CR dieslové agregáty vo VW - hodnotenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

odbornikos
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 10.11.2016 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa odbornikos »

Škoda Octavia, 2.0 Tdi CR 103kw, M6, r.v. 08/2010, prvý majiteľ, aktuálne 239 000km, pri 220 000 sa menil EGR inak všetko pôvodne. Len olej, filtre, nafta a rozvody.
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

dobre,ale ludi skupiny 2 ktori nemaju na nove auto istotne zaujima co sa aj REALNE musi vymenit alebo opravit na tychto motoroch ktore maju uz teraz prve kusy 8rokov a 300 a viac tisic kilometrov.Tzv.nutna investicia aby ten motor slapal dalej ako "novy".Lebo ako bolo povedane ,motor moze slapat do X kilometrov bez problemov,ale co potom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Reálne treba priznať že nová CR generácia má inú servisnú históriu ako PD. Asi je každému jasné že sa všetko odvíja od informácií ktoré človek získa bud opravami a teda skúsenosťami,alebo informáciami ktoré sú dostupné,získateľné atd.A tu rozhodne došlo k velkej zmene vo filozofii výrobcu a v servise sa veľa zmenilo. Kým platforma PD existovala v režime volnej dostupnosti milionov informácií,platforma CR je na tom neporovnateľne horšie.Diagnostika novej platformi je rádove ťažšia.To by bolo logické vzhladom na neporovnateľne väčšiu komplikovanosť,ibaže ani samotné autorizáky na tom nie sú dobre,ak nie priamo povieme,že nevedia ani toľko čo prvá trieda neznačkových.
Autorizáky nemajú záujem problémy šíriť jednak už aj pre problémy s ktorými sami bojujú by si robili zrejme iba zlú reklamu.Zaviedli sa rôzne novoty,softom rozumie minimum ľudí a tak je to ako celok aj po x rokoch stále čosi,o čom je problém si urobiť názor.
Staršia generácia sa tu rozšírila ako turecké hordy a prim hral v tej dobe hlavne velmi silný individuálny dovoz.A tak sa autá už od počiatku dostali do rúk servismanov mimo of.sieť výrobcu a tak sme tu,kde sme že o tejto platforme už niet tajností.Je známe čo je treba,kedy je treba,čo sa smie,čo musí a nesmie a kedy.Dnes pumpáče veselo atakujú druhú polovičku v milione km. a dokonca tu nejaké ten kus s 1 mil.aj behá. Ibaže CR sa hneď od počiatku stala zásluhov výrobcu autom pre servis len v autorizovanej sieti.Dnes nové auto navštívi prvý raz neznačkový servis po uplynutí záruky a plus pár rokov,kedže neznačkový nemajú k mnohému prístup.Zaviedli napájanie na server výrobcu,neustále prehrávajú soft za softom,to je nový druh opravovania.CR je aj dnes v podstate pre ľudí mimo opravárenského sektoru úplná neznáma,a to čo sa volne šíri sú viac menej deziinformácie poplatné tomu,kto to hovorí.Grupa má presne toľko nežičlivcov ako priaznivcov.Smola tejto poslednej garnitúry techniky,resp ľudí čo by u nej zakotvili je to,že niet alternatívy,myslím pre človeka ktorý chce nové auto.Z toho dôvodu ani nemá zmysel deliť sa o poznatky.Pre kupujúceho nového je to šumafuk,nemá na vybratie a situácia sa aj naďalej bude vyvíjať v duchu - dnes lepšie ako zajtra,načo znechucovať,bude čo bude.
digsat
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.07.2006 11:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa digsat »

Zdravím všetkých, asi pol roka vlastním Passat b7 r.2011,2,0 TDi 103 kw, 120 tis. km. Teraz pri mínusových teplotách sledujem podstatne vyžšiu spotrebu v meste (10 l).Asi je to normálne....
P. Hlavatý(alebo iný odborník) možte stručne popísať čo všetko a kedy sa pripája na pomoc ohriatiu motora..?? Ako funguje kúrenie ?? Určite to zaujme viacerých diskutérov...Dík
Naposledy upravil/-a digsat v 30.12.2016 21:56, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak by 10 lt bolo reálnych,tak by to mal byť impulz pouvažovať a zhodnotiť,či je ten mestský cyklus naozaj tak zásadne nevhodný že môže mať až takéto dopady,tj velký podiel jazdenia v zápchách,tiež vplyv pneumatík,rozmer,hustenie,zaťaženie auta.Ak vychádzajú tieto faktory ako priaznivo a spotreba ide prisúdiť motoru,tak by nezaškodila dobrá diagnostika.Zhodnotiť prácu filtra,ako často regeneruje,rozhodne je nutné vyhodnotiť teploty na akých motor jazdí.Čo sa kúrenia týka,je velmi závisle závislé na dobre pracujúcom velkom okruhu chladenia motora.Ak dám dokopy iba dve veci tak už laickou matematikou vychádza že 10 lt paliva určite vyprodukuje viac tepla než pri 7 lt spotrebe.Sú to proste kalórie AJ pre kúrenie. Dobre pracujúci výmenník EGR dodáva slušné množstvo tepla do obehu.Čosi sa získa vo výmenníku voda/olej.
Stačí velmi maličká nedokonalosť uzavretia termostatu a všetko je v háji.Nízka teplota zároveň dvíha spotrebu.
digsat
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.07.2006 11:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa digsat »

Pri vonk. teplote okolo +5 C a viac nevidím žiadny problém.Spotreba v meste okolo 7 l.
Naposledy upravil/-a digsat v 30.12.2016 21:55, upravené celkom 1 krát.
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

A su stale rozdiely medzi 103kw verziou a 125kw verziou ako to bolo v pripade PD?Alebo je to len softverova zalezitost?
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

prispejem aj ja do mlyna,
sused kúpil pred rokom do firmy VW Multivan 2,0 BiTDi 150 kw,
pri 46 tis km mu praskla hlava motora ... ešte že oprava bola na záruku

hold ...nech žije pokrok !!!
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to je cez 100 PS na liter, ja bych mozno aj vedel, ale hambim sa povedat :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Nehanbi sa - aj my chceme vedieť... :d :D :40bd:
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

cviro123 napísal:Percentualne sa to udialo kolkym? Co bolo konkretne na pricine resp. z akeho dovodu sa to udialo?
strácala sa voda v chladiči, po tretej návšteve servisu a neustálom dolievaní chladiva konštatovali - prasklina na hlave motora
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

golfo napísal:A su stale rozdiely medzi 103kw verziou a 125kw verziou ako to bolo v pripade PD?Alebo je to len softverova zalezitost?
chlapi,stale nic?internet same bludy okolo tohto na forach a ja by som velmi rad vedel ako to je naozaj
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Základ motora je rovnaký,rozdiely sú v detailoch ktoré navonok často nevidieť.Zmenu časovania vačkovice nevieš navonok zbadať,detailné zmeny tiež nie.Samozrejme že rozsah takmer 40kW medzi motormi si vyžaduje viac než len softvérové zmeny.
Informácie nenájdeš kedže sú to hotové peniaze,len hlúposti a bludy ostávajú naďalej zadarmo.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

digsat napísal:Zdravím všetkých, asi pol roka vlastním Passat b7 r.2011,2,0 TDi 103 kw, 120 tis. km. Teraz pri mínusových teplotách sledujem podstatne vyžšiu spotrebu v meste (10 l).Asi je to normálne....
..
Mám to isté v Oktávke (aspoň si to myslím) km trochu viac a nejaký zásadný rozdiel v spotrebe nepozorujem. Je pravda, že mesto je len cca 20-30% no niekedy celý deň jazdím len mesto a palubák nevykazuje viac ako obyčajne, tj po BA priemerne 6,5-7l po NR do 6,5. A podľa tankovania je celkom presný.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných