Ford Grand C-Max - zohrievanie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 24.01.2017 18:47 Zdieľať na Facebook
Ford Grand C-Max - zohrievanie motora
Dobrý deň Mám Ford Grand C-Max 1,6 tdi 85kw 2011. Problém mám s ohrevom motora auto síce kúri dobre, ale motor sa začne zohrievať v zime asi po 25 km čo je pre diesel asi bežné, ale pri malom výkone vôbec a lebo voľnobehu padá teplota rýchlo dole. Bol som aj vo Forde vraj je to normálne, ale na fórach som čítal že to môže byt zlý termostat. Viete mi poradiť? Díky Juraj
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Prednedavnom som riesil presne tento isty problem,motor sa mi tazko zohrieval kurenie bolo sice funkcne,ale ku cca 90 stupnom sa nikdy rucicka nedostala(teplota max 75-80 C).Vymenil som termostat a vsetko sa dalo do poriadku.juraj 524 ziadny motor(diesel) sa nezacne zohrievat po prejdenych 25 km!Vymen termostat,na 99% ho budes mat v otvorenej polohe,preto su tam tie straty tepla pri volnobehu a pod.Postavenie sa mechanikov(Fordu)k dannej problematike sa rovna akuradtak velkej hambe!kedze pre nich je to normalne.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.07.2015 21:42 Zdieľať na Facebook
Dobrý večer
Nedalo mi nereagovať , aj keď som sa radšej vyjadroval ku klimatizaciam.
Škoda , že zadávateľ nepíše odkiaľ je a aké sú ranné teploty.
Beriem je vonku zima a ráno keď človek sadne tak veľa ľudí , hneď kurenie max. ventilátor max. + nízka teplota + pomala jazda , veľký interiér k tomu nízke otáčky - kedy sa ma chudák diesel zohriať. Mám troška novší motor ako zadávateľ ( PSA ) , ale v podstate je to to isté , dať radšej nízke otáčky ventilátora , motor aspoň 2000 ( a nepozerať na tie škaredé čísla ) v konečnom zúčtovaní aj tak ušetrí ak je teda podstatná spotreba. Motor tiež poďakuje ak bude skôr teplý.Na tom voľnobehu je normálne , že teplota padá ( navzše ak sú mrazi ako teraz ), tie motory dostanú akurát toľko paliva , aby sa točili a nie aby kúrili. Ak mu aj to malé teplo vyfúkaš cez radiátor v interiéri - tak termostat vôbec nerieš. Benziniaci sa teraz smejú , keď vlastníme kachle , bohužiaľ je zima a takto to dopadne.
Nedalo mi nereagovať , aj keď som sa radšej vyjadroval ku klimatizaciam.
Škoda , že zadávateľ nepíše odkiaľ je a aké sú ranné teploty.
Beriem je vonku zima a ráno keď človek sadne tak veľa ľudí , hneď kurenie max. ventilátor max. + nízka teplota + pomala jazda , veľký interiér k tomu nízke otáčky - kedy sa ma chudák diesel zohriať. Mám troška novší motor ako zadávateľ ( PSA ) , ale v podstate je to to isté , dať radšej nízke otáčky ventilátora , motor aspoň 2000 ( a nepozerať na tie škaredé čísla ) v konečnom zúčtovaní aj tak ušetrí ak je teda podstatná spotreba. Motor tiež poďakuje ak bude skôr teplý.Na tom voľnobehu je normálne , že teplota padá ( navzše ak sú mrazi ako teraz ), tie motory dostanú akurát toľko paliva , aby sa točili a nie aby kúrili. Ak mu aj to malé teplo vyfúkaš cez radiátor v interiéri - tak termostat vôbec nerieš. Benziniaci sa teraz smejú , keď vlastníme kachle , bohužiaľ je zima a takto to dopadne.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Pri -25 klesne hravo, staci zapnut ventilator vnutri… a aj na benzinaku.
Ono je problem nastartovat, nechat to klepat a potom otvorit kapotu a skusit si tam sahnut na hadice k chladicu. To dnes uz nik nerobi, lepsia je diagnostika, vycitanie chyb a jejich vymaz.lakinooo napísal:A je ze funkcnost termostatu dokaze rukou diagnostikovat vacsin mechnikou bez demontaze cohokolvek.
-
- Príspevky: 48
- Dátum registrácie: 04.12.2016 15:07 Zdieľať na Facebook
Názory su tu dva a obidva su spravne. 1. Tento motor skutocne vyrába malo odpadového tepla, kolisanie teploty je normalne. 2. Treba nechat zohriať motor a skontrolovať hadice... Mali by byt studené a až po dosiahnutí teploty by sa mal otvoriť termostat. 3. Sú rôzne rozhrania otvárania termosstatu. Ja mam benzín, kupoval som termostat, ponúklo mi to dve varianty 87-90 az 92- 95 stupňov.
-
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: 16.09.2008 11:15 Zdieľať na Facebook
So zohrievaním diesla v zime to nie je žiadna sláva. Najmä ak je veľká kasňa tak to trvá o hodne dlhšie.
Mám Alhambru 2005ku a pokiaľ som nedal opraviť bufík tak ani po 30km auto nebolo vykúrené. Pritom termostat a všetký okolo kúrenia v poriadku.
Teraz keď bufík funguje začína to kúriť po cca 8-10km.
Mám Alhambru 2005ku a pokiaľ som nedal opraviť bufík tak ani po 30km auto nebolo vykúrené. Pritom termostat a všetký okolo kúrenia v poriadku.
Teraz keď bufík funguje začína to kúriť po cca 8-10km.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: 0911351222 a 13 neregistrovaných