistrovaných