Opel Astra 2,0 dti r.v.2003 , 74kw - vysoka spotreba oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fliacik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 21.01.2009 20:14
Zdieľať na Facebook

Opel Astra 2,0 dti r.v.2003 , 74kw - vysoka spotreba oleja

Príspevok od používateľa fliacik »

Mam opel astru 2,0dti 74 kw r.v.2003, po oprave agregatu ,ked mi praskla kluka , o po vymenne aj piesnych kruskov ,mi auto zacalo zrat vela oleja / pri prejdejni 100km je to asi 2l /. Zacali sme hladat chybu , najprv sme vymenily turbo , potom erg ventil /auto sa nam zapinalo do nudzoveho rezimu pocitac nam ukazoval chybu/. Po ostraneni tychto poruch sa spotreba nezmenila . Potom sa nasla chyba na prepadavej trubke ktoru mechanik ostranil. Ale auto furt zere olej . Mechanik mi povedal ze to mozu byt piesne kruzky , ale auto nedymi. Aj keby boli zle poskadane piesne kruzky ,tak si myslim ze auto by nemalo az taku vysoku spotrebu. Dnes som si vsimol ze obal prevodovky je dost masny od oleja. Nevie mi niekto poradit ,co vlasne sa deje . kazda oprava ma stoji asi 400 eu. Za kazdu radu ,Vam budem vdacny.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

rozmyslal si nad predajom?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu neexistuje žiadna rada,kto pri oprave nebol,nemá šancu.Ale isté je jedno,premrhala sa velká šanca.Ak už sa niečo také stane a motor čaká pomerne rozsiahla rekonštrukcia,tak po nej musí byť motor vyslovene vo výbornej kondícii.Všetko prejde rukami,o všetkom čo sa hýbe je dokonalý prehľad,je priam nutné urobiť výmeny guferá a veškeré tesnenia.Vonku sú piesty,je možné všetko premerať a ak treba riešiť.Boli menené piestne krúžky,to mohlo aj pomôcť aj poškodiť.Pomôcť vtedy ak sa odmerá ovalita valca v troch úrovniach a menanie dopadne dobre.Skontroluje sa a prípadne upraví medzera v zámku,zmerá bočná vôľa v drážke,tj vytlčenie drážky.Ak ale niekto úrobí výmenu krúžkov do oválneho otvoru valca,má o problém postarané,robil zbytočnú prácu.O tom že som už videl vkladať piesty bez navádzača a dotyčný mechanik skrutkovačom zatláčal krúžky keď vkladal piesty,tak o tom ani nejdem špekulovať,je 50 : 50 že sa krúžok zlomí.Popis je čistá hmla,tu niet čo poradiť ak ani majiteľ auta nemá úplne jasno vo veciach,tak určite si nemôže urobiť jasno ten čo si má urobiť o veci jasno z takéhoto opisu.Takáto oprava je šanca dať motor do skvelého stavu.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

hlavu valcov niekto riešil?Či sa len demontovala a nahodila späť.kolko stala ta oprava keď sa menila kluka lebo poriadna go to pod 1500 euro sa nedá a musí byť záruka.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ten motor vyzera na opatovne rozobranie.Udajne sa urobila chyba pri montazi kruzkov,alebo je chyba v ovalite valcov,alebo velmi tvrdy skleneny povrch valcov.Tie motory robime ako na beziacom pase a este po oprave nikdy nezral olej.Vynechal som jednu dolezitu vec---pri urcitych podmienkach,asi aj u teba,treba honovat valce.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

uff, tomu sa povie smutna skusenost.

Tiez som mal opel, ties som sypal peniase.. Potom so hovpredal za srotovu cenu a som rad.

opravovat opel sopel, so stackovym motorom.. to auto nema hodnotu ani 500€.

do srotu. a uvidis, o pol roka uz bides rad, zecsi sa toho zbavil
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja som tiež jeden z tých , čo "už je rád". Ako to , že to ešte niekto kúpi?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neinformovanosť vedúca k neoprávnenému optimizmu ?
:)
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

to som naozaj tuna jediný čo bol dlhé roky spokojný s oplom? (2,0dti 74kw) :41c2:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Autolaik : si dieťa šťasteny :3dcline:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
fliacik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 21.01.2009 20:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fliacik »

Vozenie na nom nieje zle, ale tie naklady na prevadzku su dost vysoke. Spojka ma stala 800e, spodna napravnica pouzita 150eu, rg ventil 150e, repas turba 360eu, vymena kluky 1000eu a este ma strasia z cerpadlom. Iba je mi cudne ,ze ked by to prepustalo cez kruzky, tak preco nedymi
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Aj mne je divné čo píše autolaik.keď si bol spokojný prečo si to nechoval ďalej.jeden môj rodinný príbuzný dodnes chová BMW e36coupe 320i z roku 1996.s autom je spokojný karoséria interiér ako z výroby no 2x nemecko kúpa pojazdných darcov kúpených z Nemecka ktorý prišli po svojich čiže 2x cesta do nemecka ,2x celé ojazdené auto, náklady na cestu a pod a naposledy go motora za 2200eura kde pôvodne ostali len blok motora kluka a vačky.rocny nájazd 13000km ekojazdy a v tedy sa mení aj olej.vyplati sa?kazde 4 roky.Neviem no je s autom spokojný.uvidime čo spraví ta go motora.80 percent diely od BMW. autom sa jazdí predpisovo žiadna divočina a všetky padli na opotrebenie motora strata kompresie,zrali olej liter na 300km.zatial to beží ťah má olej neberie ani kvapku po 17000km diagnostika hlási v preklade vanos kričí.
MK777
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 15.11.2008 20:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MK777 »

autolaik napísal:to som naozaj tuna jediný čo bol dlhé roky spokojný s oplom? (2,0dti 74kw) :41c2:
Niesi sám. Moja Astra (2.0dti, 2004) ma 306000 km. Mením len spotrebný material.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Opel sa nedá zatracovať,sám mám jeden a kúpený ako nový po velkej búračke a tu je-12 rokov len olej,až teraz mi odišla plynová vzpera na kufri.Nie je o nič lepší ale ani horší ako to ostatné.Množstvo zlých kusov sú iba obete vlastných majiteľov,to v prvom rade.A katastrofa sa z toho stane ak sa pridá smola na blbého mechanika,pretože nikto nevie na aute narobiť viac škody ako tupec s automative nášivkami.
Majiteľ sám ale môže urobiť pre svoje auto veľmi veľa,a nemusí do toho natrieskať majland,ale býva to doména iba ľudom ktorý si tie autá kupujú väčšinou nové alebo máločné a už z jasnou snahou auto dlho užívať.A s takýmto jasným cieloma úmyslom kupuje auto iba určitá časť rozumných,triezvych a zodpovedných ľudí.Ale asi väčšinový podiel je tých čo neustále prepriehajú,neustále kupujú a predávajú.Kupujú stočenky a aj predávajú stočenky.Pomer takto nejasných aut je kolosálny a tak nie je namieste ani kydať na jednotlivé typy kedže pravda je a býva nesmierne ďaleko od skutočnosti.
Čo mne nejde akosi do hlavy,je minimum ľudí ktorý majú na rozume si napr ochrániť auto antikorózne už v prvopočiatku,a pritom vtedy to je najlahšie,najrýchlejšie aj teda aj najlacnejšie.Z obrovským dopadom do budúcna.Keby to urobili kedysi majiteľia prvých Scenicov,tak dnes by boli asi cennejšie než hluzovka.Nerozumiem z akej naivity si ľudia myslia že to nie je potrebné.Ľutujú to vždy neskoro,pretože mnohý by sa auta už ani nevzdali,ak by nemalo z hrdzou problém (na STK samozrejme),inak im nevadí.
Výmeny olejov,jedna veľká katastrofa a týka sa snáď až 90% aut,to je škoda tú tému aj začať.Ale ona je základ pod barákom.
Na spokojnosť so značkov ale vplývajú nesmierne silne aj ďalšie vplyvy.Len nad nimi málokto uvažuje.Že auto dneška už majiteľ sám v plnej miere nedokáže uservisovať ako kedysi,to je fakt.A tu je prelom medzi značkami,aký dostupný servis a v akej kvalite je pre ich značku dostupný.Je zbytočné rozoberať ktorá značka je z hladiska problému a jeho riešenia na tom najlepšie.Okamžite to má jasného víťaza...grupa Škoda Seat,VW atd.. Žial a to obrovský že iba po určitý rok výroby končiaci pred rokom 2010,ďalej sa koná priam otočenie o 180° a grupa šlape po hlúpej nekorektnej až idiotskej ceste.Síce pre velký prospech servisu,ale z toho asi majiteľ veľa radosti mať nebude.
Ale platí,že stará grupa bude zo svojho nesmierne dobrého zázemia ktoré si vybudovala kým neprišla o rozum žiť velmi dobre a stále bude lákať ľudí.Ako obyvateľ niektorého mesta si som rozhodne uvažoval o tom,či je daná značka v meste.Ludí to ani nenapadne.Pokojne si kúpia auto,natrieskané všetkým čo potrebné ozaj nieje,pokojne z automatom,...a pokojne ani nevedia ak je problém či doľava alebo doprava.Takže sme stále v jednom bludnom kruhu a tak či tak skončíme pri konštatovaní že si ľudia za väčšinu problémov môžu sami.
fliacik
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 21.01.2009 20:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fliacik »

tak mam to vyriesene bolo to cerpedlo . Pretlacalo olej do nafty cez niejake tesnacie krusky v cerpadle tak ze olej z naftou spalovalo , preto nebolo vidno dym s vyfuku .Oprava ma stala 280e. Dal som to spravit jednemu panovy od Lucenca ktoremu sa ccem aj podakovat / odnas je to asi 300Km/.Ked som prisiel s niejakym problemom u nasych mechanikov na vychode , ako nahle uvidely opla ,tak vzdy mi povedali ,ze keby bola vw, alebo skoda aeste aby bol motor 1,9tdi tak byto aj spravily ,ale opla nie
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných