Ford Mondeo TDCI - nahodny nudzak pri beznej jazde

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

leos
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 24.11.2014 11:32
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leos »

suhlasim s druhym komentarom. Zbytocne do toho vrazis peniaze a o chvilu si zas tam kde si nechcel byt. To uz ked taketo problemy zacnu byt tak uz sa to len stupnuje, zhorsuje
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

vybava dobra nieco ako titanium alebo prvy st st packet z vonka.od 2004 uz boli ine narazniky.xenon koza siber ojedinely 5 stupnovy automat{bezne len 4},to tv je {asi} dorabane, skoda tych r18 diskov tak ich vyfarbit nacierno vymenil by som ich alebo tie co su na tom raketovom zelenom kombiku.posledne st disky.
ja som az teraz pozrel na tie fotky forddiagu ty si to musi prepnut na pristroje ICU a tam uvidis co robi ten IMV ventil.

co to su za gombiky na volante.tie na airbagu tempomat a tie zvysne vedla klaksona naco to je?
Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Steveslav »

takto,, ine narazniky neboli,, tieto su Zetec,, a tie sa davali rovnake po cely cas MK3,, tie DVD v opierkach su origo z vyroby, ,dorabane by nemeli tak zlozitu elektroniku, ktory ide cez pol auta, dorabane maju mechaniky priamo pod obrazovkami.. tie gombiky na volante su nieco co sa u VW Group vola tiptronic.. rucne radenie sekvencneho radenia rychlosti.

TO s tym fordiagom,, mam tam fotky aj na ICU tusim,, ale ide mkuknut
Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Steveslav »

takze som nijak nepokrocil,, nudzaky su nadalej bud raz za dva mesiace alebo 2x za vikend.. absolutne sa to neda nasimulovat,, robi to ale vzdy pri malom vykone,, nikdy nie pri plnom,, vacsinou ked vychadzam z kruhoveho,, ale tiez sa to neda vzdy.. prepadovy test dopadol tak, ze sice vela ale skoro na chlp rovnako vsetky 4. Inak potesil pred rokom automat,, 980€ repas,, nastastie v PL, lebo tu chceli 2500€.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

fuha presiel rok,s nicim si nehol,a stale sa s tym autom trapis.
Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Steveslav »

no,, nehol som, lebo neviem najst odbornika, ktory mi nebude bez toho aby to auto co i len videl hovorit TRYSKY a CERPADLO.. ono tie nudzaky su stale rovnake,, nahodne,, mozem ist aj na plny vykon,, tak ma to az tak netlaci,, akurat ma to hneva, ze nieco sa mi deje s motorom a ja neviem co..
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to auto je uz starina nikoho uz to nezaujima.tie motory ani nevedeli opravovat vznikli v dobe ked sa mechanici ucili co je to commonrail. a najcastejsia vada bola to co ti vsetci vravia.kedze je to nahodna vada musis to sam odsledovat.zaplatil by si cas mechanika ktory sa do toho pusti z nudy s neistym vysledkom s tym ze bude sa na tom vozit aj 3 dni kym to chyti co tomu je?povie ti potom ze 300 euro moj cas + diel.tazko sa hlada vada ktora sa neprejavi stale a nezanecha stopu.a moze to byt kludne cerpadlo snimac vacky ovladanie variability turba vsetko sposobi nuzak.motor uz nemas povodny moze to byt nejaka blbost sposobena pri vymene motora alebo nejaka draha vec.mam znameho co tak kupil od kamarata auto octaviu.kupil to od prveho co to dotiahol z nemecka a ten vedel preco to predava.mal ho 3 mesiace a posuval to dalej.dal to preverit dobrym znalcom ktory mu povedali utopis vtom majetok.auto stracalo tah tiez nahodne a nudzaky tiez nahodne.pustil sa do toho vstreky nesedeli na ten typ motora s cerpadlom sa niekto hral turbo rozstelovane sanie a egr zabite hlava valcov musela dole zacalo to zrat vodu a olej potom sa prevodovka pobrala napravy loziska no katastrofa.dodnes ta octavia neslape akoby mala auz je na cifre okolo 3000 euro co tam nechal.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

steveslav-toto vsetko vypada na vstreky alebo cerpadlo,regulator tlaku paliva.Najcastejsia chyba u tych 96kw motoroch su piliny vcerpadle.Len za mynuly rok 3 take chyby,a vkazdom pripade bolo cerpadlo.Samozrejme nestaci zrepasovat cerpadlo,treba vycistit cely plivovysystem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V súčasnosti je podobný prípad opísaný na českom FCD do podrobností aj z fotografiami.Aj tam sa objavili kovové špónky a keď si to človek pozrie,kde ten prípad skončí,je mu majiteľa auta ľúto,pretože v tom palivovom systéme nezostane kameň na kameni a riešiť treba úplne všetko čo s naftou prišlo do styku.Dá sa síce ísť cestou čiastkového riešenia výmenou opravou najproblémovejšieho komponentu,ale je to krátkodobé a po čase sa problém vráti.V tom je aj zákernosť týchto CR systémov,že ak majiteľ narýchlo porieši najhoršiu vec a rýchlo auto predá,ten ďalší neštastník to môže za pár týždňov schytať naplno,a reálna prax aj presne takto vyzerá.Krátko po kúpe vyskakujú tie najťažšie stavy.Tak ako píše avelmak...riešiť treba celok,ak nie,bude sa to opakovať.Že to finačne nepoteší je fakt,ale nič iné záruku nedáva,a ani sa nemôže očakávať aby akákoľvek dielňa dávala záruku na čiastkové riešenia.
Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Steveslav »

No potiz je v Tom, že existujú prípady, keď repas trysiek a čerpadlá problém nevyriešil. Inak k motoru, mám mechanické naklapania turba, mechanické EGR. Skúsim začať IMV ventilom, ten je relatívne lacný. Čidlo vačky je vymenené. Teraz som mesiac bez nudzaku, radosť jazdiť, zatiaľ :zg282:
Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Steveslav »

no ale tie symptomy niesu bezne pre trysky a cerpadlo,, preto sa snazim najst niekoho, kto sa tomu rozumie viac ako 99% slovenska,, pretoze ak to nieje tryskami, tak je zbytocne ich draho repasovat,, prepady su skoro na chlp rovnake,, osobne som nvidel rovnako znicene trysky,, piliny v systeme niesu,, staruje na brnk,, vykon ma,.. na emisiach ani oblacik dymu,, az ked mu riadne sliapnem na krk,, ale to asi kazdy starsi diesel bez DPF
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Steveslav napísal:Inak k motoru, mám mechanickĂ© naklapania turba, mechanickĂ© EGR.
to ---moze byt--- jedna vada tvojho problemu ak v kopci s plynom napodlahe v lete taha.nafta je v lete riedka tam by sa vadne cerpadlo hned ukazalo alebo na dialnici 6 prevod a v 150tke plny plyn.skus odpojit ovladanie turba a skusit rukou ci sa ta tycka na turbe volne pohybuje.nesmie sa zasekavat.ak je to ok moze byt chyba aj toho podtlaku.popozeraj tu hadicku ona je na jednom mieste nestastne ohnuta vela mondei to ma polepene izolackou.ja som mal elektricke turbo a egr elektrika turba ma viackrat potrapila ked to z nicoho nic prestalo tahat a tak isto nic neblikalo.alebo napr natocim zohriaty motor na cerpacke no zhavenie uz blikalo.alebo sa rozsvietila kontrolka motora a tiez nudzak.no forddiag stale vypisal turbocharger.dalo sa to opravit stacilo prepajkovat spoje k motorceku ktory hybal tou tyckou na turbe.u podtlaku mozno nevypise nic neviem povedat.
Steveslav
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Steveslav »

no a najvaci vtip,, nudzak mi nikdy nehodi pri plnom kotli,, skusal som to rozne nasimulovat,, aj hore kopcom na dialnici v lete,, tahal som ho do 170 a nic,, aj plne odpichy do obmedzovaca,, nikdy ani jeden nudzak,, potom idem cez tri kruhacez a sebou a na vyjazde z tretieho nudzak,, ale dva nudzaky hodilo ked som isiel rano na studenom motora dole dedinou, co je mierny kopec smerom dole,, dalsie nudzaky,, plnky z krizovatky,, a potom ked som isiel 80km/h na obchvate asi 4km, tak nudzak,, alebo plnka z krizovatky,, potom tvrde brzdy na dalsej krizovatke a pri tom brzdeni nudzak,, nemyslite si, ze jazdim ako prasa,, ale skusam rozne jazdne rezimy aby ho hodilo,, to co som tu pisal su nudzaky za 2 roky,, dokopy mozno 20 nudzakov.. inak po prestartovani mozem zas ist aj do obmedzovaca a nudzak nehodi,, nikdy som sa s takymto nahodnym nudzakom nestretol,, ani som o nom necital,, kazdemu to robi nad 3000ot,, niektori hned po starte,, inym pri plnke na dialnici.. to u mna nieje..

k turbu,, hybe sa lahko,, hadicka skontrolovana,, v pohode..
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

steveslav-vsetko robis,len to co treba nie.Netreba hned zrepasovat ani vstrekovace,ani cerpadlo,najorv ich treba otestovat.Nie len prepad!!!Ty sa rozoravas tu na fore len so sebou,nikomu neveris,chybu hladas uplne inde.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vždy ak riešiš núdzák,musíš myslieť na to,že to čo ho vyvolá,má súvis VŽDY v rozpore medzi predpísaným a reálnym parametrom.Takže ho vyvolá aj vec ktorá nijako nesúvisí z otáčkami alebo výkonom,rozhodujúce je že sa dve hodnoty od seba príliš vzdialia.Je rozpor - je núdzák
Tu a preto nastupuje diagnostika a logovanie (nahratie) parametrov na neskoršie vyhodnotenie zo záznamu kde sa chyba v parametroch hladá.To je najefektívnejšia cesta

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných